Skocz do zawartości
FURMAN19875

[serwis] Wymiana uszczelek w Spinnerze Cargo

Rekomendowane odpowiedzi

FURMAN19875

Witam. Chciałem tylko zapytać czy mogę zamontować sime-ringi kupione w sklepie z uszczelkami i innymi rzeczami tego typu do mojego amortyzatora? Jego golenie mają średnicę 34 mm. Jeżeli nie to gdzie mogę szukać takich uszczelek? Bardzo proszę o pomoc i z góry dzięki. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

O których uszczelkach mówisz ?? o kurzowych ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

To ci nie wiele da oring sie naciągnie za jakiś czas, lepiej by było wziąć miękki drut, np miziany i lekko skręcić ta uszczelkę, lekko, nie za bardzo. Oczywiście jeżeli uszczelki nie posiadają sprężynek w ogóle i nadają sie jeszcze do użytku.

 

Najlepiej to je wymienić na nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Uszczelki się nadają do użytku trzymają dobrze, tylko po około 6h jazdy po lesie (pył, troszkę błotka) amorek zaczyna zamulać. Jak są temperatury poniżej 20 stopni to się tak nie dzieje, a jak powyżej to już troszkę chłonie pyłu. Chyba się przez ciepło guma rozciąga, nie wiem. Na uszczelkach mam takie jakby sprężynki, druciki, nie wiem jak to określić.
Patrzyłem na nowe uszczelki na golenie o średnicy 34mm, to znalezłem tylko jakieś od manitou za 112 zł O_o. Jak patrzyłem ogólnie na allegro i kilku innych sklepach rowerowych, to nie mogłem znaleźć 34mm. Były praktycznie wszystkie prócz tych. :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

No jeżdżę na nim już rok. Ale najwięcej to przeszedł w wakacje, bo dzień w dzień śmigałem z przerwą trzy-tygodniową. No i niestety jeszcze jak byłem ciemny w tych tematach, to przez 4 miesiące go w ogóle nie czyściłem i nie smarowałem :/.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Heh a moje auto ma przebieg 6 lat :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Bardzo na temat :D:P


Dobra, w każdym razie, panie Kamilu :D, mogę spróbować zamontować najprostsze simeringi kupione w jakimś sklepie motoryzacyjnym o średnicy 34mm? Czy muszę kupić nowe uszczelki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Jak przypadkiem trafisz na taki simmering którym będzie pasował ... to zakładaj. chyba ze milisz pojecie simmeringu i oringu :D które byś mógł założyć zamiast sprężynek jednak skoro sa tam oryginalne lepiej chyba nie będzie.

 

Wyjmij te uszczelki co masz, jedna styka, bo sa takie same i może coś dobierzesz ... aby je wyjąc podważaj śrubokrętem. Może jakieś ze skutera podejdą :D zaglądałeś na ten link co dawałem ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Ok. Tak zaglądałem na ten link. Firmowe uszczelki chyba nie są najlepsze, bo są strasznie wrażliwe na wodę i błoto. Na piasek itp. w sumie nie tak bardzo. Jak pojeżdżę po błotku i wodzie :D to mi amorek twardnieje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

Furman - a jesteś w stanie pokazać mi zawartość lewej goleni?

Bo ja mam taki pomyślunek co do widelca o skoku 178 mm.

Podejrzewam że sprężyna to będzie loteria więc chciałbym zrobić mu asystę powietrza by tym samym utwardzać go pod swoją wagę. Wiem że jest regulacja napięcia wstępnego ale to działa tak że upośledza pracę.

Co dalej - zastanawia mnie ten kartridż - może by go rozwiercić i zrobić otwartą kąpiel? Wspominałeś w innym temacie o tym, że jeśli szybko unosisz przednie koło to stuka tłumik - przy jakich ustawieniach kontroli powrotu tak się dzieje?

Myślę też nad zmianą skoku i zamówieniu krótszej sprężyny. by mieć do enduro skok ok 150 mm a na szaleństwa w bikeparku 178 mm

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Hmmm... Ciekawy pomysł. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • _Pawel
      Przez _Pawel
      Witam,
      zapraszam do wysłuchania w Podcaście rozmów w temacie rowerów cargo.
      Rozmawiamy o wykorzystaniu rowerów cargo w mobilności miejskiej. Gościem dwóch odcinków jest Krzysztof, autor bloga Jeden Samochód Mniej.
      Wkrótce nowy odcinek podcastu z Wojtkiem od Strok Cargo Bike. Wojtek opowie swoją historię, od pomysłu do pierwszych zamówień.
      #5 Czy rowery towarowe uratują miasto? www.calytenbiznes.pl/rowerytowarowe/
      #6 „Wegetarianie i Cykliści” www.calytenbiznes.pl/rowerytowarowe2/

      Zapraszam
    • matiq16
      Przez matiq16
      Witam,
      Myślę, że Ci którzy są w temacie to wiedzą jaki jest problem hamulców hydraulicznych Shimano i mrozów. Poczytałem większość tematów i co wiem:
      - uszczelki są kiepskie i po zimie mogą się posikać hamulce
      - nie można kupić jako cześć zamienną
      - niektórzy dorabiali w specjalnych firmach

      Idzie zima i nie chce rezygnować z jazdy na rowerze dlatego znalazłem do kupienia uszczelki do modelu br-m395
      https://4yourbike.pl/produkt/uszczelki-shimano-br-m395/ - czy są to orginalne nie wiem.. miał ktoś z tym styczność ?
      https://www.aliexpress.com/item/Factory-production-of-10940-SLX-DEORE-m395-M445-M775XT-m446-m596-oil-disc-piston-sealing-ring/32660646106.html - tutaj z aliexpress.. czekam jeszcze na informacje czy mają na stanie uszczelki do tłoczków ale czy to znaczy ze wersje m395,m445,m775 i te wymienione w aukcji mają takie same uszczelki ?

      Wymieniał ktoś uszczelki w tym modelu ? Wiem, że niektórzy powiedzą "kup zacisk". Kwestia taka, że nie wiem w sumie jak się moje hamulce zachowają przy mrozach, jaka będzie zima ale biorę pod uwagę, że uszczelki będą do wymiany. Bawić się w szukanie/dorabianie czy dać sobie spokój ?
    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Witam  Potrzebuję pomocy w doborze oleju do Boxxera WC 2014. Serwis miał robiony w kwietniu tego roku ale dostał dziwnej zamuły i myślę że wymiana oleju w dolnych goleniach (nie w tłumiku) i wyczyszczenie ich poprawi to. Z tego co rozumiem ze strony producenta to w tłumik idzie olej 5W a do dolnych goleni (czyli to co chcę zrobić) 15W, choć słyszałem że można też wlać np 10W. Dobrze zrozumiałem tą instrukcję?
       https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2011_boxxer_world_cup_technical_manual_rev_b.pdf
      Drugie pytanie to jaki olej tam wlać? Myślałem nad czymś lepszym, czyli Motul Shock Oil VI 400 ale nie wiem jak to się liczy żeby gęstość była odpowiednia czyli te 15W, bo tu jest podana wskaźnikiem "VI". Na koniec myślałem wyjąć te gąbki do smarowania, wyczyścić, zamoczyć w świeżym oleju, zamontować z powrotem i posmarować uszczelki kurzowe "sram butter".  Był bym wdzięczny gdyby ktoś mi z tym pomógł  
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc 
    • lapaczynskiwiktor
    • sliwa_
      Przez sliwa_
      Witam na dniach będe robił serwis mojego dampera i jaki olej do niego wybrac bo kompletnie jestem zielony w tym? 
      Z góry dzięki
×