Skocz do zawartości
kemot1974

[który wybrać] Trek Procaliber 9.6 vs. Focus Raven

Rekomendowane odpowiedzi

kemot1974

cześć Wszystkim,
 
mam możliwość  zakupu w promocyjniej cenie jednego z dwóch rowerów :
 
TREK -  https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-9-6/p/2076600-2018/?colorCode=black

FOCUS - https://www.focus-bikes.com/int/43690-raven-lite.html

 

 

Trek w zasadzie posiada wszystkie aktualnie obowiązujące trendy + dożywotnia gwarancja na ramę.

Focus brak piast Boost + 6 lat gwarancji na ramę

 

Najważniejsza dla mnie jest rama, pozostałe części można wymienić.

Proszę o Wasze opinie na temat obu rowerów, może ktoś z Was użytkuje te rowery i może się wypowiedzieć ?

 

Dodatkowo ciekawi mnie IsoSpeed w Trek-u, czy rzeczywiście lepiej niweluje drgania, czy to tylko marketing ?

Dziekuję za odpowiedzi.

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Trudno powiedzieć. Focus może i nie ma boosta, ale to wspaniała rama. Ma też niżej zawieszony suport, co ja osobiście uznaję za zaletę. Trek też fajny., Może ten ich patent przy podsiodłowce coś tam daje. Ogólnie ramy o bardzo zbliżonej geometrii. Ja bym wybrał Focusa jednak.Nie sugeruj się zbytnio moją opinią. Po prostu Focus jakoś bardziej mi leży w oku :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Ze względu na ramę zdecydowanie Trek ( nowsze standardy i gwarancja - przezorny zawsze ubezpieczony ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Brałbym Focusa, lepsza rana w dodatku bez zbędnego bajeru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kemot1974

@Erzurum, co masz na myśli pisząc ,, lepszą rama,, czy chodzi o brak opcji IsoSpeed ?,. czy coś innego ?

@ Lumperator, wizualnie rama Focusa też mi się bardziej podoba, tak jak pisałem części mogę wymienić, szkoda, że Focus daje tylko 6 lat gwarancji

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lezia

 

 

Dodatkowo ciekawi mnie IsoSpeed w Trek-u, czy rzeczywiście lepiej niweluje drgania, czy to tylko marketing ?

Kolega co ma Treka z systemem IsoSpeed potwierdza, że to działa. Najlepiej jest to odczuwalne podczas szybkiej jazdy po szutrze. Nie wypowiada się co do trwałości - eksploatuje go od tego roku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcinusz

Trek w zasadzie posiada wszystkie aktualnie obowiązujące trendy + dożywotnia gwarancja na ramę.

Focus brak piast Boost + 6 lat gwarancji na ramę

 

Na moje oko Focus też jest na piastach Boost (czym akurat najmniej bym się kierował). Do tego Focus ma Rebę zamiast Recona Gold RL (uczciwie przyznaję, że nie orientuję się czym konkretnie obecnie różnią się te widelce, ale w ciemno można przyjąć, że Reba lżejsza).

Zasadnicza różnica jest w napędzie - jeśli jesteś wyznania jednoblatowego, to Focus ma przewagę. Jeśli nie jesteś, to być może wciąż ma przewagę, bo 12 biegów i kaseta 11-50 nawet zatwardziałemu dwublatowcowi powinna wystarczyć i może warto byłoby to mieć (piszę to z perspektywy zatwardziałego dwublatowca ;)).

 

Rama - weź pod uwagę przede wszystkim rozmiar. Rozmiarówka Treka i Focusa nie pokrywa się, więc może się okazać, że u jednego z producentów jesteś między rozmiarami a drugi ma rower szyty na miarę. Na mój gust geometria z minimalnym wskazaniem na Treka. Isospeedem bym się nie kierował. W praktyce ma najpewniej pomijalne znaczenie.

 

W moich oczach oba rowery są świetne. Opłacalność daje lekkie wskazanie na Focusa. Wziąłbym ten, który lepiej by mi pasował rozmiarowo, a jeśli pasowałbym do obu, wziąłbym ten, który na żywo wygląda ładniej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Heh ... cięzki orzech do zgryzienia : )

 

Trochę zasadzam sie na Treka ale wybierajac między tymi dwoma rowerami patrzyłbym na geometrię przede wszystkim !

Porównując M  Focusa z 18,5 Treka Trek ma 9mm dłuzszą poziomą rurę i 17 mm krótszą główkę. Stack/Reach odpowiednio 1,36 i 1,43 Trek i Focus. Na Treku będziesz bardziej leżał - jak się ścigasz i tak chcesz to OK.

Reba jest lżejsza od Golda. Nie wiem jak waga tego Focusa. Jednoblat 10-50 opędzi Ci właściwie wszystko choć będzie droższy w eksploatacji.

 

O ile nie ważysz bardzo dużo boostem bym sie nie sugerował ale IsoSpeed podobno działa - podobno bo niestety nie miałem okazji sprawdzić.

Gwarancja na rame 6 lat wystarczyłaby mi w zupełności, za powiedzmy 8 lat jak Ci rama walnie to i tak pewnie kupisz nowy rower. Nie wiem, jak Focus realizuje swoją gwarancje. No i jednak Trek to solidna firma pod względem gwarancji.

 

Osobiscie nie brałbym tego Treka. Jest karbonowy a cięższy od aluminiowego Procalibra 8 na lepszej Rebie. Wybierałbym miedzy Procalibrem 8 a 9,7 - lżejszm i na Rebie - oczywiście jeżeli mógłbym wybierać : )) Stanęło by pewnie na Procalibrze 8 i wymianie kół na porządne. Bo umówmy się - w żadnym z tych rowerów koła nie są za dobre. 

 

Btw - w wielu rowerach rama jest tańsza od amortyzatora a prawie zawsze od dobrych kół : ))


 

 

a jeśli pasowałbym do obu, wziąłbym ten, który na żywo wygląda ładniej

 

Albo jest tańszy ; ))

Bo jak nie wiadomo co wybrac to .... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kemot1974

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi, w przyszłym tygodniu mam jeszcze raz umówione jazdy na obu rowerach, dam znać,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DeNiro

Jeżdżę na Procalibrze 9.6 z zeszłego roku. Owszem posiada Rebę i sztywne osie, ale poza tym nie można go raczej nazwać sprzętem gotowym do ścigania, wyposażenie jest bardzo średnie... Więc dlaczego go kupiłem? Ponieważ po objeżdżeniu kilku innych producentów jednoznaczne było, że ta wyciągająca jeźdźca geometria robi całą robotę i że dokładnie takiej ściganckiej pozycji oczekuję. Na innych rowerach mam wrażenie, że są po prostu za krótkie :w00t: Nie, nie ścigam się, jeżdżę treningowo dla fanu :icon_cool: Jedynie Orbea z modelem Alma całkiem podobnie wypada pod tym względem.

Reasumując powinieneś przede wszystkim ocenić jak się nie tyle co siedzi, a jeździ na każdym z nich i jaką pozycję preferujesz. Osprzęt to w dużej mierze dodatki usprawniające jazdę :laugh:

W kwestii Iso Speeda: mądre głowy ustawiły mnie fachowo na rowerze podnosząc siodełko o 1,5 cm po czym zajęło mi kilkaset kilometrów, żeby pozbyć się uczucia uciekającego powietrza z tylnego koła podczas jazdy. Dopiero wtedy przy moich 81kg zaczął działać na rurę podsiodłową moment zginający, który faktycznie ją wyginał więc to naprawdę działa przy odpowiednim ustawieniu.

Edytowane przez DeNiro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

 

 

po czym zajęło mi kilkaset kilometrów, żeby pozbyć się uczucia uciekającego powietrza z tylnego koła podczas jazdy. Dopiero wtedy przy moich 81kg zaczął działać na rurę podsiodłową moment zginający, który faktycznie ją wyginał więc to naprawdę działa przy odpowiednim ustawieniu.

 

No to istotna informacja ! 

A jak koła ? Bo tegoroczny to już Recon a nie Reba - pewnie da to ze 300g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DeNiro

Te Mustangi to ciężkie kloce bez dwóch zdań :whistling: Natomiast poczynając sobie po tzw rock gardenach czy zjeżdżając ze schodów nie patrzę bynajmniej na każdy stopień przez pryzmat złotówek :thumbsup: A co najważniejsze to jak dla mnie nie mają problemu ze sztywnością 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KNKS

Osobiście jestem zwolennikiem Treka i kupiłbym ProCal, ale ten GX Eagle w Focusie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Oczywiście jeśli ktoś szuka 1x12. Nie chce dyskutować o zaletach/wadach układów 1x/2x, ale ten SRAM pracuje genialnie. Warto przetestować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Za Trekiem przemawia jeszcze jeden argument - olbrzymie doświadczenie w konstruowaniu ram. I choć z przodu za amortyzację odpowiada widelec to jednak praca całej ramy - w tym IsoSpeed powinna być widocznie lepsza  od konkurencji. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kemot1974

Panowie, to jeszcze jedno pytanie odnośnie Treka, mam 178 cm więc zgodnie z rozmiarem powinien mieć 18,5. Rozmiar 18,5 kończy się właśnie na 178 cm i zaczyna się 19,5. Ewentualnie który rozmiar byłby dla mnie lepszy ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KNKS

Mam w garażu zarówno 18,5 i 19,5. Przy moich 181 cm skłaniam się bardziej ku 19,5 (oczywiście do użytku zgodnego z przeznaczeniem). Niemniej jednak 18,5 tez jest OK.

W twoim przypadku chyba raczej 18,5.

Edytowane przez KNKS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Za Trekiem przemawia jeszcze jeden argument - olbrzymie doświadczenie w konstruowaniu ram. I choć z przodu za amortyzację odpowiada widelec to jednak praca całej ramy - w tym IsoSpeed powinna być widocznie lepsza od konkurencji.

....które to doswiadczenie nijak się nie przekłada na sensowność konstrukcji i jakość wykonania wielu modeli.

Jak stwierdził mój były szef: "W dziale projektowym szos i mtb pracują umysłowe betonu o przekonaniu że absolutnie wszystko wiedzą najlepiej."

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vpablov

 

 

Panowie, to jeszcze jedno pytanie odnośnie Treka, mam 178 cm więc zgodnie z rozmiarem powinien mieć 18,5. Rozmiar 18,5 kończy się właśnie na 178 cm i zaczyna się 19,5.

jaką masz długość wew nogi?

W Twoim przypadku kierowałbym się właśnie tym parametrem, przy dłuższych nogach ,,lepszy" będzie mniejszy rozmiar.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

 

 

....które to doswiadczenie nijak się nie przekłada na sensowność konstrukcji i jakość wykonania wielu modeli. Jak stwierdził mój były szef: "W dziale projektowym szos i mtb pracują umysłowe betonu o przekonaniu że absolutnie wszystko wiedzą najlepiej."
 

 

: ))))))

 

A co sądzisz o ramach ProCalibra ? W szczególności alu. 

Wiem, że najlepiej wyrobić sobie własne zdanie ale to jest możliwe po dłuższej jeździe niż testy pod sklepem.

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Nie miałem styczności. Aluminiaki wychodzą Trekowi lepiej niż karbon.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

@ vpablov

Przy dłuższych nogach lepszy będzie mniejszy rozmiar :icon_question:

A to niby dlaczego :icon_question:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Bo przy tym samym wzroście a dłuższych nogach jest krótszy tułów ?

Tyle, że wtedy to raczej coś o krótszej poziomej rurze niż Trek

 

Szkoda, że nie podają długości  mostka ale pozioma rura długości 638mm przy 19.5 to jakis kosmos.

Ja przy 176cm pasuję się w 18.5

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

I co jeszcze, może krótsze ręce, ale to chyba tylko u kobiet...

Wydaje mi się, że jak ktoś ma dłuższe nogi, to i dłuższe ręce.

Zweryfikował ktoś te wymiary w realu :icon_question:

Dziwne są te dane, bo np. przy bardzo długiej górnej rurze mamy jednocześnie podejrzanie niski przekrok - zwłaszcza w największym rozmiarze rzuca się to w oczy ( chociaż w innym modelu dysproporcje były większe ).

Dla autora lepsza będzie rama 18,5 " moim zdaniem, ale niech sam to zweryfikuje, żeby nie było na nas.

Jeżeli dane z tabelki są zgodne z rzeczywistością, to 19,5 " będzie za duża - przede wszystkim za długa, bo nie wiem jak krótki musiałby być mostek, żeby to zagrało, no chyba że pozycja ma być prawie szosowa :teehee:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

No trzeba się przymierzyć ale 19,5 cala to już duży rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
vpablov

z reguły dłuższe nogi powodują  mniejszy zasięg, pomijając kogoś o krótkim tułowiu i rękach orangutana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.