Skocz do zawartości

[Rockrider ST900] Zmiana przelozen na bardziej miejskie


Itor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowni koledzy mam pytanie. Dostalem od szwagra po miesiacu uzytkowania rower Rockrider ST 900. Naped 1x11. Przod 32T tyl 11-46. Bardzo fajny rower. Szkoda go sprzedawac bo po krotkim uzytkowaniu i tak duza utrata wartosci. Ja poruszam sie rowerem glownie po miescie. Czasem w lasek wskocze dla zabawy. Jednak na asfalcie brak mu kilku zebow:) Wiem wiem ze to rower MTB i nie sluzy do jezdzenia po asfalcie. Niemniej jakos tak fajnie mi sie z niego korzysta. Mozna mu jakos dolozyc sprzetowo mocy na plaskim nie tracac drastycznie na osiagach w terenie:)?

  • Mod Team
Napisano

Zawsze możesz zmienić zębatkę korby na większą. O ile łańcucha wystarczy to obejdzie się bez jego zmiany. To najprostsze co możesz zrobić w tej sytuacji.

A o ile będzie ciężej w terenie proponuję policzyć w kalkulatorze przełożeń.

Napisano

Jesli chodzi o kadencje to nawet nie wiem o czym do mnie mowisz:) Jesli chodzi o teren to raczej plaskie lesne przebiezki:) zadne gory:) ja naprawde przypadkowo wszedlem w posiadanie tego roweru i nie mam upodoban MTB :)

Napisano

Kadencja to ilość obrotów korbą na minutę . Przeciętny , taki normalny ,  rowerzysta kręci 70 - 80 obr/min  , wytrenowany - ? 100 albo i więcej ??

Możesz sobie policzyć z jaką tobie jest najlepiej , do jakiej możesz dociągnąć .  Resztę sprawdź w tym kalkulatorze . Nikt nie powie  jak tobie będzie lepiej . Ja jeśli jest taka możliwość zmieniłbym co najmniej o 4 .  36 :11 to i tak lekkie przełożenie , a 36:46 miękkie .  Dla siebie do opisanych zastosowań ( ! ) szukałbym 38 -40 .

Nie znam się na napędach 1x i kompatybilności osprzętu więc nie wiem czy takie tarcze/korby w ogóle są i czy zmieszczą się w ramie bo zdaje się z tym też może być problem .

Napisano

Celuj w korbę 38-40T pod system mocowania jaki masz, chyba, że jest możliwość wymiany samej tarczy.
Jak znasz kadencję na jakiej jeździsz, to łatwiej to wyliczysz kalkulatorem, ale przy proponowanej 38T, to będzie bezpieczna zmiana,
bo kosmicznych prędkości na takim rowerze i tak nie osiągniesz.

Napisano

Radzę przyzwyczajać się do szybszego kręcenia korbą - tak jest zdrowiej dla stawów i bardziej wydajnie. Przy takiej kasecie wstaw 36 i będziesz miał szybciej.

Napisano

Danuel - czytałem gdzieś wywiad z jeżdżącym kardiologiem . Owszem jazda na lżejszych biegach z wyższą kadencją jest lepsza dla stawów ale gorsza dla serca . Myślę gość wiedział co mówi .

Napisano

Oki. Jutro zaloze licznik z czujnikami.od brata to sprawdze te kadencje. Teraz juz mi cos mowi ten parametr.

Napisano

No tak, wrzuciłem wersję S bo tam jest jeszcze mniej miejsca :P

Ale przy tej sztywnej to wydaje mi się że jedyne co uda się wcisnąć to 34T. A taka zmiana nie będzie bardzo odczuwalna. 

Napisano

A ja się zastanawiam czy na pewno jest potrzebna jakaś zmiana. Rower MTB, opony MTB, kadencja ok 90, przełożenie 32x11 to wychodzi ok 35km/h. Przepraszam, ale autor na konia mi nie wygląda (nie wie co to kadencja). Do jazdy po mieście wg mnie takie przełożenie wystarczy (chyba nie oczekuje osiągnięć roweru szosowego) a jak wyskoczy do lasu to będzie szczęśliwy z tego napędu.

Napisano

40 km/h by sie zdalo bez krecenia nogami jak wariat:) moc w nogach jest ale zeby sie bujnac przy tych przelozeniach trzeba sie nawiercic nogami:)

Napisano

Niestety , tam gdzie jest zastosowany napęd 1xX zawsze są kompromisy. W Twoim wypadku wygląda na to , że nie masz opcji (zmiana blatu o 2 zęby mija się z celem).

Napisano

Patrzylem wlasnie na ich strone. Sa tam rizne do wyboru. Zastanawia mnie tylko ten offset. Jaki ewentualnie mialby byc u mnie:)

Napisano

Gdzieś z górki, przez kilka chwil... Przecież tak przeciętny Kowalski określa z jakimi prędkościami zwykle jeździ ;)

Obstawiam, że po zmianie zębatki zacznie się zmiana opon na bardziej "szosowe". Ogólnie szkoda roweru, bo się będzie marnował...

Napisano
4 godziny temu, Itor napisał:

40 km/h by sie zdalo bez krecenia nogami jak wariat:) moc w nogach jest ale zeby sie bujnac przy tych przelozeniach trzeba sie nawiercic nogami:)

Co przy fakcie, że w szybkich, płaskich maratonach średnia dobrych zawodników oscyluje w przedziale 28 km/h, a przy treningach szosowych uzyskujemy coś w granicach 28-32km/h,  brzmi interesująco.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...