Skocz do zawartości
Michau82

[triban 100] kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

Michau82

Cześć, mam nadzieję że nie zjecie mnie tutaj za temat o tribanie 100. Jeżeli to nie jest odpowiednie miejsce to proszę o przeniesienie do innego działu.

Rozważam zakup tego roweru i zastanawia mnie kilka spraw.

1. Czy manetka i przerzutka w tym rowerze obsłuży każdy 7 rzędowy wolnobieg? Czy był by problem jak bym chciał założyć bardziej typowy wolnobieg, np 14-28?

2. Czy mógłbym wymienić korbę na jakąś typową jednorzędową 38T, czy będzie za gruba do 7-rzędowego łańcucha?

3. Zintegrowany z ramą hak przerzutki - czy rzeczywiście stanowi to problem w rowerze który jeździ głównie po szosie nie jest eksploatowany w trudnych warunkach?

Do tej pory zawsze użytkowałem i serwisowałem na swoje potrzeby rowery z 3. biegami w piaście albo single speed (jeżeli tak można nazwać wigry 3 i podobne). Na rowerze z zewnętrzną przerzutką kilka razy jeździłem ale nie miałem okazji przy tym dłubać. Mam ochotę pojeździć trochę na wielotrybie i pójść w kierunku typowej szosy, a triban 100 wydaje się spełniać moje wymagania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

1. Spokojnie obleci. 

2. Mógłbyś, ale nie na singlową przystosowaną tylko do szerokiego łańcucha. 

3. Aluminiowy, stały hak to trochę porażka, ale taki urok tanich ram z Decathlonu.  Pozostaje liczyć na ich wyrozumiałą politykę reklamacyjną i dożywotnią gwarancję na ramę. 

Na pewno nie nazwałbym Tribana 100 typową szosą, bo jedyne co ma z nią wspólnego to kierownicę typu baranek. Do miana szosy może aspirować dopiero Triban 500.

Dla mnie napęd 1x7 oferuje za mały zakres do czegokolwiek poza jazdą miejską. No i oparty o wolnobieg jest mało trwały, a przez dziwną manetkę zmiany biegów mało wygodny. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michau82

Zdaję sobie sprawę że triban 100 to nie typowa szosa, ale coś trochę w tym kierunku :)

Ja jeżdżę głównie po mieście - tu mi wystarczą 3 biegi w piaście. Raz lub dwa razy w tygodniu wybieram się na wycieczki ok 50 km po okolicy i wtedy trochę brakuje przełożeń. Myślę że w moim regionie tj w mazowieckim 1x7 powinno mi wystarczyć. O manetce trochę czytałem i są różne opinie, wydaje mi się że do mojego jeżdżenia powinno być ok.

Bardziej mnie martwi nietypowy rozkład przełożeń wolnobiegu, stąd moje pytania o możliwości modyfikacji napędu.

Podoba mi się brak przedniej przerzutki, ale wygląda na to że był by problem z wymianą przedniej zębatki na mniejszą. Wszystkie 1-rzędowe korby na kwadrat są przystosowane do szerokiego łańcucha. Na octalink chyba w ogóle nie ma 1-rz korb więc zostało by przejście na HT.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

No co Ty - bierzesz jakąkolwiek korbę 3 blatową, nawet na kwadrat i zamieniasz jej jeden z blatów na zębatkę narrow wide, albo i zwykłą, tylko tutaj trzeba jakąś prowadnicę łańcucha dołożyć. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michau82

A czy mógłbyś jeszcze rozwinąć temat dodatkowej prowadnicy? Dlaczego przy mniejszej zębatce będzie potrzebna?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Przy zwykłej zębatce jest potrzebna prowadnica np. Dartmoor Keeper.

Jeśli zastosujesz zębatkę narrow wide szansa na spadnięcie łańcucha spada i nie trzeba dodatkowych zabezpieczeń.

Poczytaj na temat napędów 1xX to może troszke się wszystko rozjaśni. W fabrycznej korbie z Tribana jest plastikowa osłona na zębatce dlatego łańcuch nie spadnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
parmenides

Zdarza się, że łańcuch spada. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michau82

Więc jak by udało się dopasować jakąś osłonę do zębatki  to też zrobiła by robotę? Chyba to się "rockring" fachowo nazywa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Infernal1995

Kup sobie zebatke narrow wide motsuva z chin za 20zl, a nie kombinuj z jakimis prowadnicami. Lancuch moze ci spasc i z oslona i z prowadnica i na zebatce nw. Mi na zebatce motsuva spadl 2 razy przez 1,5k km, ale to przez to, ze lancuch sie rozciagnal i juz tak dobrze nie trzyma.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michau82

Obejrzałem ofertę motsuva na aliexpress, wygląda ciekawie. Mają nawet owalne blaty, chętnie bym to wypróbował...

Czy mógłbym jeszcze prosić o podanie przykładu korby do jakiej mógłbym przykręcić taki blat?

Widzę że rozstaw śrub to 96 lub 104 mm, a takiej informacji nie widzę w opisie żadnej korby.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

https://allegro.pl/korba-9-rz-shimano-acera-fc-t3010-44-32-22-175-box-i7451913873.html

Pierwsza lepsza korba 3-rzędowa. Zamiast środkowej zębatki montujesz narrow-wide a po drugiej stronie dajesz jakieś podkładki. Ramiona do takiej korby (trójki na kwadrat) idzie znaleźć za kilkadziesiąt złotych. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Michau82

Dzięki panowie, już teraz wszystko jasne :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Bikemator
      Przez Bikemator
      Cześć,
      Zapragnąłem trochę pojeździć szybszym rowerem. Ot - przejechać się na wycieczkę, dojechać do pracy etc. Ścigać się nie będę. Chciałbym mieć możliwość zamontowania kiedyś do roweru grubszych opon. Chcę też, żeby geometria była w miarę wygodna. Po wnikliwej analizie wydaje mi się, że francuski Triban 540 będzie mniej więcej tym, czego poszukuję.
      Mam 183 cm wzrostu, długość nogi (jeśli dobrze mierzę) 84 cm. Poszedłem do Decathlonu, wziąłem śmiało rower zgodnie z rozpiską w rozmiarze L i - tutaj niespodzianka - siedziało mi się na nim jakoś niewygodnie. Tak jakbym miał tułów za bardzo wyciągnięty do przodu. Wziąłem rower w rozmiarze M i było mi dużo lepiej, ale podczas skrętów opona ocierała mi o czubek buta.
      Czy to oznacza, że geometria ramy Tribana nie jest stworzona dla mnie i powinienem szukać czegoś innego? Dodam, że w tym momencie jeżdżę crossem Romet Orkan w rozmiarze 21".
      Pozdrawiam wszystkich
       
    • MaxLca
      Przez MaxLca
      Sprzedam rower szosowy firmy BTWIN model Triban 500 zakupiony w Decathlonie w październiku 2014 roku. Oddaje oryginalny paragon zakupu.
      Użyty dosłownie na kilka wycieczek, przebieg ok 300 km.
      Rozmiar ramy 54
      Rower w stanie idealnym zarówno mechanicznie jak i wizualnie.
      Model ten posiada pełną grupę osprzętu SHIMANO SORA (przerzutki przed i tył, manetki, hamulce, mechanizm korbowy), w przeciwieństwie do aktualnie sprzedawanych modeli Triban 500 które są na gorszym Microshiftcie.
      Rama produkowana we Włoszech, późniejsze modele miały już z Chin.
      Opony Huthinson Equinox stan jak na zdjęciach.
      Wyposażony jest w karbonowy widelec, standardowe pedały oraz komplet lampek.
      Rower idealnie nadaje się na początek przygody z kolarstwem.
      CENA 1600zł
      Do oglądania i obioru w Legnicy
      https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-triban-500-sora-rozmiar54-w-idealnym-stanie-CID767-IDuwY7r.html
       
    • highway97
      Przez highway97
      Witam,
      Do zaoferowania dla Państwa mam rower gravelowy/szosowy różnie nazywany ze względu na nieco grubsze opony niż w zwykłej kolarce.
      Posiada koła w rozmiarach 28 cali, ponadto przerzutki 1x7. Jest to rower budżetowy i jeśli ktoś ma wenę i pasję może każdy element wymieniać. Aczkolwiek dla amatora i początkującego kolarza rower będzie spełnieniem marzeń, jest lekki więc łatwo można go przenosić, kompatybilny oraz nie drogi dzięki czemu większość osób może sobie na niego pozwolić.
      Akcesoria które dorzucam pomoga w utrzymaniu konserwacji oraz wygody z jazdy. Szanowany od zakupu, garażowany w zimie. Polecam!

      Link aukcji ->  https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-triban-100-CID767-IDt0OkZ.html
    • tomash20
      Przez tomash20
      Cześć,
      byłem dzisiaj w decathlonie i widziałem :
      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8379069.html
      i
      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-100-id_8377732.html
      Czytałem raczej pozytywne opinie o Triban 100 jako bardzo podstawowym sprzęcie a'la gravel. W sumie chciałbym kupić coś takiego co jak się znudzę nie będzie mi szkoda wpakować na trenażer i zostawić tam na parę miesięcy. Ale ,ale do sedna.
      Czym właściwie różni się 100-tka od 500-tki poza tym że ma inny osprzęt i oczywiście grubsze/terenowe opony?? Czy tylko opony czynią Triban 100 gravelem?
      Czyli jeśli wpakuje opony takie jak są w 100-ce do 500-tki to też będę mógł wjechać w teren tak jak to ma się w przypadku 100-tki?
      Z góry dzięki za wskazówki,
    • adamlucky
      Przez adamlucky
      Witam, na początku napiszę, że przeczytałem już wszystkie tematy na forum dot. tego modelu i nie znalazłem dostatecznej odpowiedzi.

      Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy, wybór padł na Tribana 500 za 1699zł z Decathlona (poniżej link). Niestety, nie jest to takie łatwe, żeby wejść, kupić i wyjść. Mam ~181cm wzrostu, noga wew. 83cm, waga 70kg. Mierzyłem M i L - jestem pomiędzy tymi rozmiarami, niestety nic mi to nie dało, czuje dobrze się na tym i na tym, nie widzę różnicy po przejechaniu się po sklepie. Dlatego też dla posiadaczy tego modelu oraz bardziej doświadczonych mam kilka pytań:

      1. Jaki rozmiar wybrać? Jeśli wybiorę M - czułem minimalnie większy komfort jak jechałem po sklepie jadąc na tym rozmiarze, po podniesieniu go poczułem różnice w wadze roweru to będzie możliwość potem regulacji w jakiś sposób roweru aby był "większy"? Dłuższy mostek, wyżej siodełko itd?
       
      2. Przy przymiarce tak na oko jak ustawiać  siodełko w sklepie? Tak, aby jak siędzę na nim to czubki butów dotykały ziemi?
       
      3. W razie jakby zachciało mi się zamiast szosy, raz kiedyś pojezdzić nad jeziorkiem (mam na myśli ubite dróżki, bez piachu itd.) to mogę tym rowerem tak robić? Po zmianie opon na jakieś większe? 
       
      4. Po czym od razu poznać po wejściu na rower, że jest na pewno za mały?

      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8379069.html

      Bardzo proszę o rzeczowe odpowiedzi i pozdrawiam!
×