Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana z 3x8 na 2x10?


Azimuth

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :) Obecnie próbuję ogarnąć temat zmiany przełożeń w moim crossie. Obecna konfiguracja to korba 48-38-28 i kaseta 11-32. Praktycznie najwyższy blat korby jest używany rzadko, tylko jak jest jakaś sroga górka i mam szansę się rozpędzić, ale w codziennej jeździe prawie w ogóle. Mam też szosę, w której mam napęd korba kompakt + 11-32 i jeździ mi się na tym bajecznie, nie brakuje przełożeń w dół ani w górę i chciałabym podobny efekt osiągnąć właśnie w crossie. Pomyślałam o kupnie też napędu 2x10, tylko w jakiej konfiguracji ilości zębów będzie to elastyczne? Ktoś powie kup konfigurację z szosy, ale wolałabym tam napęd inny niż szosowy (koszty). Niestety trochę średnio ogarniam w jaki sposób ilość zębów przekłada się na twardość/miękkość. Mieszkam w aglomeracji śląskiej, także dużych górek nie ma, ale nie ma też zupełnie płasko, jeżdżę 70% asfalt, 30% las. Czy będę musiała zmieniać bębenek z tyłu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, woojj napisał:

A młynka używasz??? Jeśli nie to 1xx ;-))

A po co na asfalcie stopniowanie terenowe? Nie ma gorszej rzeczy na asfalt.

2x10 w konfiguracji 40/28 na korbie i kaseta 11-28 ewentualnie 12-28 lub 12-30 lub 12-32 od Srama. Na tym będzie jeździła jak na napędzie 1xX, a dzięki młynkowi na korbie podjedzie pod całkiem spore górki. jednocześnie nie pozbywając się świetnego stopniowania czyli tego co ma w rowerze szosowym i z pewnością jej się podoba.

Jest jeszcze inna opcja, są napędy szosowe 10s (Tiagra i Ultegra) do prostych kierownic. Z tych napędów wybierasz manetkę/tki, tylną przerzutkę, kasetę  szosową jak np. 11-25, 12-27, 11-30, a korbę i przednią przerzutkę dajesz od MTB (inna korba ci i tak nie wejdzie). Wszystko zaskoczy, stopniowanie idealne, zakresu nie zbraknie, a kaset jest całe multum do wyboru od 11-23 do 11-36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie modele 38/24 z allegro FC-M625,a zapewne o nie Ci chodzi,nie mają suportu w zestawie.Trzeba doliczyć kilkadziesiąt zł.Natomiast droższe 40/28 FC-M615  z allegro mają suport.Ale fakt że wychodzą drożej.Ja osobiście bym dołożył jeśli miałoby mi brakować czasem szybkich przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym dołożył do 40/28 bo tego raczej się nie zmienia, a dokupienie za rok innej kasety (z innym stopniowaniem) to żaden problem.

 

Ale zapytam jeszcze, a co jest nie tak z obecną korbą? Przecież nic nie stoi na przeszkodzie by wymienić w niej zębatki na 40 i 28 i zbudować z niej korbę 2 rzędową. Reszta musi iść do wymiany skoro ma być 10 z tyłu, ale z korby wcale wymieniac nie trzeba jeśli jest sprawna, w dobrym stanie wizualnym i nie kołysze się jak liść na wietrze. Zawsze to wyjdzie 200zł do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Arni220 napisał:

Przecież nic nie stoi na przeszkodzie by wymienić w niej zębatki na 40 i 28 i zbudować z niej korbę 2 rzędową.

Pod warunkiem że ma demontowalne blaty, a nie są nitowane. Jeśli korba ma odkręcane tarcze to w sumie, można odkręcić patelnię obniżyć trochę przerzutkę i masz korbę 38/28 za free. Sam tak zrobiłem w swoim mtb i mam teraz korbę 32x24 tylko że nie da się obniżyć w moim przypadku odpowiednio przerzutki więc konieczne było przykręcenie ringa w miejsce patelni, chociaż z perspektywy czasu patrząc, to był błąd... trzeba było od razu kupić inną przerzutkę.:unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

W dniu 30.12.2017 o 10:53, Azimuth napisał:

Obecna konfiguracja to korba 48-38-28

Jaka to jest korba ? FC-M361 ? Ta ma wymienne tarcze. Modyfikacja 3 rzędowej korby jest tańsza od zakupu 2 rzędowej korby.

W dniu 30.12.2017 o 10:53, Azimuth napisał:

Mam też szosę, w której mam napęd korba kompakt + 11-32 i jeździ mi się na tym bajecznie, nie brakuje przełożeń w dół ani w górę i chciałabym podobny efekt osiągnąć właśnie w crossie.

Wpisz dane dla na http://www.gear-calculator.com

Wybierz "compare", zmień dane na takie jakie chcesz osiągnąć, wtedy będziesz wiedziała co trzeba kupić.

 

Kluczowe pytanie, jaka jest przerzutka przednia ? Czy obsłuży różnicę 12T miedzy dwoma tarczami przy największej tarczy 40T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12/30/2017 o 10:53, Azimuth napisał:

am też szosę, w której mam napęd korba kompakt + 11-32 i jeździ mi się na tym bajecznie, nie brakuje przełożeń w dół ani w górę i chciałabym podobny efekt osiągnąć właśnie w crossie.

Na moje powinieneś wsadzić do crossa korbę z uzębieniem jak w przelajkach 46/36.  Na tyl 11-32 lub 11-28.

Wsadzenie korby rodem z MTB do roweru typu cross który jeździ głównie pod asfalcie, ma chude opony to  .. , ciekaw jestem jak wygląda Twoja jazda na szosie, czy używasz dużego blatu ? 

Też kiedyś myślałem ze 48T w crossie to dziwnie wielki blat, ale po dwóch sezonach na szosie okazuje się ze całkiem się przydaje, jak tylko noga zaczęła lepiej podawać. 

Tak czy siak korby z uzębieniem przełajowym są jakieś dziwnie drogie, przynajmniej te dwublatowe. kompakty szosowe ala rs500 mozna znalezc nawet poniżej 200pln:P a korb cx poniżej 300p;ln nie widać. Cala zabawa wyjdzie dość drogo, z manetkami i całym szpejem. Jesli MAsz fajny rower, albo nie fajny ale bardzo go lubisz to polecam i tak ;-)

W moim crosie mam Korbe M591, 3x9 na manetkach XT, przerzutach SLX i super pełen ogień :>  Wszedzie to wjezdza :P  Najlepiej to bym widzial korbe w nim o stopniowaniu 46/38/26, ale chyba takiej nie ma :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...