Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Druciarstwo] Największe rowerowe druciarstwo
uzurpator odpowiedział djwiocha → na temat → Druciarstwo rowerowe
Kup narzędzie do nabijania nitonakrętek. Ja kombinowałem latami, potem kupiłem rzeczone i czas spędzony na kombinowanie spadł o 95%, za to liczba nabitych nitonakrętek wzrostła o 1000%.- 2 100 odpowiedzi
-
- Druciarstwo
- rower
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dobrze, mam chwilę, to napiszę posta. TL:DR: zawsze chcemy aby rozmiar zębatek był jak największy. A teraz dla zainteresowanych, to jest globus Polski. Jeżeli nie jeździcie regularnie na czerwonym, lub przynajmniej na pomarańczowym polu, to nie macie żadnego biznesu w posiadaniu roweru górskiego ( hehe ) z zębatką napędową w rozmiarze mniejszym niż 36-38T. Nie dlatego, że policja formy słusznej wam zabroni, bo w sumie wasza kasa, ale dlatego, że jeżdżenie na małych zębatkach jest kosztowne. Zwłaszcza, dla użytkowników biżuterii Garbaruka czy inne XXYXX AXS XYYXX Srama. Ale dzięki sprytnym zabiegom marketingowym można wykazać odpowiedni zakres przełożeń ( hurr:durr - 36-11 to 32-10 ) bez poruszania tematu jak się ten zakres ma do użyteczności napędu. Sprawa rozbija się o to, że poniżej pewnego rozmiaru koronki jej zużycie rośnie lawinowo. To dlatego, że małe koronki przenoszą obciążenie dwoma lub trzema ząbkami, zamist czterema-pięcioma dla koronek dużych. Do tego - im mniejsza jest zębatka napędowa z tym większym naprężeniem łańcucha pracuje napęd. Większe naprężenie, mniejsze koronki - zębatka znika w oczach. Jeżeli jeździmy po czerwonym, to i tak większość czasu jazdy będzie na dużej części kasety, przez co incydentalne zapięcie 30/10 nie będzie miało wpływu na zużycie napędu. Bo i rzadko się to wykorzystuje, a także z góry nie ciśniemy na granicy swojego FTP. Jeżeli jednak jeździmy poza czerwonym, to napęd 1x12 z kasetą 10-51 degerenuje się się do napędu 1x10 na żółtym, lub nawet 1x5 na zielonym. Z większych zębatek będziemy korzystać incydentalnie, lub wcale. Take Bydgosko-Poznańskie 1x5 to jest kaseta 10-18 i koronka 30 napędowa, piłowana na 200-300W godzinami. To znika w oczach, bo praktycznie w całym użytecznym zakresie mamy pięć zębatek do wyboru. Rozwiązaniem idealnym dla mieszkańców 'nie czerwonego' na napędzie 1x12 jest napęd grawelowy ( tzn zębatka ~40 i kaseta 1x-4x ), ale do górali do XC to raczej nie wejdzie. Dla patologicznie mieszkających na zielonym ( der Breslau i okolice ) to nawet kaseta 11-3x będzie dobrym wyborem. Bo i dostajemy w zakresie użytecznym więcej biegów ( więc siłą rzeczy, zużycie rozkłada się na więcej koronek ) i rower lżejszy i napęd wolniej schodzi.
- Dzisiaj
-
M675 będę znacznie mocniejsze od MT410. Mają one servo wave i zupełnie inny zacisk. Jeśli nic im nie dolega, czyli nie ciekną, tłoczki równo chodzą i dźwignia klamki to jak najbardziej warto przełożyć.
-
Cześć. Nie zakładam nowego tematu bo podobne pytanie. Kupiłem rower, który jest wyposażony w hamulce MT410. W obecnym rowerze posiadam hamulce SLX M-675, którym technicznie nic nie dolega, choć mają 10 lat i myślę nad przełożeniem ich nowego roweru. Natomiast zastanawiam czy starsze M675 będą ciągle lepsze od nowych M410 mimo wieku, czy w związku z rozwojem osprzętu nie będzie odczuwalnej różnicy w działaniu? Porównywałem obecne M-7100 i na pierwszy rzut oka nie widać dużych różnic między nimi, a M675 natomiast różnica może być w szczegółach. Czy ktoś ma doświadczenie w podobnym porównaniu hamulców z różnych okresów.
-
[Druciarstwo] Największe rowerowe druciarstwo
sky87 odpowiedział djwiocha → na temat → Druciarstwo rowerowe
Kiedyś w jednym z rowerów, w bliżej nieokreślony, sposób złamała mi się przerzutka xt 8100. Tydzień temu w drugim rowerze, też xt 8100 złamała się, zahaczając o gałąź. Ale tym razem pękł element korpusu sprzęgła a w tamtej ramię linki. Starej nie wyrzuciłem i tym sposobem złożyłem jedną z dwóch. A w zasadzie z trzech, bo element do którego przykręca się linkę złamałem przy rozbieraniu 😅 i wykorzystałem go z deore 5100. Jak widać główne elementy mają te same kształty i proporcje w linii modelowej x100. Transformers działa i ma się dobrze 😁- 2 100 odpowiedzi
-
- 2
-
-
- Druciarstwo
- rower
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[2000] Rower dla kobiety 150 cm wzrostu
nctrns odpowiedział Spoconymanek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
No spoko. Moja żona ma 156cm, klamkomanetki sora. Hamowanie z górnego chwytu, kiedy, masz przybliżone klamki jest w sumie nawet gorsze. W dolnym chwycie prawie nie jeździ. Z przerzucaniem biegów nic nie wyregulujesz. Ale przyznaję też, że to skill issue. Znajoma o niewiele większych dłoniach po prostu nauczyła się sobie z tym radzić, bo jeździ o wiele więcej. Do ergonomii jednak nadal temu daleko. -
[Powitania] Do nowych forumowiczów cz.3
Tekaj odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Cześć wszystkim. W tym miesiącu po prawie 20 latach zaczęła pękać rama, więc stanąłem przed kupnem nowego sprzętu. -
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
nossy odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
nie są i nigdy nie były....tiagra 4700 i 4720 są już bardzo blisko 105 jeśli chodzi o działanie, a sora chodzi lepiej od clarisa nawet jak wszystko dobrze wyregulujesz. Oczywiście jak jest wszystko nowe i dobrze wyregulowane to śmiga. Stara ultegra chodzi o niebo lepiej od obecnej sory-szczególnie przednia przerzutka więc jak tu startować do dura Ace. I piszę to jako użytkownik obecnej sory, ultegry i były użytkownik 105, tiagry 9r,starej ultegry, sory. Trochę tego shimano już przerobiłem czy to na swoich rowerach czy też wypożyczonych. p.s. dobre z tym sora/105. -
ROWER GRAVEL SENSA ROMAGNA GRAVEL GRX 2×12 2025 Jeszcze znalazłem taki model, jak za cenę 6.2 tys wydaje się mega ciekawą pozycją , rama dużo lżejsza niż w Esker 6.0 . Ktoś może coś powiedzieć o tym modelu?
-
Mam przyjemność od dłuższej chwili śmigać na nowych 9200/9220 . Powiem tak , Shimano nigdy nie umiało zrobić dobrego hebla i tak też jest w tej chwili. 9200 są żałosnymi spowalniaczami . Na tylnym kole , klocki metal, tarcza 160 przy prędkościach 40-50 tak jakbym nic z tyłu nie miał ( w innych na klockach żywica blokuje koło) . Mało tego w klamkach 9220 z serwo połowa skoku dźwigni " przelatuje" przez nic by dopiero pod koniec zacząć działać . POŁOWA SKOKU TO JAŁOWA PRACA - tylko debil mógł to wydumać tak jak kiedyś manetkę co się klamką biegi zrzucało . A potem się człowiek dziwi jak kumpel z Saintów po przesiadce na mój rower kasuje go i siebie bo przyzwyczajony do duszenia hebli . Pomijam też fakt iż klamka w 9220 lata jak stara ............
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
siemalysy odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo chwila nad zalewem -
Dokumosa obserwuje zawartość → [Serwis Markhor] Jakieś pro tipy?
-
Tak, ma związek ze sprężyną negatywną. Nie ma odpowiednio twardych. Poza tym konstrukcja jest zbyt wiotka dla cięższych osób.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
KNKS odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@marvelo 👍😎🏆 -
zekker obserwuje zawartość → [Opony] Storm Shark 1.0?
-
Odczytujesz lub mierzysz wewnętrzną szerokość obręczy, potem patrzysz w tabelki (najlepiej producenta opon jakie zamierzasz wsadzić). Współcześnie pod takie szerokości to obręcze 25-30mm. Po staremu przy 19mm to tak pod 2,3", choć to już nie będzie optymalnie. Tak czy inaczej, to problemem może być rama, która nie przyjmie szerszych opon. Tak samo w widelcu może się nie zmieścić. Musisz pomierzyć ile masz zapasu.
-
Kupiony dwa lata temu jako cały rower, wykorzystałem do swojego projektu, co opisałem drobiazgowo (wraz z wagą itd.) w osobnym temacie. Niestety, w międzyczasie dostałem zajawki na stalowe rowery i skrystalizowały mi się wymagania, no i rower został rozebrany. Ten frameset przejachał maks. 300 km, niedoskonałości kolorystyczne na fotkach to po prostu popalcowanie i ślady po przedniej aluminiowej nalepce-emplemacie, która usunąłem jako brzydką. Bardzo fajna rama na zimówkę, mieszczucha, wszędołaza itd. 1. Frameset w stanie idealnym, tylko parę płytkich rysek od uchwytu stojaka na górnej rurze. Mnóstwo mocowań. Suport BSA 68, wewnętrzne prowadzenie pancerzy w przednim trójkącie. Wymienny hak. 2. Stery Accent Exe nabite w serwisie. Dobra jakość. 3. Kierownica oryginalna, wznios 30, gięcie wg specyfikacji 12 stopni, ale na bank ma minimum 14. 4. Koszyki na widelcu, lekkie, pasujące stylistycznie. 5. Dzwonek dobrej jakości pod kolor widelca. 6. Mostek 60 mm, 6 stopni, lekki, bardzo wysoka jakość, kuty, najwyższą linia KLS, grubo ponad 100 zł dałem. Dołączam oryginalny 45 mm. 7. Kapsel Wolf Tooth pod kolor widelca za 100 zł. Wysokość 5 mm, dobrze spasowany z podkładkami. 8. Zacisk sztycy 27.2 Wolf Tooth za 150 zł! Specjalna konstrukcja śruby, mocno trzyma, a nie zgniata podsiodłówki za mocno. Dołączam oryginalne zacisk i kapsel. Wymiary podane na stronie Marina, są zgodne z rzeczywistością i nie zmieniły się przez dwa lata. Proponuję 800 zł. Bez mostka KLS, zacisku i kapsla WT 200 mniej. Wtedy założę oryginalne części. Mogę wystawić na OLX. Cena bez wysyłki. Preferowany odbiór osobisty w Rybniku.
-
[2000] Rower dla kobiety 150 cm wzrostu
afly odpowiedział Spoconymanek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Dla tego Attabo, parametr F (545mm) w geometrii ramy wskazuje bardziej na 156cm+ Podpisuje się pod @Miro1970 - TT powinno być w okolicy 520mm dla kobiety 150cm. Oczywiście należy uświadomić sobie iż są to rowery niszowe i znalezienie ich w budżecie określonym w temacie może być niemożliwe. -
32T w połączeniu z 10T daje zbliżone przełożenie jak 36T z 11T. Dlatego wspomniałem wcześniej o kasecie 9-45. Ten jeden ząbek na kasecie to 4 ząbki na korbie (w przybliżeniu). Polecam: https://www.gear-calculator.com
-
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
sznib odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
[2000] Rower dla kobiety 150 cm wzrostu
dragonek odpowiedział Spoconymanek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wiem, że to MTB, ale 15" będzie ok na osobę o 150 cm (widziałem na żywo) a kosztuje tylko 1300: https://sportano.pl/p/420955/rower-gorski-damski-attabo-alpe-3-0-turkusowy -
Rada ode mnie - max 34T. Sam jeżdzę na 34x10-50. Na góry to już jest dosyć twardo, na warunki płaskie bez problemów można trzymać "przelotową" na poziomie 28km/h. Miałem 36T i jak dla mnie, na góry, jest to już zdecydowanie za sztywno a na "przelotach" generuje potężne przeskoki. Owal 36T również się nie sprawdzil. Poza tym montaż 36T nie zawsze jest możliwy ze względu na obwarowania konstrukcyjne. A jeśli już 36T się zmieści to pomyślał bym nad "zacieśnieniem" kasety.
-
Stan sklepowy. Pozostałość po zarzuconym projekcie. Klamkomanetka made in Japan, hamulec Malezja. Hamulec ma zasięg 57 mm, opony do 32 mm, źródła twierdzą, że do 33, obręcz 19-26 mm. Klocki dołączone. Jako zestaw: 110 zł + 250 zł. W ostateczności mogę rozczłonkować. Mogę wystawić na OLX. Cena bez wysyłki, możliwy odbiór w Rybniku.
-
A na zdjęciu wygląda ta zębatka na zajechana?Sprostowanie jest to 10t ale pewnie bez różnicy czy 10t czy 11t czytając komentarze stwierdzam że muszę się pogodzić z tym iż biorąc pod uwagę w jakim terenie jeżdżę będę musiał najmniejsza koronkę wymieniac co 1.5-2 msc bo raczej wymiana przedniego blatu na 36 o ile by wszedł na ramę niewiele zmieni
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Tekaj
- Wczoraj
-
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Claris sora i tiagra sa w tym samym powiedzmy zasiegu, zreszta gdzies slyszalem zdanie ze te przerzutki chodza i przerzucaja dobrze kwestia ze serwisanci wola mowic ze przerzutka tak przerzuca czy zrzuca bo to tiagra/claris i to nie bedzie lepiej dzialac, a podobno mechanizm jest taki sam ale troche inne komponenty uzyte. claris to 8, sora 9 a tiagra 10. a na internecie mowia ze sora jest na poziomie starego dura ace a wiec jak sora to claris czy tiagra tym bardziej. zreszta jak dobrze przymalujesz to z Sory idzie zrobic 105 https://www.instagram.com/reel/DFmsiP8ywQT/?igsh=MXUxbW5xMG04Yms1NA== -
Wystarczy że jeździł z kadencją 75 i przełożenia kończyły mu się przy około 30 km/h. Jak mieszka w terenie pagórkowatym to na każdym, nawet minimalnym zjeździe, piłował najmniejszą koronkę. Wymiana blatu na 36T wiele nie zmieni bo zamiast na 11T tą prędkość będzie osiągał na 12T a maksymalna urośnie raptem do okolic 34 km/h.