Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      2 480


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      11 205


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      4 780


  4. yapabaka

    yapabaka

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      100


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.08.2024 w Odpowiedzi

  1. 9 punktów
  2. Bo zawsze lepiej mieć rower ze sobą
    8 punktów
  3. Bo miał być selficzek z rowerem ale nie zdążyłem
    7 punktów
  4. 6 punktów
  5. Bo niecodzienne spotkanie oko w oko
    4 punkty
  6. Z Werony do Wenecji było tak :)| Z następnego pociągu do Udine zdjęcia nie mam ale konduktor kazał wysiadać na najbliższej stacji Jak wracał po sprawdzeniu biletów to pozwolił zostać... Tandemy nie są mile widziane.....
    2 punkty
  7. Oooo !! Jak masz @chrismel sklep stacjonarny gdzie mają Spidelli to najlepiej właśnie będzie przymierzyć .
    2 punkty
  8. Ciekawostka ," bohater " poniższego filmu : poniewiera się po olx w cenie 25 tys . Więc uwaga .
    2 punkty
  9. Bo żona chciała odpocząć pod schroniskiem Herrgottschnitzerhütte
    2 punkty
  10. 2 punkty
  11. bo nie trzeba powodu by jechać w Alpy
    2 punkty
  12. Szorujemy w temacie rowerowym jako takim na tego typu imprezach po dnie wiec chyba trzeba przywyknąć do takich wyników. Jak musi być fatalnie jak w męskiej elicie xco jedzie gość który chyba dopiero po studiach zaczął profesjonalnie się ścigać. Jest nawet lepiej bo jego trener z tego co da się wyszperać nawet nie mógł zdobyć biletów by kibicować swojemu zawodnikowi. Albo tu jest coś pomieszane albo tam jest taki gnój w tym związku, że klękajcie narody.
    1 punkt
  13. Jeżeli na prędkościach Ci nie zależy, a chcesz napęd jednorzędowy który poradzi sobie w górach, to chyba najlepszym wyborem będzie mtb o spokojniej (nie wyścigowej) geometrii ale z tym może być ciężko bo teraz moda na rowery XC. Do jazdy jaką preferujesz na codzień lepiej sprawdziłby się cross z ewentualnie szerszą oponą, ale tam napęd 1x może być na stromych podjazdach zbyt twardy. Explorer 540 jest teraz w dobrej cenie. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 Jest wszystko co trzeba, sztywne osie, powietrzny amor, dobra waga, spokojna geometria. Jedyna oszczędność to prosty napęd 1x10, ale do tego co potrzebujesz spokojnie da sobie radę, tylko na dzień dobry zmieniłbym przednią zębatkę na 32.
    1 punkt
  14. Jeżeli chodzi o samą prędkość to 1 kg wagi przekłada się na stratę 1-2% generowanej mocy w zależności od warunków. Jak generujesz 200W to stracisz 2-4W na 1 kg. Tracisz też na dynamice ale nie znalazłem żadnych miarodajnych danych ile naprawdę. To dużo i niedużo zarazem. Dla amatora strata praktycznie pomijalna. Bardzie opłaca się wydać kasę na absolutnie topowe opony, w drugiej kolejności na strój (aerodynamika) a dopiero jak dojdziemy do ściany i zostało nam jeszcze coś na koncie zbijamy wagę .
    1 punkt
  15. @mer1021 niezły z Ciebie Chuck Norris żeby z buta tak pociągnąć w ramę. Tą rysę zapraw lakierem .
    1 punkt
  16. Rower za taką kasę ma być dobry jako całokształt. Jakiekolwiek wymiany osprzętu nie mają sensu, szosowe części są po prostu zbyt drogie w detalu, nie opłaca się. To kwestia indywidualnych preferencji, poziomu wytrenowania, mobilności itd. Różnica to korba i kolor. Czy warto dopłacić 7 stów do korby jeśli ci się kolor nie podoba? Nie. Różnica w detalu pomiędzy tymi korbami to jakieś 100 zł Sensy najlepiej, orbea najgorzej. A cube to tak w ogóle damski model, męski to attain Koła to z reguły najsłabszy element nowego roweru ale nie ma sensu ich zmieniać jeśli nie będziesz odczuwał ich "wad". Jak będą z nimi problemy to sobie zmienisz W obecnych warunkach nie znajdziesz nic z lepszym stosunkiem cena/zastosowane części niż sensa
    1 punkt
  17. Podstawą jest dobra rama ( sztywność, waga, geometria) i koła( sztywność, waga, konstrukcja). Osprzęt? Ten dobiera się w/g kilku kryteriów np profilu terenu Po płaskim móglbym mieć singla @chrismel
    1 punkt
  18. U mnie naowijalo sie trawy na kolko napinajace (dolne) przezutki. Regulowalem barylka i pomagalo tylko na chwile. Po wyczyszczeniu obu kolek, poblem zniknal . Co ciekawe, kolko wodzace nie bylo tak bardzo zabrudzone. Im wiecej rzedow w napedzie, tym mniejsza tolerancja bledu.
    1 punkt
  19. Smar sobie od razu kup żeby oringi tłumika posmarować przed zamontowaniem.
    1 punkt
  20. Nie analizowałem specyfikacji podanych przez Ciebie modeli ale zwróć uwagę na to czy rama przyjmie opony 35C. Zaraz pojawią się głosy że po co 35C w szosie. Powiem tak. Jeździłem przez rok na szerokich jak na szosę GP5000 32C. Od 3-ch miesięcy jeżdżę na GP5000 AS 35C i nie wyobrażam sobie powrotu do węższych czy nawet założenia innego modelu na chwilę obecną. Jakaś tam różnica w prędkości jest ale nieistotnie minimalna natomiast zalet jest mnóstwo. Komfort, trzymanie na mokrym (dosłownie kilkanaście minut temu się o tym przekonałem ), możliwość w miarę bezstresowego zjazdu z asfaltu na łączniki szutrowe. A jak koniecznie będziesz chciał zaoszczędzić tych 5-6W to zawsze możesz założyć węższe. W drugą stronę się nie da. Jak ktoś Ci napisze że do szosy taka opona nie przystoi to poniżej fotka roweru Pogacara z ostatniego Tour de France:
    1 punkt
  21. Proste. Bez zdjęcia nic nie poradzimy. Do tego pytanie, kolega jeździ szybko, rekreacyjnie, do pracy ? Sposób eksploatacji tez powie to i owo.
    1 punkt
  22. To są zadrapania. Pęknięcie wygląda jak włos i widać czarną kreskę. Alumimium tak nie pęka. Jeżeli to przy spawach, a na środku rurki to się wgnieść może.
    1 punkt
  23. Wszystkie gacie , koszulki, bluzy, kurtki są bezbłędnie wykonane. Dla przykładu w gaciach Free Areo trzeciej generacji mam nalatane cztery sezony i baaardzo " gruby" dystans i dalej wyglądają jak nowe. Nic nie przetarte , szwy całe. To samo dotyczy się koszulki i bluzy z tego samego okresu. W Premio śmigam dopiero od trzech miesięcy . Mam gacie w komplecie z koszulką. W Premio gaciach masz je tak uszyte , że praktycznie jest minimalna ilość szwów są tylko z trzech paneli. Resztę sprawy załatwia kosmiczna technologia i materiał który bez szwów jest tak tkany ,że zawiera w sobie różne grubości , nici i spełnia w różnych strefach inne zadania.Nie wiem jak to robią, jak kroją taki materiał dla mnie kosmos. Tam gdzie inne firmy wszywają mankiet lub stosują kompresyjne panele w Premio masz to w materiale wbudowane.
    1 punkt
  24. Kiedy tak się angażujesz w pomoc w znalezieniu lampek, że sam kończysz z nową... 🥲 Knog Blinder R-150
    1 punkt
  25. Nie dziś, tylko z czwartku na piątek, gościłem zbłąkanego łudstokowca rozkochanego w bajkach wszelakiej maści. Panie i panowie: są palety, są rowery więc jest Maestro @Sobek82 p.s.: nie zabrałeś kabli do Meridy 😘
    1 punkt
  26. 1 punkt
  27. Wygląda ok, ten pin służy do przytrzymania końcówki linki.
    1 punkt
  28. 1 punkt
  29. 1 punkt
  30. 1 punkt
  31. Czapce piny odpadły, spinka ósemka idealna rozmiarem:
    1 punkt
  32. Oryginalnie Marin Bobcat Trail 3. Po jednym sezonie w miarę bezproblemowej jazdy postanowiłem trochę podpimpować sprzęt i wymieniłem cały napęd na Deore 1x10 plus dodatkowo blat z przodu z 32 na 36 Deckass za namową kolegi z forum. Dodatkowo włożyłem opony Maxxisa, nowe siodło, alarm Knog Scout, zacisk sztycy i zmieniłem kolor napisów na jednolity czerwony za pomocą folii polimerowej i programu graficznego. Hamulce mam względnie dobre, więc zostawiam do zarżnięcia, tak samo jak amor i obręcze kół. Rowerek zacny do moich potrzeb, czyli do eksplorowania równiny warszawskiej.
    1 punkt
  33. Nie ważne Alpy czy Beskidy. Wybierasz taki bieg, przy którym dobrze ci się pedałuje - nie za wolno, nie za szybko oraz nie za trudno i nie za lekko. Jak czujesz. Dla zdrowia napędu nie używasz normalnie układów, przy których łańcuch jest mocno na skos. Czyli używasz tych przełożeń, które są na twoim obrazku. Jak jedziesz na dużej tarczy i jest ciężko, to zamiast dojechać do największej zębatki z tyłu, przerzucasz na środek z przodu. Itd.
    1 punkt
  34. Im mniejsza tarcza z przodu tym lżej . Im większa zębatka z tyłu tym lżej . Najlżej 1:1 , najciężej 3:8 . Dodatkowo nie powinieneś krzyżować łańcucha . Czyli jeśli z przodu 3 to z tyłu możesz używać 3-8 , jeśli z przodu 2 to z tyłu 2-7 , jeśli z przodu 1 to z tyłu 1-6 . Tak jak na rysunku . Na płaskim albo z górki z przodu 3 , czyli największa tarcza . W terenie sensowniej jeździć z przodu na 2 . Na stromych i długich podjazdach z przodu 1 . Jak zaczniesz jeździć to sam poczujesz na jakich przełożeniach jest ci najwygodniej . Jedni mają silną nogę inni słabszą , jedni wolą przepychać na twardych biegach inni kręcą młynka na lekkich .
    1 punkt
  35. Wyprawa w Himalaje. Jadę jako trzeci, to było jakoś na 4000 m n.p.m.
    1 punkt
  36. Gdyby każde ogniwo wydłużało się indywidualnie, mielibyśmy kłopot z określeniem zużycia łańcucha. Część ogniw byłaby jak nowa, a część (lokalnie) wyciągnięta. Na logikę mamy tutaj jednak wyciąganie całego łańcucha.
    1 punkt
  37. Tu akurat się nie zgodzę. Tym, co zużywa łańcuch (i powoduje jego wydłużenie, czyli zmianę efektywnej podziałki) jest tarcie, a nie żadne odkształcenia plastyczne ogniw czy sworzni. Oczywiście skutki tarcia zależą od obciążenia, ale nic tu się z dnia na dzień gwałtownie nie wyciągnie ani nie zetrze. 10-inch-tool - Ride Mechanic Z łańcuchów 8-rzędowych wciąż są całkiem niezłe KMC X8 i Shimano HG71. Nawet jakiś PYC mi się trafił kiedyś przyzwoity, ale nie pamiętam oznaczenia. A dla mnie 8-rzędowy napęd (oczywiście 3x w terenie i 2x w szosie) to właśnie idealny kompromis pomiędzy ceną a precyzją i odpornością na zabrudzenie i rozregulowanie. 9-ki, zwłaszcza te z przerzutką Shadow (jak ja tego nie cierpię), są upierdliwe w obsłudze, jakieś takie to wiotkie, trochę brudu albo minimalne skrzywienie haka i już gdzież dzwoni i cyka.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...