ziGu98 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Witam! Mam rower turystyczny z 5-biegową piastą. Jak to w tego typu rowerach, brakuje niekiedy biegu "pomiędzy". Mała elastyczność jest i już.. Obiło mi się o uszy kiedyś, że aby poprawić elastyczność takiego napędu można zastosować z przodu korbę 2 lub 3 rzędową, oczywiście do tego przerzutka na przód. Ale z tyłu potrzebny byłby napinacz łańcucha. Dodam, że myślę kupić piastę 7 lub 9 biegową na tył, i do tego założyć to wszystko, o czym wspomniałem wyżej. Moje pytanie, czy można coś takiego zrobić? I czy będzie to należycie spełniać swoją rolę? Moim głównym celem jest uzyskanie większej elastyczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Nikt nic nie wie na ten temat, nikt nic nie pomoże..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Można to zrobić. jednak pasowało by zrezygnować z hamulca w pedałach. w takim wypadku można zastosować napinacz i przerzutkę i będzie to działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Tylko jak zrezygnować z tego hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Zakładając inny ? taki ręczny ? Nie chodzi mi o deinstalacje hamulca bo on niczemu nie przeszkadza. Hamowanie będzie tylko utrudnione a nawet nie możliwe jak będzie napinacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 I sprawdż szerokość (grubość) zębatki w piascie. Do napedów jednobiegowych lub z przekładnią w piaście uzywa sie często łańcucha szerszego 1/8", a do przerzutek zewnętrznych węższego 3/32". Na zebatke od grubszego może się nie dać nałożyć łańcucha węższego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Jeżeli będzie tylko 2 zębatki z przodu może będzie to fajnie działać na singlowym łańcuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 A co jeśli były by 3 zębatki z przodu? będzie czuć różnicę po zamontowaniu tego mechanizmu całego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Ja w mojej Sachs Pentasport bez problemu montuje zebatke na szeroki i wąski łańcuch (aktualnie 18 zebow). Aktualnie mam z przodu korbe Shimano R453 Octalink przerobiona na singiel 39 zębów. Też się zastanawiam nad daniem jednak 2 zebatek. Coś wydaje mi się że rozsądniej będzie kupić piaste Spectro7. Bo czasem brakuje posrednich przełożeń. A Ty jakie masz aktualnie zebatki z przodu i z tyłu? Aha wie ktoś jak bezboleśnie usunąć hamulec torpedo, bo teraz mam 3 hamulce a z tym torpedo to już kilka razy wybilbym sobie zęby bo zapominam ze mam nie kręcić do tyłu:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Z tyłu mam 18 zębów, a z przodu niestety nie wiem.. :/ Ale brakuje czasem, przełożenia między 3 biegiem a 4.. Miło, że ktoś szuka takich samych informacji jak ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Z tyłu mam 18 zębów, a z przodu niestety nie wiem.. :/ Ale brakuje czasem, przełożenia między 3 biegiem a 4.. Miło, że ktoś szuka takich samych informacji jak ja No właśnie z 3 na 4, też mam ten problem. Za duża wartość. Wydaje mi się że pusta piasta 7 będzie dobra. Bo według schematow dostępnych w necie to rozpietosc procentową biegów jest taka sama dla piast 3, 5 i 7 biegowych - dochodzą wartości posrednie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Myślisz, że po zamontowaniu przerzutki z przodu będzie czuć dużą różnicę? Nawet po założeniu piasty 7-biegowej.. tak poza tematem, jakim rowerem jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Aktualnie mój drugi rower (zdjęcie w załączeniu) do jazdy miejskiej (bo mam jeszcze mocno zmodyfikowany Unibike Mission) to kupiony na Allegro za 49 zł rower Hercules na kołach 28. Większość rzeczy wymieniłem - np. korbę na wspomnianą R453 (korba szosowo-turystyczna na 3 zębatki). Piastę tylną sam rozmontowałem, wyczyściłem i skręciłem - działa super ale przydałaby się lepsza manetka (do 7 biegowych Sachs/Sram są fajne obrotowe). No i planuję oddać do pomalowania bo różowy kolor ciut mi przeszkadza Wydaje mi się, że w pierwszej kolejności poszukam na allegro sprawnej spectro7 i wtedy zobaczę czy będzie odpowiadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Mam prawie identyczną ramę, tylko, że Winora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Możesz założyć nawet 4 rzędowa korbę Tak tak były takie. Im więcej zębatek, tym bardziej wymagane jest założenie łańcucha MTB, bo singlowy jest za sztywny. Jak zamontujesz dobry napinacz, to będzie elegancko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Możesz założyć nawet 4 rzędowa korbę Nie wiem czy gdzieś taką znajdę Założę korbę 3-rzędową. Tylko nie wiem z jakimi ilościami zębów wziąć. Potrzebuję czegoś, gdzie na najwyższym biegu z tyłu będę w stanie rozwinąć znaczną prędkość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziGu98 Napisano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Po dłuższych rozmyślaniach, podjąłem decyzję, że chyba kupię w zimie komplet kół i założę przerzutki zewnętrzne Wiem, że to najprostsze nie będzie, ponieważ nigdy tego nie robiłem, ale raczej dam radę Ile polecacie zębatek na tył do jazdy turystycznej tylko po szosie? Dla mnie jazda turystyczna to prędkości ok 30-33 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 9 jest optymalnym wyborem, kupisz komponenty dobrej jakości i nie będą one jakoś wybitnie drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 A ja kupiłem piaste Spectro S7 i wymieniam Przynajmniej będę miał fajną manetke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Pytanie do osób posiadających rower z piastą Sachs/Sram Spectro S7 - czy na ostatnim 7 biegu piasta jest baaaardzo głośna?? Biegi 1-6 działają cicho a na 7 to jakby startował samolot Pytam bo nie wiem czy rozbierać piastę do czyszczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Jeżeli któryś z biegów jest głośny, może to być oznaką wyszczerbienia kół zębatych na tym biegu. Zalecał bym rozebrać piastę i zobaczyć co jest przyczyną dźwięków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
headbanger Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Aha wie ktoś jak bezboleśnie usunąć hamulec torpedo, bo teraz mam 3 hamulce a z tym torpedo to już kilka razy wybilbym sobie zęby bo zapominam ze mam nie kręcić do tyłu:( a nie wystarczy po prostu zdemontować ramię tego hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Komuchomor Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Ramię hamulca służy do tego, żeby oś się nie obracała podczas hamowania (popatrz na początek na czyste torpedo, z jednym biegiem - coaster brake hub). Tam jest takie sprzęgło w kształcie koralika (zdaje się, że po naszemu to "zabierak"). Podczas hamowania "koralik" przesuwa się w lewo, rozpycha klocki, które trą o wnętrze piasty i chciałyby się obracać, ale oś im nie pozwala, bo są o nią zahaczone, a ona sama jest przykręcona ramieniem do ramy. Jeśli urżniesz/odkręcisz ramię hamulca, oś będzie się obracać. Spowoduje to: - rozkręcenie łożyska z lewej strony, - odkręcenie nakrętki, która trzyma koło, - prawdopodobnie uszkodzenie haków ramy. Można oczywiście wywalić torpedo ze sachsa, ale to nie tak trzeba robić. Ramię hamulca ucina się na końcu całej roboty, a i to opcjonalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Jeżeli któryś z biegów jest głośny, może to być oznaką wyszczerbienia kół zębatych na tym biegu. Zalecał bym rozebrać piastę i zobaczyć co jest przyczyną dźwięków.Rozebrałem całą piastę, wyczyściłem. Jednakże na 1 i 7 biegu głośno terkocze. Jak jadę to czuję na korbie wibracje. Zastanawiam się które zębatki odpowiadają za te skrajne biegi bo przyjrzałem się i raczej nie ma wżerów. A może problem wynika z łączenia piasty Sachs z manetka Sram. Ale pozostałe biegi wchodzą ładnie bez terkotu. Ktoś ma pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soulafein Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Może jakaś podpowiedź? Piasta po raz rozlozona na części pierwsze, nasmarowana a i tak na 1 i 7 biegu wpada równo w wibracje i terkocze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.