OpisJest to mój pierwszy samodzielnie złożony rower, wszelka krytyka mile widziana :)<br />Rower składany na ramie Accent CX ONE r. S akurat w dniu felernego wypadku który wykluczył mnie z jazdy w obecnym sezonie udało mi się kupić ostatnią sztukę w Polsce.<br /><br />Rower malowany ze względu na rozbieżność koloru widelca i ramy a głównie zachcianki na coś innego i własnego.<br />Kolor to RAL 9011 - czarny grafit matowy.<br />Całość robiona "po kosztach" sprzedałem swoje dwa poprzednie rowery, trochę dołożyłem i mam to co widać na zdjęciach. Dwie używane części to korba i kierownica, reszta nówki.<br />Koszt budowy zamknął się w 3341 zł, końcowa waga bez pedałów to 9,5 kg.<br />Nie wliczam kosztów malowania, wykonanego samemu.<br /><br />Wiem, że zaraz ktoś napisze "jak to przełaj z kompaktową korbą? hurr durrr jak to można!" a korba akurat taka, bo tak jak poprzednio moje trasy to w 95% będzie po prostu asfalt więc wolę compact, a i też nie zamierzam się ścigać nigdzie.
Rower ma swój wątek na forum, w którym regularnie opisuje modyfikacje oraz swoje odczucia.
Kilka nowych fotek z siodłem i oponami. Są też prześwity w ramie z oponami 700x45C.
@Brombosz Antidote rekomenduje EXT Storie pod tą ramę, bo dobrze pasuje do charakterystyki zawieszenia. Więc nie chciałem już aż tak ryzykować i brać coś kompletnie w ciemno. Z drugiej strony recenzje Storii są w przeważającej części bardzo pozytywne i EXT jako firma też jest ciekawa – quasi manufaktura we Włoszech. Ohlins bardzo dużo osób jeździ, więc nic specjalnego 🙂, DVO robi w Chinach (co oczywiście nie jest niczym złym, ale jak mam opcje „lokalnej” produkcji to wolałem coś „pod ręką”, mam
Ja wykorzystam moment, bo zawsze chciałem o to zapytać kogoś kto kupuje rower z takim zawieszeniem.
@KrzysiekCH Dlaczego właśnie EXT, a nie np. BOS, DVO, Ohlins czy inna jakaś egzotyka? Co kierowało tym wyborem? Bo to, że FOX i RS się znudziły, potrafię sobie wyobrazić.
Tak, każda część jest taka jaką wybrałem. Generale założenie było zbudować lekką trailówkę, wyszło jak wyszło... 😉 Nie chciałem zwieszenia foxa czy RS gdyż chciałem spróbować czegoś nowego. Padło na EXT - na sprężynie z tyłu więc dlatego ma 14kg, na foxie 34 i trailowym damperze byłyby o kilo lżejszy. Wykonanie ramy idealne, chciałem tym razem czarny rower więc zostawiłem carbon raw. Co do właściwości jezdnych - to zawsze subiektywna ocena - generalnie, porównując do mojego all mountain (Evil of
Ładny rower i oryginalny. Specyfikacja pod zamówienie? Jak jeździ w porównaniu do innych? Ty masz szerokie odniesienie to napisz coś więcej jeżeli możesz.