Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo złapałem trochę cienia
  3. Wprowadziłeś trochę zamieszania, bo Ty liczysz przełożenia książkowo, "po inżyniersku", a "rowerówka" robi to zwyczajowo od drugiego końca, czyli dzieląc liczbę zębów na korbie przez liczbę zębów na zębatce (właściwie powinno być "kole łańcuchowym") kasety. Można z tym walczyć, ale będzie to tak samo skuteczne jak wyjaśnianie, że w rowerze są pedały a nie "pedałka".
  4. Są przymiary i są przymiary, tak jak ze wszystkim Jak ktoś ma warunki, piwnice, garaż, to może sobie wieszać gdzie chce i co chce, ale masa osób nie ma takich "udogodności" , no chyba że małżonka wyrozumiała żeby powiesić łańcuchy obok patelni w kuchni, albo obok obrazu w sypialni
  5. LELEK2, wszystko fajnie, tylko jak Ty podchodzisz do zamówienia i Rozmiaru RAMY !? Pytam, gdyż każda firma ma swoją specyfikę - to raz. Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep. Pytanie tym bardziej zasadne jeśli jest się "na granicy" dwóch wielkości ram - mój przykład. Raz mi wylicza L - innym razem M. Wygląda na to, że mój rozmiar to M/L. Zawsze powstaje pytanie: wziąć rozmiar wyżej czy jednak niżej ? Decyduje pozycja, i jej komfort. Dla zbyt długiej ramy może być trudno zbić pozycję akcesoriami. I odwrotnie. Mniejsza rama pozwoli na większe pole manewru i większy komfort.
  6. używałem 3 lata temu dissectorów jak na moją jazdę były mega lekkie i szybko się toczyły, na suche naprawdę fajna opcja, natomiast po błocie i mokrym zdecydowanie brakowało im przyczepność (piszę to z perspektywy jazdy na dhr2 obecnie)
  7. Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla.
  8. Nie chłopski zdrowy rozum. Przymiar to jedno, a zawieszenie na gwoździu dwóch łańcuchów to drugie. Po prostu. Wieszasz na gwoździu nowy łańcuch i ten używany i za pomocą suwmiarki mierzysz sobie wyciągnięcie w milimetrach, a następnie przeliczasz to na procenty.
  9. Czy wpływa? Oczywiście, że wpływa - smarowanie zmniejsza tarcie, mniejsze tarcie mniejszy ubytek materiału. Czy zapobiega? Nie zapobiega. Czy smarować czy nie smarować? Oczywiście że smarować.
  10. Ta orca jest na niżej klasyfikowanych włóknach OMR, natomiast nie jest to wada, w sensie rozumiem, że dopiero zaczynasz jazde na szosie, nie odczujesz różnicy między OMR a OMX, różnica w wadze niewielka oraz sztywności, szosa w porównaniu do gravela opiera się na węższych oponach z wyższym ciśnieniem, tak więc karbon w tym wypadku pełni również rolę narzędzia do zwięszenia komfortu, tłumienie mikrodrgań, myślę, że raczej każdy CI powie, że jeśli tylko byś miał do wyboru karbon powiedzmy z 105 a aluminium z ultegrą to opcja karbonu jest o wiele lepsza, napęd od 105 w góre działa bardzo podobnie jeśli chodzi o jakość pracy, różnica to głownie waga, ale na pewno jest łatwiej zupgradować osprzęt niż wymieniać cała ramę. Ważne jest aby rama miała odpowiednią geometrię do założonego przez Ciebie celu, bo możesz kupić super rower ale np z zbyt agresywną geometrią i potem męczyć się w trakcie jazdy. Generalnie jeśli chodzi o orbe bardzo ją polecam bo sam mam orce aero i w cenie jaką za nią dałem myślę, że ciężko o coś lepszego.
  11. Super, tylko te Foxy to spory koszt serwisowania. Sami tutaj na forum piszecie. Sam przegląd podstawowy po 125 godzinach (zalecenie Foxa) to kwota rzędu 700 zł tył i ok. 600 przód. Jestem w błędzie !? A może dla nie wymagajacej jazdy należałoby po prostu olać ten podstawowy przegląd po 125 godzinach ?
  12. @Galvatron czyli chcesz powiedzieć, że niepotrzebnie smarujemy i chłopaki biją pianę w wątkach o lubrykantach do łańcucha?
  13. Smarowanie nie ma żadnego wpływu na rozciąganie się łańcucha, a wymiana korby jest konieczna tylko w wypadku, gdy rozciągnięty łańcuch zniszczył zęby, a zębatki są przynitowane. Wypróbuj KMC X8/X9.
  14. A tę swoja teorię na czym opierasz? Chłopski zdrowy rozum?
  15. Te wszystkie mierniki wyciągnięcia łańcucha są nic nie warte.
  16. Raczej słaby łańcuch. U mnie ostatnio łańcuch 11 rzędowy HG-701 po 4000 km ma 0,4 wyciągnięcia wg. przymiaru MW-03 PS @chudzinki ten przymiar to:
  17. Dzisiaj
  18. Zdecydowanie za duże koła. Mój 9 latek jezdzi w MTB na 24" i według mnie to optymalny rozmiar. Kilku rówieśników ma 26" i w mojej opinii są to rowery zdecydowanie za duże i za ciężkie. W szosie ma ramę XS i opony 700c i jest to zestaw zdecydowanie na wyrost. Wszystko poskracane na minimum łącznie z mostkiem i przesunięciem siodełka do przodu.
  19. Kup nowy lepszy łańcuch i jeździj aż Ci zacznie przeskakiwać przy silnym nacisku. Wtedy będziesz wiedział ile wytrzymuje zestaw kaseta + łańcuch. Ja się też kiedyś przejąłem i kupiłem przymiar do łańcucha ale jak mi wyszło że powinienem wymieniać łańcuch co 500 km to trafił na złom. Jeżdżę do zużycia łańcucha i kasety i wychodzi mi ok 8000 km. Wyciągnięty łańcuch co najwyżej zniszczy kasetę ( tarcze z przodu z reguły są bardziej wytrzymałe) a 8 rzędowa kaseta nie jest na tyle droga by opłacało się wymieniać co chwilę łańcuch by ją chronić.
  20. Czyli to jednak karbonowa rama robi na tyle dużą różnicę, że lepiej kupić nawet ze słabszymi podzespołami? Myślałem że właśnie na opak, zwłaszcza że w tej cenie to pewnie jakiś entry-level karbon. No nic, na szczęście mi się nie spieszy to się popytam jeszcze w sklepach. Dzięki za odpowiedź
  21. sznib

    [sztyca] One up trzaski

    Jak sprawdzić czy to na pewno sztyca/siodełko: chwilę jechać na stojanko jak ustanie to tak. Niestety, ale jarzmo sztycy jest podatne na zabrudzenia, które mogą prowadzić do niepożądanych odgłosów. Pomaga jedynie rozebranie, wyczyszczenie, ponowne nasmarowanie i złożenie do kupy. Bebechy sztycy nie mają na to wpływu.
  22. 34:51 = 0,666. Analogicznie przy Twoim. Im mniejsza wartość tym miększe przełożenie bądź jakiś kalkulator np. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,36&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth
  23. Dziękuję za porady. Rozglądnę się jeszcze za rowerem skoro już od jakiegoś czasu to robię. Dobrze, że nie śpieszyłem się z zakupem. Mam jeszcze tylko pytanie jak obliczyć tą wartość przełożeń, odnośnie swojego roweru górskiego i przykładowo roweru KTM Ultra Glorious 29 z napędem 1x12, kasetą Shimano M6100-12 / 10-51 i korbowodem Shimano Deore MT510 34T.
  24. Na 8-10 latka aż 29"? Nawet jak jest bardzo wysoki to nie wiem czy więcej niż 26" nie będzie za duże i mało zwrotne. No i waga.
  25. Branża rowerowa przeinwestowała i wiele firm upada. Sklepy nawet nie odbierają zamówionych rowerów, bo nie sprzedały starych. Rynek ogólnie rzecz mówiąc się załamał i rowery są sprzedawane nawet poniżej kosztów.
  26. Bo o zachodzie. Pozdrow'er😘
  27. Jeśli to KMC serii Z to jest jeszcze gorszy niż HG41.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...