Skocz do zawartości

GPR

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

305 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika GPR

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Normalnie. Przed zimą trzeba je dokładnie umyć, wysuszyć, dokładnie wysmarować wazeliną, opakować w całun oraz trzymać w równej temperaturze 19,5°C i wilgotności max 28% schowane w szafie pancernej razem z innymi niebezpiecznymi przedmiotami jak broń długa. 😉 Bo widzisz. "Dbać" nie musi czasem oznaczać jakiejś konkretnej pielęgnacji. Oczywiście pewne domieszki są np bardziej trwałe na ścieranie ale śliskie, inne miękkie, mniej trwałe za to dobrze trzymają sie powierzchni. I też pewnie któreś z nich po prostu sa bardziej na coś podatne. Nie jestem specjalistą by wiedzieć jakie to domieszki i na co dokładnie podatne. Może chodzi o niskie temperatury, może o wysokie, może też jest z nimi jak ze skórzanymi butami i pękają od soli gdy jeździ sie w zimę w śniegu i wstawi sie je do wilgotnej komórki gdzie sól na nie dłużej zadziała. Raz wyjechałem w większy śnieg i rower przeleżakował miesiąc w komórce. Gdy chciałem nim znów wyjechać ujrzałem że zarówno łańcuch jak i wolnobieg jest cały w rdzy. Komórka była nieogrzewana, najwidoczniej tez wilgotna i nie było przewiewu by metal wysechł więc wdała się korozja. Także może niektórym gumy pękają bo trzymają je w innych, niesprzyjających warunkach. I wcale nie jest powiedziane że to zła guma i zły producent. Tak jak np nie można slików winić że się bardziej ślizgają w deszczu. Problemem jest tu ewentualnie brak informacji o składzie gumy oraz formie użytkowania/przechowywania. Na forum nie raz były domysły czemu niektórym dane opony pekają a innym te same nie popękały.
  2. Ktoś nie dbał to popękały. Coś jak rdzewienie łańcucha gdy po deszczu wstawi sie go do komórki albo pękanie skórzanych butów gdy nie impregnuje sie ich przed wyjściem na soloną chlapę.
  3. Właśnie fajny bieżnik widziałem. Właśnie takiego szukałem na tylnie koło. Nadaje sie na drogę rowerową ale tez i do parki i szutru a i kałuży sie nie będzie bać. Na boku był napis Samson ale nigdzie nie mogę znaleźć. Dość podobne do moich poprzednich Schwalbe Land Cruiser
  4. Da się kupić oponę za 40 zł która byłaby dla mnie w sam raz i nadal kupiłbym opone poniżej nawet 40zł tyle że gdybym miał w tamtym czasie dobrą ofertę na dajmy na to Rubena Mitas to pewnie nie wybrałbym na szosę tej Kendy. Na bezdroża, do lasu Kenda jak najbardziej ale na szosę nie koniecznie. Jednak może za duże te wypustki.
  5. Może mała aktualizacja. Kenda 898: - w śniegu czy w deszczu mniej sie ślizgają ✔️ - bardziej męcząca jazda po asfalcie ✔️ - częste uślizgi na krawężnikach czy wystających kostkach poprzez wystające boczne wypustki ✔️ Czy kupił bym je znowu? Teraz pewnie nie ale wtedy miałem dobrą na nie cenę.
  6. Chyba tak bo 2 min szukania w necie i już widzę BETO CPS-002 w cenie 26,90 Zatem może warto zgłosić do moderacji? Mini CPS-006P znalazłem w promce za 14,90. Która w przeciwieństwie do Deone jest chyb cała z plastiku. Jest jeszcze Beto - Mini Alu CTH-009A z wężykiem obecnie za 21.90 Największa ich wada jest taka ze manometr sie jednak przydaje w głównej pompce zatem nadają sie raczej na zapasową czyli na dopompowania. A i niektórzy wolą wentyle na wcisk ale ja wolę pompki dokręcane. Nie wiem co lepsze ale jakoś nie ufam tym zaciskanym.
  7. @marvelo - a czemu ten balon jest taki ważny? Jakie sa jego zalety i wady? CIęższe trudniej napędzić ale czy szerszy balon z tyloma wypustkami nie będzie miał z kolei wysokiego oporu toczenia? Wyższy bieżnik to chyba tez zwykle mniejszy balon i odwrotnie. Ja uparłem się na wyższy bieżnik bo: - szkło ma dalej do balona więc mniejsze ryzyko przebicia - bieżnik powinien (w teorii) dłużej wytrzymać (wiem że to zależy też od mieszanki) - powinno być też lepsze odprowadzanie wody - te twoje 1118 mają za małe odstępy miedzy bieżnikiem więc na śniegu będa sie bardzo szybko zapychać. plus chciałem mieć jednak ten środkowy slikowy pasek. Tak jak pisałem mniejsza waga to mniej gumy a więc w teorii łatwiej to przebić (bo zakładam ze mieszanka ta sama). Jestem ciekaw ile będa ważyć te moje styrane land cruisery (czerwone już widać). Jak je wymienie to dam znać.
  8. Tak. Oplot nie jest zbyt gęsty to fakt. Bodaj coś koło 30 tpi i poza sklepami te z nigdzie sie o tym nie dowiesz. Niech wątek wisi. Po to go dalej kontynuuje by przy okazji uświadomić innych. @marveloPo założeniu na obręcz i napompowaniu jest tak jak myślałem tj z tych 37mm jej szerokość balona wzrosła do 41mm (czyli to bodaj 1,6") a 48mm (1,88") ma wraz z bocznymi wypustkami a na oponie jak byk 26 x 1,95. Nie sądziłem ze można na tym oszukiwać ale juz w czasie rozpakowywania wydawały mi sie dziwnie wąskie i to tez sie sprawdziło. O ile na przód taka wąska opona jest dla mnie ok to na tył wołałbym coś szerszego. Opona nie do końca sie naprostowała ale jest lepiej niż myślałem. @ChuChupewnie i tak zaraz się doczepisz ale ja kupiłem obie za ok 65zł. Nie wiem dokładnie za ile bo wraz z innymi akcesoriami i "rabatem", przez internet itd. Kenda 898 z kshield na allegro to koszt ok 52zł ale ja w życiu bym za tego Chińczyka tyle nie dał. Już prędzej właśnie dopłaciłbym do Land Cruiserów lub kupił tańszą Awine czy Blacka z antyprzebiciem.
  9. Skandalem jest że producent na swojej stronie nie ma nic o modelach które są w sprzedaży. Uważasz ze to jest normalne? Uważasz że tak to powinno wyglądać dla producenta nie posiadającego fabryki w małym baraku za stodołą? Uważasz ze ewidentne rozcięcie przez sprzedawce (prawdopodobnie przy rozpakowywaniu dostawy) nie jest powodem do zmartwień o wytrzymałość tejże opony? Z racji braku doświadczenia naprawdę nie wiem jakie odkształcenia sa "poprawialne" i w jaki sposób a przy jakich nie należy sie męczyć tylko odsyłać do sprzedawcy który ewidentnie zwija je w 8 do magazynowania. I to tez nie jest wina firmy oponiarskiej tylko samego sprzedającego. Ja specjalnie wziąłem przesyłke kurierską i poprosiłem o nie zwijanie i ... przyszły nie zwinięte. One były SKŁADOWANE jako zwinięte w 8 bóg wie ile czasu. Gdyby nie ta rada (moze spróbuję, póki co próbuje coś bez wody) pomyślałbym że potrafisz sie tylko wymądrzać. i szczerze przyznam ze w tym jest może haczyk bo wyglądają na dziwnie wąskie (bardziej na 1,5 bo balon ma tak moze z 3,8 cm) ale może dętka je trochę rozsadzi na boki.
  10. Ciężko stwierdzić. Szpara ma z 1cm długości i 1mm szerokości Zreszta naprawdę ten środkowy pas bieżnika jest mocno przekrzywiony w ósemke (cięzko było by to ująć zdjęciami) i naprawdę nie wiem czy chce mis ie z tym walczyć. Ale dodam ze faktycznie skandalem jest że na stronie kenda.com nie znalazłem specyfikacji produktu a polskiej strony nie ma.
  11. Absurdalna waga? Więcej gumy to większa waga i to chyba tyle w temacie. Oczywiście że to duża waga ale ja nie jestem kolarzem i zalezało mi na wysokim bieżniku a wysoki bieżnik to wyższa waga. Land Cruiser tez waży 900g (choć jest 2,0 a nie 1,95) z tym ze ma mniej bieżnika. Można kupić 600g i miec minimalny bieżnik + brak antyprzebicia ale to nie dla mnie. Sprawą otwartą pozostaje jej jakość tzn mieszanka. Odkształcenia jak i nacięcie oczywiście powstało na magazynie sklepu i to tez raczej nie wina samej Kendy. Chyba będe musiał poszukać filmików jak prostować takie odkształcenia. MOJE ZASADNICZE PYTANIE: czy takie rozcięcie pęknie dalej i czy absolutnie zwracać towar?
  12. Wiecie co? Przyznam wam jedno. Kijowe chińskie firmy nie dbają o w zasadzie nic (ani o klientów ani o sprzedawców). Nie należy sie dziwić że sprzedawcy piszą lub powielają czasem głupoty skoro sam producent nie udostępnia w internecie informacjo o swoich produktach. Kupiłem w końcu Kendę a dokładnie K898 26x19,5 50-559 w dwóch wersjach, zwykła i z wkładką kshield. Głównie dlatego bo złapałem je w nie najgorszej cenie bo razem za jakieś 65zł. Nie znalazłem nigdzie informacji od producenta o tym jaki kolor ma jaki kod czy ile waży i czym sie różni (choćby oznaczeniami) kshield od zwykłej 898. Z tego co widzę organoleptycznie zwykła jest matowa, waży ok 860g i ma oznaczenia k-898-016, e4 88r-002034, nyon, zaprojektowana na Tajwanie i wyprodukowana w Wietnamie natomiast z antyprzebiciem jest bardziej błyszcząca, waży ok 980g i ma oznaczenia K898-004, made in China, nylon i naklejkę kshield + obie oznaczenia tzn numer produkcyjny. Niestety obie były zwinięte w 8 juz na magazynie więc sa tak tragicznie odkształcone że nie wiem czy da sie je wyprostować (tzn pierwszy raz kupuje opony więc może to tragicznie to dla niektórych standard). I też niestety ta z kshield przyszła uszkodzona i bardzo nie chciałbym jej odsyłać ale powiedzcie mi szczerze. Czy to się rozpruje? Sądze że głębokość tak gdzieś do połowy.
  13. chodzi o to by trochę natłuścić. Może naoliwioną szmatką przetrzeć, ale nie zmoczyć ją olejem by ściekał na bieżnik. CO do sklepów to zerkam też na Shopee. Allegro coraz większe prowizje pobiera a na shopee masz dodatkowo kody rabatowe. Szkoda ze jest tam niestety mniejszy wybór w gumkach 26". Nie wiem czemu sklepy internetowe nie chcą się tam wystawiać. Generalnie chyba przy jakichś ciekawych kuponach zerknę co będzie dostępne i pomyślę nad wyborem.
  14. To wszystko wina tych beznadziejnych mikroskopijnych emotikonek. Może powinienem napisać [sarkazm] i było by lepiej ale miałem nadzieje że po wydźwięku posta będzie to jasne. Wiecie.. zastanawiałem się nad pytaniem o firmy ale widzę że nawet i w tym przypadku było by ciężko o dobra odpowiedź bo poszczególne modele mogą się różnić jakością O modele to nawet nie śmiałem pytać bo każdy ma swoje ulubione, jeździ inaczej i czego innego potrzebuje. Myślałem nawet czy nie zapytać o mieszankę gumy która była by najlepsza ale to tez może się różnic w poszczególnych modelach, może i nawet nie sama mieszanka ale proces wytwórczy który zmienia jej właściwości . Nie licząc tego że producenci nie muszą podawać jej składu. ➡️ Poza tym odnośnie samego pękania czy też nawet "wybuchania" opon. WY zapewne jeździcie na najwyższych możliwych ciśnieniach a nawet ponad zalecaną wartość przez producenta ogumienia. Ja natomiast pompuje oponę do tych niższych wartości np 2,5 bara. I stąd wam opona częściej i mocniej pęka. A pęka zapewne z suchości. Gdyby te boki tak np przejechać pędzelkiem nasączonym olejem to może by nie pękały?" No i widzisz. Gdybym od tego zaczął wątek to nie miałby już 3 stron 😛 Idę o zakład że mój rower jest obecnie wart mniej niż opony większości z was. Więc o ile rozumiem temat bhp (czyli uślizgu) oraz trwałości to najzwyczajniej nie opłaca mi sie do mojego gruchota kupować opon powyżej 50zł. A taki rower mi odpowiada bo działa i nikt sie na niego nie połaszczy. I ja do pracy miewałem 3,5- 5,5 km i rocznie przejeżdżałem może z 500km a teraz jeżdżę jeszcze mniej także serio nie potrzeba mi nic droższego. Niekiedy w tym wątku wyglądało jakby niektórzy to rozumieli.
  15. A tak enyłej to jaki jest zakres cen opon: - ujowych których byście nawet najgorszemu wrogowi nie polecili (czyli między innymi tych z tego wątku) - takich akceptowalnych po bułki do sklepu - dla entuzjastów którzy rowerem do pracy jeżdżą i opony im po zimie/w czasie zimy nie popękają - super, hiper dla profesjonalistów co to jeżdżą więcej niż 1000 km do roku i z szybkością większą niż te zabójcze 30km/h ? Serio pytam choć tak z 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...