Skocz do zawartości

[koło] Wymiana koła czy piasty ? Kross Level b6


Bonnydirt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie bo na pewno się znacie na temacie, posiadam rower Kross Level b6 z 2015 r. rozsypał mi się bębenek na tylnej piaście (słabo słyszalne jest to charakterystyczne cykanie i tylna kaseta ma luzy) Nie posiadam klucza do kaset więc zaniosłem do serwisu koło.
Tam mi powiedzieli że jest problem z dobraniem takiego bębenka dodatkowo koło ma lekki luz na ośce (Jak koło jest założone i poruszam lewo prawo to czuć luz ), i pasowało by piaste wymienić.
Ich zdanie jest takie że lepiej kupić całe nowe koło bo wymiana piasty plus robota to grubsza robota (wycenili to na okolo 300 zl) i lepiej kupić nowe koło.

Pytanie do was jakie koło kupić,i gdzie ? najlepiej żeby było lepszej jakości niż to co oryginalnie dał Kross. Rozumiem że piasta musi być przystosowana pod 10 rzędową kasete? I jak jest z rozstawem śrub na tarcze ? Wszędzie jest taki sam ?

Ewentualnie ile by kosztowała piasta pod to koło?

Dodam że rowerem jeżdżę jakieś 2 -3 tyś w sezonie, głównie lasy. Dwa pełne sezony za mną więc ta piasta ma przebieg ponad 5 tyś. Planuje w tym sezonie z dwa starty w maratonach.

Piasta tył Joy Tech D142DSE
Koło WTB Speed Disc i19 29"
Rower dokładnie ten : https://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b6

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piastę to się serwisuje to nie ma takich atrakcji co 3 lata. Może nawet teraz dałoby się nadal skasować luz na łożyskach i bębenku, ewentualnie wymienić konusy, bo to piasta na kulkach jest - fizyka kwantowa nie ma w niej zastosowania, ale parę kluczy trzeba mieć w tym do kasety i miski bębenka.

 Oczywiście, że serwis będzie chciał wymienić, bo regeneracja nigdy im się nie będzie opłacić.

Nowa piasta to już raczej na łożyskach maszynowych. Podstawowy Novatech to jakieś 150 zł plus nowe szprychy (w starych nie pasuje długość i są porozciągane) plus zaplatanie. Obręcz masz całkiem do rzeczy, więc jak chcesz zachować komplet z przodem to może mieć sens. Całe sensowne tylne koło to też okolice 300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda niestety. Mogli wybrać też szybszą robotę i bardziej czystą. Włożyć nową piastę za max 100 ( juz zarabiaja 20 ) plus przeplatanie nawet i 30-50 pln. Godzina roboty. Trudniej spartolić robotę i łatwiejsza, zarobek nawet większy. Powinni zaproponować klientowi te 3 opcje.( trzecia nowe koło ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowana większość serwisów będzie optować za naprawą na której mniej się narobią i więcej zarobią. A swoją drogą to kup sobie nową piastę za 60-70zł, imbusa 12 i klucze do konusów (te zawsze warto mieć) oraz małą tubkę smaru. Przełożysz sobie konusy, kulki i bębenek a i przednią piastę nasmarujesz i luz na osi wyregulujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Przełożysz sobie konusy, kulki i bębenek

W różnych piastach są różne wielkości kulek, tym bardziej bębenki są różne. Konusy też różnią się od siebie. Konus do roweru siostry za około 1000 zł kosztuje około 12. Konus do mojej piasty Lx z jakimś kołnierzem i mocowaniem około 70 zł, takie szczegóły. Jak koło jest niskiej jakości to faktycznie w cenie naprawy może lepiej nowe kupić. Piasty Joytecha to zazwyczaj nie jest jakiś górnolotny sprzęt. Po za tym jak nic nie robiłeś jeszcze z tą piastą i ona ma luzy, to bardzo możliwe, że bieżnie piasty są bardzo zniszczone i w trakcie regulacji może wyjść, że nie da się tego wyregulować, bo albo będzie się lekko obracać, ale jakiś luz zostanie, albo nie będzie luzów ale będzie ciężej się obracać.

 

5 godzin temu, Bonnydirt napisał:

I jak jest z rozstawem śrub na tarcze ? Wszędzie jest taki sam ?

Wszędzie jest taki sam.

Musisz sobie przekalkulować co się będzie bardziej opłacać. Kupić jakąś fajną piastę i przeplatać czy kupić całe koło. Jak masz dobrą obręcz to możesz rozważyć kupno jakiejś piasty na łożyskach maszynowych. Jak nie kupisz jakiejś dziadowskiej to nie będziesz miał takich jaj jak z tą, a potem co najwyżej łożyska tylko wymieniasz.  Ja miałem podobne piasty do twoich to czyściłem i regulowałem około co miesiąc. Potem zamieniłem je na Lx i około co 3-5 miesięcy też je czyściłem i regulowałem. Teraz mam piasty na łożyskach maszynowych, jeżdżę w większym syfie, bardziej je katuję i od dwóch lat jeszcze nie musiałem z nimi nic robić.

4 godziny temu, seraph napisał:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, postanowiłem że spróbuje naprawić to sam bębenek zamówiłem ten co podal SOLOTM, a klucze sobie kupię przydadzą się na pewno w przyszłości.

Mam jeszcze takie pytanie w którą stronę odkręca się bębenek ? Nie chce ciągnąć na żywca więc wolę zapytać i jaki tam przychodzi rozmiar imbusa żeby to wszystko ściągnąć?

W dniu 6.04.2018 o 10:34, dran2 napisał:

Zajrzeli do środka w ogóle?

Cholera ich wie, podejrzewam że wyciągnęli tylko kasete i widocznie nie mieli takiego bębenka więc gościu mi zadzwonił i powiedział żebym kupił nowe koło i że nie ma takich części a nie ma co sztukować i kombinować więc lepiej nowe. Odniosłem wrażenie że im się po prostu nie chce naprawiać tego i wolą sprzedać nowe. W każdym bądź razie koło zabrałem.

Mam jeszcze jedno pytanie bo nie chce zakładać następnego wątku, mianowicie ten rower ma hamulce Avid DB1 i chciałem zapytać czy mogli byście mi coś doradzić, polecić na jakie wymienić lepsze o większej mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką piastę 2x i jest to porażka. Luz na bębenku pojawia się bardzo szybko, albo jest już fabrycznie, przez co kaseta "pływa". Nic się nie da z tym zrobić, a przez takie nierówne kręcenie szybciej pojawiają się wżery na konusach i następuje deformacja kulek co skutkuje luzami w pewnych ustawieniach koła.

Tu masz jak to wygląda w praktyce: https://www.youtube.com/watch?v=r_SWcgcOluA

 

Na początek powinieneś rozebrać tę piastę i zobaczyć w jakim stanie są konusy i co ważniejsze bieżnie kulek wewnątrz piasty. Jedyny sposób, żeby wymienić konusy to kupno nowej piasty, same nie są dostępne. Ja swoje szlifowałem w ten sposób, co pomagało na jakiś czas:

https://imgur.com/a/4o85J

https://bicycleobsession.files.wordpress.com/2016/11/04_4.jpg (nie mój paznokieć jak co :P)

Jak padły bieżnie wewnątrz piasty to jest ona do wyrzucenia.

 

Co do wymiany bębenka zobacz tutaj:

https://www.forumrowerowe.org/topic/178999-bębenek-piasty-joytech/

najlepiej chyba poprosić w warsztacie samochodowym/rowerowym o odkręcenie i wkręcenie nowego.

 

Avid DB1 to dość dobry hamulec, porządnie odtłuść tarcze i kup półmetaliczne klocki a2z eco i będzie ok. No i jak trzeba to odpowietrz układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce Avid są na płynie hamulcowym DOT, który chłonie wilgoć z otoczenia. Po 3 latach pewnie jest już tak "nawodniony", że nadaje się tylko do wymiany. Zrób hamulcom serwis jak kolega wyżej radzi plus wymiana płynu i zobaczysz różnice. Mocniejsze hamulce są w rowerze do XC nie potrzebne, więc jeśli nie dają rady to po prostu coś z nimi nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ten bębenek i dzięki wam zaoszczedzilem z 4 stówy. Koszt naprawy wyniósł  mnie 34 zł i 1h czasu na wymianę. :) Jak rozkrecilem, wyczyscilem to piasta wyglądała ok jest w dobrym stanie jedynie konusy są trochę zjechane i pasowało by je wymienić. Luzu skasowałem przezsmarowalem i ten sezon powinno pojeździć. A z tymi luzami na bębenku to prawda  kolega ma na tej samej piaście rower i w zasadzie luzu się pojawił już od początku, jak kupił rower. W sumie to ten sezon jeszcze pojezdze na tych kołach A przez zimę zrobię upgrade i kupię komplet kół lżejszych i na lepszych piastach:)

Co do hamulców to wyczyscilem tarcze acetonem, przetarlem lekko papierem ściernym i założyłem te klocki a2z eco. I powiem tak jest ogień , hamują idealnie :)

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...