Skocz do zawartości

[do 1800] MTB - Kross: A2, Hexagon X8; Kands 1300, Inne?


adi001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wzrost 188 cm.

Waga ~97 kg.

Przeznaczenie: jazda po obrzeżach miasta, czyli wiejskie dziurawe drogi asfaltowe, drogi nieutwardzone, piaszczyste ścieżki, liczne lasy, jeziora, itp. Czasem przejazd przez miasto, by dostać się do kolejnych obrzeży ;-)

 

Zastanawiam się nad rowerem typu MTB oraz w przypadku pojawienia się potrzeby założenie opon o mniejszym oporze. Dobrze kombinuję czy lepiej wybrać rower typu Cross? Za jakiś czas być może brałbym taki rower do auta i jechał w tereny niskogórzyste ale to widmo przyszłości i nie wiem czy się sprawdzi.

 

Rama 21"?

 

Przykładowe rowery nad którymi się zastanawiam:

http://allegro.pl/po...2439001925.html (Kands 1300 z tarczówkami)

http://rowerysektor....tml?cPath=29_30 (Kross A2 model 2011 z tarczówkami)

http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x8 (Kross Hexagon X8 z tarczówkami)

 

Chciałbym kupić rower, który będzie eksploatowany w założeniu kilka razy w tygodniu (chcę zacząć regularnie jeździć - zdrowie i lepsze samopoczucie), tak więc nie chciałbym aby po jakimś czasie zaczął szwankować. Chciałbym aby był jak najmniej obsługowy, lub przynajmniej łatwy i szybki w regulacji (nie mam na chwilę obecną wiedzy, ale szybko wchłaniam ;-)).

 

Jeśli chodzi o budżet to nie jest ściśle określony, własnoręcznie zarobione pieniądze się bardziej szanuje tak więc im mniej tym lepiej. Jednak w przedziale podobnym do powyższych moich propozycji.

 

Chciałbym aby rower posłużył jak najdłużej - 2-3 lata. Co najczęściej sie psuje/wymienia i ile kosztuje?

 

Co polecacie, co odradzacie?

 

Prosiłbym o informacje jak wygląda sprawa przeglądów. Jak często, ile kosztują, co się na nich reguluje/wymienia itp. Jak wygląda sprawa gwarancji? Co ją obejmuje i jak to wyglada w praktyce.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję.

 

A co sądzisz o podanym przeze mnie Kands 1300 z tarczówkami? Nie powiem - cena przyciąga. Zawsze to te kilka stówek w kieszeni. Osprzęt na papierze chyba przewyższa takiego A2 czy A3 czy się mylę (chociaż gorsze hamulce mechaniczne vs hydrauliczne)?

 

Jak wygląda porównanie tych modeli, które podałem do A3 podanego przez Ciebie? Warto dopłacać do A3 podanego przez Ciebie? Jako osoba, która do czasów gimnazjum (prawie) codziennie jeździła na rowerze, a od 10 lat prawie w cale, zauważę różnicę pomiędzy tymi modelami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złą stroną Kandsa nie są hamulce, tylko kiera + mostek + sztyca, no i słabe koła, Alivio w rowerze z tego przedziału nie bierze się z nikąd, więc reszta osprzętu jest gorsza i cięższa. Nie mniej jednak hamulce też nie powalają, ale na początek nie powinno być z nimi problemów. Co do porównania A2 '11 i A3 ' 12 to różnica nie jest znaczna - opony i trochę fajniejszy design, więc to ty musisz zdecydować czy warto dopłacać, wg. mnie - nie, ale warto rozpatrzyć również ten rower - http://www.limber.pl/rowery_2011.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za propozycję i trochę rozjaśnienie umysłu ;-)

 

Będę dokonywał zakupu najwcześniej w przyszłym tygodniu więc jak by ktoś miał jeszcze jakieś propozycje lub uwagi do obecnych modeli to proszę śmiało pisać ;-)

 

A czy byłby jakościowy skok gdyby budżet zwiększyć do 2000 zł?

 

Jaka rama dla mnie? 188 cm, ~97 kg = 21 cali?

 

Ile kosztują przeglądy? Albo jaki jest koszt ROCZNY takich przeglądów przy jeździe kilka razy w tygodniu? Chciałbym utrzymywać rower w przyzwoitym stanie, tak jak się staram robić to z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ostatnio miałem podobny dylemat. Limber, kands czy kross. Kandsa odrzuciłem, bo żaden sprzedawca z allegro nie napisał mi o gwarancji i serwisie. Nie mam w pobliżu sklepu z kansdami. Limber mam, myślałem o tym z 2011r za 1299zł. Ale w końcu dołożylem 300zł i kupiłem krosa na miejscu a2 z 2012r i jestem zadowolony. Opinie są różne, ale najlepsze dla mnie jest to, że fajnie wygląda rama. Resztę z biegiem czasu mogę wymienić. W tarczowe bym się nie pchał. Mam zwykłe i niektórzy pisali, że są słabe, to dla mnie naprawdę przyzwoicie hamują. Dlatego nie sugeruj się do końca opiniami na forum, bo zależy to od terenu gdzie będziesz jeździł, i tego czego oczekujesz od roweru. Ja jestem zadowolony. Rower dla mnie to zakup na kilka pewnie lat, więc budżet początkowy od 900zł podniosłem do 1600zł. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok nie byłby duży, np. między A2 i A3 nie ma dużej różnicy, wg. mnie Level A2 jest dorą propozycją z fajną wizualnie ramą, ale Limber ma lepsze przerzutki, więc to ty musisz zdecydować, czy wolisz lepsze przerzutki i gorszą ramę czy odwrotnie - dobra rma pod rozbudowę kosztem osprzętu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom Kands na hyrdaulikach jest bardzo dobry ;)

Qwaq jeździłeś na tym rowerze? Ja nie mam porównania do jakiś super ekstra hydraulików, ale dobrze ustawione hamulce i umiejętnie używane są bardzo dobre w Kandsie 1300.

 

Mówią o słabych kołach co macie na myśli? Wage, wykonanie czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up Przecież napisałem, że złą stroną Kandsa nie są hamulce

Złą stroną Kandsa nie są hamulce

Mówiąc o słabych kołach mamy na myśli niewiadomego pochodzenia piasty, obręcze, nie mówiąc już o szprychach, które masę mają zapewne sporą, dotego łożyska kulkowe i małą wytrzymałość :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O piastach wiem tyle, że logo mają shimano... ;D

Niestety nie posiadam wagi, a chętnie bym się dowiedział jaką mają wagę, ponieważ z czasem chcę odchudzić nieco ten rowerek.

Jeżdżę krótko, także nie mogę nic powiedzieć o wytrzymałości, ale na pewno ( przynajmniej w moim ) wkład suportu jest za długi....

Byłem w serwisie ponieważ 22,23,24 bieg mi ociera o przednią przerzutkę i powiedzieli mi, że mam źle ułożone przednie blaty względem tylnych, co jest spowodowane zbyt długim suportem.

Napiszę jutro do gościa, od którego kupiłem rower i zobaczymy co da się zrobić ;)

 

Jednak mimo wszystko polecam rower w 100%, jeździ bardzo fajnie, dla amatorów ( jak ja :P ) będzie w pełni wystarczającą maszyną w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...