Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Mustache

[rower] Kross Level B8 2017

Rekomendowane odpowiedzi

Mustache

Witam. Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zmiany roweru. Na początek chciałem zrobić jakiś projekt składany osobno ale szybko z tego zrezygnowałem stwierdzając , że przy obecnych wyprzedażach jesiennych wydałbym 2x więcej na te same podzespoły.

Długo szukałem. Chciałem oczywiście HT 29er, najlepiej lekki alu z dobrym osprzętem ze średniej półki. Zastosowanie – amatorskie zawody XC, szybka jazda po pagórkowatym lesie.

 

Moje wymagania sprzętowe jakie miał spełniać rower:

  • sztywne osie
  • napęd 1x … (nigdy nie lubiłem przedniej przerzutki, sporadycznie używałem)
  • taperowana główka ramy
  • suport Press Fit
  • amorek Reba lub równoważny

I teraz zaczęło się. Przez miesiąc przejrzałem chyba wszystkie marki świata. Łącznie z jakimiś niszowymi z Australii. Najgorzej wypadały niemieckie marki typu Cube, Fokus itp. Do rowerów na cienkich ośkach ładują osprzęt XT, każą za to płacić 6 tys i myślą ze człowiek się nabierze. Ale nie tylko bo Specialized tez tak robi i masa innych. Trafiłem w końcu na polskiego Krossa. Powiem szczerze, że brałem ich od początku po ostatnich sukcesach Majki w olimpiadzie i Jolandy w Mistrzostwach Świata ale gdzieś była ta mała niepewność.

 

Z gamy Krossa do gustu przypadł mi Level B8 2017. Na ten rok poprawili ramę, zmniejszyli rozmiarówkę i nadali typową wyścigową geometrię. Spodobała mi się kolorystyka, wygładzanie spawów, fakt ze rower jest polski ( nie jestem zagorzałym prawdziwym patriota ale uważam, że warto iść w rodzime jeśli jest na światowym poziomie). Mogłem go mieć już poniżej 4 tyś. Dokładnie o 22% mniej niż cena katalogowa (5tys). Za ta cenę nic innego nie dostałbym z takimi technologiami i osprzętem  z 5 letnia gw.

 

I tak. Najważniejsze cechy i wrażenia po 300 km przejechanych od zakupu:

RAMA DESIGN I WYKONANIE – rower wygląda niesamowicie na żywo, bardzo elegancki i robi wrażenie. Jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń. Każdy spaw idealny, w górnej części wygładzony. Sama rama potrójnie cieniowana, dosyć lekka z alu Ultralite – waga ponoć ok 1.7 kg. Jednocześnie dosyć sztywna. Ważę 100kg i rower nie pływa. Do tego taperowana główka na sterach maszynowych. Z tyłu sztywna oś 12x142 robi niesamowita różnicę przy przesiadce z cienkich osiek. Przy mojej wadze to zbawienie. Wybrałem rozmiar L 19” (wzrost 186 cm) – jest ideał.

 

AMORTYZATOR – RockShox Reba RL 100mm - zależało mi aby to była Reba, a nie Recon. Ze względu na wagę przede wszystkim (400g mniej) oraz zastosowane technologie. Blokada na goleni. Brak w manetce mi nie przeszkadza. Oczywiście sztywna oś 15x100 (obie osie na RockShox Maxle). Po ustawieniu SAGu widelec jest nieporównanie lepszy od Recona (miałem w starym rowerze). Świetnie wybiera, jest sztywny. Regulacja Rapid Recovery dopełnia całości.

 

NAPĘD – Shimano SLX M7000 1x11. Podoba mi się to, iż cały napęd bazuje na grupie SLX. Bez oszczędzania. Od przerzutki przez korbę, kasetę, łańcuch po manetkę. Generalnie napęd to kopia XT M8000.

Korba przebija wyglądem XT czy nawet XTRa. Jest niesamowita. Oczywiście trochę cięższa od wymienionych. 34 zęby na korbie sa optymalne dla mnie. Razem z kasetą 11-42T pozwala idealnie dobrać przełożenie. Wykonana w sys Hollowtech II

Przerzutka tylna z Shadow+ łańcuch utrzymuje na swoim miejscu i jest precyzyjna jeśli chodzi o zmianę przełożeń.

Manetka z funkcją zmiany o 3 zębatki „do góry” czyli na niższe przełożenie. Pomaga przy tak dużej kasecie. Niestety nie ma Dual – Release czy zmiany o kilka przełożeń „na dół”.

Suport - Shimano Press Fit BB-MT500 – bez zastrzeżeń – nie trzeszczy, nie zgrzyta. Kręci korbą i spełnia zadanie.

Napęd działa precyzyjnie. Zęby w jednoblatowej korbie narrow-wide trzymają łańcuch na miejscu. Nie ma pisków, zgrzytów czy tym podobnych. Wszystko z japońską precyzją tongue.png Druga sprawa Shimano gwarantuje tanią eksploatację i kompatybilne części z innych grup – to ważne przy rozbudowie ( m.in. dlatego nie wziąłem Levela B7 z napędem Sram NX 1x11)

Czy napęd 1x jest dla każdego? Na pewno nie. Dla mnie jest zaletą gdyż tak jak pisałem wcześniej – nie trawię przednich przerzutek, zawsze z oporami ich używałem i 1x to dla mnie zbawienie. Ale oczywiście dla osob ze słaba nogą nie polecam.

 

KOŁA – Obręcze WTB STP i19 są sztywne jak na moją wagę. Nie odczuwam pływania. Oczywiście mogłyby być 23mm średnicy wewn.

Piasty - Deore HB-M618 – poprawne, tanie w eksploatacji. Lepsze nie potrzebne.

Opony - Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1" – i tu największa wada. Cienkie i ciężkie druciaki (szerokość po zmierzeniu 47mm), które nie trzymają w ogóle. Do kosza od razu po zakupie. Wymieniłem na sprawdzone od lat przeze mnie zwijane Conti X-King 2.4 (szerokość realna 55 mm) waga 720g. Świetnie trzymają i nie generują dużych oporów.

 

HAMULCE - Shimano BR-M395 – przód 180mm, tył 160mm (same tarcze SLX SM-RT64). I tu największe zaskoczenie. Sporo się naczytałem ze na hamulcach zaoszczędzono i nie hamuje to w ogóle. Otóż hamuje i to dobrze! Przy mojej wadze nie zauważyłem fadingu. Tak jak chcę i gdzie chcę tak się zatrzymam. Może dla zawodowców na maratonach to za mało ale do mojej jazdy na razie starczy.

 

SIODŁO I RESZTA – byłem przekonany, że siodło Krossa od razu pojdzie do wymiany ale o dziwo nie. Przylega świetnie i jest wygodne. Pewnie dla osob przesiadających się z trekkingowego roweru będzie nie do przyjęcia ale dla mnie jest ideał.

Reszta podzespołów Krossa jak kierownica, mostek, sztyca, gripy jest poprawna i tyle w temacie. Gripy silikonowe dobrze trzymają. Jeżdżę w rękawiczkach zawsze wiec nie wiem czy się łatwo brudzą.

 

GENERALNIE  z zakupu jestem mega zadowolony. Polecam tego średniaka wszystkim, którzy chcą już coś lepszego ale nie widzą sensu kupowania taniego karbonu na słabym osprzęcie. Waga roweru 12,5 kg

 

MODY przyszłościowe:

- hamulce jak te się zjadą – pewnie na SLXy

- manetkę na XT jeśli będzie mi bardzo brakować Dual – Release

- obręcze na rozmiar wewn min 23mm

- wywalenie dętki i zalanie mlekiem

- pedały SPD – muszę wymontować ze starego, na foto jeszcze platformówki  gratisowe od sklepu.

 

FOTKI starałem się wykonać szczegółowo z racji tego, iż sam gdy szukałem roweru spotykałem się z marnymi zdjęciami na stronach producentów czy tez sklepów. W opisie nie było nic na temat np. sztywnych osi a z małego foto nie szło wywnioskować jak jest w rzeczywistości.

 

v1ZED4X.jpg

Lj9mL3w.jpg3XqG4gE.jpgyP3NuAl.jpg5GtXydz.jpgNAhyGkw.jpgDtZLtnw.jpg0UYWGCD.jpgrybO4rI.jpgqkrG7ak.jpgtGB8Ii1.jpgiZsUuvw.jpg81dU2TU.jpgSClEtDu.jpg1znb0vG.jpgTkwwIFI.jpgzJh2onr.jpg5fwNjDM.jpgMxAL1Bm.jpgxj3Atfa.jpgdn8gBZe.jpgqsn3Djw.jpgyduNKcZ.jpgMW8Gfo4.jpgveAwTEb.jpgqmFreqa.jpgAtuMzGg.jpglKABzvT.jpgO9TyAda.jpgp83UZfI.jpgW3BVXmo.jpgifxUVR5.jpgqKSCbCz.jpg1I9QP9V.jpgTtGYXqS.jpgHd3crou.jpgnbyT2z1.jpgJTSEgzV.jpgutegVgG.jpgiZsUuvw.jpgeVEAVFI.jpg2joNA0V.jpgUiwiSki.jpgwiDc61u.jpgcu4q88I.jpgY4B1m1Y.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Witam

A ja mam problem z wyborem rozmiaru. Mam 178cm wzrostu i noga niby 83 i wszystkie kalkulatory wskazują powyżej 18 cali. ..jak wiemy ten model to albo 17 albo 19...Dziwne ze 19 to jest maks w tym modelu. ..miałem okazję przejechać się na b7 na 17 calach i jednak sztyca wysunięta była prawie na maks i wydawał się trochę krótki. Na 19 nie jedziem i może to było by lepsze. ..hmm

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

masz wzrost taki, ze jesteś na pograniczu. albo 17" z dluzszym mostkiem albo 19" . Janek z dobrerowery.pl ma chyba taki sam wzrost jak Ty i tez mial dylemat. obejrzyj i poczytaj komentarze:

https://youtu.be/KGxzbRROgoo

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Właśnie to widziałem i on wybrał by jednak L przy 178cm wzrostu. ..zaś przy teście r8 gdzie jest taka sama rama pisze ze do ścigania wybrał by M. Może przez mniejsze koła.... Tak jak piszesz wzrost jest na granicy M i L ale jednak noga 83 cm przy tym wzroście to chyba rzadkość...

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

długonogi :D ja mam przekrok 88 i L (19") jest ideał. Wydaje mi sie, ze powinieneś brać Mkę jednak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Dobra zamówiłem M. Będzie na Ciebie :) Pytanko jakie tam są wentle? Presta czy samochodowe bo chciałem od razu dętki zamówić :)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

Presta ale dętki sie nadadzą te co są. do 2,5 miały symbol.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Spoko ale zapas chciałem zamówić :)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

a co za różnica jakie dętki są oryginalnie? Kupujesz z takim wentylem jaki Ci pasuje i tyle.

 

Chyba, że Ty Kolunio masz jakiś cudowny pomysł na zmówienie dętek bez wentyli i przełożenie tych oryginalnych :) hehe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

a co za różnica jakie dętki są oryginalnie? Kupujesz z takim wentylem jaki Ci pasuje i tyle.

 

Chyba, że Ty Kolunio masz jakiś cudowny pomysł na zmówienie dętek bez wentyli i przełożenie tych oryginalnych :) hehe

Chyba się nie rozumiemy. Z tego co wiem są różne rodzaje wentli. Znam presta z opon szosowych oraz takie również posiadam w rowerze crossowym.Otwor jest mniejszy niż jakby miały być wentle samochodowe...chyba ze się mylę?

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

nie myslisz sie. kupisz Schradera (samochodowy) i oczywiscie nie wejdzie Ci w mały otwór w obręczy bo ten jest na Presta (w B8)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Witam

Otrzymałem dzisiaj rower i musze przyznać ze na żywo prezentuje się bardzo ładnie :) kawał maszyny. Jazdy jeszcze nie robiłem bo czekam na opony i akcesoria :)

Po jeździe napisze jakie wrażenia. ..

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

musowo napisz. Mka pasuje? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Witam

Mam pytanie. Czy nie macie problemu z obcierajacymi butami o tylne widełki podczas pedałowania? Przymierzylem dzisiaj na szybko buty spd i kurcze hacze delikatnie...mam rozmiar buta shimano 47 ale mam nadzieje ze po regulacji bloków nie będzie to występowało....M wydaje się Ok

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

ale pletwa :P  ja mam 44 i jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

W teście Janka B8 Rio o tym mówi. Że rama przy dużej nodze wystaje za bardzo i ociera się o rurki pedałując. No brawo Kross.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
No brawo Kross.

Rowery Krossa są dla 'wybrańców' :woot: . Jak w 2016 roku przymierzałem się do B7 17 cali to przy moim wzroście 176 cm i noga 81cm rower był odczuwalnie za duży. Było o tym głośno że rowery z tego rocznika są 'kobylaste' więc na 2017 rok zrobili je 'normalniej'... Tylko jak można rozmiarówkę dla 29er zrobić na poziomie 16, 17 i 19 cali??? Czyli jednym słowem ludzie powyżej 190 cm, dla których 29er jest jedynym słusznym wyborem, nie mają czego szukać w Krossie... Nikt nie oczekuje żeby Kross miał rozmiarówkę jak Trek, ale to już jest przesada. A jak już Ci jakimś cudem rozmiar pasuje, to się nagle okazuje że masz za duży kopyto :sick: Na 2018 zapowiadają bardziej 'ludzką' rozmiarówkę... Poczekamy, zobaczymy.

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

w B7 i B8 2017 jest rozmiar XL 21" ale na spec zamowienie. chociazby na glownej stronie modelu na foto jest rozm XL.

https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b8

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Mustache

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

w B7 i B8 2017 jest rozmiar XL 21" ale na spec zamowienie
Czyli musisz kupić taki rower w ciemno! A jak się okaże że Ci nie pasuje, to co? Ludzie o wzroście +190 cm to nie jakieś 'wybryki natury' żeby trzeba było dla nich robić rowery na specjalne zamówienie. Polska...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

zamawiasz do autoryzowanego sprzedawcy i sie przymierzasz. jak nie pasuje to nie bierzesz. tak mi odpisali jak pisalem do nich. choc na mnie 19" jest ideal.

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Witam

Dzisiaj pierwsza jazda. W końcu pogoda na to pozwoliła. ....Rozmiar M trafiony uff. ..

Po regulacji bloków zero haczeniem butem o tylne widełki. Decyzja podjęta rower zostaje ;) Z minusów hamulce wydają mi się jednak słabe. ..chyba ze się dotrą w co wątpię. ..trza będzie wymienić na SLX będzie komplet ;). Lakier wydaje mi się delikatny... jedna jazda i juz małe opryskiwacze od kamyczkow. . Musze chyba reklamować manetka bo podczas przejścia z 11 zębatki na wyższą nie słychać kliku, następne są OK. Chyba ze tak ma być?

Ogólnie fajnie się śmiga i można doznać innych wrażeń niż na szosie...

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

Poszedłbym w zmianę klocków osobiście. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukaszko82

 

 

Musze chyba reklamować manetka bo podczas przejścia z 11 zębatki na wyższą nie słychać kliku, następne są OK. Chyba ze tak ma być?

 

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Też nie mam kliku przy przejściu z najmniejszej zębatki w górę. Więc ten typ tak ma.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mustache

u mnie tez nie ma kliku. tak widac musi byc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolunio

Dzięki za info. Także wszystko jest OK. b5898c47764b9d02a20ffdf7974635d2.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Poochaty
      Przez Poochaty
      Panowie mam zestaw hamulców slx. mocowanie PM, w ramie i amortyzatorze też. Z przodu tarcza 180, z tyłu 160. Teraz pytanie. Adapter na przód na 180 dostanę wszędzie, na tył nie znalazłem. Czy dobrze mi kołata, że 180 na przód będzie działał jako adapter 160 na tył? I drugie pytanie: Czy adaptery magury będą pasowały do mocowania shimano? Bo przykręcić się da, ciekaw jestem tylko, czy wymiar jest ten sam i zacisk siądzie na odpowiedniej głębokości na tarczy, bo jeśli nie to nie będę kombinował i kupię shimano...
    • mars28
      Przez mars28
      Witam wszystkich.
      Podejrzewam, że nowy użytkownik + pytanie = irytacja użytkowników z dłuższym stażem, no ale gdzieś zapytać muszę, wybaczcie.
      Szukam roweru dla siebie - 176cm, 90kg, długość nogi wewnątrz ok. 76cm. Rower do jazdy rekreacyjnej, ścieżka rowerowa, asfalt, szuter, sporadycznie las. Przed zarejestrowaniem przeglądałem trochę dział "zakup z przedziału cenowego", ale im więcej czytam, tym mniej wiem.
      Ale do rzeczy: czy rower Kross Black Edition 4 za ok. 1900 zł to opłacalny zakup?
      https://www.sklepmartes.pl/sporty/28999-meski-rower-martes-bk-edit-4-m-27-m-msbez427x18m140003-kross.html#/pe-men/kolor-msbez427x18m140003
      Cena "katalogowa" (o ile można to tak nazwać, bo to chyba nie jest standardowy produkt, tylko na zamówienie sklepu, podobno na bazie Level 4) to chyba 2800 zł.
      Czy lepiej poszukać czegoś innego w cenie do 2k?
    • Reapper
      Przez Reapper
      Cześć forumowicze. Zamierzam kupić nową piastę, mianowicie Nowatec d042sb 8/9.
       
      Mam mały dylemat, ponieważ będę musiał zmienić również kasetę i zejść z 7 na 8 lub 9. Problem tkwi w tym, że nie wiem, czy przerzutka 7 będzie pasowała do kasety 8 lub 9 rzędowej. A kupowanie nowej przerzutki nie bardzo wchodzi w gre.
       
      I teraz pytanie do was. Czy poszukać innej piasty, czy poczekać i kupić nową przerzutkę?
    • Kulas32
      Przez Kulas32
      Cześć
      Ponieważ głowa mi już pęka, a ja dalej nie podjąłem decyzji to postanowiłem się zwrócić po pomoc na forum ;d
      Mam zamiar kupić swój pierwszy górski rower trailowy, na sztywnej ramie, chciałbym wydać do 5000zł.
      Jedną z opcji (która w sumie najmniej mnie jara) jest Kross Dust 2.0 2018r rozm. L (link do str producenta: https://www.kross.pl/pl/2018/trail/dust-2-0 ) mogę go dorwać za 4700zł.
      Druga opcja (dla mnie ciekawsza) to rower złożony na ramie Dartmoor Primal 27,5 2018r rozm. L. Po wstępnych ustaleniach ze sklepem do kompletu wpada amorek DVO Beryl, koła dartmoor Raider boost, hamulce Sram Level z tarczami 180mm, napęd SLX M7000 1x11, reszta gratów jakieś budżetowe produkcji Dartmoora/Authora i oponki podstawowe drutowane Continentala. Cena 5300zł.
      Trzecia opcja - Dartmoor Primal Pro 27,5 2018, rozm. L. (link: https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-275). Cena katalogowa 5499zł, może udałoby się trochę zejść z ceny po rozmowie ze sprzedawcą.
      W teorii rower ma mi po prostu dawać frajdę z jazdy ogólnie rzecz ujmując offroadowej chętnie pośmigałbym i szlifował umiejętności w miejscach jak Lasek Wolski, Enduro Trails w Bielsku, czy Bike Park w Kasinie Wielkiej. Na początek nastawiam się raczej na niewielkie hopki i traski typu flow, a co będzie dalej zależy od mojego progresu. Do tego fajnie byłoby pośmigać czasem bez celu po mieście skacząc z każdego krawężnika i (prawie każdych ;d) schodów.
      Oczywiście opcja 2 i 3 są ponad mój założony budżet (już Kross Dust spowodował, że postanowiłem go nieco powiększyć). Rozum podpowiada, że Dust to już może być overkill jak na początki z enduro (trail? nie jestem pewien jakie są różnice, ale to nie o tym), a serce ciągnie do Primala. Problem jest taki, że jeśli Primal, to który?
      Custom Primal wypada drożej o 600zł od Krossa przy czym ma znacznie lepszy amorek, ale gorsze obręcze i opony, poza tym osprzętowo wypada podobnie.
      Natomiast Primal Pro jest jeszcze droższy o te 200zł (może finalnie mniej) od Customa, a ma szersze obręcze, niezłe zwijane oponki i regulowaną sztycę, ale amorek na poziomie tego w Krossie.
      Dodatkowa, poboczna kwestia tego, czy Primala jednak nie brać w rozmiarze M. Wg producenta łapię się na oba rozmiary - wzrost 180 cm. Przy tym mam nogę 85 cm i długie ramiona, ale tego producent już w swoich tabelkach nie uwzględnia.
      Jestem rozdarty, emocję już wzięły górę i nie potrafię trzeźwo spojrzeć na sprawę. Dlatego będę wdzięczny za każdą radę dziękuję z góry!
      PS. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć o amorku DVO Beryl to też będzie super, bo chyba jest to mniej popularna w Polsce marka i niewiele jest o nich opinii.
    • soltys82
      Przez soltys82
×