Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Buty są nowe, z "korkami" do wkręcenia. Pudełko niestety zostało mocno zmaltretowane przez firmę kurierską więc na tzw. prezent się nie nada. Cena dla forumowiczów 700zł. https://www.olx.pl/d/oferta/dmt-km0-43-27-70cm-CID767-ID17Q92J.html?bs=olx_pro_listing
  3. xms

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    VN Nootau Cześć Maciek, Jak Ci się jeździ?🙂 Mam do niego sentyment, do dziś żałuję, że sprzedałem ale w dobre ręce trafił więc o tyle super😉 pozdrawiam, Marcin
  4. Dzisiaj
  5. Zakładaj i śmigaj. Z damperami jest nieco inaczej i raczej mało kto robi zerówki. Ja w żadnym nie robiłem tylko nieco wcześniej szedł na serwis niż po sezonie i tyle. Z racji, budowy, ciśnień jest też bardziej problematycznie względem przedniego amora wiec i tak jak coś będzie nie tak to oddajesz na gwarancję i tyle. Nie ma co gdybać i się zamartwiać.
  6. Bo jeszcze jedno leśne z udanego wyjazdu.
  7. Chce sie dowiedziec czy opłaca sie robic serwis odrazu nic nie jezdżac (producent rock shox nie mowi nic o serwisie zerowym to znaczy serwisie odrazu po wyjęciu z pudełka).Wydaje mi sie ze to niemozliwe aby było tak malo oleju aby sie cos stało a jak jest cos nie tak z damper jest źle złożony to jest gwarncja na wady konstrukcyjne wiec czy jest mozliwe aby było tak malo oleju aby sie cos stało typu przetarcia itp? Prosze nie pisac o jakis gumowych osłonach bo to jest chyba jakis żart nie śmieszny. czy jak jest źle spasowny to da cos serwis zerowy? Czy tam jest tylko spawdzenie smarow i oleju
  8. Gość kupił bardziej zaawansowany damper o coś pyta konkretnie a dostaje patenty z szopy u Mirka z początku lat 90-ych... Można się czymś fascynować ale są jakieś granice przeginania.
  9. Była niedawno dyskusja o spodenkach kolarskich, chwalono produkty marki YkYWBike, że niby jakaś lepsza jakość niż pozostałe firmy - zwłaszcza że cena dość wysoka jakby dokonać porównań. Więc troche z potrzeb a trochę z ciekawości zamówiłem sobie to: https://pl.aliexpress.com/item/1005006805825895.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.15.37591c24vAkmia&gatewayAdapt=glo2pol Dziś doszło i już mogę powiedzieć, że materiał podobny jak w innych chińczykach sprzedawanych w podobnych cenach, jedna konkretna różnica jaką już zauważyłem to że nogawki 3/4 są elastyczne i nie ściskają łydki tak jak to np miało miejsce w spodenkach RION 3/4 które posiadam i są na łydkach zbyt ciasne. Zauważyłem też że wkładka w tych YKYWach jest identyczna jak w InBike'ach które posiadam. Ta wkładka jest wygodna więc spodziewam się ze będzie dobrze. Za połowę ceny podobnych spodenek w PL, tych tańszych oczywiście, do powiedzmy 250 PLN, to jakość jest wystarczająca. Rozmiarówka EU/US XL, Asia XXL, na moje 182 wzrostu i 81 kg idealna.
  10. Fabryczne osłony są rzeczywiście zaciśnięte z góry i z dołu, też miałem obawy czy przyleganie na dole będzie wystarczające. Praktyka pokazała, że odpowiednio przycięta guma przylega tak dokładnie, że podczas sprawdzania nie zauważyłem ziaren piasku i innego brudu, ale po długim, długim czasie (ja uznałem że przez całe lato nie potrzeba czyścić), pojawia się kurz, bo mieszek osłony pracuje jak pompka, zasysa i wyrzuca powietrze przez otworki wentylacyjne. Ta osłona przewiduje miejsca na te otworki, trzeba je zrobić bo będzie się zapadać. Myślę że można ją podważyć (otworzyć) tylko gdy w szprychy wkręcą się gałęzie. Jest jeszcze jedno zabezpieczenie: osłona wewnątrz jest przestronna i nawet gdyby tam dostał się piasek, błoto, itp. to goleń będzie zabrudzona tak jak goła, to niczym nie grozi, ale trzeba wyczyscić, a to łatwo.
  11. Generalnie to XL nie jest przesadnie wielkie. Jedynie co mógłbyś wg mnie spróbować to zmienić mostek na krótszy, o ile ten już nie jest bardzo krótki... Jak to nie pomoże to zmiana roweru tylko musiałbyś dobrze pomyśleć na jaki. EDIT. To ja bym nie miał obaw do skrócenia nawet o 3 cm 🙂.
  12. w XL jest 110 mm, mogę odnieść się do szosy bo nigdy fitnessem nie jeździłem ale geometrycznie są to dosyć podobne rowery i w rozm. 58 miałem 120 mm, który po fitingu zmieniłem na 140mm, skracanie mostka w tym momencie powoduje, że przy dużych prędkościach rower może być dosyć nerwowy, czy da się w ten sposób jeździć ? Na pewno się da ale czy jest to optymalne to już inna sprawa, zależy też o ile by trzeba było go skracać skoro mówisz, że czujesz się nienaturalnie wyciągnięty. Choć fakt, że może przez dość skromne doświadczenie nie masz świadomości jak tak naprawdę pozycja na takim rowerze powinna wyglądać, sam po dłuższych okresach w enduro kiedy przesiadam się z fulla, który jest totalnie innym rowerem niż szosa, czuje się dziwnie, cieżko określić to uczucie i mimo, że początkowe wrażenie jest, że coś jest nie tak wiem, że tak ma być i to po paru km mija, ale tak jak mówię nie jestem w stanie CI powiedzieć, czy tylko Ci się wydaje, że coś jest nie tak, czy jest tak rzeczywiście. Inna sprawa to również proporcje ciała, wzrost jest jednym z czynników ale nie jest to miernik doskonały bo równie dobrze ktoś może mieć długie nogi i ręce a krótki tłów i mimo stosunkowo niewielkiego wzrostu dużo bardziej będzie mu pasować rozmiar, który teoretycznie jest za duży na niego. Przykład mój i kolegi mam 190 cm kolega ok 175 ale ma bardzo długie ręce i czuje się komfortowo na moich rowerach mimo, że teoretycznie są na niego za duże.
  13. Nie używałem ich z platformami tylko z spd więc nie wiem. Na platformy wolałem jakieś cieplejsze buty trekkingowe za kostkę plus grubsza skarpeta. Ale piny z "prawilnych" platform na pewno szybko zmasakrują takie ocieplacze
  14. Dzięki za odpowiedzi. Dyskomfort to poczucie, że siedzę za bardzo z przodu siodełka, jakbym się przesuwał do przodu w trakcie jazdy, plus że sięgam nienaturalnie daleko do kierownicy. To już może kwestia geometrii roweru, ale też mam wrażenie, że pedały są delikatnie nie w tym miejscu, w którym bym ich oczekiwał, szczególnie w czasie dłuższej trasy Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o osprzęt, terminologię itd. (stąd też taki pochopny zakup i zbytnie zaufanie w sklepie), więc nie jestem pewien, czy cały ten dyskomfort jest spowodowany rozmiarem, czy może część to cechy roweru i tak ma być. Jeśli chodzi o mostek, to jest oryginalny, jak na zdjęciu, ale niestety nie ma informacji w specyfikacji na stronie. Sprawdzę w domu.
  15. W tę stronę to ciężko przerobić rower, mniejszy dostosować do większej osoby jeszcze sie da przez chociażby wymianę mostka na dłuższy, w przypadku skracania mostka może bardzo mocno ucierpieć stabilność takiego roweru, więc raczej nie jest to zalecane. Wymiana widelca może skopać geometrię, komponenty są dobierane do ramy w taki sposób aby projektowana geometria miała sens, w przypadku mocnej ingerencji mającej na celu dopasować nietrafiony rozmiar można stworzyć ulepa, który nie do końca będzie spełniał warunki do jakich został zaprojektowany. Chyba, że była by to jakaś niewielka ingerencja ale przerabianie roweru z nietrafionym rozmiarem na siłę pod siebie raczej nie jest najlepszym pomysłem, zwłaszcza teraz gdzie jest wysyp promocji i można w dobrych pieniądzach kupić coś dobrze pasującego zakładając, że uda się sprzedać obecny w jakichś rozsądnych pieniądzach. Sam od lat z powodu pandemii i mocnego ograniczenia z wyborem rozmiaru jeżdżę na zbyt małym rozmiarze L gdzie powinienem mieć XL ale w tę stronę da się dostosować jeszcze rower.
  16. A na czym polegał ten dyskomfort? Jest przestrzelony rozmiar, nie da się ukryć, szczególnie na podsiodłówce... Jaka długość mostka jest obecnie?
  17. Hej, kupiłem w lipcu Treka FX Sport 4. Był w niezłej promocji, jechałem na wyjazd rowerowy nad morze, ostatnia sztuka i sprzedawca mnie namówił, bym wziął rozmiar XL (tylko taki był). Pojeździłem na nim trochę i jest bardzo fajny, no ale za duży. Tu mam pytanie, jakie zabiegi polecacie, by go trochę "zmniejszyć"? Regulacja położenia siodełka, zmiana widelca - są jeszcze inne opcje? I czy to w ogóle ma sens, czy się nakombinuję, wydam pieniądze, a i tak nic z tego nie będzie i najlepiej go sprzedać ze stratą póki bardzo mało używany? Mam 183 cm wzrostu, waga 82 kg. Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, bardziej rekreacyjnie, turystycznie. Przejechałem na nim jednego dnia z 90 km i dało się, no ale czuć było dyskomfort, więc się zastanawiam, może coś poradzicie Link do roweru: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-sport/f/F421-1/fx-sport-sl-4/47243/5323710
  18. Lepiej metoda powyżej A najlepiej poszukać odpowiednich CSC-ków z darmową wysyłką z Francji, czy innego punktu w EU
  19. Inne kąty, kształty, gięcia... Wszystkie baranki też takie same, a nikt nie mówi o podróbach Ofert do wyboru do koloru, łącznie z różnym gięciem flary i długościami pod typowy chwyt na klamkach jak w szosach od 400, itd., a ceny jak za zwykłe kiery. W sumie najtańsza opcja jak ktoś chce zostawić klamki MTB
  20. Z tą mocną nogą, jeśli masz na myśli to samo co ja, to możliwe, dość długo grałem w piłkę, a genetycznie mamy taką budowę ciała (z bratem), że łydki i uda mamy umięśnione i z doborem odpowiednich jeansów nie jest lekko. Brat ma gravela, akurat do trasy velo Dunajec czy podróży doliną Baryczy może bardziej odpowiedniego niz mój MTB, z tym że takie dłuższe wypady średnio raz/dwa w roku mi się zdarzają, a tak ogólnie to częściej zdarza mi się penetrować lasy czy jakieś polne drogi. A druga sprawa, mam koła Giant CR70 29 cali, które planuję wymienić. Możecie jakieś polecić czy zakładać nowy temat? Ilość biegów nie ma żadnego znaczenia. Ważne są przełożenia o co zapytał już @marvelo, ale nie udzieliłeś pełnej odpowiedzi... Jeśli o to chodzi, to mechanizm korbowy 40/30/22 zęby
  21. Wrzuć tam korbę trekingową 48/38/28 i po temacie.
  22. Może https://allegro.pl/oferta/lampka-tylna-knog-blinder-mini-square-30-lm-usb-16539871948 Przy niskim poziomie naładowania sygnalizuje diodą.
  23. Witam, mam pytanie chciałbym zmienić w rowerze Kross Hexagon x9 2015r. z napędu(tył 11-32 przód 42/34/24) na 1x12 oraz korbę w standardzie hollowtech II z starego "kwadratu" I pytanie jest następujące czy ten rower obsłuży ww. specyfikacje i co polecicie (koła 26)
  24. Ilość biegów nie ma żadnego znaczenia. Ważne są przełożenia o co zapytał już @marvelo, ale nie udzieliłeś pełnej odpowiedzi... Wynika z tego, że on jeździ na odpowiednim rowerze do dróg, którymi się poruszacie, a Ty nie. Tzn. większość pewnie by to spokojnie ogarnęła, ale Ty albo masz baaaardzo mocną nogę albo bardzo niską kadencję albo chodzi o to słynne "dokręcanie z górki" przy 60 km/h 😂.
  25. Talon 29er 2 GE XL Black,z roku 2015, jeśli się nie mylę. 11-34 zęby
  26. Która to wersja Talona, bo tam dawali różne korby i kasety? Ile zębów na blacie i czy na kasecie masz najmniejszą zębatkę 11-kę czy 12-kę?
  27. Cześć. Czy ktoś mógłby mi dać jakieś info onośnie zakupu kół na Ali? Rozumiem, że do ceny podanej na ali dodaję vat i clo? Sugerują tam, żeby wybierać opcję seller shipping method i wtedy oni płacą vat. Tak to działa? Lepiej się opłaca wziąć darmową przesyłkę i wszystkie te połaty zapłacić przy odbierze czy lepiej tą metoda powyżej? Przykładow ile będą mnie kosztowały finalnie takie koła? Koła z Ali
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...