Skocz do zawartości
rataj

[Manetka] Regulacja Deore

Rekomendowane odpowiedzi

rataj

Witam, mam problem z manetką Deore SL-M530. Za nic nie mogę wrzucić pierwszego przełożenia, tak jakby brakowało linki. Z tym że nawet bez podłączania linki przerzutka ma ogromny opór przy zmianie z 2 na 1 i nie da się tego zrobić. Co dziwne, wcześniej działało wszystko ok, czyściłem tylną przerzutkę i tylko odkręciłem linkę, po ponownym przykręceniu problem jak wyżej.


Rower to Haibike Lana.

Oznaczenie manetki SL-M530 JAPAN 22.2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Coś musiałeś zmienić w położeniu tylnej przerzutki. Sprawdź ją dokładnie, przyjrzyj się czy poprawnie zamontowana, czy prosta, czy hak ramy prosty. Są dwie możliwości. Albo coś spowodowało, że jest przesunięta na zewnątrz ( wózek ) lub naciąg linki za słaby. Albo ( i to obstawiam ) śruba B przerzutki ( ta która opiera się o hak ramy - która reguluje odległość kółka górnego od kasety ) stanowi problem i zamiast wrzucić na 1 bieg ( największą koronkę kasety ) opiera się o tę koronkę kółkiem przerzutki  lub/i  łańcuchem.

 

what-is-a-derailleur_1885237.jpg

B tension screw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jeśli przerzutka po odpięciu linki nie chce zmienić biegu to raczej ona jest winna a nie manetka. Może trzeba minimalnie odkręcić śrubę regulacyjną L?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

image.png.b1e905bf6d9803462dfe30bd6397ce41.png

 

Wkręć tę śrubę bardziej  ( i najpierw popatrz czy nie spadła z haka )

 

Ewentualnie jak wyżej Mike powiedział

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Jeśli przerzutka po odpięciu linki nie chce zmienić biegu to raczej ona jest winna a nie manetka. Może trzeba minimalnie odkręcić śrubę regulacyjną L?

Wybacz, nie dopisałem tego. Ręcznie działając przerzutką tylną wrzuca bezproblemowo na 1 bieg, wszystkie przełożenia działają dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

No to kwestia napięcia linki tylko, ewentualnie minimalnie wykręc L.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No i pytanie czy linka gdzieś się nie zacina.

Przy lince odkręconej od przerzutki i naciągniętej, przy ustawionym 9 biegu i przeklikaniu całego zakresu czuć że za każdym razem nieco się naciąga? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Napisano (edytowane)

Odpinałem linkę tj. Mike zasugerował, między 9 a 8 nie ma praktycznie ruchu linki, potem się naciąga z każdym przełożeniem do momentu próby przejścia z 2 na 1

Filmik z problemem:

https://streamable.com/7fzvy

Edytowane przez rataj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

No to manetka. Musi być 8 klików.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Napisano (edytowane)
Teraz, SoloTM napisał:

No to manetka. Musi być 8 klików. 

Co z tym? Mogę coś sam zadziałać czy raczej serwis/wymiana?

Nie żeby dla mnie był to koniec świata bo raczej tego przełożenia używam raz do roku ale skoro jest 9 dobrze żeby te 9 przełożeń działało.

Edytowane przez rataj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Rozbierz i zobacz czy nic nie blokuje ruchu ( uniemożliwia ostatni klik ) jeśli nic nie będzie widać to wymiana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Napisano (edytowane)
Teraz, SoloTM napisał:

Rozbierz i zobacz czy nic nie blokuje ruchu ( uniemożliwia ostatni klik ) jeśli nic nie będzie widać to wymiana.

Dzięki, po odkręceniu jednej śrubki nic nie widzę (nie wiem czy cokolwiek mam zauważyć), nie chcę tego dalej rozbierać bo pewnie potem tego nie poskładam bo nie wiem jak :/

Za 30zł znalazłem sprawną manetkę więc w serwis chyba bawić się nie będę.

Edytowane przez rataj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Zdejmij wskaźnik przełożeń, możliwe że to on powoduje złą pracę. Dodatkowo powinieneś zobaczyć część mechanizmu.

Dodatkowo jak zdejmiesz to sprawdź jak teraz pracuje manetka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj

Po zdjęciu i wskaźnika, odkręceniu osłony na dole i przeklikaniu wszystkich przełożeń sytuacja się poprawiła i działa to jak wcześniej. Dziwne bo nic nie wyleciało ze środka, wydaje mi się że tam w sumie nie ma prawie w ogóle smaru a chyba powinien być?

Tak czy owak główny problem jest zażegnany i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

90721923_778916662597511_5337579759679307776_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava

Wspaniały sposób zabezpieczania roweru. Zawsze siodełko zostanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przecież to jest tylko uchwyt/mocowanie do przewożenia tego zapięcia. Wyjmujesz i zapinasz za ramę, za słup itp.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
29 minut temu, MaxCava napisał:

Wspaniały sposób zabezpieczania roweru. Zawsze siodełko zostanie. 

Hhahhah, dobre, zawsze mnie zastanawia co takimi ludźmi kieruje jak Ty :) Nie dopytasz, swoje dopisujesz, nawet być może uznajesz to za zabawne :D

A zauważyłeś że nad tym zabezpieczeniem jest trytytka nie służąca do niczego? Jaki na to masz pomysł? bo ja grzebałem przy rowerze i zapiąłem sobie żeby nie zgubić i tak wisi.

Zabezpieczenie takie bo rower który wcześniej miałem nie był wart lepszego, teraz rozglądam się za porządnym U-Lockiem bądź łańcuchem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava
35 minut temu, SoloTM napisał:

Przecież to jest tylko uchwyt/mocowanie do przewożenia tego zapięcia. Wyjmujesz i zapinasz za ramę, za słup itp.

 

Teraz, rataj napisał:

Hhahhah, dobre, zawsze mnie zastanawia co takimi ludźmi kieruje jak Ty :) Nie dopytasz, swoje dopisujesz, nawet być może uznajesz to za zabawne :D

A zauważyłeś że nad tym zabezpieczeniem jest trytytka nie służąca do niczego? Jaki na to masz pomysł? bo ja grzebałem przy rowerze i zapiąłem sobie żeby nie zgubić i tak wisi.

Zabezpieczenie takie bo rower który wcześniej miałem nie był wart lepszego, teraz rozglądam się za porządnym U-Lockiem bądź łańcuchem.

Powaga się wkradła na kwarantannie. Dobra, miał być żarcik, nie wyszedł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj
Teraz, MaxCava napisał:

 

Powaga się wkradła na kwarantannie. Dobra, miał być żarcik, nie wyszedł. 

Spoko ;) sam szukam sobie zajęć żeby nie zgłupieć.

Ale służę:
Jak epidemiolog mówi na narzeczoną na dzień przed ślubem?




Zarażona

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92
1 godzinę temu, rataj napisał:

Po zdjęciu i wskaźnika, odkręceniu osłony na dole i przeklikaniu wszystkich przełożeń sytuacja się poprawiła i działa to jak wcześniej. Dziwne bo nic nie wyleciało ze środka, wydaje mi się że tam w sumie nie ma prawie w ogóle smaru a chyba powinien być?

Tak czy owak główny problem jest zażegnany i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

90721923_778916662597511_5337579759679307776_n.jpg

Może poprostu wskaźnik był źle założony? W sensie nie w tą dziurkę był włożony co powinien. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rataj

Nie mam pojęcia, złożyłem do kupy i zmienia przełożenia jak wcześniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Najważniejsze, że temat rozwiązany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Eninz
      Przez Eninz
      Witam, zacznę od początku coś mnie kusi żeby wymienić napęd w moim obecnym rowerze z tego: ⬇️
      Przerzutka przód: Shimano Deore M618
      Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow
      Manetki: Shimano Alivo M4000 2x9
      Korby: FSA Comet CK-7158NST, 38/24T
      Kaseta: Shimano HG400 12x36 9s
      A chciałbym zmienić na : ⬇️
      Manetka SHIMANO SLX SL-M7000
      Kaseta: Sunrace MX8 11-46 T
      Przerzutka tylna: Shimano SLX RD M7000 GS Shadow + 
      Łańcuch HG-X11 11s
      Zębatka narrow wide 36 albo 34 T (Przerobienie obecnej korby na 1x)
      I tutaj mam pytanie czy wszystko ze sobą by pasowało czy nic nie pominąłem i może zapomniałem dodać jakiejś części (Cały napęd na który chciałbym zmienić wyszedłby około 716 zł)
       
    • RafalxM
      Przez RafalxM
      Sprzedam korbę  Shimano FC-M7000-B 2x11 36/26 170mm
      Używana, przebieg ok 500km , w stanie niemalże idealnym.
      Na fotkach starałem się pokazać wszelkie niedoskonałości na ramionach korby.
      Cena: 280 zł  lub zamienię -> 
       
       
      Album ze zdjęciami: https://photos.app.goo.gl/s6x4HqctFoLMZZmk6

    • Looser
      Przez Looser
      Cześć,
      Za przeciętna opłatą oddam w dobre ręce kompletny napęd wyjęty z roweru. Link do galerii: Google gallery
      Wspomniane części to:
      1. Korba - SHIMANO Deore XT M780 Holowtech II (42x32x24)
      2. Manetki - SHIMANO SLX SL-M670 Rapidfire Plus i-spec
      3. Przerzutka przód - SHIMANO Deore XT M781 (34.9mm) - uwaga, drobny detal, śruba od mocowania linki została wymieniona na nieoryginalną, poprzednia straciła kiedyś głowę podczas odkręcania
      4. Przerzutka tył - SHIMANO Deore XT M780
      5. Kaseta - SRAM CS PG-1030-10 (11-32)
      6. Łańcuch - Campagnolo C10 - przymiar 0,75 nie wchodzi
      Mam również do sprzedania hamulce m675 dostępne w oddzielnym temacie.
      Napęd ma za sobą jakieś 7-8 tys. km, z czego kaseta tak ponad 2 tys. km, natomiast łańcuch w okolicy tysiąca.
      Dla osoby, która weźmie cały napęd bez miauczenia cena wynosi 450 pln (700 pln z hamulcami)
      Cena regularna:
      1. 250 pln
      2. 100 pln - komplet
      3. 40 pln
      4. 110 pln
      5. + 6. 70 pln
      Do powyższych cen należy doliczyć cenę dostawy przez wybranego 'spedytora'.
       
    • Looser
      Przez Looser
      Cześć,

      Do sprzedania mam hamulce m675. Hamulce w komplecie z nowymi klockami żywicznymi, płyn ostatnio wymieniony we wrześniu ubiegłego roku. Nie leją etc itp.
      Cena 320 pln + wysyłka.
      Do sprzedania mam również napęd, przy zakupie kompletu cena wychodzi korzystniej (700 pln)
      Link do galerii:
      Google gallery
    • Hanzo
      Przez Hanzo
×