Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      4 762


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      2 466


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      11 148


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      8 027


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.11.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo pod bunkrem... Bo dziś za oknem plucha...
    10 punktów
  2. Bo jeszcze wspomnienie z pogodniej wolności
    7 punktów
  3. 7 punktów
  4. Bo zima wisi w powietrzu. Pozostałości przedzamcza zamku Langendreer XVI/XVIIw.
    6 punktów
  5. Bo potrzebuje przestrzeni, tylko bez wiatru
    4 punkty
  6. Bo koniec ciepełka... zaczyna się sezon zimowy. Dzisiaj pod Baranią Górą. Na dole błoto a im wyżej tym więcej białego
    4 punkty
  7. Bo pogoda wbrew prognozom nie była dziś taka zła. Nadrzeczne klimaty.
    3 punkty
  8. Bo za oknem beznadzieja... Chwila wspomnień z września
    3 punkty
  9. Po pierwsze, rozpatrywanie geometrii po jednym parametrze na raz jest kompletnie bez sensu, ale poniekąd sam zacząłem, więc pociągnę o co mi chodziło. Po drugie w tym temacie jakoś domyślnie piszemy o rowerach MTB i do takich rowerów się odnosiłem, co może nie do końca było oczywiste dla wszystkich Jeżeli cały rower jest ze swej natury zwarty i jego głównym celem jest zwinność to wiadomo, że CS ma być jak najkrótszy. Mam na myśli np. rowery torowe, czy wszelkie trikowe dirtówki, trialówki itp. Jeżeli chodzi o szosę, o której piszesz, to kompletnie nie trafia do mnie argument o lepszym skręcaniu. Kaman, na szosie można przejechać kilkaset kilometrów bez skręcania ale zgadzam się, w takim rowerze długość CS raczej też nie wpływa znacząco na wrażenia z jazdy, więc niech sobie będzie jeden dla wszystkich rozmiarów. Natomiast jestem prawie pewien, że kwestia wycinania podsiodłówki żeby zmieścić oponę ma na celu tylko i wyłącznie możliwość napisania w broszurce marketingowej "hurr durr paczcie jaka areło konstrukcja, pół watta na kilometr!". Wracając do rowerów MTB, czyli meritum tej dyskusji - odkąd świat oszalał na punkcie "long low slack" gdzie aktualne rozmiary "M" wielu modeli osiągają reach odpowiadający rozmiarom XL sprzed 5-7 lat (oczywiście generalizuję, ale w wielu przypadkach tak jest), długość chainstaya została taka sama. Doszliśmy więc do sytuacji, gdzie przód roweru urósł o dobre 5cm, a tył został bez zmian. Na podjazdach sytuację ratuje trochę większy kąt podsiodłówki (słynne "dociążanie przedniego koła"), ale jadąc w dół już niekoniecznie. Rozumiem, rower musi być zabawowy, zwinny itp. Tyle że w zasadzie wyborem domyślnym w MTB już od dwóch sezonów są koła 29" i waga roweru mało kiedy spadająca poniżej 15kg, nawet w sztywniakach. Nie widzę w tym nic złego, bo zwłaszcza dla "dużych" zawodników płyną z tego same korzyści, ale to nie jest raczej definicja zabawowości Jednocześnie cieszę się, że sporo firm wreszcie zaczęło dostrzegać, że pierniczenie o tym jak to ich rama jest wyważona, zbalansowana i stabilna, podczas gdy w tabelkach jasno widać, że rozkład masy pomiędzy osiami wynikający z potężnych różnic w proporcji odległości środek-przód/środek-tył ma się do tego... średnio Podsumowując - długość CS w rowerach MTB dla dużych ludzi, gdzie siodło wędruje wysoko i daleko w stronę tylnej osi, powinna rosnąć proporcjonalnie do rozmiaru, bo ma to wpływ na stabilność zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach, a im cięższy teren tym większy.
    2 punkty
  10. To ja coś takiego zmodziłem ostatnio. Trance 3 z z 2014r. Zmieniłem napęd Deore 2x10 na 1x11 Części które wpadły. Przerzutka tył slx Kaseta 11-42 slx Łańcuch kmc Piasta sram sztywna oś shimano 142x12 Zębatka NW A2Z 30T Manetka slx Myk myk Giant Contact Switch 125mm Tarcze 180/160 zmienione na 203/180 Magura HC Klocki pół metaliczne A2Z Opony Continental Der Baron 27.5x2.6 Na zdjęciu jeszcze z spd ale wpadły platformy Crank Brother Stamp 2 i na razie boje się jeździć 🙂 Krótki mostek tymczasowo zielony ale wpadnie coś czarnego. Zastanawiam się jeszcze bardzo nad zmianą amorka na 160mm...widziałem fajnego foxa 36 w wersji oem za 2300...
    2 punkty
  11. Bo przemoczyłem się dziś do suchej nitki...
    2 punkty
  12. @KrzysiekCH myślałem że Hans Dampf SG jest ciężki, jednak nie aż tak😁
    1 punkt
  13. Tak jak @MikeSkywalker napisał, bez problemu pociągniesz na tym kolejne kilometry. Dla przedłużenia życia spróbowałbym wymienić łańcuch na nowy.
    1 punkt
  14. Podstawowy błąd to że to przeżytka jest Anie rzutka Pozdrow'er
    1 punkt
  15. Bo takiego słonka mi dziś brakowało
    1 punkt
  16. I u mnie też Bo jeszcze przed chwilą tak było
    1 punkt
  17. 1 punkt
  18. 1 punkt
  19. Bo jak zawsze z koleżanką.... dzisiaj po delikatnych bezdrożach.
    1 punkt
  20. Bo zaczyna się ślizgawka w górach Więcej: https://beskidtrail.pl/miziowa-rysianka-i-romanka/
    1 punkt
  21. klasyczna czerń, klasyczne hamulce. Ultimate CF7 SL zmodowany na Di2
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...