Dzień dobry
posiadam piastę Shimano z torpedo i nexusem-3. Chciałbym się pozbyć torpedo i założyć hamulec szczękowy, bo ciężko się przestawić po latach jazdy na hamulcu v-brake z klamką.
Podobno wystarczy wyjąć element nr 2 (link do schematu budowy piasty załączony poniżej), czyli szczęki hamulca i to "odblokuje" możliwość swobodnego kręcenia korbą do tyłu. Problem leży jednak w hamulcu. Rama nie jest do tego przystosowana, nie ma pivotów dla typowego v-brake'a. Musiałbym użyć hamulca szczękowego z mocowaniem na widelcu (w miejscu gdzie zwykle montuje się błotnik) ale boję się, że długość szczęk będzie niewystarczająca żeby sięgnąć do rantu koła. Przeglądam internet i wszystkie hamulce, zarówno szczękowy dual pivot jak i u-brake wydają się być bardzo krótkie (typowe pod szosówki).
Zna się ktoś na tym i coś doradzi jak z tego wybrnąć? Albo jakie dodatkowe trudności mnie jeszcze przy tym mogą spotkać? Bo plan brzmi banalnie, rozkręcić piastę, wyjąć element, skręcić, założyć hamulec, pociągnąć linkę (na gripy do ramy, bo rama nie ma specjalnych tuneli czy dziurek na pancerz linki hamulcowej).
schemat budowy hamulca torpedo