Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.02.2019 uwzględniając wszystkie działy
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Po wielu perturbacjach w końcu trafił do mnie zestaw Acros A-GE. Pokrótce mówiąc jego koncepcja opiera się o zmianie biegów za pomocą hydrauliki, a całość można rozebrać na najdrobniejsze części i wymienić (Acros mimo zaprzestania produkcji wciąż zapewnia części zamienne. Ich odpowiedź na pytanie o takowe części jest rozbrajająca - "jasne, to ma zmieniać biegi wiecznie"). Długo polowałem na fabrycznie nowy komplet, aż w końcu udało się. W pełni gotowy do działania zestaw i zalany olejem waży 178,8 gramów, a przewody nie są docięte. Widzę tu duży potencjał tuningowy więc finalnie na wadze będzie mniej. Jak to działa? Nieporównywalnie z niczym innym, na pewno pokuszę się o obszerny test ;-)2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
verul Jeden dziadek nie stanowi wiarygodnej próby A poważnie, to pewnie trochę tych emerytów było w całej historii, co i tak nie zmienia faktu, że to nawet nie promil wszystkich zdobywców Poza tym Everest nie jest trudny technicznie ( mówię o drogach normalnych ), a największy problem to duża wysokość ( istnieje podział na wysokie i niskie ośmiotysięczniki ), którą nie każdy zniesie dobrze i nie ma tu reguły, bo można być młodym supersportowcem i zapaść na chorobę wysokościową już w bazie, a można być palaczem w średnim wieku i przy odrobinie szczęścia w sprzyjających warunkach pogodowych wczołgać się na szczyt. Hof dotarł na 7200, czyli nie znalazł się nawet w tzw. strefie śmierci - już go widzę w tych krótkich gaciach jak przychodzi nagle załamanie pogody powyżej przeł. Południowej... Góry czasem bywają łaskawe, ale ogólnie stoją niewzruszone i może Hof dotarłby nieco wyżej, albo nawet na szczyt, a potem miałby problemy w zejściu ( na czynniki zewnętrzne nie ma się praktycznie wpływu...) - tego nie wie nikt, ale statystycznie najwięcej wypadków śmiertelnych jest podczas zejścia, więc paradoksalnie samo wejście się nie liczy, bo jeszcze trzeba zejść ze szczytu i dopiero wtedy możemy mówić o sukcesie Sansei6 Pytasz o połamanych, czy o liczbę uczestników w ogóle Nie sprawdzałem statystyk, ale pod jednym z filmów była wzmianka o 700 osobach startujących... A propos powyższego filmu : jeżeli chodzi o warunki śniegowe na trasie, to śnieg był rodzajem przeoranego śnieżnego pola ( a jaki był, to widać lepiej tu : https://www.youtube.com/watch?v=T_4vKODQgCI&t=60s ) - nawet Ci którym się udało uniknąć gleby, ewidentnie mieli żółwie tempo ( wystarczy to porównać do najszybszych przecinaków z wcześniej wymienionych lub innych filmów na YT, gdzie podobno najszybsi kręcili miejscami w okolicach paczki i nawet na śniegu znikali szybko z pola widzenia wcale nie wolno jadącym zawodnikom : https://www.youtube.com/watch?v=m2gwFkCU1Q4&t=116s i https://www.youtube.com/watch?v=Dpnh6yLj_OA&t=86s ).1 punkt
-
Manetki! Jeśli SRAM kiedyś nauczy się jeszcze produkować dobre hamulce - będzie warto brać cały pakiet zawiecha+napęd+hamulce. Potem będzie dobrze jak nauczą się robić hamulce wybitne, takie jak choćby Shimano Saint lub dobre serie Hope. Póki co SRAMowska sztyca na olej mineralny odpycha, a ich hamulce to kompletna porażka. Tajemniczo bębenki pod xD też są sporo droższe od odpowiedników pod Shimano...1 punkt
-
Porównaj warunki śniegowe, w 2018 pięknie wyratrakowana twarda trasa, a w 2016 rozmiękły grząski śnieg. Tak że nawet czołówka ledwo to przebrnęła.1 punkt
-
Grupy w pro pelotoie na 2019: Sram 2 Campa 4 Shimano 12 Odnosnie baterii, to przez 3 lata nie zdazylo mi sie abym musial podmieniac pomiedzy przerzutkami z powodu wyczerpania jednej z baterii. Ale fajnie jest miec taka mozliwosc1 punkt
-
Sam nie wiem jak to znalazłem. Ale w porównaniu do gościa to jestem w epoce kamienia łupanego, no... może w epoce brązu i żelaza:1 punkt
-
Liczy się tylko to co jest w OEMie. Shimano do niedawna miało monopol w MTB. Ale zmienia się to gwałtownie. W szosie nadal liczą się tylko japończycy i ASX tego nie zmieni. A shimano nowymi wypustami niższych grup MTB odrobi straty.1 punkt
-
SRAM wypuścił elektroniczne 12-rzędowe grupy. Ajm sory Szimano. Japońce chyba niedługo zaczną zwijać manatki...1 punkt
-
To Panowie nie spotkaliście się w realu? Hmm zastanawiające... to galeria, więc wycinam swoje pisanie, ale myślę, że w kwestiach estetyki najważniejsze jest to że niektórym podobają się klasyczne widoki rurek o małych średnicach. A aluminiowe ramy są już mniej szlachetne, przekombinowane.... W galerii każdy rower fajnie zobaczyć, a dużo daje jakość fotografii, jeden rower może mieć dwa oblicza... Czekam na więcej i więcej. Nawet z bambusa...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
I znowu moja maszyna ale po większej zmianie. Z Treka X-caliber 9 2015 została rama, sztyca, siodło, ramiona korby i tylna przerzutka. Reszta wymieniona dawniej lub mniej dawniej teraz smigam na nowych kołach. Piasty DT 350, obręcze XR361. Rower jest wyraźnie sztywniejszy, wydaje się szybszy a zyskałem tylko 500 g na wadze. Cały kombajn waży 13 kg w rozmiarze 23 całe, koła 29*2.25 Crossmark na mleku. Do pełni szczęścia brakuje dobrego uginacza ale nie będę wydawał 2000 zł żeby zaoszczędzić blisko kilogram. Trzeba inwestować w nogę1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00