Skocz do zawartości
gia

[opony] Kross Evado 4.0 - pytanie odnośnie szerszych opon

Rekomendowane odpowiedzi

gia

Witam. Mam pytanie do posiadaczy rowerów Kross Evado i innych posiadaczy rowerów crossowych. Czy ktoś z Was przerabiał temat zakładania w tych rowerach szerszych opon niż standardowych 1.65? Zamierzam przesiąść się na 29x2.0 ale nie do końca jestem przekonany czy się zmieszczą na szerokość w tylnym widelcu. Rower jest lekki i szybki, ale w terenie mógłby być bardziej komfortowy i mam nadzieję, że szersza opona lepiej wybierałaby nierówności i poprawiła ogólne wrażenie z jazdy poza szosą i ubitymi ścieżkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

1.75 zwykle się mieszczą, 1.95 zazwyczaj też, przy 2.0 - czyli zapewne bardziej terenowych i z jakąś kostką może być gorzej. Opcje dwie - sprawdzić samemu albo czekać na opinie użytkowników Evado, bo co rama to inna pojemność tylnych widełek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia

Dzięki za odpowiedź. Będę celował w 2.0 ale chyba nie obejdzie się bez przymierzania. A co jeśli zdecydowałbym się wstawić do niego koła 27.5? Koła mają mniejszą średnicę więc widelec w tamtym miejscu jest szerszy. Miałoby to sens?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Wtedy zmieścisz nieco szerszą oponę. Ale to już robienie z crossa górala na siłę :) Lepiej już sprzedać Evado i pomyśleć nad jakimś góralem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
3 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

Wtedy zmieścisz nieco szerszą oponę. Ale to już robienie z crossa górala na siłę :) Lepiej już sprzedać Evado i pomyśleć nad jakimś góralem. 

Trochę racja, tylko szkoda mi go sprzedawać i w zasadzie jest całkiem wygodny. Ale biorę taką opcję sprzedaży pod uwagę. Czy nie wpłynęło by to jakoś źle na geometrię jakbym mu dał koła 27.5? Pewnie amor musiałby pójść też do wymiany bo jest pod koło 28...ehhh rowerowe dylematy:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No trochę wpłynie, przede wszystkim rower się obniży, więc ryzyko zahaczenia korbą o podłoże wzrośnie. 

Ale ja bym takich rzeczy nie zakładał dopóki nie sprawdzisz szerszych opon do obecnego zestawu kół. Jak wciśniesz 1.95/2.0 i nieco obniżysz ciśnienie to trakcja w terenie znacząco się poprawi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
Napisano (edytowane)
Teraz, MikeSkywalker napisał:

No trochę wpłynie, przede wszystkim rower się obniży, więc ryzyko zahaczenia korbą o podłoże wzrośnie. 

Ale ja bym takich rzeczy nie zakładał dopóki nie sprawdzisz szerszych opon do obecnego zestawu kół. Jak wciśniesz 1.95/2.0 i nieco obniżysz ciśnienie to trakcja w terenie znacząco się poprawi. 

Chyba zaryzykuję z tym 2.0. Pytanie czy muszę wymieniać dętkę, czy może być ta sama? Aktualnie mam oponę 28x1.65

Edytowane przez gia
Zły wymiar opony

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
2 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

No trochę wpłynie, przede wszystkim rower się obniży, więc ryzyko zahaczenia korbą o podłoże wzrośnie. 

Nie obniży się znacząco, w końcu to ten sam myk, który stosują producenci gravelów na kołach 650B. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Całe 3cm jak dobrze liczę. 

@gia dętkę możesz spokojnie zostawić tę co jest. A z oponą to najlepiej popytać w jakimś lokalnym serwisie - może mają coś używanego czy zużytego. Możesz też pomierzyć ile masz miejsca przy obecnej oponie. Żeby nie wtopić z kompletem opon. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
18 minut temu, some1 napisał:

Nie obniży się znacząco, w końcu to ten sam myk, który stosują producenci gravelów na kołach 650B. 

W jakim sensie myk? Tzn do rowerów z ramami pod 28 dają koła 27.5?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Tak, pojawił się ostatnio taki trend. https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/18008/test_merida_silex_2020

Chociaż w Twoim przypadku zgadzam się, że dużo sensowniej (i taniej) będzie najpierw pójść do lepiej wyposażonego sklepu rowerowego i niech coś dobiorą w aktualnym rozmiarze koła. Może się okazać, że z przodu zmieści się grubsza guma niż z tyłu, co też jest całkiem popularnym rozwiązaniem. Z przodu lepsza trakcja i amortyzacja, z tyłu mniejsze opory toczenia. Do tego poeksperymentować z ciśnieniem.

 

9 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Całe 3cm jak dobrze liczę. 

Pomiędzy 1,6" na obręczy 700c a 2,1" na obręczy 650b wysokość roweru zmieni się o 5-8 mm. W końcu o tym decyduje promień koła, a nie średnica: https://www.bikecalc.com/wheel_size_math Oczywiście dużo jeszcze zależy od modelu opony, ale chodzi o rząd wielkości. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No tak, mój błąd. Ale to ciągle prawie 1,5cm.

Mam w sumie koła 27,5+, spróbuję na wiosnę zdobyć jakieś przechodzone opony 2.0 i wrzucić całość do mojego crossa, tak z ciekawości jak sprawdza się ten wspomniany "myk". 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Napisano (edytowane)
29 minut temu, MikeSkywalker napisał:

 Ale to ciągle prawie 1,5cm.

Średnica koła 27,5 z opona 2,1 cala jest taka sama jak koła 28 z oponą 32mm.

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No z 2mm różnicy :)

Może źle liczę ale (622/2+1.65*25.4)-(584/2+2*25.4) wychodzi nieco ponad centymetr. Nie wiem czemu wcześniej wpisałem oponę OPa 1.95...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia

Super, dzięki za odpowiedzi. Wychodzi więc na to, że idealnym rozwiązaniem byłoby wrzucić do niego koła 27,5 i wtedy nawet być może coś więcej niż 2.0 się zmieściło bo trochę więcej miejsca w widelcu na górze i na dole by miało koło. Idealnym ale chyba bardziej kosztownym. Mam plan wrzucić używaną gumę 2.0 do koła 28 i wszystko się wyjaśni. Wtedy wybór nowych opon w sklepie będzie znacznie łatwiejszy do tego roweru. A mógł Kross po prostu zostawić więcej miejsca w widelcu w z tyłu (z przodu na amorze jest nieco lepiej, 2,10 by weszło z luzami)...Jako ciekawostkę dodam, że w crossowym Romecie Orkanie, miejsca jest tyle, że i standardowa opona mtb by spokojnie weszła i jeszcze miejsca sporo by zostało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
27 minut temu, gia napisał:

Mam plan wrzucić używaną gumę 2.0 do koła 28 i wszystko się wyjaśni. Wtedy wybór nowych opon w sklepie będzie znacznie łatwiejszy do tego roweru.

Jeśli chodzi o opony 29x2,0 to niestety nie ma za dużego wyboru. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt sporych różnic jeśli chodzi o realną wielkość balona. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
Napisano (edytowane)
36 minut temu, Alsew napisał:

Jeśli chodzi o opony 29x2,0 to niestety nie ma za dużego wyboru. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt sporych różnic jeśli chodzi o realną wielkość balona. 

Aż tak źle nie jest z wyborem: np. te modele? Ktoś się może wypowiedzieć? LINK 1, LINK 2,LINK 3

Najbardziej ciekawią mnie te tajemnicze vee rubbery. Nigdy nie słyszałem o firmie. Sądząc po cenie nie jest to chyba najwyższa jakość, ale mitasy które mam teraz lepsze chyba nie są.

Edytowane przez gia
dodatkowe przemyslenia:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Wszystkie ciężkie :)

Double Fightery chwalę, aczkolwiek w rozmiarze crossowym (700x37c), opona szybka na asfalcie, dobrze trzyma w zakrętach, cicha a i w lekkim terenie daje radę. 

Jest jeszcze Kenda K1185, tania, w miarę lekka (niecałe 700g), też dość uniwersalna. 

No i klasyka czyli Conti Race King. Tutaj też waga w okolicach 650g. 

Jeśli wcisnąłbyś 2.1 to bardzo ciekawą oponą jest Kenda SBE - również szybka na asfalcie i dobra w terenie. Tyle że wersja 1.9 jest tylko zwijana i droga, ale nieco szersza drutówka jak na drutówki jest lekka. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
Napisano (edytowane)

No właśnie widzę, że za lekkie to nie są. Ale continental double fighter 915g? wtf? Za to te vee rubbery katany 670g? Skąd aż taka duża różnica, wszak jest to tylko 2.0 vs 1.95

Edytowane przez gia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Bynajmniej nie ze względu na szerokość. Pewnie chodzi o rodzaj i ilość gumy, ewentualne wkładki antyprzebiciowe itd. Marki Vee Rubber nie znam, nigdy nie miałem, bieżnik wygląda ciekawie, coś pomiędzy Kendą K-Rad a Conti Race King. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
W dniu 11.02.2020 o 23:30, MikeSkywalker napisał:

Bynajmniej nie ze względu na szerokość. Pewnie chodzi o rodzaj i ilość gumy, ewentualne wkładki antyprzebiciowe itd. Marki Vee Rubber nie znam, nigdy nie miałem, bieżnik wygląda ciekawie, coś pomiędzy Kendą K-Rad a Conti Race King. 

No i stało się, zakupiłem Vee Rubber'y Rail 29x1,95, zwijane. I od razu mam kolejne pytanie, bo jeśli chodzi o opony to wychodzi laik ze mnie. Opona wygląda na bokach jakby hmm, że tak powiem - zabrakło im gumy?? Co to za technika produkcji, niech ktoś mi zdradzi i czemu ma służyć taka budowa. Wygląda jakby boki były z jakiejś taśmy, lub brudnej, pobrudzonej gumą brązowej szmaty:). Raczej sprawia wrażenie solidnej konstrukcji, ale w porównaniu do standardowych opon wygląda to dość dziwnie. Ogólnie opona w dotyku mało gumowa, twarda, żeby nie powiedzieć plastikowa. Ktoś wie więcej na ten temat takich konstrukcji? W załączniku zdjęcie

61mvRtJdtEL._AC_SX425_.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Pytałeś się skąd różnica w wadze, to już wiesz gdzie poszło mniej "towaru" ;)

Tak skonstruowana opona i tyle, widać oplot, nie ma za to "tony" nalanej na boku gumy. Nie oszukujmy się - większość opon tzw. trekingowych czy miejskich to bezsensownie przewymiarowane behemoty, gdzie oplot jest rzadki ale za to nalane jest dużo zwykle kiepskiej jakości gumy, co finalnie daje oponę cięższą niż niejedna guma do ostrej rąbanki w terenie. Opona taka jest sztywna i "drewniana", ale za to starczy przeciętnemu Kowalskiemu na kilka lat jazdy albo i przeżyje rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
8 minut temu, m0d napisał:

Opona taka jest sztywna i "drewniana", ale za to starczy przeciętnemu Kowalskiemu na kilka lat jazdy albo i przeżyje rower.

Kiedyś tak było.

Ostatnio parcieją po około 2 latach.

 I tnie tylko tanie chinczki ale i drogie niemce.....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gia
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, m0d napisał:

Pytałeś się skąd różnica w wadze, to już wiesz gdzie poszło mniej "towaru" ;)

Tak skonstruowana opona i tyle, widać oplot, nie ma za to "tony" nalanej na boku gumy. Nie oszukujmy się - większość opon tzw. trekingowych czy miejskich to bezsensownie przewymiarowane behemoty, gdzie oplot jest rzadki ale za to nalane jest dużo zwykle kiepskiej jakości gumy, co finalnie daje oponę cięższą niż niejedna guma do ostrej rąbanki w terenie. Opona taka jest sztywna i "drewniana", ale za to starczy przeciętnemu Kowalskiemu na kilka lat jazdy albo i przeżyje rower.

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie opony dość lekkie. Dla zaintwresowanych tematem dodam, że do mojego crossa pewnie weszłyby i 29x2.0. W rezultacie mam teraz bardziej uterenowiony rower crossowy na czym mi bardzo zależało

20200220_222323-01.jpeg

Edytowane przez gia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • szy
      Przez szy
      Cześć,
      po wspomnieniach z Saksonii, Austrii i Holandii w końcu część ostatnia naszych wspomnień z podróży z Interrailem - Włochy i piękny Południowy Tyrol.
      Miało być przyjemnie, widokowo i bardzo po włosku. Wysiedliśmy więc na przełęczy Brenner i ruszyliśmy w prawie 100-kilometrową trasę wzdłuż rzeki Isarco do Bolzano. Trasa prowadzi po wielu pokolejowych fragmentach - po odcinkach którymi kilkanaście lat temu biegła linia kolejowa Brenner-Bolzano. Po drodze dwa piękne miasteczka, które są zwykle omijane przez podróżujących autostradą na południe. W środku wycieczki Bolzano, a dla nas również wycieczka koleją linową do "górnego Bolzano" - Soprabolzano, na położony nad miastem płaskowyż. Po dziennej przerwie rundka po Południowotyrolskim Szlaku Winnym, a potem znów odcinek nad rzeką - Adygą, po trasie Via Claudia Augusta. Powrót bardzo wygodnym połączeniem pociągiem - z Merano aż do samego Innsbrucka.
      Obydwie trasy rowerowe - fantastyczne. Mam wrażenie, że o pierwszej Brenner-Bolzano wie się w Polsce dużo mniej, bo właśnie wszyscy mijamy te okolice w samochodach. Druga to jeden z europejskich hitów w turystyce rowerowej, więc widzieliśmy setki rowerzystów dziennie, bardzo wielu z sakwami. Obydwie do pokonania w obydwu kierunkach, choć podjazdy pod Brenner czy Reschenpass (przez Alpy w kierunku Austrii) to już bardziej wymagająca sprawa.
      Na Znajkraju kolejna wyczerpująca opowieść i kilkanaście większych zdjęć:
      https://www.znajkraj.pl/poludniowy-tyrol-polnocne-wlochy-na-rowerowe-wakacje
      A tak forumowo, oto fotograficzny przegląd wrażeń:
      trasa Brenner-Bolzano i pokolejowe odcinki drogi rowerowej:















       
      Po drodze bardzo włoskie miasteczka, zupełnie pozbawione tłumów turystów, a wciąż bardzo klimatyczne i dość zniechęcające do jazdy. Człowiek by sobie usiadł i cieszył się klimatem przy jakimś truneczku, a tu jechać trzeba. Przed Bolzano są Sterzing (Vipiteno), Brixen (Bressanone) i Klausen (Chiusa):




       
      W Bolzano jesteśmy również kolejny raz, m.in. zaglądamy do Ötziego, wypijamy kawę na Piazza Walther i... wsiadamy do gondoli na Soprabolzano. Okolica jest przepiękna, widoki na Dolomity genialne. Dzień odpoczywamy, trafiamy na jeden z najstarszych tramwajów w Europie, oglądamy także unikalne ziemne piramidy:



       
      A dzień później cieszymy się 10-kilometrowym zjazdem do Bolzano - znowu, genialne widoki na Dolomity, całe zbocza w winnicach i panorama Bolzano:




       
      Na południe od Bolzano wjeżdżamy na Południowotyrolski Szlak Winny - to szlak umowny, stowarzyszenie branży winiarskiej i różne obiekty z nią związane. Widoki w niewielkiej kotlince ukrytej za ogromną skałą - pierwsza klasa:






       
      Na koniec Via Claudia Augusta wzdłuż Adygi w towarzystwie podróżujących rowerzystów ze świata.:







       
      ... z jedną przerwą - na kolejną wycieczkę w górę doliny w gondoli miejscowej kolei linowej w miejscowości Naturns:






       
      I na koniec pociągi i warunki, w jakich wracaliśmy ze Schlanders z przesiadką w Merano do samego Innsbrucka - w naprawdę idealnym połączeniu przy takim tygodniowym pobycie w Południowym Tyrolu. W kilkugodzinnej podróży nawet nie trzeba było zdejmować sakw.




       
      Wspaniała podróż - jak wszystkie części naszego kolejowo-rowerowego miesiąca. Każda inna, każda wyjątkowa. Każdą bardzo polecamy
      Szy.
    • piotrekwad95
      Przez piotrekwad95
      Cześć,
      Mam zamiar w niedalekiej przyszłości kupić rower enduro. Jestem początkujący w temacie. Preferuję koła 27,5" w rozmiarze L. Mam na uwadze trzy rowery:
      - Marin Hawk Hill 1 2020 
      - Dartmoor Blackbird Intro 2020
      - Kross Moon 1.0 2018
      Pytanie na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego sprzętu? Budżet nie jest wielki ale myślę, że coś uda się wyrwać. Może jednak celować w coś używanego lub macie jakiś sprawdzony sklep, który aktualnie wyprzedaje starsze roczniki? Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc oraz chętnie dowiem się Waszych opinii co do wyżej wymienionego sprzętu.
      Pozdrawiam!
       
    • kamilsz2020
      Przez kamilsz2020
      Witam. 
      Założyłem ten temat bo mam dylemat dotyczący wyboru roweru. Na początek :
      Ja:
      182,5 cm
      Od ziemi do krocza: 89 cm
      Długość tułowia 66 cm
      Przedramie 33 cm
      Ramię 63 cm
      Udo 62 cm
      Wysokość podłudzia 59 cm
      Wysokość mostka do ziemi 153 cm
      To obliczenia, które wykonywałem na podstawie strony competitive cyclist calculator. 
      Jestem  zielony jeśli chodzi o rowery, to co jest warte uwagi a co nie-jest dla mnie  kompletnym tabu. A więc chciałbym rower szosowy. Chce aby rower był do mnie w miarę dopasowany, był lekki, nieuciażliwy w dbaniu o niego. Mój budżet to Maks 2500 zł. Chcę aby była to nówka ze sklepu. Na razie zastanawiałem się nad 3 opcjami:
      https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019/3328-kross-vento-20-2019-5904993388105.html
      https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019/3327-kross-vento-30-2019-meski-5904993388051.html
      https://www.eurobike.pl/shop/1584-fu-1181464856-rower-fuji-######f-23-56cm-2018-szary.html
      Proszę o radę co do tych rowerów, który z nich będzie odpowiedni i lub proszę coś zaproponować innego.Na co warto zwrócić uwagę, co warto było by do takiego roweru dokupić na start. Dzięki z góry za pomoc. 
    • kamilsz2020
      Przez kamilsz2020
      Witam. 
      Założyłem ten temat bo mam dylemat dotyczący wyboru roweru. Na początek :
      Ja:
      182,5 cm
      Od ziemi do krocza: 89 cm
      Długość tułowia 66 cm
      Przedramie 33 cm
      Ramię 63 cm
      Udo 62 cm
      Wysokość podłudzia 59 cm
      Wysokość mostka do ziemi 153 cm
      To obliczenia, które wykonywałem na podstawie strony competitive cyclist calculator. 
      Jestem  zielony jeśli chodzi o rowery, to co jest warte uwagi a co nie-jest dla mnie  kompletnym tabu. A więc chciałbym rower szosowy. Chce aby rower był do mnie w miarę dopasowany, był lekki, nieuciażliwy w dbaniu o niego. Mój budżet to Maks 2500 zł. Chcę aby była to nówka ze sklepu. Na razie zastanawiałem się nad 3 opcjami:
      https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019/3328-kross-vento-20-2019-5904993388105.html
      https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019/3327-kross-vento-30-2019-meski-5904993388051.html
      https://www.eurobike.pl/shop/1584-fu-1181464856-rower-fuji-######f-23-56cm-2018-szary.html
      Proszę o radę co do tych rowerów, który z nich będzie odpowiedni i lub proszę coś zaproponować innego.Na co warto zwrócić uwagę, co warto było by do takiego roweru dokupić na start. Dzięki z góry za pomoc. 
       
    • wprost1986
      Przez wprost1986
      Witajcie,
      jako ze listopad i sa przeceny,szukam nowego roweru po tym jak sprzedalem swojego Spec enduro evo...teraz szukam cos bardziej...rodzinnego, cos czym spokojnie pojezdze po miescie, zalicze jakies single tracki a z czasem doczepie bagaznik i fotelik dla dziecka:)
      Po przegladbieciu filmikow na Youtube itp zrobilem liste 5 rowerow ktorymi bylbym zainteresowany
      -Romet Rambler 27.5 4 2018 za 1900
      - Kross Hexagon 7 za 1900
      - Kross Level 3 za 1950
      - Rockrider 560 za 2400
      - Giant talon 3 za 1800
      Patrzac na przerzutki najlepsze wychodza w Romecie.
      Chcialbym poznac wasza opinie, ktory z nich bylby najlepszy na miejaka i podmiejska jazde, plus singletracki? wiem ze nie sa.to rowery na mega wyczynowa jazde, raczej singletracki w formie rekraacyjnej;)
×