Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 13.11.2022 w Odpowiedzi
-
14 punktów
-
Bo przy drodze stało takie coś niebieskie, dobre do oparcia roweru.12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Bo @CoolBreezeOne nie było źle Na Mazurach mnie bardziej wmordewindem sponiewierało4 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Wittam. Przebrnąłem i powiem że wątek się nieźle rozrósł. Ale to samo jest na forach poświęconych DH i Enduro. A ja tu też szukałem info o tanich oponach do trekkingu. Co do mojej wiedzy którą bym co nieco sypnął. Mieszanka zazwyczaj im miększa tym bardziej przyczepna, ale zużywa się bardziej i stawia większy opór czasem dużo większy. Są od tego wyjątki bo taka np. Black Chili stosowana przez Continentala w oponach DH i Enduro jest dużo bardziej wytrzymała niż innych producentów i jednocześnie ma opinię najlepszej przyczepności. A twarde faktycznie są bardziej "długotrwałe", za to zima i wilgoć to masakra(patrz Schwalbe i LandCruisery) Niska cena to zawsze pewien kompromis. Więc trzeba wybrać jeden- dwa kierunki, decydując się na tańsze. W automotive jest tak iż zazwyczaj te premium nie są w żadnym aspekcie wybitne, one mają być we wszystkim dość dobre, a w jednym dwóch aspektach ponad przeciętne. Tanie opony często są w czymś świetne, a w pozostałych sprawach średnie, max dobre(np. Zimowe Kormorany są w śniegu i błocie rewelacją(kolega uzywa w terenówce bo przewyższają w terenie ATki) za to suchy asfalt no to nie bardzo). Uniroyale do niedawno budżetówka, znikają w oczach(jeden komplet zużyłem w około 14 tyś. km) Ale w mokrym idą jak by sucho było Jak chodzi o wybór po producencie to już się nieraz zawiodłem. Obecnie mam Mitasy V81, są rewelacją jak na 30pln które dałem rok temu. Dlaczego? Przyczepność, na mokrym również na kostce bardzo dobra, Całkiem odporna (jeżdziłem z synem na foteliku a to daje około 100kg głównie na tyle i krawężniki i głębokie dość ostro zakończone dziury których nie udało się ominąć nie spowodowały uszkodzeń), nie blokuje się szybko przy hamowaniu, a heble mocne, trakcja (przyczepność przy ruszaniu dobra). Ciekawi mnie jak zimą będzie się sprawować. bo w terenie kopie całkiem dobrze jak na dość wąski balon 1,75. Nie miałem kapcia jeszcze, a dosć dużo śmigam po lasach i polnych dróżkach oraz szutrach. Średnie prędkości około 23-25km. Ale i bywało pod 70 z górki. Minusem jest trwałość po około 800km tył ma już mniej niż połowę, oraz mam wrażenie iż przy około 25 i wyżej bardzo rosną opory toczenia. Poprzednio jeździłem na Schwalbe Land Cruiser około 2 lata. No i te mnie nie zachwyciły. Trwałość to ich jedna duża zaleta, są twarde, nawet bardzo, śliskie na mokrym, zdarzało się że mi uciekały, ba na suchej kostce zrywałem trakcję przy podjazdach, łatwo było zablokować koło hamując. No i większość jak widzę bije(to mi średnio przeszkadza o ile nie jest jakoś mocno). Mimo iż mają głęboki bieżnik to ten środkowy pasek jest na tyle szeroki iż łatwo się zakopywałem na podjazdach. Jeździłem bardziej MTB na Vee, kendach i były długowieczne. Kolega Kende Khan używa do jazdy po szynach(ma drezynę) a tu łatwo się ślizgnąć. Wracając do tego co mnie interesuje. Czy ktoś ma porównanie tych Conti Ride tour do Land Cruiserów? Bo Landy są marne boję się iż Conti będą podobne, tym bardziej iż spotkałem się z opiniami iż po roku boki pękają, nawet na jakimś nagraniu gościa od trekkingu spotkałem się z informacją ża mu szybko boki spękały jednak to tylko powierzchowna sprawa. No właśnie co do testów. Trafiłem na blog pewnego globtrotera rowerowego jakiś czas temu, o oponach pisał tak: Jeżdżąc w długie trasy po kilka tysięcy km. nie wozi się zazwyczaj kilku kompletów opon i czasem trzeba się wspomagać tym co dostanę lokalnie. Byłem zaskoczony jak dobre potrafią być tanie opony kupione na końcu świata, jedyne które wtedy były dostępne i zazwyczaj na takich jeżdżę do póki nie uszkodzę na tyle że nie da się ich naprawić albo się nie zużyją. Obecnie mam założone od około 7 tyś. km CST kupione w czechach za 7$, są rewelacyjne. A jeszcze trochę ich zostało. Więc jeśli ktoś się nie ściga i naprawdę nie musi mieć top of top to do zastosowań typu gravel trekking czy rekreacyjne MTB można spokojnie tanio kupić oponę. Tam gdzie zależy od opony nasze zdrowie i życie, a nawet sekundy na stoperze też bym nie użył mega tanich opon, sam w Endurówce upalam opony za ponad 300pln szt. (zabawne bo te średniej półki opony są droższe od wyczynowych opon w moim aucie) Kolejna kwestia opon z nowego roweru. Nie wiem jak w przypadku opon trekkingowych, ale w MTB na pierwszy montaż są opony niedostępne często na rynku o gorszych parametrach, np. z Maxxixa są montowane nieraz twarde opony jednoskładnikowe, gdy na rynku poza starymi modelami ST o bardzo miękkiej zjazdowej mieszance takich nie było, owszem teraz coraz częściej są wieloskładnikowe o wzmocnionej budowie i takie sam nieraz odkupuję, jednak to już trzeba mieć pewną wiedzę jak rozpoznać(Maxxis na pierwszy montaż ma białą nazwę) Schwalbe w Rometach ma zaklejoną nazwę a są tam mega badziewne Smart Samy które można kupić w super fajnych wersjach do ścigania. Aaaa... bardzo ważne info. Opony można zabezpieczyć przed wpływami warunków zewnętrznych. Jest do tego dużo środków typu Back 2 Black od Shiny Garage, czy inne produkty od ADBL czy Soft99. Wystarczy zapytać w pierwszym sklepie detailingowym. Jest mega dużo info w necie. Ważne by kłaść w niewielkich ilościach i tylko na boki, te środki są mega śliskie. Pozdrawiam.1 punkt
-
Typowy Ortlieb na kierownicę z wkładem FOTO. Oba rowery ze zdjęć są przystosowane do ich montowania. Mam dwie torby różnej wielkości (każda z wkładem ). Z mniejszą pomyka Blondi z wacikami, itd. Nic jej się nie telepie. Większe body wchodzi pionowo. Mniejsze poziomo, jak na zdjęciu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo w górach Jury nigdy nie jesteś sam O naszej wycieczce po Szlaku Jury, tej prawdziwej - w Szwajcarii: Szy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@zekker właściwie, to aktualna Rubena, bo próba przebrandowania nie wyszła, mimo iż Mitas to ichna marka dla opon do innych zastosowań. Enyłej - forum, jestem z Ciebie dumny. 3 strony o oponach za 40 zeta.1 punkt
-
tak. Byłem, sobie pochodzić zamiast siedzieć przed monitorem. I przy okazji sobie małe zakupy zrobiłem. I ogólnie fajnie było. Polecam jak ma się chwilę czasu nie posiadając "kaszojadów" na pilnowaniu. Klika tj 3 które mam 100 metrów od domu. Także tego. Nawet fajnie jest czasem w mieście mieszkać.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00