Skocz do zawartości

[Wypadek] Upadek po wybiciu z hopki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Postanowiłem napisać ten temat żeby przestrzec innych początkujących i średnio zaawansowanych miłośników MTB, wiem że takich tematów są dziesiątki na tym forum o ile nie setki, ale jak to mówią warto się uczyć na cudzych błędach i ich nie powielać.

A więc co się wydarzyło?
Na MTB jeżdżę od około roku, na początku próbowałem swoich sił na jakimś szrocie z lidla, nie umiem powiedzieć co to za rower, po prostu latałem sobie po lesie, chociaż sam rower kompletnie się do tego nie nadawał dreszczyk emocji uzależnił na tyle mocno że postanowiłem kupić porządny sprzęt. Od 6 miesięcy śmigam już Cube LTD 2014, piękny i wdzięczny rower, wybaczający wiele błędów początkującemu kolarzowi, niestety nie wszystkie.

15 maja pojechałem kolejny raz do lasu łagiewnickiego aby miło spędzić niedzielę na wspólnym śmiganiu z moim kolegą.
Ten kto jeździł po Łagiewnikach wie że najlepsze trasy "zjazdowe" są na północy za Okólną, tam właśnie pojechaliśmy. 
Postanowiłem z własnej inicjatywy zaprowadzić nas na odświeżoną traskę dla downhillu/enduro, kilka band ziemnych, dosyć stroma ścieżka, korzenie i dużo hopek. Po kliku zjazdach poczułem nieodpartą potrzebę wypróbowania najłatwiejszej jak mi się wydawało hopki, właściwie była to najmniejsza z nich, jako jedyna miała "blat" a nie urywała się podparta korzeniem, stwierdziłem "oto ona" i zacząłem zjazd z obranym kursem na mój cel. Wszystko skończyło by się pewnie szczęśliwie, niestety kila metrów przed najechaniem na rampę naszły mnie lekkie wątpliwości czy na pewno jest to dobry pomysł, nacisnąłem leciutko przedni hamulec, niestety było już za późno, na domiar złego wytraciłem przez moje tchórzostwo zbyt wiele prędkości i już wiedziałem że będzie źle.