Rover Napisano 12 Lutego 2018 Napisano 12 Lutego 2018 Kupiłem 2 opony Schwalbe Road Cruiser (700x35C) przez internet, które dostałem dziś w zaadaptowanym kartonie po rowerze. Opony były zapakowane tak, aby nie trzeba ich było zwijać -- specjalnie dopłaciłem za tę opcję. Ku mojemu zdziwieniu, jedna opona jest zdeformowana. Zrobiłem parę zdjęć dla porównania: Czy taka opona nadaje się w ogóle do założenia na obręcze/użytkowania? PS: przejrzałem inne wątki na ten temat, ale nie odpowiadają na moje pytanie.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Lutego 2018 Mod Team Napisano 12 Lutego 2018 Załóż opony na obręcze to się przekonasz. Jeżeli opona nie ma jakiejś wady fabrycznej, to po odpowiednim ułożeniu na obręczy powinno być OK, więc załóż, dobrze napompuj i wtedy się okaże. Oczywiście może się tak zdarzyć, że np. w pierwszym podejściu opona nie ułoży się właściwie i to może dać wrażenie, że jest krzywa - wtedy próbujesz jeszcze raz, a jak po kilku próbach nie wyjdzie, to dla pewności idziesz do jakiegoś serwisu, żeby się upewnić.
seraph Napisano 12 Lutego 2018 Napisano 12 Lutego 2018 I nie próbowałeś nawet założyć? Opony drutowane normalnie przesyła się zwinięte w "8" i kompletnie nic się z nimi nie dzieje, a tutaj opona leży sobie luzem... Nawet jak coś jest z nimi nie tak to nie dowiesz się póki nie założysz na obręcz, a bez tego to nawet nie da się udowodnić, że jest coś nie tak. Trochę nie rozumiem tematu? Boisz się, że krzywa opona zniszczy Ci obręcz, czy jak?
SoloTM Napisano 12 Lutego 2018 Napisano 12 Lutego 2018 Ja nie widzę żadnej deformacji. Jesli druty nie są pozginane to będzie ok.
Rover Napisano 12 Lutego 2018 Autor Napisano 12 Lutego 2018 Dzięki za odpowiedzi. Opon nie próbowałem jeszcze założyć, bo nie wiedziałem, czy to w ogóle ma sens -- myślałem, że taka deformacja (zdjęcia chyba nie dokońca oddają wykrzywienia w oponie) może poprostu klasyfikować oponę jako wadliwą z automatu, ale sądząc po otrzymanych odpowiedziach widzę, że to niekoniecznie musi się z tym wiązać.
HerrMann Napisano 13 Lutego 2018 Napisano 13 Lutego 2018 Moje Smart Samy Plus też dojechały powykręcane w dziwnych kierunkach. Po założeniu na obręcze i napompowaniu wskoczyły "w punkt". Najpewniej i u ciebie wszystko będzie OK.
cervandes Napisano 15 Lutego 2018 Napisano 15 Lutego 2018 Nie pokazujcie koledze przypadkiem zdjęcia z oponami zwijanymi, bo dostanie zapaści
HerrMann Napisano 15 Lutego 2018 Napisano 15 Lutego 2018 Nie żartować mi tu z koleżki . Po historiach z krzywymi nowymi seriami Schwalbe i Vittorii wcale my się nie dziwię, że się zmartwił. Tyle, że tam chodziło o opony już założone na obręcze...
Dokumosa Napisano 15 Lutego 2018 Napisano 15 Lutego 2018 Deformację będzie widać dopiero po założeniu (poprawnym) na obręcze i napompowaniu. Jak ich nie składali w 8 to pewnie drut na obrzeżach jest prosty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.