laguniarz Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Witam, przymierzam się do wymiany opony z tyłu w rowerze Kross Level R3 2014r. Obecnie posiadam fabryczną oponę Schwalbe Smart Sam o wymiarach 27,5"x2,1". Teraz chcę zakupić oponę Continental Race King o wymiarach 27,5"x2,2". Moje pytanie brzmi: czy opona będzie pasowała do tego roweru? Czy będę zmuszony cokolwiek zmieniać, aby założyć tą oponę? (przypominam, że moja obecna opona ma szerokość 2,1" a mam zamiar założyć 2,2" - czy to będzie pasowało?) Moje drugie pytanie brzmi: Którą z tych wersji wybrać(jeżeli okaże się,że będzie pasować): 1.http://www.cyklomania.pl/continental-opona-race-king-27-5x2-2-performance-zwijana,id5298.html 2.http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-race-king-racesport-27-5x2-2-zwijana-27275.html 3.http://allegro.pl/opona-continental-race-king-protection-27-5-x-2-2-i6375557871.html Czym różnią się te "wersje" [1.Performance(najtańsza), 2.Race Sport(średnia cena), 3.ProTection(najdroższa)] i czym różni się opona zwijana od drutowej? P.S. Robię odcinki w proporcjach 60% miasto i 40% lasy itp Pozdrawiam
Jondrek Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Tak, opona będzie pasowała to tego roweru. Szerokość nie ma znaczenia chyba, że chciałbyś założyć jakiegoś terenowego potwora, a tak to możesz wkładać ją śmiało Nie wiem czy mam racje, ale wydaje mi się, że te wersje oznaczają grubość splotu (wnioskuje po zwiększającej się wadze), czy mam racje? Opona drutowana różni się tym, że ma w rancie włożony drut, który utrzymuje oponę cały czas w formie okręgu. Generalnie opony zwijane są droższe, ale lżejsze. Wydaje mi się, że na wadze Ci nie zależy, więc kup drutowaną. Tutaj masz to wyjaśnione lepiej: Tak, od siebie dodam - Continental ma zaniżone szerokości, więc tym bardziej opona 2.2 będzie pasować. Praktycznie jest taka sama jak Twoja 2.1. Ja i wydaje mi się, że reszta ,,kolarzy" używa opony szersze z przodu, a węższe z tyłu. Ja w przodzie mam 2.2, a z tyłu 1.9
cervandes Napisano 29 Lipca 2016 Napisano 29 Lipca 2016 Zwykła zwijana ma zwykłą mieszankę ale jest lekka. Race Sport ma mieszankę black chili i jest szybsza oraz trwalsza Protection jest cięższa bo ma wkładkę antyprzebiciową. Jak masz szmal to kupuj racesporta.
laguniarz Napisano 30 Lipca 2016 Autor Napisano 30 Lipca 2016 @Jondrek, @cervandes, dziękuje bardzo za pomoc i udzielenie odpowiedzi Opona Continental Race King RaceSport zwijana 27,5"x2,2" zamówiona Teraz tylko czekać aż przyjdzie Pozdrawiam
nemo2009 Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 3.Opona Continental Race King ProTection 27,5 x 2.2 (6375557871) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Ja bym zamówił tę oponę,ma wkładkę antyprzebiciową,w teorii mniej laczków.
vpablov Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 bierz najtańszą wersję, czym wyższa wersja opony, tym mieszanka szybciej się zużywa.
laguniarz Napisano 30 Lipca 2016 Autor Napisano 30 Lipca 2016 Jak już napisałem wyżej, zamówiłem RaceSporta. Pośmigam kolejne 1000km(bo na około tyle starczyła mi opona Schwable Smart Sam, która była w rowerze zamontowana fabrycznie, a dodam, że jej nie oszczędzałem w żaden sposób i opona wiele przeżyła i przez ten czas zero kapci) i dam oponie o Continentalu. Mam nadzieję, że ta też tyle wytrzyma jeżeli chodzi o moją jazdę a bieżnik więcej, ale to już po prostu nie będę naciskał za mocno tylnego hamulca przy każdym hamowaniu
vdcmike Napisano 30 Lipca 2016 Napisano 30 Lipca 2016 Na racesportach mam zrobione grubo ponad 3kkm gdzie zwykłe zwijki x-king wytrzymywały zaledwie 2-2,5kkm i nie to, że się zdzierały tylko boczne rozcięcia łapały.
nemo2009 Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 1000km(bo na około tyle starczyła mi opona Schwable Smart Sam, po prostu nie będę naciskał za mocno tylnego hamulca przy każdym hamowaniu Bardzo mały przebieg. Tylnego hamulca używa się sporadycznie,jako pomocniczy. Niszczysz opony tylnym hamulcem.
cervandes Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 bierz najtańszą wersję, czym wyższa wersja opony, tym mieszanka szybciej się zużywa. I właśnie dlatego Conti reklamuje RaceSporta jako tą o podwyższonej wytrzymałości z mieszanką black chili?
vpablov Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 no chwalą się 5% wzrostem , więc w przypadku autora tematu, na tej super gumie przejedzie o 50 km więcej
vdcmike Napisano 31 Lipca 2016 Napisano 31 Lipca 2016 RaceSport robi wrażenie papierowego ale jest sporo wytrzymalszy na ściankach bocznych niż niższe wersje.
xandercage Napisano 4 Sierpnia 2016 Napisano 4 Sierpnia 2016 Jak się ma aktualnie wytrzymałość Continentali do tego, co było jakiś czas temu? Bo wiem, że jeszcze ze 2-3 lata temu opony były słabe, zużywały się bardzo mocno na bokach. Nawet gdzieś na tym forum jest wątek o lipnych Race Kingach.
vdcmike Napisano 4 Sierpnia 2016 Napisano 4 Sierpnia 2016 Chyba trochę się poprawili w każdym razie prob dotyczy(ł) wersji produkowanych na dalekim wschodzie. W DDR została tylko produkcja wysokich modeli z mieszanki black chili.
ArtGD Napisano 4 Sierpnia 2016 Napisano 4 Sierpnia 2016 Jak się ma aktualnie wytrzymałość Continentali do tego, co było jakiś czas temu? Bo wiem, że jeszcze ze 2-3 lata temu opony były słabe, zużywały się bardzo mocno na bokach. Nawet gdzieś na tym forum jest wątek o lipnych Race Kingach. Ja mam na tylnym kole Race Kinga Performance i jestem zadowolony. Przejechałem na nim już prawie 6k km po trójmiejskich lasach (tubeless), bieżnik zużyty w około 50%. Starszy model przetarł się przy obręczy po 2k km.
laguniarz Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Napisano 5 Sierpnia 2016 Opona Continental RaceKing RaceSport 27,5"x2,1" zwijana założona. Przejechałem jak na razie około 100km i jestem bardzo zadowolony. Opona trzyma dobrze w zakrętach, jakość wykonania też wydaje się być dobra(ale to się okaże za kilka tyś. km). Szerszą opinie podam jak zaprzyjaźnię się dużo głębiej z tą oponą. Jak na razie jestem zadowolony
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.