nikodem1918 Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Siema. Szukan nowych dobrych opon na 29" szerokość około 2.2-.2.4. Mają one służyć do jazdy w terenie i trochę po szosie ale głównie las i teren. Oczywiście nie szukam typowej koski ale takie uniwersalne. Zależało by mi aby opony były szarego koloru. Jakie polecacie ? Co się będzie dobrze sprawdzać i na długo będzie służyć ?Pozdrawiam Nikodem.
Buno Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Polecam Maxxis Crossmark Jeżdżę głównie w terenie, spokojnie daje radę, zapewniając tez niskie opory toczenia.
MokryxD Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Maxxis Ikon albo Geax Saguaro (na tył może być Mezcal). Oj tam Provid Na internetach jeszcze sporo Saguaro pod brandem Geaxa mają, ale co fakt to fakt. Teraz Vittoria
provid Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Nie ma już Geaxa ale Saguaro jak najbardziej lub też Conti Race King
nikodem1918 Napisano 19 Marca 2015 Autor Napisano 19 Marca 2015 To z tych 4 które najlepsze ? Wagowo, cenowo, wytrzymałościowo i jakością jazdy ?-Maxxis Ikon -Maxxis Crossmark -Geax Saugaro -Smart Sam
talento259 Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Ja bym walnął na tył Race Kinga 2.2 a na przód X-Kinga 2.4
nikodem1918 Napisano 20 Marca 2015 Autor Napisano 20 Marca 2015 Właśnie na tył race king będą słabe :/ nie będą dobrze ciągnąć w błocie.
adriansocho Napisano 20 Marca 2015 Napisano 20 Marca 2015 Saguaro to lekka przesada na asfalt, chyba największe opory. Przyczepność jest nieziemska, ale szkoda trochę na asfalt. Żałuję, że Race Kinga zarekomenduję jedynie na podstawie opinii o tym, jak się sprawuje na małym kole, ale to dobry wybór. Koniecznie szersza wersja (szkoda, że nie ma w rozmiarze 2,5"). Dobre są teź X-Kingi, i dla odmiany są dostępne w 2,4".
nikodem1918 Napisano 20 Marca 2015 Autor Napisano 20 Marca 2015 X-king wiem jakie są bo miałem na 26x2,4 i było genialnie tylko szybko się zdzierały na asfalcie :/ A wydaje mi się, że Race King będą słabe w górach i błocie. Bardziej bym się oparł na Schwalbe.
talento259 Napisano 20 Marca 2015 Napisano 20 Marca 2015 No to Schwalbe Racing Ralph 2.25 na tył i na przód Schwalbe Rocket Ron 2.25, albo coś agresywniejszego.
farmer Napisano 20 Marca 2015 Napisano 20 Marca 2015 Nikodem chyba wymagasz od opon zbytniej uniwersalności... Dobre w błocie i w teren i do tego dobre na asfalt i żeby się nie ścierały za szybko... i to jeszcze rozmiar 2,2-2,4. Kurcze tych cech to się chyba nie da połączyć tak mi się wydaje. chyba musisz się na coś zdecydować. Co do schwalbe mogę tylko powiedzieć że jeśli zwijki to mają bardzo delikatne ścianki boczne i łatwo przeciąć do tego bieżnik szybko będzie ci znikał na asfalcie. Zastanowiłbym się nad crossmarkiem ale ma 2 wady: 1. sypie kamyczkami w twarz 2. na błoto to jednak zbyt drobny bieżnik Ale za to trudno ją zajechać i dobrze sie sprawuje na asfaltach + suchy teren.
malutki Napisano 20 Marca 2015 Napisano 20 Marca 2015 no właśnie pytanie jak bardzo uniwersalna ma być ta opona. Jeśli to ma być w dodatku szara to osobiście rozważyłbym jeszcze Geax/Vittoria AKA TNT, mają ścianki w kolorze szarym i są wg mnie bardzo uniwersalną oponką.
nikodem1918 Napisano 20 Marca 2015 Autor Napisano 20 Marca 2015 No w sumie tak jak piszecie chce wszystko i muszę się na coś zdecydować. Nie da się mieć wszystkiego w jednej oponce. W sumie to szerokość nie ma jakoś większego znaczenia. Ja potrzebuję oponę, która będzie dobra trochę na szosę i głównie w góry teren kamienisty w miarę suchy. A wiec troszku zmodyfikuję moje pytanie. Mianowicie potrzebuję oponę na 29" dobrą pod szosę i góry, kamienie. Pozdrawiam Nikodem
MokryxD Napisano 20 Marca 2015 Napisano 20 Marca 2015 Na sucho, szutry, asfalty, teren to jak Jasiński mówi Ikon albo Saguaro. Ta druga cięższa, ale pancerniejsza.
nikodem1918 Napisano 21 Marca 2015 Autor Napisano 21 Marca 2015 Mam jeszcze 2 pytania jakie opony są lepsze drutowane czy zwijane ? Chodzi mi o wytrzymałość. Bo interesują mnie Schwalbe Racing Ralph.
jasinski21444 Napisano 21 Marca 2015 Napisano 21 Marca 2015 Bez znaczenia , zwijane poprostu łatwiej przechowywać.
tobo Napisano 21 Marca 2015 Napisano 21 Marca 2015 RR jest wersji z dwoma różnymi mieszankami gumy (obie zwijane) - trwałość bieżnika może być różna.
nikodem1918 Napisano 21 Marca 2015 Autor Napisano 21 Marca 2015 To, które lepiej kupić ? http://allegro.pl/schwalbe-racing-ralph-29x2-25-performace-cyklomani-i5143933963.html czy http://allegro.pl/schwalbe-racing-ralph-29x2-25-performace-cyklomani-i5143933963.html
nikodem1918 Napisano 21 Marca 2015 Autor Napisano 21 Marca 2015 O sory, źle skopiowałem chodziło mi o te http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-evo-29-x-2-25-okazja-i5156540487.html
farmer Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Ja Racing Ralphy mam i używam. Jak dla mnie świetna opona ale niestety w wersji Evo jest delikatna (ja już mam kilka łatek wklejonych). Bardziej trwała będzie na pewno Performence ale głowy nie dam bo nie testowałem.
Alsew Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Właśnie na tył race king będą słabe :/ nie będą dobrze ciągnąć w błocie. Z Racing Ralphami w błocie będzie podobnie...
czerwin Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Z opon na których jeździłem z powodzeniem mogę polecić opony Continental X-King RaceSport oraz Michelin Wild Race'R Advanced. Obie opony mają świętna trakcję w każdych warunkach, ale Michelin lepiej radzi sobie w mokrym i błotnistym terenie. Ponieważ są to opony typu dual-compound komfort jazdy wprost proporcjonalny do szybkości ścierania się gumy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.