Skocz do zawartości
Eninz

[Napęd] Wymiana napędu z 2x9 na 1x11 slx

Rekomendowane odpowiedzi

Eninz

Witam, zacznę od początku coś mnie kusi żeby wymienić napęd w moim obecnym rowerze z tego: ⬇️

Przerzutka przód: Shimano Deore M618

Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow

Manetki: Shimano Alivo M4000 2x9

Korby: FSA Comet CK-7158NST, 38/24T

Kaseta: Shimano HG400 12x36 9s

A chciałbym zmienić na : ⬇️

Manetka SHIMANO SLX SL-M7000

Kaseta: Sunrace MX8 11-46 T

Przerzutka tylna: Shimano SLX RD M7000 GS Shadow + 

Łańcuch HG-X11 11s

Zębatka narrow wide 36 albo 34 T (Przerobienie obecnej korby na 1x)

I tutaj mam pytanie czy wszystko ze sobą by pasowało czy nic nie pominąłem i może zapomniałem dodać jakiejś części (Cały napęd na który chciałbym zmienić wyszedłby około 716 zł)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

Co z manetką bo nie rozumiem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Nic, kolega pijany jeszcze od wczoraj.

Nie wiem, jak wielką masz nogę, ale założę się z blatem 34T nigdy nie wrzucić 11stki z tyłu.

I po co ta zmiana? Tak konkretnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Wszystko do siebie pasuje. Jednak ja jak zawsze polecam wziąć kalkulator przełożeń w ruch i obliczyć jakich przełożeń będzie brakowało. To w efekcie zawsze pomaga w doborze przedniej zębatki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM
3 godziny temu, Mateusz30 napisał:

Nie wiem, jak wielką masz nogę, ale założę się z blatem 34T nigdy nie wrzucić 11stki z tyłu.

No nie wiem , ja jestem turboleszczem, a na kołach 29" i z blatem 34T  zdarza mi się na 11T z tyłu jechać po płaskim.

Na szczęście zębatki NW są tanie, w którą stronę by nie przestrzelił to da się wykalibrować potem napęd szybko je podmieniając ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

Moim zdaniem nie ma sensu. Skoro i tak lecimy w jakąś inną kasetę to czemu nie od razu 12rz? Z tego co widzę to ceny są takie same a jeżeli nie chcesz kupować manetki XT, to wystarczy deore bo SLX nie ma nic lepszego.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Chyba, że pojemność wystarczy na teren na jakim się jeździ.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

To co byście doradzili zęby zostać w podobnej cenie 800 zł mniej więcej a żeby była ta 12s z tyłu ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, Eninz napisał:

Co z manetką bo nie rozumiem?

Potrzebna Ci będzie jedenastkowa manetka. Pytałeś, czy czegoś nie pominąłeś.

19 godzin temu, Mateusz30 napisał:

Nic, kolega pijany jeszcze od wczoraj.

??????????

19 godzin temu, Mateusz30 napisał:

Nie wiem, jak wielką masz nogę, ale założę się z blatem 34T nigdy nie wrzucić 11stki z tyłu.

??????????? Po co bzdurzysz ?

2 minuty temu, Eninz napisał:

To co byście doradzili zęby zostać w podobnej cenie 800 zł mniej więcej a żeby była ta 12s z tyłu ? 

Jak się bawić to się bawić. Sunrace 12s są na bębenek Shimano/Sram więc spoko. Po całości to zmienić bębenek i Shimano 10-51 ale nie wiem jak wielkiej pojemności potrzebujesz. 

 

15 godzin temu, RafalxM napisał:

Na szczęście zębatki NW są tanie, w którą stronę by nie przestrzelił to da się wykalibrować potem napęd szybko je podmieniając ;)

Dokładnie.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz
Napisano (edytowane)

Dobrze panowie więc ulepiłem coś takiego

Shimano SLX RD-M7100 12S

Manetka: Shimano SLX SL-M7100

Kaseta: SunRace MZ800 12 speed 11-51T

Łańcuch KMC X12 Silver/Black

Zębatką 32T  narrow wide jedna z tańszych za około 50 zł

Łącznie za wszystko wyszloby 802 zł. Więc teraz pytanie czy wszystko dobrze i będzie ze sobą współgrało ? Ma ktoś pomysł jak sprawdzić czy wejdzie mi kaseta 12S na bębenek mojej piasty na której obecnie siedzi kaseta 9S oraz czy ktoś sie orientuję czy żeby przerobić moją korbę na 1x to jaki rozstaw śrub tutaj jest ? (Żeby wsadZić zębatkę narrow wide 32T

Edytowane przez Eninz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Bębenek zgodnie z dokumentacją kasety pasuje.

Zębatka 32 ? Chcesz podjeżdżać na lekko pochyłe latarnie czy robić kilometry przewyższenia na alpejskich pożarówkach ? 32/51 to przełożenie na kilkusetmetrowe podjazdy i to nie cały czas. Typowo górskie. Nie wiem, gdzie mieszkasz ale jeżeli nie góry bym wziął minimum 34. Na Mazowsze 36 bo tu nawet jak bardzo stromo to w pionie góra kilkadziesiąt metrów co nawet na technicznych podjazdach zrobi się na twardo. Ale to w sumie nieistotne - weź co podejdzie bo zmiana blatu to pikuś.

Ja wole większe blaty bo na najmniejszych zębatkach z tyłu kultura pracy napędu jest bardzo upośledzona, sa duże straty energii no i kaseta znika w oczach. Te najmniejsze koronki to takie raczej awaryne powinny być. Nie mówiąc, że stopniowanie jest tragiczne. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

Często jeżdżę po płaskim asfalt/szuterek i czasami las sie zdarzy dosyć często więc spróbuję 36T a w razie potrzeby się zmniejszy/zwiększy " ilość Zębów z przodu (śląsk) Dobrze panowie myślę Że temat prawie zamknięty skoro wszystko do siebie pasuje i wejdzie mi kaseta 12S na obecną piaste. I dalej nie wiem jakie BCD wybrać pod tą korbe może ktoś wie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Jak ze Śląska nie będziesz się wybierał w Beskidy to na 36 spokojnie ogarniesz. Ja na Śląsku z kasetą 11-36 jeżdżę na blacie 38 i nigdy nie zmieniłem na młynek. A co dopiero na monstrum 11-51. Asfalt/szuterek byś i na 44 ogarnął :D  Jak się wybierzesz do Szczyrku czy Wisły żeby pojeździć po górach to zmień blat na 32 i będzie git ; ) 32/51 = 0,63 to baaaardzo miękko, trzeba uważać bo przednie koło podrywa. Przy dobrych wiatrach nawet łańcucha nie będziesz musiał zmieniać.

Co do BCD to sobie zmierz własną korbę :D

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

Właśnie nie mam pojęcia jak to zmierzyć bo nie mam widocznych śrub na 2 blacie (38T)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Rozkręcając : )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

Jak już bym to wszystko zmieniał to bym sie raczej do serwisu haha. No dobra to dziekuje wam bardzo wszystkim za pomoc . Nie wiem co bym bez was zrobił :D. Myślę Że do zamknięcia 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Spoko. Tylko nie baw się w kalkulatorki przełożeń bo ta bzdura Cię do niczego nie doprowadzi. Chyba, że jeździsz z czujnikiem kadencji, jesteś doskonale świadomy własnego ciała, wiesz kiedy i jak długo jeździsz z wysoką kadencją, kiedy wyciskasz na podjazdach, z jakim momentem kręcisz itd ... 

W zależności od dnia, nastroju,  terenu, podłoża, wiatru, regeneracji i motywacji mam kadencję od 10 (chwilowo) do 93 (przez godzinę, dwie bo przez kilka minut to znacznie więcej 110-120) obrotów na minutę a czasem bliską zeru na technicznych podjazdach gdzie prawie stojąc trzeba dowalić momentu albo się chwilowo poddać, wypiąć i podeprzeć albo podejść. I chyba nie jestem wyjątkiem. Te kalkulatorki wyglądają bardzo "sofisticated" ale przydatne są głównie dla szosowców. 

Zasada jest prosta: Dobierasz najbardziej miękkie przełożenie do punktu, w którym już masz dosyć tego podjeżdżania i roweru a najbardziej twarde do punktu, w którym dla funu dokręcasz na zjazdach i jeszcze nie powstrzymuje Cię instynkt samozachowawczy. Cała reszta to teoria futbolu czyli tzw. bzdet  : ) Tu tylko praktyka ale mając szeroką kasetę i tanie blaty nie masz się czym przejmować - po chwili będziesz wszystko wiedział.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

Zupełnie sie  z tobą zgadzam też nie jestem profesjonalnym kolarzem ani nie biorę udziału w żadnych zawodach więc dla mnie to również bzdura. Robie to dla zabawy oraz i dlatego że za pomocą roweru chudne więc łączę przyjemne z pożytecznym. A zmieniając temat i wracając do tej nieszczęsnej zębatki haha. Wydaje mi sie Że jest tam mocowanie direct mount. To znaczy Że nie muszę nic mierzyć itp? Bo wydaje mi się Że direct mount jest tylko jeden 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Nie wiem, nie znam się na tym :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

No dobrze to poczekam aż ktoś się wypowie na temat zębatki z mocowaniem direct mount bo takie mi sie wydaje Że jest właśnie w tej korbie co ja mam. A i tak bardzo ci dziękuję wkg za pomoc ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To jeszcze przemyśl manetkę XT. Ja zmieniłem na XT i  w pofalowanym terenie jest bajka - zmienia po 4 biegi ale na tych dwunastkowych to się nie znam. A będziesz miał spora kasetę do latania :)  SLX pewnie też niezła ale tu niech się sprzętowcy wypowiedzą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Korba FSA Comet według ich strony ma pająk mocowany DM, a BCD tego pająka to 96 mm. I zębatkę z takim rozstawem trzeba kupić.

Mocowanie DM każdy producent ma inne. :)

Kalkulator przełożeń to nie bzdura, tylko przydatne narzędzie. Wystarczy, że wiesz na jakich przełożeniach poruszasz się aktualnie, których nie wykorzystujesz i jakie daje nowy wariant napędu. Wtedy bardzo prosto dopasować rozmiar zębatek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eninz

Skąd mam wiedzieć jak wygląda zębatka do FSA w sensie to mocowanie direct mount i jakie BCD jak nigdzie przy direct mount nie piszą jakieb jest BCD najczęściej widzę zębatki srama mógłbyś podpowiedzieć jak wygląda takie mocowanie/jak szukać ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant
Napisano (edytowane)

Po tym jak wyszło nowe deore to SLX trochę nie ma sensu (oprócz lżejszej kasety i korby). Ja brałbym przerzutkę RM-M6100 i manetkę XT.

Wrzuć zdjęcie korby i będzie wiadomo, ale z tego co wyszukałem to masz normalnie na śruby a nie DM.

Edytowane przez Lawstorant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Szejk82
      Przez Szejk82
      witam, amortyzator 
      SR Suntour XCM-DS-RL 100 mm   
      na co wymienic budzetowo ? 

      rower Romet rambler 3 27,5 2018 
    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
    • Mateusz750
      Przez Mateusz750
      Witam wszystkich. Posiadam rower wyżej wymieniony w tytule. Rozmiar ramy XL. Chciałbym wymienić suport (FP-B902) i korbę (SR Suntour 48-38-28Tx170mm) na nowe. Fajnie jakby ktoś polecił jakieś modele w niedużych pieniądzach, gdyż nie znam rozmiaru suportu i nie wiem za czym się rozglądać. Pozdrawiam.
    • Robman
      Przez Robman
      cześć chłopaki, rozwiejcie proszę moje wątpliwości (zdanie Pań oczywiście też mile widziane  , ale miało być młodzieżowo). Pytanie mocno teoretyczne, więc na razie nie zastanawiamy się nad sensownością ewentualnego ruchu.
      Czy w trzyrzędowej korbie, oczywiście z odkręcalnymi zębatkami, istnieje możliwość wymiany środkowej zębatki na taką o trochę innym rozmiarze (i raczej nieprzewidzianej do montażu w danej korbie ...) ?

      A mówiąc konkretnie, np:
      1. SHIMANO Acera FC-M361, rozmiar 42-32-22, śruby mocujące 104/64 mm, można by wymienić środkową zębatkę na Tarcza MTB 104/64 s, 34 z ?
      Ewentualnie druga propozycja:
      2. SHIMANO Acera FC-M3000 (lub powiedzmy FC-MT300, inny suport, wiem), rozmiar 40-30-22, rozstaw śrub tarczy 96/64mm na SHIMANO Deore FC-M6000-2.
      Finalnie otrzymalibyśmy 40-34-22. Ta tarcza deore to 10s, z tego co widzę teoretycznie pasująca do korby 2x10. Ja posiadam napęd 9rz (wersja napędu 3x9 zostaje).
      Jak myślicie, dałoby się to pożenić ? Przednia przerzutka bardzo by się zdziwiła gdyby jako środkowy blat napotkała ten rozmiar 34T ? Jest jakaś oczywista oczywistość która powoduje, że taka "zindywidualizowana" korba to bardzo zły pomysł .... ? 
       
      Dzięki.
    • Szympek
      Przez Szympek
      Witam wszystkich ,mam problem z goleniami do ósemek pękła mi goleń mniej więcej na środku napisu 888 (poziomo ) poci się w tym miejscu  , ma sens spawanie tego? jeśli tak to jakiego zakładu szukać?(takiego którego spawa aluminium wiem ,ale czy musi mieć jakieś dodatkowe specjalne urządzenie ) oraz ile mogłoby to kosztować ?, a może ktoś z was miałby golenie do 888 lub 66 

×