Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wybieranie sercem i kolorem lakieru wbrew pozorom jest bardzo ważne. Na rowerze który będzie Ci się podobał będziesz jeździł chętniej a o to w tym chodzi - żeby na rowerze jeździć a nie dokonać wyboru metodą matematyczną a później postawić go w piwnicy i czekać na sezon, ładną pogodę, lepsze samopoczucie itd Co do szczegółów dotyczących napędu. Jak się w nie wgłębisz to są proste jak konstrukcja cepa. Problem leży tylko w tym że oceny musisz dokonać sam bo nikt nie zna Twoich preferencji, możliwości fizycznych i terenu po którym będziesz się poruszał. A napęd jest o tyle istotny że w rowerze z barankiem rama oraz właśnie on muszą być dobrane idealnie podczas zakupu bo wymiana nie wchodzi w grę. Wszystko inne możesz sobie później mniejszym lub większym kosztem dopasować.
  3. 30. Chwyty Sqlab 710, rozmiar M, jak nowe, zrobiły maks. 300 km. Waga realna 175 gramów że śrubkami. 60 zł. 31. Mostek XLC regulowany, 1 cal, klasyczny, długość, gdy jest w poziomie, 90 mm. Do niego lekka kapa na rurę sterową z uchwytem na pancerze, obrotowe solidne mocowanie koszyka bidonu (można je oczywiście zdjąć). Stan techniczny i wizualny wzorowy. 90 zł. 32. Stopka centralna Plescher pod koła 28. Mocna sprężyna. Odprysk farby, technicznie stan wzorowy. Ze śrubą 215 gramów. 50 zł.
  4. Wczoraj wieczorem przyjechał Zbyniu z tylnym kołem i poskładałem na szybko accenta na cuesie, zaciski flat zostały bo nie szło ich zamontować na standardowych PM a do klamkomanetek cues poszły zaciski shimano 410. Rano pożegnałem accenta, Zbynia, jego żonę i córkę, została mu do założenia owijka, wszystko działo się się w zawrotnym tempie więc mam tylko jedno zdjęcie 🫠😉 Pozdrow'er 😘
  5. Sugerowałbym przed wysyłką sprawdzić wymiary tego klucza i porównać z wycięciami w wolnobiegu. Czy ta część walcowa w kluczu to fragment samego klucza, czy jakaś tulejka/nakrętka tkwiąca tylko na osi? Bo jak część klucza, to nie da się go założyć do tego wolnobiegu. Wymiary 2 zębowego klucza od Uniora są takie: https://uniortools.com/pol/product/1670-2-4-klucz-do-demontażu-kasety-zębatek-suntour?fromcat=940622#19558 Można sprawdzić, czy pasowałby ew. z drobnymi modyfikacjami
  6. Hej, szukam dla siebie pierwszej szosy, używanej, tak do 4000 zł. W tej cenie już tarcze + 105 bez problemu można wyrwać. Myślałem nad VENTO 5.0 (nawet poniżej 3k są), ale znalazłem angielski karbon na tarczach i pełnej 105 - Ribble Endurance SL Disc (rocznik 2020) - zakładając, że rama jest OK, bez uszkodzeń, to czy mając 197cm i 92cm przekrok boso, rozmiar będzie OK? Wiem, że to endurance tylko z nazwy, ale chciałbym właśnie coś z pogranicza wygody a tą szybszą stroną
  7. Moja była strasznie skrzeczała - raczej nie było to uszkodzenie mechaniczne a psychiczne.
  8. Kup sobie gripy przelotowe i po 1 cm zmniejszaj szerokość, aż po testach wyjdzie jaka jest dla Ciebie odpowiednia szerokość. Potem utnij i tyle.
  9. Mam piasty co się kręcą 'kwadratowo' od 20 lat ( saint m800 ). Pewno się jeszcze tak pokręcą ze 20.
  10. Pytanie zasadnicze: Czy CC600 może pracować z dwoma kompletami czujników na dwóch różnych rowerach? Mam czujnik prędkości i kadencji na jednym rowerze, i zastanawiam się żeby używać tego samego licznika na drugim rowerze. Pomiar prędkości może niby iść z GPS (nie wiem czy tak jest faktycznie jeżeli czujnik prędkości jest już przypisany, czy wystarczy zgubić zasięg i będzie zczytywać z GPS), ale fajnie byłoby żeby była też kadencja. Próbował ktoś? Pytam bo na pepperze jest komplet Cycplusa za 25zł, ale jeżeli ma leżeć nieużywany to mija się to z celem...
  11. Dzisiaj
  12. A jaka, metafizyczna? Urologiczna? Skrzeczenie oznacza tarcie, tarcie to pojęcie czysto mechaniczne. Należy znaleźć źródło i je wyeliminować. Co do wosku mogę się zgodzić z opinią serwisu, bo sam nie uznaję tego badziewia - ciekawi mnie natomiast zwrot "szprychy blablabla" - że co, też suche?
  13. Moi drodzy, Jest mi niezmiernie miło, że dyskusja weszła już na taki poziom techniczny, że powoli zaczynam się w niej gubić jak łańcuch przy przekosie 😅 Dlatego pozwólcie, że lekko wrócę do sedna – czyli pomocy w wyborze konkretnego roweru. Czy przychodzi Wam jeszcze do głowy jakaś ciekawa propozycja w budżecie ~8k? Czy może jesteśmy już na etapie: "każda z omawianych opcji będzie dobra – teraz wybierz sercem i kolorem lakieru"? 😄 Do tego doszła mi jeszcze jedna kandydatka, nieco z zaskoczenia: 👉 RockMachine GRAVELRIDE CRB 700 ROCKMACHINE | Decathlon Zdaję sobie sprawę, że na RockMachine raczej nikt mi nie będzie machał z szosy, a już tym bardziej nie odmacha, ale… może to nie o to chodzi? 😄 Pytanie: czy ten model w ogóle warto brać pod uwagę, czy raczej "ładne, ale nie dla mnie"? Z góry dzięki za cierpliwość i za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi – uczę się od Was więcej niż przez 20 godzin na YouTube!
  14. W góry na 1dniowe wypady tak z 5-7h czystej jazdy to normalnie w Endurach jeżdzę. Podobnie na grawelu, ale tu używam także, zwłaszcza na dłuższe trasy ASOSa - oczywiście wyciąłem w nich te 3cm wkurzające gumy na około nogi ciągnące za włosy 😉. A z rok temu z ciekawości i też na długie wypady kupiłem te poniżej. Dużo żelu, trzeba się przyzwyczaić że ma się coś w gaciach 😉, ale powiem Wam, że są wygodne i materiał też fajny, a podgumowanie jest punktowe nie jak w Asosach więc ciąć nie trzebabyło 😉.No ale wiadomo co doopa to obyczaj. I mam zasadę, zawsze biorę rozmiar większe niż wg tabel. SZORTY SPODENKI ROWEROWE MĘSKIE BOKSERKI KOLARSKIE X-TIGER WKŁADKA ŻEL XL - 5903794949911 - 13585805780 - Allegro
  15. Przez chwilę jeszcze przyszło mi do głowy czy suport nie robi mi tu kreciej roboty, czyli że łożyska nie pracują równo i przy mocniejszym naciśnięciu na pedały układ nie pracuje w osi i przez to korba się przekrzywia i zaciąga ten łańcuch. Zrobiłem podmiankę suportu z mojego sprzętu i nic to nie dało, więc.. wleciała nowa korba ta o której pisałem czyli Deore FC-M5100 i jak ręką odjął. Sprawdziłem sobie przy okazji po katalogach - w 2025 Kellys dalej pakuje do whip-a 50 korbę samox i powiem, że straszne to śmieciarstwo jest.. żeby podmienić to nie kupisz, nowego nigdzie. Blat w samoxie jest zintegrowany z całością. A w Deorce przynajmniej da się ring wymienić.
  16. Wczoraj
  17. Oczywiście, że tak Niby zdziwiło mnie, że wspomniałeś o maszynach, ale specjalnie nie dało do myślenia - widocznie zmęczony jestem...
  18. Udało mi się znaleźć od razu. Tak wygląda - powinien pasować. Skąd jesteś? Bo ja z okolic Wrocławia - to na pewno bliżej niż Kalifornia 😀. Już znalazłem że jesteś z .... Wrocławia. Ja - spod Strzelina. Napisz na priv to się jakoś umówimy. Przy okazji znalazłem zabytkowy skuwacz do łańcucha.
  19. Sprzedam komplet kół mtb zbudowanych w firmie koło-koła. Specyfikacja: Tył piasta 350, 12x148, z bębenkiem SRAM XD, centerlock, straightpull, ratchet 36. Bębenek jest nowy, nie była na nim do tej pory montowana kaseta. Szprychy sapim race, podkładki PHR i nyple mosiężne sapim polyax. Obręcz DT Swiss XM481 28h. Masa 1011g. Przód piasta 370 (choć w kwestii przodu to 350 i 370 różni jedynie grafika) 15x110, centerlock, straightpull. Szprychy sapim race, podkładki PHR i nyple aluminiowe Sapim Double Square Secure Lock. Obręcz DT Swiss XM481 28h. Masa 922g. Koła przejeździły dwa pełne sezony. Po drugim sezonie zostały prewencyjnie wymienione wszystkie nyple na nowe, szprychy skontrolowane, bębenek wymieniony na nowy. Tylna obręcz miała niewielką wgniotkę, została wyprostowana podczas serwisu. Po serwisie koła były używane w sumie przez około 200km. W zestawie z kołami daję zapasowe szprychy i nyple, przydatne w razie wkręcenia gałęzi lub innej przygody podczas wyjazdu. Obręcze na zdjęciach nie są oklejone taśmą by uwidocznić numery seryjne, przed sprzedażą okleję je taśmą tubeless. Do przedniej piasty mam standardowe endcapy oraz torque caps`y pod rockshoxa. W cenie daję komplet standardowych, za +50zł dorzucę torque capsy. Do kół mogę założyć opony specialized ground control grid T7 soil searching 29x2,35 w cenie +100zł (na dętkach) lub +120zł (tubeless). Do kół mogę dołożyć komplet tarcz shimano XT (do wyboru 2x180mm lub 203+180mm) w cenie +100zł. Tarcze mają jeszcze zapas grubości do limitu, przed sprzedażą mogę je pomierzyć. Załączam filmy prezentujące jak się te koła kręcą: photos.app.goo.gl/bcGgCvwDTjUEXP9C9 Możliwa wysyłka kurierem lub odbiór osobisty w Kielnie lub Gdańsku. Cena bazowa 1000zł. Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/Xa2xQNPzuFihggXp9
  20. Patrząc na zdjęcie wygląda że to się da odkręcić kluczem do wolnobiegów sprzed kilkudziesięciu lat, powinienem mieć w piwnicy wyrób rzemieślniczy sprzed ok 50 lat, jutro poszukam i zrobię zdjęcie - wykorzystuje on tylko dwa wcięcia te naprzeciw siebie , taki z czterema widzę pierwszy raz w życiu .
  21. A czy Ty czasem nie pomieszałeś 400 i 410? Bo 410 jest na maszynach a 400 na kulkach.
  22. No to moja przednia prawdopodobnie była zbyt mocno skręcona fabrycznie - odkupiłem rower po pół roku od 1 właściciela, jeździł na nim kilka razy i kręci się kwadratowo. Kupiłem więc drugą nową, by przełożyć całe bebechy do starej i... nowa też kręci się kwadratowo...
  23. Przerzutka działa, przynajmniej na stojaku, jeszcze raz dzięki za pomoc!
  24. Ja wiem, czy te piasty takie beznadziejne - moje mają 10 k km przebiegu z jednym serwisem, i są OK (pewien serwis na yt też pozytywnie je oceniał)... Jeżdżę w każdych warunkach pogodowo - terenowych, ale nie korzystam z myjki wysokociśnieniowej.
  25. Na miasto wolałbym mieć raczej coś w okolicy 45C. Zresztą nawet w rozmiarze 40C jest dużo opon bardziej komfortowych niż te Pirelli. Choćby Terra Speed na których trochę jeździłem. Pirelli to jednak opona szosowa - bardzo szeroka ale szosowa z możliwością bezproblemowego zjazdu (od czasu do czasu) na tego typu nawierzchnie jak na fotkach poniżej:
  26. No. 10 lat temu każdy producent miał w wielu różnych wersjach, a dziś wymienisz kilku z jednym modelem, bo przyszły grawele i zjadły.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...