Skocz do zawartości
rataj

[Manetka] Regulacja Deore

Rekomendowane odpowiedzi

rataj

Witam, mam problem z manetką Deore SL-M530. Za nic nie mogę wrzucić pierwszego przełożenia, tak jakby brakowało linki. Z tym że nawet bez podłączania linki przerzutka ma ogromny opór przy zmianie z 2 na 1 i nie da się tego zrobić. Co dziwne, wcześniej działało wszystko ok, czyściłem tylną przerzutkę i tylko odkręciłem linkę, po ponownym przykręceniu problem jak wyżej.


Rower to Haibike Lana.

Oznaczenie manetki SL-M530 JAPAN 22.2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Coś musiałeś zmienić w położeniu tylnej przerzutki. Sprawdź ją dokładnie, przyjrzyj się czy poprawnie zamontowana, czy prosta, czy hak ramy prosty. Są dwie możliwości. Albo coś spowodowało, że jest przesunięta na zewnątrz ( wózek ) lub naciąg linki za słaby. Albo ( i to obstawiam ) śruba B przerzutki ( ta która opiera się o hak ramy - która reguluje odległość kółka górnego od kasety ) stanowi problem i zamiast wrzucić na 1 bieg ( największą koronkę kasety ) opiera się o tę koronkę kółkiem przerzutki  lub/i  łańcuchem.

 

what-is-a-derailleur_1885237.jpg

B tension screw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jeśli przerzutka po odpięciu linki nie chce zmienić biegu to raczej ona jest winna a nie manetka. Może trzeba minimalnie odkręcić śrubę regulacyjną L?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

image.png.b1e905bf6d9803462dfe30bd6397ce41.png

 

Wkręć tę śrubę bardziej  ( i najpierw popatrz czy nie spadła z haka )

 

Ewentualnie jak wyżej Mike powiedział

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Jeśli przerzutka po odpięciu linki nie chce zmienić biegu to raczej ona jest winna a nie manetka. Może trzeba minimalnie odkręcić śrubę regulacyjną L?

Wybacz, nie dopisałem tego. Ręcznie działając przerzutką tylną wrzuca bezproblemowo na 1 bieg, wszystkie przełożenia działają dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

No to kwestia napięcia linki tylko, ewentualnie minimalnie wykręc L.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No i pytanie czy linka gdzieś się nie zacina.

Przy lince odkręconej od przerzutki i naciągniętej, przy ustawionym 9 biegu i przeklikaniu całego zakresu czuć że za każdym razem nieco się naciąga? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Napisano (edytowane)

Odpinałem linkę tj. Mike zasugerował, między 9 a 8 nie ma praktycznie ruchu linki, potem się naciąga z każdym przełożeniem do momentu próby przejścia z 2 na 1

Filmik z problemem:

https://streamable.com/7fzvy

Edytowane przez rataj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

No to manetka. Musi być 8 klików.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Napisano (edytowane)
Teraz, SoloTM napisał:

No to manetka. Musi być 8 klików. 

Co z tym? Mogę coś sam zadziałać czy raczej serwis/wymiana?

Nie żeby dla mnie był to koniec świata bo raczej tego przełożenia używam raz do roku ale skoro jest 9 dobrze żeby te 9 przełożeń działało.

Edytowane przez rataj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Rozbierz i zobacz czy nic nie blokuje ruchu ( uniemożliwia ostatni klik ) jeśli nic nie będzie widać to wymiana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Napisano (edytowane)
Teraz, SoloTM napisał:

Rozbierz i zobacz czy nic nie blokuje ruchu ( uniemożliwia ostatni klik ) jeśli nic nie będzie widać to wymiana.

Dzięki, po odkręceniu jednej śrubki nic nie widzę (nie wiem czy cokolwiek mam zauważyć), nie chcę tego dalej rozbierać bo pewnie potem tego nie poskładam bo nie wiem jak :/

Za 30zł znalazłem sprawną manetkę więc w serwis chyba bawić się nie będę.

Edytowane przez rataj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Zdejmij wskaźnik przełożeń, możliwe że to on powoduje złą pracę. Dodatkowo powinieneś zobaczyć część mechanizmu.

Dodatkowo jak zdejmiesz to sprawdź jak teraz pracuje manetka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj

Po zdjęciu i wskaźnika, odkręceniu osłony na dole i przeklikaniu wszystkich przełożeń sytuacja się poprawiła i działa to jak wcześniej. Dziwne bo nic nie wyleciało ze środka, wydaje mi się że tam w sumie nie ma prawie w ogóle smaru a chyba powinien być?

Tak czy owak główny problem jest zażegnany i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

90721923_778916662597511_5337579759679307776_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava

Wspaniały sposób zabezpieczania roweru. Zawsze siodełko zostanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przecież to jest tylko uchwyt/mocowanie do przewożenia tego zapięcia. Wyjmujesz i zapinasz za ramę, za słup itp.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
29 minut temu, MaxCava napisał:

Wspaniały sposób zabezpieczania roweru. Zawsze siodełko zostanie. 

Hhahhah, dobre, zawsze mnie zastanawia co takimi ludźmi kieruje jak Ty :) Nie dopytasz, swoje dopisujesz, nawet być może uznajesz to za zabawne :D

A zauważyłeś że nad tym zabezpieczeniem jest trytytka nie służąca do niczego? Jaki na to masz pomysł? bo ja grzebałem przy rowerze i zapiąłem sobie żeby nie zgubić i tak wisi.

Zabezpieczenie takie bo rower który wcześniej miałem nie był wart lepszego, teraz rozglądam się za porządnym U-Lockiem bądź łańcuchem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava
35 minut temu, SoloTM napisał:

Przecież to jest tylko uchwyt/mocowanie do przewożenia tego zapięcia. Wyjmujesz i zapinasz za ramę, za słup itp.

 

Teraz, rataj napisał:

Hhahhah, dobre, zawsze mnie zastanawia co takimi ludźmi kieruje jak Ty :) Nie dopytasz, swoje dopisujesz, nawet być może uznajesz to za zabawne :D

A zauważyłeś że nad tym zabezpieczeniem jest trytytka nie służąca do niczego? Jaki na to masz pomysł? bo ja grzebałem przy rowerze i zapiąłem sobie żeby nie zgubić i tak wisi.

Zabezpieczenie takie bo rower który wcześniej miałem nie był wart lepszego, teraz rozglądam się za porządnym U-Lockiem bądź łańcuchem.

Powaga się wkradła na kwarantannie. Dobra, miał być żarcik, nie wyszedł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Teraz, MaxCava napisał:

 

Powaga się wkradła na kwarantannie. Dobra, miał być żarcik, nie wyszedł. 

Spoko ;) sam szukam sobie zajęć żeby nie zgłupieć.

Ale służę:
Jak epidemiolog mówi na narzeczoną na dzień przed ślubem?




Zarażona

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92
1 godzinę temu, rataj napisał:

Po zdjęciu i wskaźnika, odkręceniu osłony na dole i przeklikaniu wszystkich przełożeń sytuacja się poprawiła i działa to jak wcześniej. Dziwne bo nic nie wyleciało ze środka, wydaje mi się że tam w sumie nie ma prawie w ogóle smaru a chyba powinien być?

Tak czy owak główny problem jest zażegnany i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

90721923_778916662597511_5337579759679307776_n.jpg

Może poprostu wskaźnik był źle założony? W sensie nie w tą dziurkę był włożony co powinien. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj

Nie mam pojęcia, złożyłem do kupy i zmienia przełożenia jak wcześniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Najważniejsze, że temat rozwiązany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Hanzo
      Przez Hanzo
    • Rimuss
      Przez Rimuss
      Witam serdecznie mam problem w wyborze hamulców. Moja jazda wygląda tak czasami jadę '' po bułki do sklepu'' a czasami lubię sobie pojeździć trochę ostrzej i jakieś lepsze hamulce są mi potrzebne budżet to 300-350 około z tarczami. Mogę zamawiać z Aliexpres bo to wsumie to samo a jest taniej. Liczę na was  Mocowanie pm i chciałbym żeby tarcza z przodu miała 180mm
    • levlew
      Przez levlew
      Cześć! Zastanawiam się czy manetki SLX (przerzutka) w systemie I-Spec II będą pasowały do dźwigni halmuca Deore, także I-Spec II. Chciałbym złożyć rower z napędem SLX i hamulcami Deore i jednocześnie mieć "porządek" na kokpicie. I-Spec II zostało w tym celu stworzone, ale nie wiem czy nie ma jakichś różnic między manetkami/dźwigniami poszczególnych grup.
    • G3orG3
      Przez G3orG3
      siemanko ludziki, mam MTB niejaki RockRider8 29, po 4 latach potrzeba wszystko wymienić. Kocham go ale trzeba postanowiłem zainwestować mam Deore ale chce SLX plus hamulce ( 160 na 203) bo oryginalne to najsłabszy punkt roweru. Wszystko pokaże na fotach. Prośba o ocenę i doradzenie plus pomoc w doborze linek do hamulców i przerzutek , bo podoba mi się Jagwire Elite Mountain ale top 600 zeta.
      Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku.


    • Mike_sti
      Przez Mike_sti
      Scott Scale 970 NOWY rozmiar S 2019 MTB 29er shimano SLX Rockshox AIR
      SCOTT SCALE 970 

      najnowszy model na 2019 rok !!!

      ROZMIAR S

      ROWER JEST NOWY

      Amortyzator Rockshox 30 Silver TK Solo AIR + manetka Rideloc
      + SLX 20 biegów ( ze sprzęgłem )

      Co tu pisać... rower jest bez przebiegu ! jeszcze z folią jak widać.

      OPIS

      Rama: Scale Alloy 6061 Custom Butted Tubing Boost QR 5x141mm / Tapered HT / BB92 Internal Cable Routing / replaceable hanger
      Widelec: RockShox 30 Silver TK Solo Air Tapered Steerer / Reb. Adj. Remote Lockout / 100mm travel
      Manetki: Shimano Deore SL-M6000 / Rapidfire plus 2 way release
      Stery: Syncros OE Press Fit E2 / Tapered 1.5”-1 1/8” OD 50/62mm / ID 44/56mm
      Przerzutka (przód): Shimano Deore FD-M6020-E
      Przerzutka (tył): Shimano SLX RD-M7000-10 SGS Shadow Plus / 20 Speed
      Korba: Shimano FC-MT500-B2-10 36x26 T
      Wkład suportu: Shimano BB-MT500-PA / shell 41x89.5mm
      Kaseta / Wolnobieg: Shimano CS-HG500-10 / 11-34 T
      Łańcuch: KMC X10
      Hamulce: Shimano MT201 Disc 180/F and 160/R mm SM-RT10 CL Rotor
      Kierownica: Syncros T-Bar / Alloy 6061 T shape Flat / 9° / 720mm
      Wspornik kierownicy: Syncros 6061 Alloy oversized 31.8mm / 1 1/8” / 6° angle
      Wspornik siodła: Syncros / 31.6x400mm
      Siodło: Syncros XR2.5
      Pedały: Wellgo M-21
      Piasty tył/przód: Shimano FH-MT200-B CL /// Formula CL51
      Szprychy: Stainless Black 15G / 1.8mm
      Obręcze: Syncros / 32H
      Opony: Maxxis Rekon Race / 2.25” / 60TPI
      Zdalne sterowanie: SCOTT RideLoc Remote
      cena 3499




×