Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana napędu z 2x9 na 1x11 slx


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacznę od początku coś mnie kusi żeby wymienić napęd w moim obecnym rowerze z tego: ⬇️

Przerzutka przód: Shimano Deore M618

Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow

Manetki: Shimano Alivo M4000 2x9

Korby: FSA Comet CK-7158NST, 38/24T

Kaseta: Shimano HG400 12x36 9s

A chciałbym zmienić na : ⬇️

Manetka SHIMANO SLX SL-M7000

Kaseta: Sunrace MX8 11-46 T

Przerzutka tylna: Shimano SLX RD M7000 GS Shadow + 

Łańcuch HG-X11 11s

Zębatka narrow wide 36 albo 34 T (Przerobienie obecnej korby na 1x)

I tutaj mam pytanie czy wszystko ze sobą by pasowało czy nic nie pominąłem i może zapomniałem dodać jakiejś części (Cały napęd na który chciałbym zmienić wyszedłby około 716 zł)

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Mateusz30 napisał:

Nie wiem, jak wielką masz nogę, ale założę się z blatem 34T nigdy nie wrzucić 11stki z tyłu.

No nie wiem , ja jestem turboleszczem, a na kołach 29" i z blatem 34T  zdarza mi się na 11T z tyłu jechać po płaskim.

Na szczęście zębatki NW są tanie, w którą stronę by nie przestrzelił to da się wykalibrować potem napęd szybko je podmieniając ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Eninz napisał:

Co z manetką bo nie rozumiem?

Potrzebna Ci będzie jedenastkowa manetka. Pytałeś, czy czegoś nie pominąłeś.

19 godzin temu, Mateusz30 napisał:

Nic, kolega pijany jeszcze od wczoraj.

??????????

19 godzin temu, Mateusz30 napisał:

Nie wiem, jak wielką masz nogę, ale założę się z blatem 34T nigdy nie wrzucić 11stki z tyłu.

??????????? Po co bzdurzysz ?

2 minuty temu, Eninz napisał:

To co byście doradzili zęby zostać w podobnej cenie 800 zł mniej więcej a żeby była ta 12s z tyłu ? 

Jak się bawić to się bawić. Sunrace 12s są na bębenek Shimano/Sram więc spoko. Po całości to zmienić bębenek i Shimano 10-51 ale nie wiem jak wielkiej pojemności potrzebujesz. 

 

15 godzin temu, RafalxM napisał:

Na szczęście zębatki NW są tanie, w którą stronę by nie przestrzelił to da się wykalibrować potem napęd szybko je podmieniając ;)

Dokładnie.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze panowie więc ulepiłem coś takiego

Shimano SLX RD-M7100 12S

Manetka: Shimano SLX SL-M7100

Kaseta: SunRace MZ800 12 speed 11-51T

Łańcuch KMC X12 Silver/Black

Zębatką 32T  narrow wide jedna z tańszych za około 50 zł

Łącznie za wszystko wyszloby 802 zł. Więc teraz pytanie czy wszystko dobrze i będzie ze sobą współgrało ? Ma ktoś pomysł jak sprawdzić czy wejdzie mi kaseta 12S na bębenek mojej piasty na której obecnie siedzi kaseta 9S oraz czy ktoś sie orientuję czy żeby przerobić moją korbę na 1x to jaki rozstaw śrub tutaj jest ? (Żeby wsadZić zębatkę narrow wide 32T

Edytowane przez Eninz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bębenek zgodnie z dokumentacją kasety pasuje.

Zębatka 32 ? Chcesz podjeżdżać na lekko pochyłe latarnie czy robić kilometry przewyższenia na alpejskich pożarówkach ? 32/51 to przełożenie na kilkusetmetrowe podjazdy i to nie cały czas. Typowo górskie. Nie wiem, gdzie mieszkasz ale jeżeli nie góry bym wziął minimum 34. Na Mazowsze 36 bo tu nawet jak bardzo stromo to w pionie góra kilkadziesiąt metrów co nawet na technicznych podjazdach zrobi się na twardo. Ale to w sumie nieistotne - weź co podejdzie bo zmiana blatu to pikuś.

Ja wole większe blaty bo na najmniejszych zębatkach z tyłu kultura pracy napędu jest bardzo upośledzona, sa duże straty energii no i kaseta znika w oczach. Te najmniejsze koronki to takie raczej awaryne powinny być. Nie mówiąc, że stopniowanie jest tragiczne. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często jeżdżę po płaskim asfalt/szuterek i czasami las sie zdarzy dosyć często więc spróbuję 36T a w razie potrzeby się zmniejszy/zwiększy " ilość Zębów z przodu (śląsk) Dobrze panowie myślę Że temat prawie zamknięty skoro wszystko do siebie pasuje i wejdzie mi kaseta 12S na obecną piaste. I dalej nie wiem jakie BCD wybrać pod tą korbe może ktoś wie ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ze Śląska nie będziesz się wybierał w Beskidy to na 36 spokojnie ogarniesz. Ja na Śląsku z kasetą 11-36 jeżdżę na blacie 38 i nigdy nie zmieniłem na młynek. A co dopiero na monstrum 11-51. Asfalt/szuterek byś i na 44 ogarnął :D  Jak się wybierzesz do Szczyrku czy Wisły żeby pojeździć po górach to zmień blat na 32 i będzie git ; ) 32/51 = 0,63 to baaaardzo miękko, trzeba uważać bo przednie koło podrywa. Przy dobrych wiatrach nawet łańcucha nie będziesz musiał zmieniać.

Co do BCD to sobie zmierz własną korbę :D

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Tylko nie baw się w kalkulatorki przełożeń bo ta bzdura Cię do niczego nie doprowadzi. Chyba, że jeździsz z czujnikiem kadencji, jesteś doskonale świadomy własnego ciała, wiesz kiedy i jak długo jeździsz z wysoką kadencją, kiedy wyciskasz na podjazdach, z jakim momentem kręcisz itd ... 

W zależności od dnia, nastroju,  terenu, podłoża, wiatru, regeneracji i motywacji mam kadencję od 10 (chwilowo) do 93 (przez godzinę, dwie bo przez kilka minut to znacznie więcej 110-120) obrotów na minutę a czasem bliską zeru na technicznych podjazdach gdzie prawie stojąc trzeba dowalić momentu albo się chwilowo poddać, wypiąć i podeprzeć albo podejść. I chyba nie jestem wyjątkiem. Te kalkulatorki wyglądają bardzo "sofisticated" ale przydatne są głównie dla szosowców. 

Zasada jest prosta: Dobierasz najbardziej miękkie przełożenie do punktu, w którym już masz dosyć tego podjeżdżania i roweru a najbardziej twarde do punktu, w którym dla funu dokręcasz na zjazdach i jeszcze nie powstrzymuje Cię instynkt samozachowawczy. Cała reszta to teoria futbolu czyli tzw. bzdet  : ) Tu tylko praktyka ale mając szeroką kasetę i tanie blaty nie masz się czym przejmować - po chwili będziesz wszystko wiedział.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie sie  z tobą zgadzam też nie jestem profesjonalnym kolarzem ani nie biorę udziału w żadnych zawodach więc dla mnie to również bzdura. Robie to dla zabawy oraz i dlatego że za pomocą roweru chudne więc łączę przyjemne z pożytecznym. A zmieniając temat i wracając do tej nieszczęsnej zębatki haha. Wydaje mi sie Że jest tam mocowanie direct mount. To znaczy Że nie muszę nic mierzyć itp? Bo wydaje mi się Że direct mount jest tylko jeden 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze przemyśl manetkę XT. Ja zmieniłem na XT i  w pofalowanym terenie jest bajka - zmienia po 4 biegi ale na tych dwunastkowych to się nie znam. A będziesz miał spora kasetę do latania :)  SLX pewnie też niezła ale tu niech się sprzętowcy wypowiedzą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Korba FSA Comet według ich strony ma pająk mocowany DM, a BCD tego pająka to 96 mm. I zębatkę z takim rozstawem trzeba kupić.

Mocowanie DM każdy producent ma inne. :)

Kalkulator przełożeń to nie bzdura, tylko przydatne narzędzie. Wystarczy, że wiesz na jakich przełożeniach poruszasz się aktualnie, których nie wykorzystujesz i jakie daje nowy wariant napędu. Wtedy bardzo prosto dopasować rozmiar zębatek.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd mam wiedzieć jak wygląda zębatka do FSA w sensie to mocowanie direct mount i jakie BCD jak nigdzie przy direct mount nie piszą jakieb jest BCD najczęściej widzę zębatki srama mógłbyś podpowiedzieć jak wygląda takie mocowanie/jak szukać ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak wyszło nowe deore to SLX trochę nie ma sensu (oprócz lżejszej kasety i korby). Ja brałbym przerzutkę RM-M6100 i manetkę XT.

Wrzuć zdjęcie korby i będzie wiadomo, ale z tego co wyszukałem to masz normalnie na śruby a nie DM.

Edytowane przez Lawstorant
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez MatiQ.
      mam problem ze znalezieniem odpowiedniego suportu o wymiarach - średnica 41mm, średnica dystansu 44mm, średnica osi 19 mm, ponieważ rozsypały się łożyska i chciałbym wymienić. jakby co mam dirta kands colt
    • Przez Panicz17
      Witam panów
      Jestem całkowicie zielony w majsterkowych rzeczach i nigdy jeszcze nie miałem okazji wymieniać klocków do tarcz w rowerze. Coś mi stuka i hałasuje w okolicach zacisków i chyba pora wymienić bo są zajechane. Jakie będą pasować do shimano slx? tarcza 200mm







    • Przez kalmara1
      Witam
      Stoję przed, dla mnie, trudnym zadaniem. Mam mętlik w głowie od informacji. Chciałbym wymienić uśmiercony napęd czyli kasetę i korbę z taką samą ilością zębów. Kasetę muszę wymienić całą ale czy da się w korbie wymienić tylko koła zębate? Jeśli muszę kupić całą nową korbę to jaką? jaką kasetę? Łańcuch mam nowy, nie używany. Celowałbym jakościowo w trochę lepsze części, niestety nie wiem jak to wszystko ze sobą pogodzić. Nie musi być Shimano, mogą być zamienniki. Czy jest ktoś chętny udzielić mi pomocy?
      Kaseta zużyła się mocniej od korby.
      Kross Evado 4.0 2014  R14KE28190025HJ
      liczba biegów: 27 Przerzutka przód: Shimano Alivio M431 Przerzutka tył: Shimano Deore M591             Manetki: Shimano Alivio M430, 9 biegów Korby: Shimano Acera M391 48/36/26T     Łańcuch: Shimano HG53 Kaseta / Wolnobieg : Shimano HG50-9 11-32T                    
    • Przez DawidKazik
      Od pewnego czasu moja manetka shimano deore mega nie działa.Ostatnio zacieła się na najwyższym przełozeniu[9]. Ta manetka pracuje z przerzutka tylni shimano xtr stara wersja [ szarak]. Pancerz jest puszczony po całości.Nie da sie zrzucić na niższy bieg, występuje duży opór.Linki były smarowane i wymieniane w te wakacje które były.Manetka nie reaguje od dwoch dni[ nic nie było ruszane] wczesniej działała normalnie.Je4żeli ktoś ma instrukcje do tego modelu niech wyśle.Gdy próbuje zmienic bieg na ''monitorku'' kreska ta czerwona która pokazuje przełożenie przesuwa się o pół biegu i dalej się nie da.Próbowaliśmt rozkładać i składać manetke jest możliwość ze czegoś brakuje. 
      tu jest link do filmu 
      https://photos.app.goo.gl/sQLhpUCA8Hm3yx8R7
    • Przez Sziqu
      Cześć,
      W ostatni weekend miałem nieprzyjemność doznać pęknięcia szprychy na podjeździe. Po dokładniejszych oględzinach widać, że wszystkie szprychy po stronie napędu są mega zjechane po tym jak spadł mi łańcuch na ich stronę. Domyślam się, że skoro pękła jedna, to kwestia czasu kiedy pęknie reszta, a więc pytanie: przeplatać czy kupić nowe koło? Nie wiem czy wystarczyłoby wymienić te  6 szprych na nowe, czy trzeba wszystkie i ile taka zabawa by kosztowała? Koło to oryginalne z Krossa Vento 3.0 2016 r. więc raczej low end, ale piasta niby sygnowana shimano sora, a przebieg też nie wielki, jakieś 5k km.
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...