Skocz do zawartości

[rower] Kross Level B8 2017


Mustache

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zmiany roweru. Na początek chciałem zrobić jakiś projekt składany osobno ale szybko z tego zrezygnowałem stwierdzając , że przy obecnych wyprzedażach jesiennych wydałbym 2x więcej na te same podzespoły.

Długo szukałem. Chciałem oczywiście HT 29er, najlepiej lekki alu z dobrym osprzętem ze średniej półki. Zastosowanie – amatorskie zawody XC, szybka jazda po pagórkowatym lesie.

 

Moje wymagania sprzętowe jakie miał spełniać rower:

  • sztywne osie
  • napęd 1x … (nigdy nie lubiłem przedniej przerzutki, sporadycznie używałem)
  • taperowana główka ramy
  • suport Press Fit
  • amorek Reba lub równoważny

I teraz zaczęło się. Przez miesiąc przejrzałem chyba wszystkie marki świata. Łącznie z jakimiś niszowymi z Australii. Najgorzej wypadały niemieckie marki typu Cube, Fokus itp. Do rowerów na cienkich ośkach ładują osprzęt XT, każą za to płacić 6 tys i myślą ze człowiek się nabierze. Ale nie tylko bo Specialized tez tak robi i masa innych. Trafiłem w końcu na polskiego Krossa. Powiem szczerze, że brałem ich od początku po ostatnich sukcesach Majki w olimpiadzie i Jolandy w Mistrzostwach Świata ale gdzieś była ta mała niepewność.

 

Z gamy Krossa do gustu przypadł mi Level B8 2017. Na ten rok poprawili ramę, zmniejszyli rozmiarówkę i nadali typową wyścigową geometrię. Spodobała mi się kolorystyka, wygładzanie spawów, fakt ze rower jest polski ( nie jestem zagorzałym prawdziwym patriota ale uważam, że warto iść w rodzime jeśli jest na światowym poziomie). Mogłem go mieć już poniżej 4 tyś. Dokładnie o 22% mniej niż cena katalogowa (5tys). Za ta cenę nic innego nie dostałbym z takimi technologiami i osprzętem  z 5 letnia gw.

 

I tak. Najważniejsze cechy i wrażenia po 300 km przejechanych od zakupu:

RAMA DESIGN I WYKONANIE – rower wygląda niesamowicie na żywo, bardzo elegancki i robi wrażenie. Jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Każdy spaw idealny, w górnej części wygładzony. Sama rama potrójnie cieniowana, dosyć lekka z alu Ultralite – waga ponoć ok 1.7 kg. Jednocześnie dosyć sztywna. Ważę 100kg i rower nie pływa. Do tego taperowana główka na sterach maszynowych. Z tyłu sztywna oś 12x142 robi niesamowita różnicę przy przesiadce z cienkich osiek. Przy mojej wadze to zbawienie. Wybrałem rozmiar L 19” (wzrost 186 cm) – jest ideał.

 

AMORTYZATOR – RockShox Reba RL 100mm - zależało mi aby to była Reba, a nie Recon. Ze względu na wagę przede wszystkim (400g mniej) oraz zastosowane technologie. Blokada na goleni. Brak w manetce mi nie przeszkadza. Oczywiście sztywna oś 15x100 (obie osie na RockShox Maxle). Po ustawieniu SAGu widelec jest nieporównanie lepszy od Recona (miałem w starym rowerze). Świetnie wybiera, jest sztywny. Regulacja Rapid Recovery dopełnia całości.

 

NAPĘD – Shimano SLX M7000 1x11. Podoba mi się to, iż cały napęd bazuje na grupie SLX. Bez oszczędzania. Od przerzutki przez korbę, kasetę, łańcuch po manetkę. Generalnie napęd to kopia XT M8000.

Korba przebija wyglądem XT czy nawet XTRa. Jest niesamowita. Oczywiście trochę cięższa od wymienionych. 34 zęby na korbie sa optymalne dla mnie. Razem z kasetą 11-42T pozwala idealnie dobrać przełożenie. Wykonana w sys Hollowtech II

Przerzutka tylna z Shadow+ łańcuch utrzymuje na swoim miejscu i jest precyzyjna jeśli chodzi o zmianę przełożeń.

Manetka z funkcją zmiany o 3 zębatki „do góry” czyli na niższe przełożenie. Pomaga przy tak dużej kasecie. Niestety nie ma Dual – Release czy zmiany o kilka przełożeń „na dół”.

Suport - Shimano Press Fit BB-MT500 – bez zastrzeżeń – nie trzeszczy, nie zgrzyta. Kręci korbą i spełnia zadanie.

Napęd działa precyzyjnie. Zęby w jednoblatowej korbie narrow-wide trzymają łańcuch na miejscu. Nie ma pisków, zgrzytów czy tym podobnych. Wszystko z japońską precyzją tongue.png Druga sprawa Shimano gwarantuje tanią eksploatację i kompatybilne części z innych grup – to ważne przy rozbudowie ( m.in. dlatego nie wziąłem Levela B7 z napędem Sram NX 1x11)

Czy napęd 1x jest dla każdego? Na pewno nie. Dla mnie jest zaletą gdyż tak jak pisałem wcześniej – nie trawię przednich przerzutek, zawsze z oporami ich używałem i 1x to dla mnie zbawienie. Ale oczywiście dla osob ze słaba nogą nie polecam.

 

KOŁA – Obręcze WTB STP i19 są sztywne jak na moją wagę. Nie odczuwam pływania. Oczywiście mogłyby być 23mm średnicy wewn.

Piasty - Deore HB-M618 – poprawne, tanie w eksploatacji. Lepsze nie potrzebne.

Opony - Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1" – i tu największa wada. Cienkie i ciężkie druciaki (szerokość po zmierzeniu 47mm), które nie trzymają w ogóle. Do kosza od razu po zakupie. Wymieniłem na sprawdzone od lat przeze mnie zwijane Conti X-King 2.4 (szerokość realna 55 mm) waga 720g. Świetnie trzymają i nie generują dużych oporów.

 

HAMULCE - Shimano BR-M395 – przód 180mm, tył 160mm (same tarcze SLX SM-RT64). I tu największe zaskoczenie. Sporo się naczytałem ze na hamulcach zaoszczędzono i nie hamuje to w ogóle. Otóż hamuje i to dobrze! Przy mojej wadze nie zauważyłem fadingu. Tak jak chcę i gdzie chcę tak się zatrzymam. Może dla zawodowców na maratonach to za mało ale do mojej jazdy na razie starczy.

 

SIODŁO I RESZTA – byłem przekonany, że siodło Krossa od razu pojdzie do wymiany ale o dziwo nie. Przylega świetnie i jest wygodne. Pewnie dla osob przesiadających się z trekkingowego roweru będzie nie do przyjęcia ale dla mnie jest ideał.

Reszta podzespołów Krossa jak kierownica, mostek, sztyca, gripy jest poprawna i tyle w temacie. Gripy silikonowe dobrze trzymają. Jeżdżę w rękawiczkach zawsze wiec nie wiem czy się łatwo brudzą.

 

GENERALNIE  z zakupu jestem mega zadowolony. Polecam tego średniaka wszystkim, którzy chcą już coś lepszego ale nie widzą sensu kupowania taniego karbonu na słabym osprzęcie. Waga roweru 12,5 kg

 

MODY przyszłościowe:

- hamulce jak te się zjadą – pewnie na SLXy

- manetkę na XT jeśli będzie mi bardzo brakować Dual – Release

- obręcze na rozmiar wewn min 23mm

- wywalenie dętki i zalanie mlekiem

- pedały SPD – muszę wymontować ze starego, na foto jeszcze platformówki  gratisowe od sklepu.

 

FOTKI starałem się wykonać szczegółowo z racji tego, iż sam gdy szukałem roweru spotykałem się z marnymi zdjęciami na stronach producentów czy tez sklepów. W opisie nie było nic na temat np. sztywnych osi a z małego foto nie szło wywnioskować jak jest w rzeczywistości.

 

v1ZED4X.jpg

Lj9mL3w.jpg3XqG4gE.jpgyP3NuAl.jpg5GtXydz.jpgNAhyGkw.jpgDtZLtnw.jpg0UYWGCD.jpgrybO4rI.jpgqkrG7ak.jpgtGB8Ii1.jpgiZsUuvw.jpg81dU2TU.jpgSClEtDu.jpg1znb0vG.jpgTkwwIFI.jpgzJh2onr.jpg5fwNjDM.jpgMxAL1Bm.jpgxj3Atfa.jpgdn8gBZe.jpgqsn3Djw.jpgyduNKcZ.jpgMW8Gfo4.jpgveAwTEb.jpgqmFreqa.jpgAtuMzGg.jpglKABzvT.jpgO9TyAda.jpgp83UZfI.jpgW3BVXmo.jpgifxUVR5.jpgqKSCbCz.jpg1I9QP9V.jpgTtGYXqS.jpgHd3crou.jpgnbyT2z1.jpgJTSEgzV.jpgutegVgG.jpgiZsUuvw.jpgeVEAVFI.jpg2joNA0V.jpgUiwiSki.jpgwiDc61u.jpgcu4q88I.jpgY4B1m1Y.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja mam problem z wyborem rozmiaru. Mam 178cm wzrostu i noga niby 83 i wszystkie kalkulatory wskazują powyżej 18 cali. ..jak wiemy ten model to albo 17 albo 19...Dziwne ze 19 to jest maks w tym modelu. ..miałem okazję przejechać się na b7 na 17 calach i jednak sztyca wysunięta była prawie na maks i wydawał się trochę krótki. Na 19 nie jedziem i może to było by lepsze. ..hmm

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to widziałem i on wybrał by jednak L przy 178cm wzrostu. ..zaś przy teście r8 gdzie jest taka sama rama pisze ze do ścigania wybrał by M. Może przez mniejsze koła.... Tak jak piszesz wzrost jest na granicy M i L ale jednak noga 83 cm przy tym wzroście to chyba rzadkość...

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co za różnica jakie dętki są oryginalnie? Kupujesz z takim wentylem jaki Ci pasuje i tyle.

 

Chyba, że Ty Kolunio masz jakiś cudowny pomysł na zmówienie dętek bez wentyli i przełożenie tych oryginalnych :) hehe

Chyba się nie rozumiemy. Z tego co wiem są różne rodzaje wentli. Znam presta z opon szosowych oraz takie również posiadam w rowerze crossowym.Otwor jest mniejszy niż jakby miały być wentle samochodowe...chyba ze się mylę?

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie. Czy nie macie problemu z obcierajacymi butami o tylne widełki podczas pedałowania? Przymierzylem dzisiaj na szybko buty spd i kurcze hacze delikatnie...mam rozmiar buta shimano 47 ale mam nadzieje ze po regulacji bloków nie będzie to występowało....M wydaje się Ok

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brawo Kross.

Rowery Krossa są dla 'wybrańców' :woot: . Jak w 2016 roku przymierzałem się do B7 17 cali to przy moim wzroście 176 cm i noga 81cm rower był odczuwalnie za duży. Było o tym głośno że rowery z tego rocznika są 'kobylaste' więc na 2017 rok zrobili je 'normalniej'... Tylko jak można rozmiarówkę dla 29er zrobić na poziomie 16, 17 i 19 cali??? Czyli jednym słowem ludzie powyżej 190 cm, dla których 29er jest jedynym słusznym wyborem, nie mają czego szukać w Krossie... Nikt nie oczekuje żeby Kross miał rozmiarówkę jak Trek, ale to już jest przesada. A jak już Ci jakimś cudem rozmiar pasuje, to się nagle okazuje że masz za duży kopyto :sick: Na 2018 zapowiadają bardziej 'ludzką' rozmiarówkę... Poczekamy, zobaczymy.

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w B7 i B8 2017 jest rozmiar XL 21" ale na spec zamowienie
Czyli musisz kupić taki rower w ciemno! A jak się okaże że Ci nie pasuje, to co? Ludzie o wzroście +190 cm to nie jakieś 'wybryki natury' żeby trzeba było dla nich robić rowery na specjalne zamówienie. Polska...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj pierwsza jazda. W końcu pogoda na to pozwoliła. ....Rozmiar M trafiony uff. ..

Po regulacji bloków zero haczeniem butem o tylne widełki. Decyzja podjęta rower zostaje ;) Z minusów hamulce wydają mi się jednak słabe. ..chyba ze się dotrą w co wątpię. ..trza będzie wymienić na SLX będzie komplet ;). Lakier wydaje mi się delikatny... jedna jazda i juz małe opryskiwacze od kamyczkow. . Musze chyba reklamować manetka bo podczas przejścia z 11 zębatki na wyższą nie słychać kliku, następne są OK. Chyba ze tak ma być?

Ogólnie fajnie się śmiga i można doznać innych wrażeń niż na szosie...

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Musze chyba reklamować manetka bo podczas przejścia z 11 zębatki na wyższą nie słychać kliku, następne są OK. Chyba ze tak ma być?

 

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Też nie mam kliku przy przejściu z najmniejszej zębatki w górę. Więc ten typ tak ma.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...