Skocz do zawartości

HerrMann

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    397
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana HerrMann w dniu 1 Lipca 2014

Użytkownicy przyznają HerrMann punkty reputacji!

Reputacja

98 Dobra

O HerrMann

  • Tytuł
    Maniak

Ostatnie wizyty

245 wyświetleń profilu
  1. HerrMann

    [rower] do 5000zl

    Już w marcu udało mi się kupić Meridę Big 9 300 Lite. Kalkulator na stronie Meridy sprawdził się u mnie w punkt. XL dla wzrostu 189cm. Pierwszy rzut oka na ten rower może zmylić. Rower wygląda na olbrzymi, a jest W PUNKT. Pochylona sylwetka, która mogłaby się wydawać niekomfortowa - jest wybawieniem dla moich pleców. Do tego dociążone przednie koło daje totalne poczucie bezpieczeństwa. Tam, gdzie Giant Talon 29 z 2013 roku tańczył, podrywał przód, Merida idzie jak po sznurku. Nie trzeba wiele główkować nad torem jazdy. MERY JEDZIE. Szczerze polecam.
  2. Pytanie dla wielu trywialne, ale chcę mieć pewność. Pod oponę 28x1.6 chcę zamontować dętkę 29x1,75. Czy to będzie ze sobą współgrało? Wiem, że w 29 to ta sama obręcz co w 28 . Skąd to pytanie. Otóż wspomniana dętka 29x1.75 to jedyny rozmiar dostępny u mnie w sklepie, a nie chcę zamawiać takiej "pierdołki" z sieci.
  3. Po kupnie nowego ninera o sportowej geometrii postanowiłem przerobić mojego dotychczasowego o geometrii komfortowej na coś w rodzaju hybrydy crossa i fittnessówki. Jego geo bardzo do tego zachęca. I tu mam do rozważenia kwestię opon. Mają być szybkie, ciche i przeznaczone w 90% na asfalt, 10% szutry. Zdaję sobie sprawę z tego, że każde z podanych niżej przeze mnie to śmierć w kopnym piachu. Ale do jazdy w cięższym terenie mam inny rower. Mile widziany jest też komfort, więc schodzenie poniżej balona 1.6 jest wykluczone. Oto co mi wpadło w oko. Proszę o opinie, względnie inne sensowne propozyc
  4. Czy ktoś z Was miał może do czynienia z kierownicami i mostkami Accent Execute? Wybór rozmiarów mają imponujący, choć spotkałem się gdzieś z opinią o łuszczących się napisach.
  5. Zdaję sobie sprawę, że to kwestia indywidualna, ale jak sądzicie, czy do amatorskiego pomykania na 29erze o progresywnej geometrii lepiej wziąć kierownicę z gięciem w górę, czy bez? Szerokość już ustaliłem, backsweep 9 stopni i wznios od 5 do max 12mm również. Zastanawiam się tylko nad wspomnianym gięciem... Macie może jakieś doświadczenia z poniższymi kierownicami? Jak z ich trwałością mechaniczną, odpornością farby/anody na obtarcia? - Ritchey Comp 2X 9D - Ritchey Trail 9D - Dabomb Artillery 740 - PRO Koryak Top Flat
  6. PRO LT brał nie będę, gdyż tak jak wspominałem wcześniej - nie ma takiej kierownicy w tej linii, która by spełniała moje wymagania.
  7. Złotym środkiem byłby PRO LT (mam w innym rowerze). Niestety tylko Execute i Koryak mają kierownicę 720mm giętą w tył 9 stopni i ze wzniosem 7-8mm. Powiem szczerze, że nie bardzo mi zależy na niskiej wadze. Chciałbym, żeby sprzęt był trwały mechanicznie i estetycznie. Kierownica w Meridzie mi średnio odpowiada (720, gięcie w tył 5mm, bez żadnego wzniosu).
  8. Mam zamiar wymienić fabryczny zestaw mostek/kierownica mojej Meridzie. Parametry geometryczne spełnia jedna z kierownic i mostek Accent Execute. Jak oceniacie ich jakość, trwałość, estetykę wykonania? Z góry dziękuję za pomoc.
  9. Dziękuję za recenzję. Może komuś się przyda. Ja wybrałem rower z piekła rodem, czyli czarną jak noc Meridę BIG9 300 lite. Co zadecydowało? Po pierwsze od dawna mi się podobała. Po drugie zestawienie elementów jest w niej bardziej pod moje potrzeby. Po trzecie kupiłem ją w sklepie, którego standardy mocno prześcigają zwykłe podejście do sprawy sprzedaży roweru. Rower przygotowany i zapakowany wręcz obłędnie. Pierwsza przejażdżka mnie styrała. Przesiadka z Talona 29 o geometrii rekreacyjnej na wyścigową Meridę była bolesna dla rąk, nóg i zadka. Po trzeciej przejażdżce już nie chcę wracać do Tal
  10. HerrMann

    [rower] do 5000zl

    Czarna Mamba Big Nine 300 lite jest w drodze o mnie. Po przeanalizowaniu potrzeb i geometrii ramy doszedłem do wniosku, że to coś dla mnie. Mega obsługa ze strony sklepu też nie była bez znaczenia. Dziękuję za pomoc.
  11. Tak sobie czytam i mam nieodparte wrażenie, że od słowa do słowa kierujecie mnie w kierunku BH. Pomimo, że wszędzie słyszę ochy i achy nad Meridą...
  12. Jak sądzicie, który z napędów lepiej sprawdzi się w realu? O 1x12 panują różne opinie, a chciałbym mieć święty spokój w użytkowaniu. Do tego jak sprawdzi się on na prostych przy dość mocnym kopycie użytkownika? Tu zastosowano 32T x 10-51.
  13. Kierę można zawsze potraktować brzeszczotem... Ale jak sam widzisz wybór łatwy nie jest. Dodam, że jeśli chodzi o BH, to mam dostęp do "najwolniejszej" - stalowo-szarej wersji kolorystycznej. Ciekaw jestem też jaki standard montażu reprezentuje sobą BH. Czy wystarczy podpiąć koło, pedały, ustawić kierownicę i siodło i już można śmigać, czy trzeba będzie też regulować koła... Ot - zagadka.
  14. Nie patrz na to. Wiem skąd go wziąć BH ma korbę 32T, taper też ma, tylna piasta sztywna boost MT410-B, przednia TX505, zewnętrzna szerokość obręczy 25mm. Oto wynik moich poszukiwań tajnych danych producenta.
  15. Zadałem to pytanie w wątku o rowerach do 5000zł, jednak mam nadzieję, że pytanie jako osobny post spotka się z większym odzewem. W tym szalonym dla branży rowerowej roku chcę wymienić rower terenowy (górski, który gór nigdy nie zobaczy), do użytkowania rekreacyjnego przez kolarza-amatora z mocnym kopytem Ostateczny wybór odbywa się między poniższymi modelami: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2319-3122/bignine-300-lite https://www.bhbikes.com/en_GB/bikes/mountainbike/sport/expert-4-0?c=ng6 Jak sądzicie, który z nich będzie lepszym wyborem? Zaznaczam, że
×
×
  • Dodaj nową pozycję...