Skocz do zawartości
Diaament

[Amortyzator na 27.5] wieksze, lub mniejsze koło do 300zł?

Rekomendowane odpowiedzi

Diaament
Napisano (edytowane)

Witam ,muszę wymienić amortyzator na koło 27.5. Problem właśnie w tym jest - amortyzatory na ten rozmiar są drogie. Chciałbym się dowiedziec jaki polecacie amortyzator ,który mógłby się zmieścić (26) ,lub może jakiś na 28 lub 29. Można tak robić? Zmiana w geometrii mi aż tak Bardzo nie powinna przeszkadzać. Może jakiś tani 27.5? Dodam ,że jestem lekki (waże 60kg) i jeżdże w fr ,dirt. Skok najlepiej 100mm (im więcej tym lepiej). Cena to prosiłbym max 300 zł.

Co o tym myslicie i co polecacie?

Edytowane przez Diaament
błąd ortograficzny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Używany Epicon / Epixon? Jakieś Manitou? Nowe to pewnie tylko XCR ze sprężyną kupisz... Czyli taki bardziej pseudoamortyzator...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
11 minut temu, Diaament napisał:

jeżdże w fr ,dirt

Słabo mi się robi jak to widzę.

Za 300 zł nic sensownego nie kupisz. Jeżeli uprawiasz Dirt i Freeride, to powinieś wiedzieć że sensownym amortyzator to koszt powyżej 1000 zł.

Nie podałeś też informacji jakie masz hamulce i rodzaj rury sterowej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diaament

Mam na myśli uzywane ,i jezdze bardziej 4fun. Nie zależy mi na jakimś super sprzecie za nie wiadomo ile ,i nie chce tez na to wydawać tyle kasy ,byle fajnie dzialalo. Nie robię żadnych hop kilka metrów ni nic. Hamulec tarczowy ,stery są 1-1/8" ,nie dotarlem do tego jaki to rodzaj ,ale rama to specialized pitch sport 650b xs ,nie pamiętam który rok ,ale w tej wersji rower był żółto-niebieski lub czarno-biały - zaleznie od wariantu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

O ile specyfikacja nie kłamie, a ciężko powiedzieć bo nie podałeś roku, to istnieje szansa że masz tam amortyzator o skoku 80 mm. Tego się trzymaj i nie kombinuj z inną wielkością koła.

Utarło się że bez można zmienić skok amortyzatora o nie więcej niż 20 mm. Więc jeżeli aktualnie masz 80 mm, to nie wsadzaj nic więcej niż 100 mm, chociaż mimo wszystko ja bym się trzymał specyfikacji fabrycznej. 

Do 300 zł także nie kupisz sensownej używki.

Teraz, Diaament napisał:

Nie robię żadnych hop kilka metrów ni nic.

Dirt:

redhill-extreme-jump.jpg

Freeride:

Trek_MTB_athlete_1445-e1488819961868.jpg

Naprawdę polecam poczytać zanim zacznie się mówić, że uprawia się Dirt czy Freeride. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz
Teraz, Diaament napisał:

specialized pitch sport 650b

To jest MTB a nie rower do freeride, czy dirtu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diaament
Napisano (edytowane)

 

U mnie nie ma nawet takich tras ,chodzi mi bardziej o jakies male hopy ,dropy w lesie ,takie szybsze trasy itp ,okreslilem to dirt bo mtb mi się bardziej kojarzy z takim street ,stunt itp ,a ja raczej po lasach jezdze

To podpowie mi ktoś? Podobno mozna wrzucac amortyzatory np do 29 na koło 27.5 itp.  Sprawdzilem te epicony itd ale troche ponad budżet. Mi wystarczy jakis tani sprezynowo olejowy (i tu uwaga bo nie jestem przekonany w jakich cenach się wahaja ja widzialem necie jakies po kilka stow) ,pytanie jaki ,żeby używany kosztował do 3stow :p

Edytowane przez Diaament

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

To 3 stów to sobie kup 2 komplety rurek i włóż sprężynę z długopisu.

Sorry, ale taka prawda.

 

Nawet używane RS w dobrym stanie sprężynowe chodzą > 400 zł. Jedyne na co Cię stać to xcm,xct a na to po prostu szkoda kasy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diaament

A jakies xcr?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Ale co ? Nie masz dostępu do sklepów online, Allegro, OLX, że pytasz ? Bo nie rozumiem, mamy za Ciebie szukać ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diaament

Chodzi mi o to jak oceniacie amortyzatory xcr :p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

Xcr mają tak jak xcm, xct ślizgi z plastiku, są polecane do xc(cross country)- normalna jazda w terenie, wszelkie skakanie przyspieszy powstawanie luzu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
8 godzin temu, Diaament napisał:

mtb mi się bardziej kojarzy z takim street ,stunt itp ,a ja raczej po lasach jezdze

A wiesz od czego jest skrót MTB?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

My Trash Bike?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Nowy amortyzator za 300 zł to będzie atrapa. Absolutne minimum to podstawowy widelec powietrzny (Raidon, od biedy XCR Air).

Pitch Sport to nie jest rower do zabaw z grawitacją, nawet na początek, tylko do spokojnej jazdy rekreacyjnej. Jak będziesz na nim latał, to prędzej czy później go rozwalisz. W najgorszym wypadku rama złamie się pod tobą i będziesz miał poważny wypadek.

Te 300 zł odłóż i zacznij zbierać na używany rower do dirtu lub coś na ramie Dartmoor Hornet/Primal, NS Bikes Surge/Core/Bitch. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
14 godzin temu, Diaament napisał:

który mógłby się zmieścić (26) ,lub może jakiś na 28 lub 29. Można tak robić?

nie do końca rozumiem, rower masz oryginalnie na jakich kołach?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diaament

Oryginalnie są to 27.5

W dniu 10.05.2019 o 08:01, skom25 napisał:

A wiesz od czego jest skrót MTB?

Uznam to za pytanie retoryczne ,napisałem tez "kojarzy"

W dniu 10.05.2019 o 10:02, Galvatron napisał:

Te 300 zł odłóż i zacznij zbierać na używany rower do dirtu lub coś na ramie Dartmoor Hornet/Primal, NS Bikes Surge/Core/Bitch. 

Za ile dam rade kupić cos w tym stylu? Amortyzator powietrzny rozumiem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
W dniu 9.05.2019 o 20:22, Diaament napisał:

amortyzatory na ten rozmiar są drogie

Właśnie na ten rozmiar są przeważnie tańsze niż na modniejszy rozmiar 29 cali.

W tej cenie możesz kupić jedynie Suntoura model podstawowy który nie nadaje się do wygłupów. XcM , Xcr,

W dniu 9.05.2019 o 20:22, Diaament napisał:

jestem lekki (waże 60kg)

Wszystkie amortyzatory sprężynowe , mają sprężyny nastawione na wagę przeciętnego KOwalskiego czyli ok 80 kg. -+10kg.

 

W dniu 9.05.2019 o 20:22, Diaament napisał:

Cena to prosiłbym max 300 zł

 Oczywiście jeśli brak kasy to możesz kupić takiego XCM i dbać o niego, wtedy od biedy ileś tam posłuży,

https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/xcm/275-cali_amortyzator-xcm-275-dysk-ahead-czarny-poysk-2019/2050

 Ale do wygłupów , to niestety amortyzatory są drogie, droższe niż 20 letnie auto na chodzie....

np. https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/aion/275-cali_amortyzator-aion-rc-275-15qlc-czarny-poysk-2019/1117

   a taki to profesjonalny już...

https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/durolux/275-cali_amortyzator-durolux-r2c2-pcs-275-biay-taper-2019/1359

Najtańszy powietrzny, który byś mógł ustawić pod siebie, ale katowania może nie wytrzymać to:

https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/xcr/275-cali_amortyzator-suntour-xcr-rlr-275-air-czarny-poysk-taper-2019/414

 I celowo wybraliśmy tylko markę Suntour, ponieważ to najtańsza marka, która robi jako takie amortyzatory, i ma serwis/części w Polsce.

\ jak coś zepsujesz będziesz mógł go naprawić.

 

Oczywiście mówimy o nowych amortyzatorach,  czegoś takiego jak ZOOM nie kupuj, szkoda kasy.

MOżna też pokusić się o używkę RockShox , np. Recon, ale to już bliżej 500 zł , za 300 zł raczej nie znajdziesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Po co w ogóle polecasz mu atrapę XCM? 300 zł w błoto.

 

Amortyzator koniecznie kup powietrzny.

Używany rower do grawitacji to koszt, orientacyjnie, 1500-3000 zł, przy czy trzeba jeszcze doliczyć kilkaset zł na jego remont.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
2 godziny temu, Galvatron napisał:

orientacyjnie, 1500-3000 zł, przy czy trzeba jeszcze doliczyć kilkaset zł na jego remont.

Skoro chłopak ma 300 zł....

To raczej wyżej d.. nie podskoczy....

Też bym chciał jeździć Lamborgini...

 Chociaż nie, nie chciałbym....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Diaament

DOVECTRA

Rozumiem ,że ciezko będzie wyciągnąć używany powietrzny ,ale nie ma jakiegoś wytrzymalszego sprężynowego ,żeby używka gdzieś tyle kosztowała?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemokolarz

Jak masz profil na FB to tam znajdziesz sporo giełd ze sprzętem rowerowym. Szukaj po serwisach aukcyjnych giełdach i jak znajdziesz coś co Ci będzie odpowiadało wklej link.  Zawsze ktoś coś napisze, choć niekoniecznie merytorycznego i sensownego. Na tanim sprzęcie też da się jeździć, powiem więcej, nawet możesz mieć z tego przyjemność. Kolejna sprawa to przeznaczenie sprzętu. Jak chcesz jeździć rekreacyjnie i skakać z krawężników to chyba każdy sprzęt przeznaczony do szeroko rozumianego MTB powinien się nadać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Rafal_TREK6000
      Przez Rafal_TREK6000
      Cześć
      Kupiłem używana Rebe RL Dual Air 100mm i chciałem zrobic serwis, ale nie moge ustalić rocznika. Na goleni jest nalepka Motion Control (chyba chodzi o tłumik?), a nr seryjny jest pokazany na zdjeciu.
      Próbowalem po nr zidentyfikować rocznik, ale na stronce SRAMa wyszukiwarka nie daje wyniku.
      Czy ktoś jest ogarniety w temacie i potrafi pomóc? 
      Rzecz w tym, ze nie wiem ile ml oleju wlać, a znając rocznik łatwiej się dowiem.
      Bede wdzięczny za wszelkie wskazowki

    • Gość Kappi
      Przez Gość Kappi
      Witam.
      Może ktoś z forum będzie wiedział co się stało, bo ja nie mam już pojęcia, a też nie jestem wystarczajaco rozgarniety w rowerach by wiedziec co tam się zepsuło, a więc sprawa wygląda tak, że mam rower Romet rumbler już paro letni i raz po jeździe zaczęło koło mi obcierać myślałem że to po prostu bedzie trzeba wycentrować koła i będzie działać, ale tak się nie stało, po wycentrowaniu i założeniu koła przy wolnej jeździ jest wszystko okej, ale gdy zechcę szybciej jechać i stanę na pedały i zwiększę na nie nacisk to coś jakby na tylnim kole w oście przeskakiwało i przesuwa się koło w bok i zaczyna ocierać na, tyle że nie da się już w ogóle  dalej jechać.
      I nie wiem teraz, czy to trzeba całe nowe koło kupować, czy coś z tego da się zrobić i naprawić je jakkolwiek może ktoś mi doradzi stąd.
    • m1kvs
      Przez m1kvs
      Siemano.
      Chciałbym ulepszyć coś w moim rowerze Kellys Whip 50. na razie wymieniłem tylko pedały na Dartmoor Stream i Chwyty na Dartmoor Maze. Polecacie coś jeszcze zmienić na dzień dzisiejszy? Kolega mi mówił że lepiej zmienić amortyzator, bo ten co mam (RST Dirt T, 100mm) jest według niego słaby, ale mi na razie wystarcza. 
      Tutaj macie specyfikacje roweru : 
       
      Koła, Rama: 26", KELLYS Dirt Proven 26, tapered HT Widelec: RST Dirt T, 100mm, coil spring Stery: semi-integrated Suport: cartridge Mechanizm korbowy: SANOX (34) - length 170mm Manetki: SRAM X5 9-Speed Trigger (rear) Przerzutka tył: SRAM X4 Ilość biegów: 9 Wolnobieg: SHIMANO CS-HG300-9 (11-28) Łańcuch: KMC X9 (104 links) Hamulce: SHIMANO MT200 Hydraulic Disc Tarcze hamulcowe: 160mm front / 160mm rear Dżwignie hamulcowe: SHIMANO BL-MT200 Piasty: KLS Firework Disc (32 holes) Obręcze: KLS Brave Disc 559x23 (36 holes) Szprychy: stainless steel black Opony: SCHWALBE Nobby Nic Performance 57-559 (26x2.25) Wspornik kierownicy: KLS 45mm Kierownica: KLS 740mm Chwyty: KLS Advancer Sztyca: KLS Active - diam 30.9mm / length 300mm Siodło: KLS Vader Pedały: HT Pedals - nylon composite Akcesoria: chain guide Mozartt Presto, ISCG 05
    • marcinkiewiczh
      Przez marcinkiewiczh
      Witam
      Posiadam rower crossowy Unibike Viper, koła 28' na vbrake plus na ramie roweru uchwyty na hamulce tarczowe. Zauważyłem że mam luźne kilka szprych i koło jest lekko krzywe. Poszedłem z swoim kołem do serwisu gdzie podano mi kwotę 35 zł centrowanie, 30 zł przegląd piasty plus zdjęcie ogumienia termin realizacji 4-6 dni roboczych.  Przeraziło mnie centrowanie przez tydzień czasu jednego koła i wizja że przy okazji gościu chce mnie naciągnąć na dodatkowe koszta. Pracuję do późna , nie bardzo mam możliwość pójścia do innego serwisu które nie pracują w godzinach późnopopołudniowych.
       
      Ale do setna spraw, jestem laikiem dla tego chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych ludzi. Czy jak kupię na allegro koło, przykładowo takie:

      https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tylne-28-stozek-kaseta-sh8-9s-cz-8102123310
      https://allegro.pl/oferta/kolo-rowerowe-tylne-28-swift-stozek-joytech-kaseta-7938393882
      do jazdy 90% asfalt, 10% las szuter czy te koła dadzą radę? ważę około 95 kg. Nie chciałbym kupić bubla który za 2 tyg będę zanosił z podkulonym ogonem do serwisu. Wpadłem na pomysł upgrade mojego roweru na hamulce tarczowe, a te koło jest uniwersalne więc jest to opcja na przyszłość.
       
      Będę wdzięczny za poradę. Szukać serwisu i zacisnąć zęby wydać 70 zł na centrowanie czy zaryzykować z kołami z allego (zależy mi na kole z vbrake i wyjściem na tarczę)
      Pozdrawiam
      Hubert
       
       
    • Gość Antek
      Przez Gość Antek
      witam posiadam rower mtb id dwóch lat. Przedni amortyzator działał zadowalająco dopóki nie zablokował się.
      Mowa tu o amortyzatorze SR Santour pokrętłem preload do regulacji twardości sprężyny i blokady amortyzatora na pokrętło.
      rower zostawiłem na noc na dworze i amortyzator był włączony czyli pokrętło było ustawione tak aby działał.
      Rano amortyzator mimo iż miał otwarte pokrętło do blokady (czyli powinien działać) był zablokowany
      proszę o pomoc i jakby co można zdjąć lagi
×