Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Witam, Rozglądając się za rowerem na nowy sezon, przypadkiem natknąłem się na canondale https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gorskie/trail/jekyll/jekyll-1-c21102u, nie brałem pod uwagę zupełnie tej marki, wcześniej patrzyłem w kierunku reigna czy GT force, natomiast w tej cenie wydaje się być naprawdę fajną opcją. Ma ktoś może jakieś doswiadczenie z tym modelem ? Nie są to chyba zbyt popularne modele u nas, czytałem sporo zagranicznych recenzji, które na ogół są bardzo pozytywne, jednak nigdzie nie spotkałem się z jakąś opinią z polskiego rynku. Rower ma być generalnie nastawiony na zjazdy, naturalne szlaki o dosyć wymagających profilach. Czy w podobnej cenie jest jakaś alternatywa, głownie zależy mi na dobrej bazie pod dalszy upgradę, tak więc rama i system zawieszenia to priorytet. Mam świadomość specyficznego standardu canondale w postaci ofsetu tylnego koła i braku UHD, jednak nie jest to dla mnie aż tak duża wada aby miało przekreślać ten model.
  3. Też chciałem się zapytać dlaczego mają być aluminiowe. Tak, nylonowe też mają wymienne piny i takie bym kupił. Na Ali masz np. MZYRH MZ926, które są "repliką" jakichś markowych albo inne "repliki" Crank Brothers Stamp 1 - link lub link. Miałem w mtb aluminiowe z takimi płaskimi, szerokimi pinami jak ktoś tu wyżej polecał i one bardzo kiepsko trzymają, może dla dzieciaka, który nie skacze, nie kombinuje, tylko "normalnie" jeździ są o.k. ale jak się przesiadłem na nylonowe z tymi innymi, węższymi i ostrymi pinami to różnica w trzymaniu jest kolosalna. Poza tym w tych aluminowych co podlinkowałeś masz bardzo "grubą" część środkową gdzie jest oś względem boków z pinami (duża różnica) i buty na tych osiach się jakby trochę bujają, nie jest to super stabilne
  4. Bierz nylony -można na nich zrobić tysiące km. Co więcej - ja np u siebie wykręcam środkowe piny (dla swoich potrzeb nie widzę zasadniczej różnicy).
  5. Wiecie - jak dla mnie to zwykła korekcja kowidowego szaleństwa. Nie oszukujmy się - rower na osprzęcie deore więcej niż te 3tyś nie powinien kosztować.
  6. Czy nylonowe też mają wymienne piny? Mam nylonowe dla siebie ale z pinami odlanymi wraz z korpusem. Są zdecydowanie tańsze ale nie wiem czy lepiej przyczepne a przyczepność obok wagi jest priorytetem bo niestety stopa przy mocnym i dynamicznym pedałowaniu obsuwa mu się z pedałów (teraz ma plastikowe)
  7. A podpytam jeszcze o coś takiego https://mapy.com/s/geradonopa - jak to się ma nawierzchniowo do Wielkiej Raczy, Przegibka? Może by się jeszcze udało zrobić we wrześniu... 🙂 !!! wegierska barania-magurka 33 km.gpx
  8. W sensie rower na zamówienie, osobno rama i osprzęt? W tych pieniądzach się możesz nie zmieścić, ale takie rzeczy w butikach typu Veloart, Bike-RS, Velodrom Katowice. Bike sizing przed zakupem a potem dopasowanie korby, siodełka, kierownicy powinno być w każdym porządnym sklepie który oferuje usługę bikefittingu, np. wspomniany Velodrom. Ogólnie większość sklepów będzie raczej starać się sprzedać Ci to co mają na miejscu. Jak chcesz coś bardzo pod siebie, to znów, Velodrom lub inne butikowe miejsca.
  9. Standard 27,5" jest od dawna martwy w segmencie XC, więc ewentualna wymiana amortyzatora będzie dużym problemem.
  10. Na wstępnie chciałbym się przywitać, ponieważ to mój pierwszy post na forum, także witam wszystkich serdecznie :). Rowery ponownie zagościły w moim życiu 3 lata temu - wtedy też po wielu latach kupiłem nowy rower crossowy marki Tabou, model Flow 4.0. Do tego roku rower spełniał moje zapotrzebowania, gdyż jeżdżę dużo po wałach, szutrach, ścieżkach rowerowych szutrowych, czasem asfaltach, ale powoli zacząłem czuć, że nie jestem w stanie wykręcić nim więcej. Tej wiosny i lata mam na nim zrobione 1,5 tys i znudzony uznałem, że chciałbym sprawdzić jakiegoś gravela. Wypożyczyłem jakiegoś starego Tribana z Decathlonu na SRAMie i zrobiłem nim rundkę 70km po różnych nawierzchniach, podjazdach, zjazdach - bardzo mi się to spodobało. Pozycja była dla mnie bardzo wygodna, wydawało mi się, że mam więcej siły mimo, że jechałem z podobną prędkością jak na crossie, tyłek nie bolał, mogłem trzymać ręce w różnych pozycjach, więc też się nie męczyły. Rower ten miał kilka mankamentów, takie jak brak hydraulicznych hamulców, słaba owijka (czuć było linki) oraz kilka innych, ale mimo wszystko jeździło mi się naprawdę fajnie i bardzo dobrze przyspieszało. Po tej przejażdżce zacząłem się rozglądać za gravelem dla siebie, na kolejny sezon. Problem jest jednak taki, że nie za bardzo wiem na co się zdecydować. Na początku szukałem czegoś z marek premium typu Canyon lub Trek, ale kiedy porównałem je z osprzętem i ceną takich Krossów lub Unibike to nie byłem pewien skąd takie wielkie różnice w tych rowerach. Ostatecznie mój wybór padł na trzy modele, z których każdy czymś się różni, ale trzymają podobną cenę. Orbea Terra H40 Kross Esker 6.0 Unibike Geos Czy możecie mi doradzić, który z tych rowerów potencjalnie rozpatrywać i z czego wynikają tak duże różnice w cenie graveli? Nawet patrząc na Orbea, która jest na GRX400 2x10 a Kross na GRX820 2x12 widzimy pewną różnicę, mimo podobnych widełek cenowych... Z góry dzięki za pomoc.
  11. Taaak, patrząc na komenatrz z peppera: https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-stevens-devils-trail-rozm-18-1110566#comment-24751310
  12. Dzisiaj
  13. Te środkowe specjalnie nie potrzebne. Mogłoby być więcej tych zewnętrznych. Rozglądałeś się za nylonowymi korpusami? IMO lepsze nawet dla dorosłych.
  14. Dzięki za podpowiedź. A jak się ma sprawa z rozmieszczeniem pinów? Pytam ponieważ pedały ze środkowego linku nie mają pinów na środku platformy.
  15. I taką jazdę to ja szanuję. Ostatnio zaszłyszane w niedzielę na szlaku: "omijam kałuże lub przejeżdżam wolno bo chce mieć czysty rower" - ja tego nie rozumiem, im więcej błota na rowerze tym więcej mam radości
  16. Hej ! Totalnie przespalem temat zmiany lancucha i kasety w tym roku (i w poprzednim tez) w swoim Eskerze, jak sprawdzilem stan napedu to widze ze stan zebow na blacie jest oplakany, co ktorys praktycznie jest krotszy o polowe. Dodatkowo zaczely sie jakies stuki z okolic korby. Poradzcie co z tym zrobic ? Czy mozna po prostu zmienic sama tarcze czy szukac nowej korby? Korba jest na kwadrat do tego wiec nie wiem jak z dostepnoscia tego typu tematow. Korba jest 46/30t, 110/80 BCD, naped 2x8 na Clarisie. Pozdr !
  17. Dawno nie widziałem czegoś podobnego 🙂.
  18. bo pan ze Słoweni spotkany na jednym z campingów w Austrii tym pojazdem zwiedził pół Europy
  19. Dla dzieciaka kup z takimi pinami jak środkowa pozycja ze wskazanych - czyli piny od strony podeszwy zakończone na okrągło. Nie ranią goleni jak w przypadku pinów ostrych (czyli np. tych gdzie pinem jest gwint śruby).
  20. Okazja rządzi na pepperku więc za chwilę zniknie
  21. Zależnie od stanu parę stówek, rower może być mało używany w dobrym stanie a może być zajechany. Amortyzator najtańszy uginacz może być już w środku skorodowany i słabo działać a one długowieczne nie są. Napęd może być zajechany do wymiany. Hamulce hydrauliki pytanie czy gdzieś nie ciekną, czy wszystkie tłoczki w miarę równo pracują. Nic nie napisałeś o stanie roweru a to jest najważniejsze.
  22. Bo figurka.😉 Pozdrow'er😘
  23. Chciałbym raczej nim po szosie polatać i przywrócić go do stanu "jak z fabryki". Napęd 3x8 raczej zostawię. Na tą chwilę rower jest w sklepie Giant i czekam na wycenę naprawy. W klamkomanetkach nie mam śrub kontrujących do regulacji linki. Zębatki zjechane już jak zęby rekina (jak to Pan w serwisie ujął), łańcuch przyrdzewiał. Koła niestety też do wymiany, nie ma co tam ratować.
  24. Cześć. Poszukuję bardzo lekkich platform aluminiowych z wkręcanymi pinami. Pedały będą używane w ogólnie pojętym MTB dla chłopca 8 lat (35 kg). Używa butów Five Ten, rozmiar 38. Na co zwrócić uwagę?: Ilość pinów? Jak rozmieszczone piny na platformie? Wymiar platformy? Wstępnie wybrałem takie trzy pozycje: https://pl.aliexpress.com/item/1005009054755575.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000047735641047"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/1005001998526605.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000045889188038"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/32955146100.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000025411310230"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol
  25. Tak jeżdżą zawodowcy: https://www.youtube.com/shorts/Ry6fOtsc83w A tak jeżdżą mistrzowie: https://www.youtube.com/shorts/mdVDyOyp434 Nie nazywasz się Peadcock? Prawdopodobnie nie umiesz w tarcze. Jeżeli nie ma konieczności - bo już nie ma innej konfiguracji w zakresie cenowym, który Ciebie interesuje, to w życiu nie kupiłbym ani tarcz, ani hydrauliki. Nie muszę wchodzić w zakręty pięćdziesiątką. Trzydziestka daje radę. Bez kompleksów i bez napinki. Polecam. 🙂
  26. A może jakaś "świeża" używka? Np. coś w tym stylu: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-gwarancja-CID767-ID16U6eJ.html Tak jak ktoś radził powyżej możesz pochodzić po sklepach (pojechać nawet do CR we Wrocławiu), posadzić tyłek na jednym rozmiarze i drugim, przejechać się wokół parkingu i zobaczyć co powiedzą pierwsze odczucia. Czytałem niedawno jakieś opracowanie, gdzie obalono tą teorię. Przebadano ileś tam osób i były podane wyniki. Jak znajdę to wkleję
  27. Tylko największy rozmiar cię interesuje. Ale to jest damski rower i rekomendacje są dla kobiet. Kobiety mają inne proporcje ciała niż mężczyźni - przy tym samym wzroście dłuższe nogi i krótszy tułów = potrzebują krótszej a wyższej ramy żeby niwelować różnice wysokości pomiędzy siodełkiem a kierownicą. Wybierając rozmiar (patrząc na fizyczne długości rur a nie jakieś oznaczenia producenta) kierując się "męskimi" kryteriami pozioma 551 jest na te max ~180 cm wzrostu.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...