Skocz do zawartości

[gravel] sram eagle i klamkomanetki np. do gravela


p4trykx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ciekawe czy jest możliwość dobrania jakichś klamkomanetek współpracujących z przerzutką np. Sram GX Eagle  12 ?

Wiem, że jest np. sram Apex ale tam największy blat ma 42 zęby, przy Egaleu mamy większy zakres 500% 

Czy taka kaseta zmieściłaby się na szosowej piaście? Najlepiej jakby była to wersja 10-50

Podejrzewam, że z jakiegoś powodu takie rozwiązanie nie będzie zbyt dobre bo nie znalazłem nic takiego w internecie. Jedynie spotkałem się z gravelem Breezer Radar na Deore 9 rzędowym z tyłu i 2 blatami z przodu.

  • Mod Team
Napisano

Jeszcze nie, ale oczka się kleją....

Pytam z ciekawości, bo dla mnie w gravelu idealnym będzie zestaw :

na bardziej płaskie - korba 42T ( Rival lub Force ) z kasetą XG-1150 ( 10-42 )

na mniej płaskie - korba 38T z tą samą kasetą

Lub 2x11 w układzie 46/30 ( lub coś podobnego) z kasetą 11-32/11-34.

Napisano

Chodzi o to, żeby mieć uniwersalny rower jednocześnie na płaskie i mniej płaskie tak aby mieć podobny zakres jak 2x11 bez niewygody przedniej przerzutki. 

Czy ta kaseta XG-1150 będzie współpracować z przerzutką szosową SRAM? Poza tym 10 zębów potrzebuje już chyba innego bębenka.

EDIT

Będzie. Do tego trzeba 

https://www.sram.com/sram/road/family/sram-rival-1

 

  • Mod Team
Napisano
3 godziny temu, p4trykx napisał:

Czy taka kaseta zmieściłaby się na szosowej piaście?

Śmiem wątpić chyba ze znajdziesz do niej bębenek XD. 

 

  • Mod Team
Napisano

Jest sporo Graveli na rynku z tą kasetą, choćby Kona Sutra czy GT Grade lub Merida Silex. 

Kwestia tylko jest taka,czy rama Autora tematu jest kompatybilna z osiami 12x142

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Na razie nie mam żadnego roweru czy ramy dopiero się rozglądam co kupić.

Widzę, że max co można wyciągnąć to 10-42t na Sram Force 1 ale to już konkretne koszty lub 11-42 na Apex 1.

Mam jeszcze pytanie o szerokość tylnej piasty. Czy w gravelach stosuje się 130 (szosowe) czy raczej MTB (135)?  Wspomniana Merida ma 142x12mm sztywną oś ale  z tego co rozumiem to odpowiednik QR 135.

Napisano
W dniu 4.06.2019 o 20:11, durnykot napisał:

Można wiedzieć, po co w gravelu taki zakres przełożeń?

Myślę, że w gravelu właśnie potrzebna jest duża rozpiętość ... chyba, że traktuje go się jako rower na krótkie przejażdżki. Ja np. myślę o gravelu jako uzupełnieniu 29 tak, abym mógł na nim jeździć w okolicach Warszawy i na ścieżkach rowerowych, wałach itd ale czasem założyć sakwy i nawet w górach nie martwić się zbyt twardymi przełożeniami. 

Tzn traktując ten rower jako endurance i wyprawowy w jednym.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

@wkg on się musi jak zawsze czepiać. 

Zgadzam się z twoją opinia, że gravel powinien mieć tego jak najwięcej. Ale sram pewnie jeszcze nie widzi potrzeby zrobienia klamkomanetki pod eagle

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...