Skocz do zawartości

[do 2800/3000 PLN] Szosa, Triban


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

wracam do Was znów po poradę, jako że kilka lat temu bardzo dobrze doradziliście mi w zakupie MTB i przekazaliście dryga na zagłębienie wiedzy i "tajników" co do zakupu roweru.
Po kilkuletnich doświadczeniach na MTB, postanowiłam spróbować czegoś nieco lepszego, nieco szybszego... :)

Mianowicie, wpadłam na pomysł zakupu szosy, by móc jeździć nieco lżej, dłużej i dalej. :)

Poczytałam trochę w necie, jednak przed ostateczną decyzją postanowiłam zajrzeć jeszcze tu, licząc że znów tak trafie mi pomożecie.
Wydaje mi się, że rozsądnym wyborem będzie marka B'TWIN - TRIBAN, której właścicielem jest słynny i każdemu znany Decathlon, jak zawsze - chciałabym nie płacić za napis na ramie, a za to co w sercu sprzętu, nie zależy mi na wyglądzie, a na jakości osprzętu, podzespołów oraz na komforcie jazdy.

Na oku mam:
RC520
https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/produkt/rowery/szosowe/btwin/54576/triban_520/4

RC 500
https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html

 

Różnica w cenie nie jest zbyt duża, jednak na modelach osprzętu nie znam się na tyle, by móc ocenić, czy ich jakość różni się jakoś diametralnie jak na różnicę w kasie?
Doradźcie proszę, co będzie lepszym wyborem, ewentualnie - może są na rynku jakieś perełki o których nie słyszałam..? ;-)

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!
Z pozdrowieniami, dużo zdrowia!
M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakiś czas temu byłem fanem Tribana, ale od kiedy przyjrzałem im się na żywo, to już tak nie jest. Rama i napęd jest ok. Natomiast opony, rurki, hamulce to jest straszne badziewie.

Popatrz na ofetę Krossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukam szosy, ale z możliwością szerszych opon/gravela. 
Z tego co patrzyłem większość szosówek w cenie do 3k rzadko daje możliwość założenia szerszych opon (min 32mm). Giant ma fajne modele ale to od 4,5k. Stąd, u mnie faworytem jest Triban RC 500. 

Jeśli interesuje Cię typowa szosa lub typowy gravel, to rzeczywiście warto popatrzeć na Krossa lub Rometa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maartuusiaa napisał:


Na oku mam:
RC520
https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/produkt/rowery/szosowe/btwin/54576/triban_520/4

RC 500
https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html

 

Różnica w cenie nie jest zbyt duża, jednak na modelach osprzętu nie znam się na tyle, by móc ocenić, czy ich jakość różni się jakoś diametralnie jak na różnicę w kasie?

Z tymi tribanami to mam trochę problem...parę razy robiłem podchody do rc500, żona parę razy podchodziła no i nie stanął w "garażu". Jeśli chodzi o relację cena/osprzęt to deca zawsze będzie wymiatać. Mi nie spasowała geometria i ogólna toporność tego sprzętu. Co nie oznacza, że są to rowery złe. Za te pieniądze w rc500 otrzymujesz już sorę i karbonowy widelec oraz dość słabe hamulce, opony i koła. W rc520 otrzymujesz już grupę 105, przyzwoite hamulce, ciągle kiepskie koła i opony. Ogólnie nie są lekkie. Jeśli masz budżet i geometria Tobie podpasuje to zdecydowanie warto dołożyć do rc520 choćby ze względu na lepsze hamulce. Fajną opcją tych rc jest możliwość założenia szerszych opon i zmiany roweru na lekkiego gravela ( w tym budżecie nie możliwe w innych markach- nie mówię oczywiście o typowych gravelach ), dodatkowe uchwyty montażowe. Jeśli jednak mógłbym coś polecić to trek domane al2 i al3. Al2 na nieco skromniejszej grupe claris 8r, al3 na sorze 9r. Dobre ramy, dobra geometria no i występuje też w wersji damskiej. Al3 przekracza założony budżet, podobnie jak rc520, ale jeśli szukasz roweru do kulania tylko po szosach to polecam treka domane al3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maartuusiaa napisał:

jak zawsze - chciałabym nie płacić za napis na ramie, a za to co w sercu sprzętu, nie zależy mi na wyglądzie, a na jakości osprzętu, podzespołów oraz na komforcie jazdy.

Nie wiem czy wiesz ale trochę sama sobie zaprzeczasz ;) Bo "napis na ramie" to nie tylko wygląd ale np. wspomniany komfort czy sztywność ramy (a to w szosie ważne). 

Ja również podpisuję się pod Trekiem - bo znam wiele osób które na szosach tego producenta jeżdżą i chwalą właśnie za geometrię ramy i komfort z tym związany. To jest tak naprawdę jedyny i podstawowy parametr którym trzeba się kierować żeby wygodnie jeździć "lżej dłużej i dalej". Osprzęt można na bieżąco zmienić, a źle dobrana rama nawet żeby miała na sobie Ultegrę będzie gorsza od dobrze dobranej z Clarisem. 

Ile masz wzrostu? Bo jeśli jesteś niska to są spore szanse na kupienie roweru z dobrym rabatem - na największe i najmniejsze rozmiary są z reguły największe rabaty. 

A jeśli nie to i tak poszukałbym czy jeszcze nie zostało coś z zeszłego roku, możliwe że i sklepy chcąc odkuć się po okresie przestoju związanego z epidemią będą skłonne dawać lepsze rabaty. A może po prostu ładnie uśmiechniesz się do sprzedających i dostaniesz dobrą zniżkę. 

Niemniej jednak nawet jeśli miałabyś kupić "tylko" Treka AL2 to myślę że na początek w zupełności wystarczy. Nowy Claris (R2000) działa całkiem przyzwoicie. Jak rama okaże się wygodna to nic nie stoi na przeszkodzie żeby za rok czy dwa zmienić grupę osprzętu na np. Tiagrę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, bo zaciekawiliście mnie rowerami Treka. Ostatnio jeździłem na crossie Unibika Viper GTS na grupie deore i chciałbym coś o podobnej jakości. Szukam szosy w kwocie 2500 zł i za tyle mogę mieć tego Treka Domane AL2 z 2019 na Clarisie. Czy ta grupa jest w miarę bezproblemowa? Czy jest sens czekać na dalsze rabaty (cena katalogowa to 2900 zł). W związku z panującą pandemią nie spieszy mi się z zakupem. Obejrzałem kilka filmów i ludzie polecają ten model jako 1-szą szosę. Czy różnica między Clarisem, a Sorą w AL3 jest warta 700 zł różnicy? Zaznaczam, że to byłaby moja 1 w życiu szosa, jestem zielony. To na czym mi zależy to bezawaryjność i w miarę komfortowa jazda, a z tego co widziałem, to te ramy są do tego stworzone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nowy Claris, sam go mam, działa naprawdę fajnie. Jeżeli miałbym dopłacać to już do Tiagry, a nie Sory.

Sora to to samo co Claris, tylko 9s. Tiagra z tego co pamiętam zaczyna się czymś już tam konstrukcyjnie różnić, działa trochę lepiej i lżej, no i jest 10s co daje Ci sporo możliwości. Prawdziwy przeskok poczujesz przy 105. 

Nie piszę tego z teorii, tylko sprawdziłem w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli spokojnie AL2 wystarczy. To jeszcze pytanie bardziej do Waszego doświadczenia. Sądzicie, że dalsze rabaty aniżeli 2500 z wyjściowych 2900 zł wchodzą w grę? Nie ukrywam, że dla takich 2-3 stówek to mógłbym i parę miesięcy poczekać bo i tak teraz człowiek pracuje w domu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od sklepu. Ja kupując Krossa, dostałem 1000 zł rabatu przy rowerze za 5k, ale jestem stałym klientem.

Pewnie coś urwać się da, ale niewiele. A z tym czekaniem to średnia taktyka. Modele się zmienią, może podrożeją i wtedy masz po zawodach. Zawsze możesz poszukać w internecie modelu który Cie interesuje ( tylko bez kombinowania). Jeżeli cena będzie niższa niż w sklepie, to iść i zapytać uczciwie czy jeszcze coś opuszczą, bo możesz zamówić z internetu za kwotę X, ale chciałbyś kupić u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, najssc napisał:

Sądzicie, że dalsze rabaty aniżeli 2500 z wyjściowych 2900 zł wchodzą w grę?

Dalsze będą dopiero "po sezonie". Z tym że wtedy najpopularniejsze rozmiary są już z reguły na tyle przebrane że możesz się nie załapać. Jest ryzyko jest zabawa jak to mówią. 

To proszenie o ceny internetowe pewnie czasem działa, ale znam sprzedawców którzy na taki tekst reagują "to proszę sobie kupić w internecie" ;) I wcale im się nie dziwie. Kupując rower stacjonarnie zwykle możesz liczyć na jakąś obsługę w serwisie albo gratisową albo w niższej cenie, na zniżki na kolejne zakupy itd. Zawsze można spytać o jakiś dodatkowy rabat czy akcesoria, ale 2500 to dobra cena. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MikeSkywalker napisał:

To proszenie o ceny internetowe pewnie czasem działa, ale znam sprzedawców którzy na taki tekst reagują "to proszę sobie kupić w internecie"

Bardziej miałem na myśli że można to podać jako argument, niż oczekiwać takiej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, woland12 napisał:

Ktoś kojarzy jaka maksymalna szerokość opony wejdzie do wspominanego Treka Domane AL?

Na stronie jest tylko napisane: "dodatkowy prześwit na opony". 

Opony max. 32 na styk.

Trek Domane Al 3 ma pełną grupę napędową Sory, Al 2 ma korbę pozagrupową co będzie oznaczać mniejszą jej sztywność.. Popatrz też na Krosa Vento 2.0 - pełna grupa Clarisa, nawet z hamulcami - za 2700 dobra opcja, tylko nie wiem jakie tam wejdą najszersze laczki. Do 3000zł pewnie da się znaleźć też Vento 3 z pełną Sorą. Jest też Giant Contend 2 za ok. 3 tys. który ma specyfikację podobną do Treka Al 2 - też korba pozagrupowa, ale za to ma prócz widelca też karbonową rurę sterową. Treka i Gianta miałem pod sobą i oba są mega wygodne. Vento z tego co ludzie piszą ma trochę bardziej sportową geometrię, nie wiem nie siedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam bardzo serdecznie.

planuje zakup tej szosy. czy ktoś moze mi powiedzieć co o niej sądzi, czy zakup jest opłacalny.

Bądź też doradzić jakiś zakup szosy, planuje wydac do 4tys zl

Mam 170cm wzrostu

 

https://allegro.pl/oferta/szosa-fondriest-rp3-carbon-ultegra-r-54-8792795947?reco_id=a84325dd-7ff1-11ea-87c0-ecf4bbe93170&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kowalitoo napisał:

Witam bardzo serdecznie.

planuje zakup tej szosy. czy ktoś moze mi powiedzieć co o niej sądzi, czy zakup jest opłacalny.

Bądź też doradzić jakiś zakup szosy, planuje wydac do 4tys zl

Mam 170cm wzrostu

 

https://allegro.pl/oferta/szosa-fondriest-rp3-carbon-ultegra-r-54-8792795947?reco_id=a84325dd-7ff1-11ea-87c0-ecf4bbe93170&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Nic specjalnego.

Musi być karbon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a co sądzicie o Romet Huragan 1 biało-złoty 2020 ? również na Clarisie.

koła     700
rama     alu 6061
rozmiar     47 cm / 50 cm / 53 cm / 56 cm
widelec     aluminiowy
napęd     16
manetki tył, przód     Shimano Claris ST-R2000 8 speed, Shimano Claris ST-R2000 2 speed
przerzutka tył, przód     Shimano Claris RD-R2000, Shimano Claris FD-R2000
mechanizm korbowy     Shimano Claris R2000 50/34T 165/170 mm
hamulec tył, przód     Promax RC-481 aluminiowy
opony     Michelin Dynamic Sport 700×23C
obręcze     Alexrims AT470
piasta tył, przód     JoyTech JY-F192DSE aluminiowa, JoyTech JY-A171DSE aluminiowa
kaseta / wolnobieg     Shimano CS-HG51 11-28T 8 speed
kierownica     FOV Road 420 mm aluminiowa
sztyca     aluminiowa 27,2 mm 400 / 350 mm
mostek kierownicy     TDS-RD701-8 100 mm aluminiowy
siodło     Selle Italia X-Base
pedały     FP-971
waga     10.3 kg




A także, co sądzicie o https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/szosowe/trek/31147/madone_2_3

Mogę kupić używkę w okazyjnej cenie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...