Skocz do zawartości
FURMAN19875

[serwis] Wymiana uszczelek w Spinnerze Cargo

Rekomendowane odpowiedzi

FURMAN19875

Witam. Chciałem tylko zapytać czy mogę zamontować sime-ringi kupione w sklepie z uszczelkami i innymi rzeczami tego typu do mojego amortyzatora? Jego golenie mają średnicę 34 mm. Jeżeli nie to gdzie mogę szukać takich uszczelek? Bardzo proszę o pomoc i z góry dzięki. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

O których uszczelkach mówisz ?? o kurzowych ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

To ci nie wiele da oring sie naciągnie za jakiś czas, lepiej by było wziąć miękki drut, np miziany i lekko skręcić ta uszczelkę, lekko, nie za bardzo. Oczywiście jeżeli uszczelki nie posiadają sprężynek w ogóle i nadają sie jeszcze do użytku.

 

Najlepiej to je wymienić na nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Uszczelki się nadają do użytku trzymają dobrze, tylko po około 6h jazdy po lesie (pył, troszkę błotka) amorek zaczyna zamulać. Jak są temperatury poniżej 20 stopni to się tak nie dzieje, a jak powyżej to już troszkę chłonie pyłu. Chyba się przez ciepło guma rozciąga, nie wiem. Na uszczelkach mam takie jakby sprężynki, druciki, nie wiem jak to określić.
Patrzyłem na nowe uszczelki na golenie o średnicy 34mm, to znalezłem tylko jakieś od manitou za 112 zł O_o. Jak patrzyłem ogólnie na allegro i kilku innych sklepach rowerowych, to nie mogłem znaleźć 34mm. Były praktycznie wszystkie prócz tych. :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

No jeżdżę na nim już rok. Ale najwięcej to przeszedł w wakacje, bo dzień w dzień śmigałem z przerwą trzy-tygodniową. No i niestety jeszcze jak byłem ciemny w tych tematach, to przez 4 miesiące go w ogóle nie czyściłem i nie smarowałem :/.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Heh a moje auto ma przebieg 6 lat :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Bardzo na temat :D:P


Dobra, w każdym razie, panie Kamilu :D, mogę spróbować zamontować najprostsze simeringi kupione w jakimś sklepie motoryzacyjnym o średnicy 34mm? Czy muszę kupić nowe uszczelki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Jak przypadkiem trafisz na taki simmering którym będzie pasował ... to zakładaj. chyba ze milisz pojecie simmeringu i oringu :D które byś mógł założyć zamiast sprężynek jednak skoro sa tam oryginalne lepiej chyba nie będzie.

 

Wyjmij te uszczelki co masz, jedna styka, bo sa takie same i może coś dobierzesz ... aby je wyjąc podważaj śrubokrętem. Może jakieś ze skutera podejdą :D zaglądałeś na ten link co dawałem ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Ok. Tak zaglądałem na ten link. Firmowe uszczelki chyba nie są najlepsze, bo są strasznie wrażliwe na wodę i błoto. Na piasek itp. w sumie nie tak bardzo. Jak pojeżdżę po błotku i wodzie :D to mi amorek twardnieje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

Furman - a jesteś w stanie pokazać mi zawartość lewej goleni?

Bo ja mam taki pomyślunek co do widelca o skoku 178 mm.

Podejrzewam że sprężyna to będzie loteria więc chciałbym zrobić mu asystę powietrza by tym samym utwardzać go pod swoją wagę. Wiem że jest regulacja napięcia wstępnego ale to działa tak że upośledza pracę.

Co dalej - zastanawia mnie ten kartridż - może by go rozwiercić i zrobić otwartą kąpiel? Wspominałeś w innym temacie o tym, że jeśli szybko unosisz przednie koło to stuka tłumik - przy jakich ustawieniach kontroli powrotu tak się dzieje?

Myślę też nad zmianą skoku i zamówieniu krótszej sprężyny. by mieć do enduro skok ok 150 mm a na szaleństwa w bikeparku 178 mm

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FURMAN19875

Hmmm... Ciekawy pomysł. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • MarcinBarylka
      Przez MarcinBarylka
      Witam, czy jest mozliwe zeby dostal sie tam olej? Chodzi mi o jakiś wyciek czy coś, ponieważ zaczął lekko skrzypieć, a później zauważyłem, że w tym miejscu jest tłusty. I co można w takim przypadku zrobić? Wymienić tarcze i klocki czy same klocki? Tarcze odtłuszczałem i nie pomogło.

    • MarcinBarylka
      Przez MarcinBarylka
      Witam, mam 2 pytania, czy jest to amortyzator olejowy? Jesli tak to czy da sie dolac oleju bez rozkrecania go, poniewaz nie chce nic zepsuc, z gory dziekuje za pomoc
    • mordix223
      Przez mordix223
      Siema. Mam pytanko. Jakiego smaru i oleju potrzebuję by przeserwisować samemu aiona LOR z 2018? Może pan @ACTIVIA wie coś na ten temat?
    • Jakub223
      Przez Jakub223
      Rozebrałem mój amortyzator i nie wiem ile oleju się do niego  i czy w ogóle się leje.Model  Suntour m3010 26'. Patrzyłem na stronie i w manualach nie widziałem żadnej informacji o tym.
    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
×