Skocz do zawartości
kombiii

[siodełko] Siodełko do crossa

Rekomendowane odpowiedzi

kombiii

Witam. Od pewnego czasu odczuwam dyskomfort dotyczący mojego zadka. Jeżdzę na siodle WTB Comfort o szerokości 172 mm w spodenkach z wkładką.

Pozycja na moim crossie to nachylenie około 60 stopni.5aeaa61b28ee8_Beztytuu.jpg.511dbb4106341c45a9904faa6f4f1369.jpg, dystanse to 20-40 km asfalt-umiarkowany teren w stosunku 60/40 %

Poczytawszy o rozstawie kości kulszowych, domyślając się, że w nich tkwi problem, dokonałem pomiarów. Z pomocą pianki fluorystycznej odcisnąłem kształt moich czterech liter. Wynik, który otrzymałem to 110 mm. Według internetowych norm, powinienem jeździć na siodełku o szerokości 141 mm. Tu pojawia się problem, albowiem wszystkie siodełka o tym rozmiarze, są dedykowane dla rowerów szosowych/MTB.  :( Przykład jeden z wielu to SPECIALIZED TOUPE SPORT 143 mm https://twomarksport.pl/siodlo-specialized-toupe-sport,p,323

Proszę o pomoc w tym temacie, czy kupić siodło patrząc tylko na jego szerokość, czy może są siodła dedykowane crossowi o tym rozmiarze?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
1 minutę temu, kombiii napisał:

wszystkie siodełka o tym rozmiarze, są dedykowane dla rowerów szosowych/MTB.

Siodełko ma być wygodne a nie dedykowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Dzięki za szybką reakcję. Jak rozumiem, nie kierować się przeznaczeniem siodełka, tylko jego rozmiarem i końcowym efektem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Właśnie wróciłem z przejażdżki. Po 25 minutach pedałowania, pojawił sie znajomy ból w okolicach zadka i drętwienie. Chwilowo pomaga podniesienie pupy z siodełka, lub zejście z roweru na 2 minuty. Ale przecież nie chodzi o to, by co chwilę przystawać. Jutro wezmę na próbę jakieś 14 cm siodełko i przetestuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Albo jeszcze inna opcja. Pojadę jutro do sklepu Selle Italia, gdzie zmierzą mi tyłek i dobiorą siodło. Ponoć ta metoda ma wysoką skuteczność i jest bezpłatna, pod warunkiem zakupu u nich siodła. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
js1200

172mm siodło? Bardzo szerokie. Damskie?

Najpierw ustaw siodło dokładnie poziomo, a później sprawdź efekty. Na końcu zastanów się nad zmianą siodła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Właśnie. Ono jest zdecydowanie zbyt szerokie. Oczywiście próbowałem je poziomo ustawiać, pochylać w przód, tył, nic to nie daje. Zdecydowałem się na pomiar ID match, odżałuję tą stówkę, trudno. Pomiar robię w przyszłym tygodniu, więc opiszę rezultat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
js1200
Napisano (edytowane)

Ja mam rozstaw 110mm przy słabym rozciągnięciu i pasują do mnie L2 i L3. Robiłem pomiar w domu, ale skoro masz namiar do profesjonalisty to warto za te 100zł dokonać fachowego badania aby raz na zawsze rozwiązać problem. Polecam siodła z wycięciem Flow np. Man i Max Gel, które sam posiadam.

Wkładka też może być odpowiedzialna za dyskomfort.

Edytowane przez js1200

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
holdegron

Stówa za zmierzenie rozstawu kulszy to rozbój w biały dzień. No chyba że komuś ta stówa lekko przychodzi...
Skoro znasz już z grubsza swój rozstaw kulszy, rozglądnij się za siodłami o szerokości 140 mm, jest ich sporo w ofercie wielu firm.
I nie bój się siodeł (względnie) twardych, tyłek się przyzwyczai, a na miękkim siodle wygodnie jest tylko przez parę kilometrów.

Niemniej utrafienie w "swoje" siodło nie zawsze udaje się za pierwszym razem. Mnie to zajęło cztery siodła ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

No więc właśnie chciałbym pominąć ten etap czterech siodeł ;) i dlatego wolę zapłacić 100 zł. W tym pomiarze nie chodzi o rozstaw kości kulszowych.  Mierzą średnicę ud, szerokość bioder i nachylenie miednicy bodajże. Ponoć skuteczność jest 95 %. Dlatego poświęcę tą stówkę i kupię siodełko według wyniku pomiaru.

Tu to jest ładnie pokazane: 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
holdegron

A, to zwracam honor.

Pochwal się wynikami po pomiarach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DIY

To i ja wtrącę swoje trzy słowa. Temat bardziej upierdliwy niż dywagacje o twardości łańcucha i milionie sposobów na smarowanie tegoż.

Z moich doświadczeń, podobnie jak u większości, wynika, że żadne pomiary nie "dobiorą" siodełka. Pozycja na rowerze święta rzecz, często na odczucie niewygody siodełka wpływ będzie miało jego pochylenie, przesunięcie tył/przód oraz wysokość. Później dojdzie jeszcze odległość do kierownicy i wysokość oparcia rąk - czyli kombinacje z rozmiarem i kątem mostka. Ostatnio po zimie uruchomiłem wszystkie sprzęty a przed zimą miałem uraz - 5 miesięcy bez roweru praktycznie, co ja się nakombinowałem z siodełkami, ile ja ich nie kupiłem i nie naregulowałem. Nerwów co przy tym się najadłem i zwrotów do sklepu nie zrobiłem.... I tak stanęło na tym, że siodełka które z pozoru wydawały się twarde, długie i wąskie zostały na rowerach i śmigam na nich teraz, a te wszystkie wygodniejsze, z wcięciami specjalnymi, żelowymi insertami itp były cholernie niewygodne, nawet przy przymiarce nie wytrzymywałem na niektórych. Mi z domowych pomiarów wychodziło coś w okolicy 140-143mm i co z tego wynikło? - zupełnie nic bo nawet jak siodełko wydawało się ok, to po dłuższej jeździe sama krawędź dolna uwierała uda jakby mnie ktoś szczypał. Na innym z kolei miałem wrażenie że siedzę jak na cegle i co ruszyłem tyłkiem lekko w bok to pośladek zsuwał się w dół jakby nie było podparcia. Mój osobisty wniosek jest taki, że sama szerokość siodełka nic nie da, ewentualnie jakiś pogląd sytuacji bo nie liczy się tylko szerokość ale przede wszystkim kształt i trzeba po prostu przymierzać siodła. Na szczęście z reguły sklepy nie robią problemów ze zwrotami, aby nie było śladów po montażu na prętach. Można jeszcze popytać o siodełka testowe w sklepach, coraz więcej tego ostatnio,

A konkludując - to jak ktoś ma siodełko, na którym wytrzymuje powiedzmy 100-200km jazdy i jest mu całą drogę wygodnie i jeszcze na drugi dzień wsiądzie i zrobi tyle samo tak samo wygodnie to mu zazdroszczę. Albo kłamie :D

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Oczywiście, że sama szerokość siodła to nie wszystko. Dlatego się uczepiłem tego idmatch, jak ostatniej deski ratunku ;)

Nie mam czasu ani ochoty dobierać siodełek "w ciemno". Jutro mój zadek będzie mierzony i od razu kupię wskazane siodło. 

Efekty oczywiście opiszę dla potomnych :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DIY

Swoją drogą 100 za coś takiego to trochę dużo, wg mnie przy zakupie siodełka powinno być gratisowe albo mocno rabatowane. Tym bardziej, że jak dla mnie te pomiary za dużo nie dają bo zakładając, że np schudnę czy przytyję i automatycznie dojdzie/odpadnie trochę z tyłka, bioder i ud to automatycznie wypadałoby mi zmienić siodełko?

Trochę to wygląda jak kolejny wymysł marketingowy (oczywiście nie hejtuję), nutka profesjonalizmu działająca na placebo itp, w efekcie może się okazać że tych co im się nie sprawdzi będzie nie 5 a 30%, tych którym się częściowo sprawdzi i jeżdżąc będą myśleli "ja tak po prostu mam" będzie kolejne 20%, a reszta będzie miała farta i równie dobrze mogliby kupić w ciemno....

Tak mi się wydaje. Oczywiście zawęzić pole poszukiwań na pewno pomoże. Jak będziesz miał jak to oczywiście od razu nie kupuj siodła jakie ci zalecą tylko weź testowe na parę dni.

Pozdrawiam

DIY

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Te 100 zł zaliczają w cenę siodełka, pod warunkiem, że kupi się u nich w sklepie.

Ceny siodełek serii ID Match startują chyba od 300 zł wzwyż, więc przyjąłem, że nie kupuję u nich, tylko sam rozpocznę poszukiwanie konkretnych siodeł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Już po pomiarze. Mój rozmiar to S 2. Dostałem też wydruk i listę preferowanych siodełek. Wszystkie są z otworem, więc już wiem skąd się brało to przeklęte mrowienie i drętwienie...

Teraz tylko na spokojnie przejrzeć oferty (niekoniecznie Selle Italia) i wybrać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii
Napisano (edytowane)

Po namyśle, podjąłem decyzję o zakupie siodełka SELLE ITALIA Sport Gel Flow. 

s2..png.cc61e8a6dc041d67c2a9d4412505039e.png

Zaraz, ja je otrzymam i przetestuję, opiszę swoje uwagi.

Edytowane przez kombiii

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DIY
7 godzin temu, kombiii napisał:

więc już wiem skąd się brało to przeklęte mrowienie i drętwienie...

Dokładnie to samo miałem - drętwienie i mrowienie. Kupiłem 3 różne siodełka z dziurami, zgodnie z zaleceniami. Na żadnym nie wybrałem się nawet na jazdę testową bo po przymiarce w domu już nie było sensu. Odczuwałem to jako uciskanie miejsc zaraz obok tego co normalnie było uciskane, tylko że jeszcze z większym naciskiem. Jak chcesz sprawdzić polecam https://www.decathlon.pl/siodo-max-slr-gel-flow-id_8407523.html chyba w lepszej cenie nie znajdziesz a jedno z lepszych tego typu w przystępnej cenie. No i nie ma problemu ze zwrotem w sklepie, tylko oklej pręty taśmą izolacyjną albo jakąś mocną folią żeby nie było śladów. Ja tak zrobiłem, siodełko bardzo fajnie się zapowiadało, ale musiałem oddać :(

Z ciekawości dodam, że stanęło na tym https://www.decathlon.pl/siodo-sport-900-light-id_8487139.html cudu nie ma, nie jest idealnie ani mega wygodnie, ale da się dłużej wysiedzieć :) Aha, mam je na szosie założone.

Pozdrawiam

DIY

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Po 8 dniach oczekiwania, dostałem informację ze sklepu, że mają kłopot ze ściągnięciem siodła. Anulowałem dziś zamówienie i kupiłem w innym sklepie podobny, lecz kapkę droższy model: SELLE ITALIA C2 Gel Flow. Jeśli wyślą dzisiaj, jutro już będę testował nabytek.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Test rozpoczęty. Zrobiłem dzisiaj 15 km, nie miałem czasu na więcej. 

Nie będę pisał peanów. Nie jest lepiej, jest inaczej. 

In plus:

- zniknęły jak ręką odjął mrowienia, odrętwienia i wrażenia niekorzystne dla ciulki ;)

- nie ma mowy o jakichkolwiek odparzeniach/obtarciach

In minus:

- siodełko jest twarde. Mimo zastosowania przemieszczającego się żelu, dla mnie jest twarde. 

Pełną opinię wydam po przejechaniu 100 km, ale już teraz widzę odmianę, pozytywną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker
W dniu 8.05.2018 o 16:32, kombiii napisał:

No więc właśnie chciałbym pominąć ten etap czterech siodeł 

Tu nie ma się czego bać, tylko znaleźć sklep gdzie mają siodełka testowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Dzisiaj zakończyłem testy 60 kilometrową trasą na moim nowym nabytku. W moim przypadku warto było zapłacić za pomiar. Jak już pisałem wcześniej, zniknęło odrętwienie i mrownienie krocza, a nawet tak długa jazda nie jest okupiona bólem. Uczciwie napiszę, że nie jest doskonale, bo pod koniec trasy, zadek dawał o sobie przypomnieć, jednak jest o niebo lepiej, niż było wcześniej.

Siodełko C2 Gel Flow o rozmiarze S2 daje radę i ważny jest rozmiar a nie producent.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Kacper1305
      Przez Kacper1305
      Witam
      Na sprzedaż leci :
      -przerzutka przednia Shimano Tiagra FD-4600 10s obejma 31,8/28,6 - 40 zł
      -siodełko Specialized Riva , szerokość 155 mm , długość 262 mm - 60 zł
      -siodełko Wittkop, szerokość 142 mm , długość 262 mm - 15 zł
      -linki i pancerze do przerzutek i hamulców UNEX - 30 zł za cały komplet
      -kask rowerowy Meteor rozmiar  L (58-61 cm) - 30 zł
      -kask rowerowy Meteor rozmiar S (55-58cm) - 30 zł
      -kierownica szerokość 605 mm, średnica mocowania 25,4mm - 15 zł
      -mostek Zoom, średnica mocowania kierownicy 25,4 , 1 i 1/8 cala AHEAD - 15 zł
      LINK :
      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eFjP/
      Możliwa wysyłka paczkomatem lub pocztą .
    • pawel.wojcik
      Przez pawel.wojcik
      Cześć. Korzystając z wyprzedaży chciałbym kupić rower, do ok. 1900 zł. Jazda do pracy po mieście, ale też lekki teren bo część trasy jest łąkową ścieżką. Do 20 km dziennie. Rekreacyjnie, nie potrzebuje super sprzętu. Ale nie chcę też kupić sprzętu niskiej jakości, ma starczyć na kilka lat. Waże 85kg, wzrost 190cm. Będą chciał zamocować fotelik Hamax Sleepy.
      Udało mi sie zawęzić wybór do tych modeli:
      1. Romet Orkan 3 2016 (ok. 1450 zł)
      2. Romet Orkan 3 2017 (ok. 1600 zł) Orkan 2016 i 2017 są sprzętowo identyczne, mają tylko inne opony.
      3. Unibike Crossfire 2017 (ok. 1900 zł)
      4. BTwin Riverside 900 (ok. 1800 zł) Nietypowy model i produkcji Decathlon, czy to dobra alternatywa?
      5. Northtec Caledon DB AC (ok. 1800 zł) Czy linki puszczone w rurkach będą problemem w wypadku awarii?
      6. Kellys Cliff 70 (ok. 1700 zł)
      7. Unibike CROSSFIRE DISC GTS (ok. 1911 zł)
      8. Unibike Flash GTS (ok. 1400 zł)
      9. Spartacus Cross 4.0 (ok. 1450 zł) Tu jest spora obniżka, 400zł.
      Czy któraś marka ma problemy z serwisem? Czy poszczególne firmy różnie podchadzą do gwarancji i serwisu czy nie trzeba się tym przejmować?
      Jestem zielony w temacie, poza tym co przeczytałem na forach przez ostatnie 2 tygodnie. Będę bardzo wdzięczny za porady! 
    • Abusv8
      Przez Abusv8
      Witam,
      Szukam roweru (będzie to moj pierwszy poważny rower), do jazdy głownie po mieście czasami po polnych/leśnych ścieżkach. Dodam iż jestem dość wysoki (193cm), więc rama będzie raczej 21cal. Raczej nie planuje jakiś długich wypadów w trasę.
      Mój budżet wynosi do 2000zł, wpadł mi w oko Kands Avangarde 2018. Chętnie posłucham opinii na temat tego modelu, lub może są inne ciekawe propozycje w tej cenie.
       
    • bebus17
      Przez bebus17
      Witam, poszukuje roweru typu cross lub jeżeli nie będzie to możliwe to mtb jestem też w stanie zaakceptować. Rower przeznaczony do jazdy poza miastem. Teren zróżnicowany asfalt, szuter, leśne ścieżki również z grubym szarogłazem. Teren podgórski od 300 -900 m. n.p.m. dlatego pomyślałem o crossie z 2 strony większość trasy poza asfaltem więc mtb na podjazdach i zjazdach miałby przewagę. 
      Problem jest jednak związany z faktem, że wysokość górnej rury tak naprawdę niewiele się zmienia w zależności od rozmiaru , a przekrok mam 72 cm przy wzroście 174 cm. W popularnych modelach o ile udało mi się znaleźć ta daną były dużo większe (patrzyłem 90%- crossy). Oczywiście przy mtb typu enduro taki kross moon nie byłoby kłopotu bo przekrok jest nisko ale cena 3 krotnie przekracza budżet. Może jakieś mniej znane marki niż kross mają górną ramę niżej. Będę wdzięczny za jakieś pomysły tym bardziej ze xx lat rowerem nie jeździłem a kiedyś składami były na porządku dziennym więc z górną rurą nie było problemów.
      Z góry dziękuję za pomoc :-)
    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Przymierzałem się do kupna roweru typu cross. Naczytałem się opinii że to typ roweru między rowerem górskim a trekkingowym. Planuje jeździć głównie po mieście, ale też czasem wypady na obrzeża gdzie teren może być trochę gorszy niż mieście(drogi szutrowe, leśne). Spotkałem się z opiniami że crossowe ciężko mają z krawężnikami i z "stanem polskich ulic i dróg" - rowery na scieżki rowerowe, że rowery mtb są lepsze do takich warunków. Z moich obserwacji po mieście to widzę że sporo ludzi jeździ na mtb/góralach tylko czy to brak niewiedzy i złego dobrania roweru do zastosowania czy faktycznie wybór na kiepskie polskie drogi. Czy cross faktycznie może mieć problem z krawężnikami i miejskimi przeszkodami, że rozwala sobie cienkie koło i amortyzator? Nie mam zamiaru skakać przez schody czy na wysokie mury.
×