Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jeśli masz przekrok w okolicy 86cm to większość 58 będzie za duża. W szosach lepiej mieć rower mniejszy niż większy, bo mniejszy w miarę tanio można powiększyć np. mostkiem ale ze zmniejszaniem za dużego jest już jest średnio.
  3. Do Tanga trzeba dwojga więc i producenci ram musieli by chcieć wsadzać napędy 2x z korbami większymi niż 36T. Choć sam uważam, że MTB jest najbardziej uniwersalny to jednak jak ktoś chce szybko to od tego są obecnie inne rowery. Nie oszukujmy się gravele i tym podobne wynalazki "zabiły" niejako potencjalnych chętnych do szybkiej jazdy na góralu. Pełno jest graveli na 2x wiec nikt niczego nie ukrywa a co najwyżej kieruje w inną stronę. Dla mnie amor wyklucza jakieś cuda prędkościowe więc jest zbyt mało chętnych na takie MTB w obecnych czasach. Co nie zmienia faktu, że nie pojęte dla mnie jest, że jak już coś jest na 2x to niechby choć było z korbami na 38 zębów.
  4. Dzisiaj
  5. Bo prawie jak Teksas albo inny Kuwejt 🤣
  6. @wr81 Super kanał "Wstał sprzed kompa" Można by też w grawelach wywalić napędy 2x i zostawić 1x. Po co 2x - to absolutnie jest niepotrzebne i wszystkim np. 40T zostawić. Tanio będzie się rower montować, bez linek, manetek, przerzutek. A rowerzysta się przyzwyczai, najwyżej rower pod górkę popchnie. 2x12 to fajny napęd i Shimano taki ma, tylko go nie promuje, a wręcz ukrywa. Oficjalnie jest korba XTR 38/28 w absurdalnej cenie - poza zasięgiem XTR 38/28 Stąd kombinatoryka z blatami w niższych grupach. Przerzutka SLX albo XT w 2x12 - też jest. Nic nie stoi na przeszkodzie oprócz polityki firmy, aby w niższych grupach 2x12 były standardem. Wtedy nikt za napędem 3x by nie tęsknił. A masowość rozwiązania wpływa na niską cenę. Jest jeszcze CUES 2x11, ale jakoś nie widziałem rowerów MTB XC do ścigania na CUES Jest jak jest.
  7. Dobre pytanie. Spodziewałem się takiej wagi wyjściowej (te 12,3 kg). Po rozpisce widać, że bardzo ciążą koła oraz siodełko i sztyca nie należą do najlżejszych. Nie ważyłem, ale obstawiam wagę widelca ok 1kg a może lekko więcej oraz korba to na pewno okolice 900g, suport kolejne 250-300g. Więc sumarycznie wszystko by się pokrywało z wagą całości🤔 Ponadto same pedały to prawie 0,5kg
  8. seba8121

    [buty] pierwsze spd

    Ja swoją przygodę jakieś 6 lat temu zaczynałem z Shimano SH-M34, Mimo, że szybko przesiadłem się na dużo sztywniejsze buty, to mam je do tej pory, używam gdy jadę gdzieś z dzieciakami i szykuje się trochę szwędania. Tego modelu już pewnie nie ma, ale na pewno są podobne. Będziesz butów użytkował tylko na dojazdy do pracy ? jeździsz cały rok ?
  9. No to zdecydowanie nie jestem grupą docelową Polara - mnie interesuje licznik rowerowy a ich - opaski do monitorowania snu. Wciąż w tym sensu nie widzę, bo kilka zegarków Polara przerobiłem i uważam że to fake. Podawałem przykłady, nie będę się powtarzał. No ale skoro jest rynek to widocznie faktycznie ludzie mają takie potrzeby Jak ktoś potrzebuje opaski czy aplikacji, żeby wiedzieć czy się wyspał... No cóż... Zwracam tylko uwagę, że Polar tak się zafiksował na tym gadżecie, że skopali aplikację - pal sześć, że nie czyta 3 czy 4 ostatnich liczników M460 na świecie - po prostu ta aplikacja pokazuje bzdury dotyczące obciążenia kardio - zegarek i strona web pokazują u mnie progres a aplikacja na telefon - regres bo pewnie nie pobiera jakichś danych liczbowych. Podsumowując - urządzenia mają spore błędy pomiaru, potem jest algorytm a na koniec pełna błędów aplikacja, która w tej komedii omyłek ma kogoś utwierdzać w przekonaniu, że jest w życiowej formie albo o krok od śmierci Może inaczej bym patrzył na te fanabierie z opaskami, gdybym nie poczuł się potraktowany z buta przez firmę, w której sporo pieniędzy zostawiłem. No właśnie i co z tym robić?
  10. Witam, jak w tytule czy zębatka KMC Enviolo będzie pasować na bębenek Shimano? Ma 9 wypustów tak jak kaseta Shimano HG. Zębatka potrzebna do single speeda, wiem są inne zębatki ale tu mnie zaciekawiło jak KMC reklamuje żywotność swoich zębatek i łańcuchów 3500+ Czy ma ktoś taką zębatkę w ''ręku'' i mógł by ją założyć na standardowy bębenek? Pozdrawiam
  11. Cześć Szanowne Grono, A ja oprócz tego, że mam pytanie jaki rower, to jeszsze mam pytanie czy w ogóle jest sens związane z tym co już mam w garażu. Sedno pytania - ppotrzebuję czegoś uniwersalnego do tras asfalt / szutr pół na pół. Głównie jazda po słabych jakościowo drogach (dziurawe asfalty i szutry słabo utwardzone lub utwardzone tłuczniem), sporo podjazdów i to takich konkretnych, a co za tym idzie sporo zjazdów. Na szutrach i dziurawych asfaltach potrafi porządnie wytrzepać tyłek i nadgarstki. Robię po 40 - 50 km, a czasami zdecydowanie więcej w takiej właśnie mieszanej trasie. Do tej pory robiłem to na starym miejsko krosowym (myślę, że rower ma ponad 20 lat i mnie wiem jak był klasyfikowany) kettlerze z napędem 3x8, ALE! Opony cienkie, ciężko idzie po luźnym i kamieniach, napęd swoje też przeszedł, przy stromych zjazdach stare V-brake też już średnio działają. I niby mam czym jeździć, bo 2 inne chyba spoko sprzęty stoją w garażu, natomiast zakup dotyczy działki letniskowej, gdzie skubieli mi już 2 rowery i tych co mam raczej tam nie zostawię. Mianowicie mam Cube Acid na 29" napędem 3x10 i w sumie fajnie się jeździ, ale słabo sprawdza się na płaskich odcinkach z w miarę dobrą nawierzchnią (chodzi mi o opory kół itd), jak to góral - na asfalcie opony szumią i opór stawiają konkretny. Drugi rower to Cannondale Scalpel Carbon HT 3 z jednym blatem oczywiście. Świetny, lekki, kompletnie nie wykorzystany w moim przypadku i tu problem, bo jeden blat 34T daje mi trochę mało prędkości... Przy zjazdach na równej oczywiście powierzchni brakuje z kolei prędkości do kręcenia pedałami (więc pewnie 2 blaty przód?) A największy problem, to go gdzieś zostawić na dłużej, bo trochę mi łydka lata ze strachu. Przy wzroście 181 i wadze 94 kg jest sens iść w coś innego niż mtb? Na tym Cube zdążyło mi się już przejechać Hel - Jastrzębia Góra - Hel i dałem radę, ale łatwo nie jest. Scalpel super, ale na dłuższą trasę nic oprócz bidonu i jakiejś małej torby nie wezmę (wiem - to nie turystyk, ale jestem z pokolenia, gdzie rower MTB to był rower do wszystkiego i trochę tak mi zostało). Szukać jakiegoś krosa czy nie ma sensu i kupić dłuższy/grubszy łańcuch z lepszą kłódką do Cube;a? Rozrzut cenowy wielki, bo jak pisałem rower na działkę obarczony ryzkiem, ale całkiem intensywnie weekendowo używany, więc również biorę pod uwagę np jakąś "extra" używkę za 3 tysie. Używki się jakoś starsznie nie boję, bo serwis w miarę ogarniam sam, no może z wyjątkiem amorków tych rowerach. Pozdrawiam, bebza
  12. W tej kwestii nic się nie zmieniło. Jeśli importowany towar jest na liście do oclenia dodatkową stawką antydumpingową to zapłacisz. Lepiej szukać towaru z dostawą sellers shipping method, dopłacić te 150USD i mieć spokój.
  13. Ściemniać trza umić Mistrzu, peleton na czasówkach zapitala na prostych w przedziale 50-60km/h a mają z przodu patelachę 68T zdaje się, wyrażnie mniej niż środek kasety i jaką oni mają kadencję oraz moc. Tyle mniej więcej się na góralu lata z naszych górskich zjazdów a ty chcesz tu mi wmówić, że latasz 60-ką na 32T? Taki "świr" na zjazdy jak Pidcock na większości Alpejskich zjazdów ma nieco ponad 70km/h. Gdzieś tam chwilowo jest ~80-ka. Czego to ma być z twojej strony poziom jak nie pitolenia farmazonów?
  14. Bliitz - 19516 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 17296 km (mtb, szosa + trenażer) [11965 km outdoor] bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) michalr - 7524km (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) przecietny - 7100 km (mtb,grv) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Sansei6 - 2525 km (MTB) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  15. @chudzinki @marvelo @Lezia Dziękuję. I wszystko już w temacie jasne.
  16. @marvelo Dziękuję w innym wątku za pomoc. Zdałem sobie sprawę, że może niepotrzebnie poszedłem w HT2 i mogłem zostać przy kwadracie. Przez to korba jest 44x32x22 zamiast na kwadrat 42x32x22 i kupiłem kasetę 11-34. Nie rozumiem skoro tylna przerzutka Deore RD-592 (max. z tyłu 36T, pojemność 45T) obsługuje wg instrukcji kasetę 11-34 oraz 12-36 - to co stoi na przeszkodzie, aby obsługiwała 11-36 ? Przy kasecie 11-34T bieg 44x11 jest OK. Przy kasecie 12-36T bieg 22x36 jest OK. To dlaczego przy kasecie 11-36T ma być coś nie w porządku ? Rozumiem, że przekraczam pojemność przerzutki z 45T na 47T - ale czym to będzie skutkować ? Wolałbym mieć w kasecie 36T zamiast 34T Chodzi domyślam się o położenia przypadkowe (i tak się może przypadkowo zdarzyć) : 44x36 i 22x11 - jakie jest wtedy ryzyko ? Jest też korba Alivio FC-MT210-3 40x30x22 - ale obcina już to twarde biegi.
  17. Jeżeli ktoś nie śledzi Pepperka to https://www.hibike.de/fahrradteile/federgabeln/federgabeln-29-zoll/rockshox-recon-gold-rl-debonair-29-federgabel-130mm-1-5-tapered-boost-15x110mm-black-bulk-verpackung-p54c607fd472844bbfd8709573b6d9db6#var_22633301 za 400 zł z malutkim hakiem (już z wliczoną wysyłką) wydaje się dobrą propozycją.
  18. 2500 do negocjacji Specyfikacja: Rama Author Revolt Columbus Zonal 17" Widelec RST First 30 Air Kierownica Amoeba Vitra Mostek Amoeba Vitra Sztyca AlfaPasca carbon (kupiona w połowie 2023 r.) Siodło EC90 EVO Pedały - Manetki XT SL-M770 Przerzutka przednia XT FD-M780 Przerzutka tylna XT RD-M772 Shadow 9s. SGS Hamulce v-brake XT BR-T780, klocki Clark's (jesień ub. roku) Dźwignie hamulca XT M770 Kaseta XT CS-M760 Łańcuch XT CN-HG95 (nowy, przebieg ok. 200 km) Korba XT FC-M780 Suport BB-MT800 Obręcze DT Swiss XR 4.1 (nowe, koła zaplecione w profesjonalnym serwisie wiosną ub. roku) Piasty XTR FH-M970 Szprychy DT Revolution Opony Schwalbe Rocket Ron Performance Addix 2,1" (nowe, przejechały ok. 200-300 km) Dętki Schwalbe Extra Light Linki/pancerze Shimano (wymienione jesienią) Zacisk sztycy Amoeba Top Cap FSA ZS-4D Stery FSA Gripy RockBros Stan bardzo dobry, rower zadbany, serwisowany, trzymany w domu, tu i ówdzie można się dopatrzeć niewielkich śladów używania. Sprzedaję bez widocznego na zdjęciach przedniego błotniczka oraz pedałów. Odbiór osobisty po jeździe testowej (dołączam pedały zastępcze). Zdjęcia na OLX https://www.olx.pl/d/945241233/?bs=olx_pro_listing
  19. Czytając opis zastanawiam się czy na pewno potrzebny Ci rower MTB? Cross na takie potrzeby powinien być lepszy. Chyba, że chcesz MTB, ale w 2100 nie będzie tak łatwo o Deore. Ostatnio pojawiła się taka okazja: https://biostern.abstore.pl/ramy-rower-stevens-mtb-applebee-29-23-18-,c107,p12916,pl.html Obecnie jest tylko 18", ale rozmiary pojawiają się i znikają także jest jakaś szansa. Ewentualnie z zagranicy, popularny Focus minimalnie ponad budżet: https://www.sport11.pl/pl/mtb-focus-whistler-3-7
  20. Edge 540/840 - 24 godziny działania , Edge 550/850 - 12 godzin , kolejna generacja 560/860 - 6 godzin . Idziemy z postępem 😉😁
  21. https://evolutionbikes.pl/products/bergamont-revox-7 (ok 2300 z wysyłką) Deorka 2x11 + powietrzny Judy. Rozmiar XL będzie ok.
  22. Co do nowego roweru/ramy i napędu 2x to rzeczywiście ne jest to łatwe zadania w chwili obecnej. Co do ram karbonowych to sam wrzucałem na forum info o wyprzedawanych ramach karbonowych Radona w bike-discount (już nie ma jakby co). W aluminium niewiele lepiej chociaż dalej da się kupić w sumie mój rower - Meridę Big Nine Lite w historycznie chyba najniższej cenie. 2 uwagi przy tym: - ten rower startowo na pewno nie jest "lite" i w sumie nigdy chyba nie będzie - geometria jest "przestarzała" jak na mtb. (kąt główki mniej progreswyny niż w aktualnych gravelach) ale jakby miał zastępować crossa to może być ok. Co do dokładania przedniej przerzutki do współczesnego roweru MTB to jest materiał na youtube kanale "Wstał sprzed kompa" gdzie prezentowany jest tak przerobiony Specialized Chisel.
  23. Przepraszam, że przerywam wątek o ciuszkach. Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś ostatnio kupował ramę na Ali ze zwykłą przesyłką i jakie go spotkały dodatkowe opłaty w Polsce? Pytam, bo jakieś 6 lat temu musiałem dopłacić ponad tysiąc na poczcie (antydumping, cło i opłata pocztowa), ale to była rama kupowana bezpośrednio od ICANa. Na Ali są sprzedawcy, którzy nie mają opcji przesyłki za 400-600zł pod tytułem "Sellers shipping method" (tax-, duty-free).
  24. Możesz jeszcze użyć zacisku podsiodłowego do którego dałem link gdzieś wyżej
  25. Witam, postanowiłem w końcu spróbować przesiąść się na spd, czy buty MTB SHIMANO SH-XC100 będą odpowiednie na początek czy rozglądać się za czymś innym. Dodam że czasami np po dojeździe do pracy potrzebuję trochę się przejść i nie wiem czy bd w nich to możliwe. Dzięki z góry za odpowiedź.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...