Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Szukam informacji o możliwości zmiany ograniczenia prędkości w rowerze elektrycznym z napędem Bosch Performance Line CX. Chodzi o ustawienie limitu prędkości na 20mph. Pewnie potrzebne jest do tego oprogramowanie serwisowe i samemu nie da się tego zrobić? Robił ktoś coś takiego?
-
[Napęd] Kompatybilność napędu rowerowego Deore
Impress odpowiedział Siudini → na temat → Napęd rowerowy
Oczywiście że rama również decyduje o linii lancucha. Akurat trek dual sport 2 ma tylne widelki pod piaste bez boostu i linia lanucha wynosi 48.8mm. Autor chcial korbe z boostem która przesuwa calosc o 3mm. Korba z boostem nie jest dopasowana do tego roweru. -
[Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
nctrns odpowiedział majster_J23 → na temat → Hamulce rowerowe
Możesz dołożyć tzw. klamki przełajowe https://www.rowertour.com/p/180432/xlc-bl-r02-dzwignie-hamulcowe-przelajowe-czarne Wtedy będziesz mógł hamować tam gdzie chcesz, plus funkcja hamowanie zostanie w klamkomanetkach. Druga opcja, to szukanie karbonowego fitnessa, ale będzie raczej cięższy i droższy. https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nulane-c-62-slt-goblin-n-black/856400 -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Sansei6 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
nctrns odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo rdzawo -
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
spidelli odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Przyszedł bagażnik ale tylko wrzuciłem go... do bagażnika Wymieniłem dziś akumulator i kupiłem dwa średnio pasujące gniazda zapalniczki (za lutowanie się nie biorę, więc zamówiłem trzecie z wtyczką jak należy). Doprałem parownicą pół fotela kierowcy, bo burza mnie wygoniła Rowerów nie dotykałem, chyba że przypadkiem -
[Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
majster_J23 odpowiedział majster_J23 → na temat → Hamulce rowerowe
Wyciąganie z piwnicy po schodach w górę 13kg a 7,6kg to dla mnie dosyć duża różnica wagowa. A nie da rady rozebrać klamko-manetki i wydzielić osobno linkę hamulca do innej manetki obok? - Dzisiaj
-
@zekker Musimy mieć licznik kadencji. Wtedy jest ona zapisana w zaimportowanym pliku. Niestety masz rację co do kaset. W napędach o mniejszej ilości biegów wybór był znacznie większy. Teraz w przypadku Shimano wybór jest malutki. U innych producentów jest lepiej. Np. Classiefied ma 11-28, 11-30, 11-32, 11-34, 11-36, 11-40. Ale nawet jak masz 2-3 kasety do rozważenia, rodzaj napędu 1x lub 2x łatwiej jest dokonać wyboru.
-
Ja w tym roku ogarnąłem komplet z lemonbike.eu, na obręczach dt swissa rr521, piasta dt 370, ratchet 18T za niecałe 1.9 tys. Ładnie tyrkają XD Montaż i wysyłka trwała parę dni. Kontakt bardzo spoko. Mogę polecić. Może nie najlżejsze ale może mają coś lżejszego w ofercie.
-
[Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
Tyfon79 odpowiedział majster_J23 → na temat → Hamulce rowerowe
Co ma waga roweru do kręgosłupa to nie wiem ale jak masz aż taki problem to trzeba kupić rower bez baranka. -
Cześć wszystkim! Chciałbym w tym rowerze zmienić koła na coś do dość lekkiego, przy okazji z jakąś fajną piastą z ratchetem i fajnym tyrkaniem. Mam plan zakupić koła i zanieść do serwisu na zmianę. Na nie planuję założyć jakieś dętki TPU i oponę 35mm ze wzmocnieniem. Wrzucam fotę mocowań. Bardzo proszę o info co tutaj zastosować. Budżet za komplet kół + opony chciałbym się zamknąć do 1500 zł, natomiast jeśli to nieosiągalne to dołożę.
-
[Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
JWO odpowiedział majster_J23 → na temat → Hamulce rowerowe
To jest klamkomanetka, czyli klamka hamulca i manetka przerzutki. Nawet jak ja zamocujesz tam gdzie chcesz to ciężko będzie operować tym. Skroc mostek do minimum. Albo załóż odwrotnie -
Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
-
szy obserwuje zawartość → [Niemcy] Elberadweg, czyli Szlak Łaby - z Drezna do Magdeburga
-
Cześć! Na blog na początku lipca wpadła relacja z naszej majówki na "królowej niemiecki szlaków rowerowych", jak czasem można przeczytać o Łabie, czy raczej o Szlaku Rowerowym Łaby, w Niemczech i reszcie Europy określanej często oryginalną nazwą Elberadweg. "Królowa", bo Łaba jako przygotowana, zorganizowana trasa rowerowa istnieje już 30 lat. I to rzeczywiście jedna z tych "ikon" turystyki rowerowej w Europie, obok Dunaju, Renu, czy Loary. Zapraszam 👇 Szlak Rowerowy Łaby. Rowerowa podróż z Drezna do Magdeburga (Znajkraj) Całe 1200 kilometrów to nie jest dystans, a tym samym liczba dni, jakie wytrzymalibyśmy na jednym szlaku, więc na te kilka dni w okolicy majówki wybraliśmy sobie część z Drezna do Magdeburga - około 300 kilometrów - czyli mniej więcej jedną trzecią trasy, pierwszą patrząc od źródeł, biegnąca w całości w Niemczech. Taki dobór dystansu wynikał też z logistyki widzianej z punktu widzenia polskiego turysty, bo z centralnej Polski nad Łabę można dostać się: - albo pociągiem, albo samochodem do Frankfurtu nad Odrą, zostawić tam samochód, a potem pociągiem pojechać na start (do Drezna lub Magdeburga) i pociągiem wrócić z mety do Frankfurtu (z Magdeburga lub Drezna), - albo samochodem na start (do Drezna lub Magdeburga), a potem wrócić do samochodu szybkim pociągiem (do Drezna lub Magdeburga). Drezno, choć bliższe Polsce, dostępne jest pociągiem tylko z przesiadkami, albo z Wrocławia, albo z Poznania czy Warszawy - przez Frankfurt, ale za to powrót z Magdeburga przez Berlin do Frankfurtu robi się bardzo wygodnie - jednym bezpośrednim pociągiem regionalnej linii RE1 i w pociągach z chyba największym oznaczeniem przedziału rowerowego w Europie , na której stare składy ostatnio zastąpily nowe, wygodniejsze pociągi Stadler Kiss. A dalekobieżna linia Intercity relacji Drezno-Magdeburg obsługiwana jest przez wygodne, również dwupiętrowe, pociągi DB z 6 miejscami na rowery. Czas jazdy - ok. 2 godz. 40 minut. Ale wróćmy do Elberadweg Jak na rzeczną trasę, Łaba jest bardzo urozmaicona. To nie jest szlak typu Wiślanej Trasy Rowerowej w Małopolsce, gdzie długie kilometry jedziemy jedną drogą rowerową i wśród dość podobnych krajobrazów. Nad Łabą dzieje się znacznie więcej. Miasteczka, miasta, zamki, pałace, trasa po obydwu brzegach, z przeprawami promowymi, czasem na wale bliżej rzeki, czasem lasem nieco dalej, zwykle po asfalcie, ale miejscami po szutrze, kostce, a nawet po bruku. Rzekę obserwujemy czasem z bardzo bliska, a czasem wysoki wał pozwala na ogarnięcie szerszej perspektywy. Czasem w zasięgu wzroku mamy główne koryto Łaby, a czasami jej starorzecza. Ta zmienność i nieprzewidywalność prowadzenia szlaku była dla mnie naprawdę przyjemnym elementem wyjazdu. Wierzę, że to jest też jedna z tych rzeczy, przez które Niemcy wybierają Łabę swoim ulubionym szlakiem rowerowym. A jak się przyjrzycie nawierzchniom... od razu można poczuć, że przed nami przejechały nią już grube tysiące ludzi To nie jest lśniący nowością i wygodą szlak, gdzie w powietrzu czuć jeszcze woń asfaltowania - tu wiele kilometrów przejeżdza się chociażby po niefazowanej kostce, której stan jasno wskazuje na możliwą jej pełnoletność, a zaraz potem zjeżdża się na bruk, który przesuwa wskaźnik pokolenia o jedną wartość wyżej Tylko że to wszystko dzieje się w Niemczech, więc i ta kostka, i ten bruk są takie, że... szczególnie nie przeszkadzają. Kostka jest równiutka, bo przez te lata jak leży, nic po niej ciężkiego codziennie się nie przewalało, więc i nic nie popsuło gładkiej nawierzchni. Bruk? To na szczęście krótkie odcinki, a i tak robione z kostki bardziej delikatnej, spacerowo-parkowej, więc takiej, po której nie musimy uważać, żeby nie przygryźć sobie języka Ciekawostką infrastrukturalną jest stosowanie betonu wałowanego na drogach rowerowych, co w Polsce nie zdarza się często. Tam gdzie się pojawia, od razu wiadomo, gdzie jesteśmy - czyli najprawdopodobniej na odcinku biegnącym po terenach zalewowych Łaby. Generalnie, będąc jednak zwolennikiem szlaków asfaltowanych, przez to wygodnych i dostępnych dla wszystkich, muszę napisać, że Łaba tymi nawierzchniami nie zniechęca. A może nawet urozmaica jazdę tak, że patrzy się na tę mozaikę pod kołami z pewną sympatią. Jak to w Niemczech bywa, całej trasie towarzyszą "miejsca przyjazne rowerzystom", czyli obiekty noclegowe skupione w sieci Bett+Bike. Dodatkową ciekawostką nad Łabą jest, że ta ma jeszcze swoją, mniejszą sieć miejsc przyjaznych, które obok plakietki Bett+Bike wieszają dodatkową z charakterystycznym "e", czyli logiem Elberadweg. Jak je najlepiej rezerwować? Ja zawsze otwieram stronę Bett+Bike, wchodzę w wyszukiwanie, a tam z opcji umieszczonych na mapie wybieram wszystkie połozone przy Elberadweg (z listy "Radrouten..." u góry mapy). A potem sprawdzam, które są dostępne w serwisach noclegowych, z których korzystam. Podczas tego wyjazdu pięć z sześciu noclegów udało się zarezerwować właśnie w miejscach przyjaznych, więc czułem, że zminimalizowałem szansę na pozostawienie mnie z rowerem na chodniku przed hotelem Na koniec - świetna rzecz, świadcząca o pewnym rozmachu, z jakim to wszystko kręci się nad Łabą. Czyli bezpłatny roadbook, przewodnik po szlaku, który dostępny jest w obiektach współpracujących ze szlakiem - informacjach turystycznych, hotelach, restauracjach. Wielkość - nieprzypadkowa, czyli idealnie pasująca do mapnika. W środku nie tylko miejsca warte zobaczenia, właśnie wspomniane miejsca przyjazne, ale - z naszego punktu widzenia - przede wszystkim doskonała mapa, podzielona na odcinki, zwykle pasujące do części dziennych dystansów. A tam także kilometraże i przebiegi szlaku po obydwu brzegach. Oraz to, co nam bardzo się sprawdzało - aktualny stan prac na szlaku, rzeczy o których trzeba wiedzieć, które otwierały się po zeskanowaniu kodu QR dla danego odcinka. Oczywiście na oficjalnej stronie internetowej, czyli www.elberadweg.de. Naprawdę, fajnie wszystko to jest zorganizowane. Oraz - słówko o zwiedzaniu. Oprócz rowerów i spraw rowerowych jest również mnóstwo do zobaczenia, naprawdę. Na początek świetne Drezno, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie, a potem, w środku dystansu, jednego dnia ogląda się miejsca z aż trzech różnych wpisów na listę UNESCO - "Luterańskie miejsca pamięci w Eisleben i Wittenberdze", "Ogrody Dessau-Wörlitz" i "Bauhaus i jego miejsca w Weimarze, Dessau i Bernau". Łaba to prawdziwa uczta od strony kulturalno-historyczno-krajoznawczej Zapraszam po komplet wrażeń na blog https://www.znajkraj.pl/szlak-rowerowy-laby-rowerowa-podroz-z-drezna-do-magdeburga Szy.
-
- elberadweg
- łaba
-
(i 8 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Nieaktualne. Proszę usunąć wątek.
-
[Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
majster_J23 odpowiedział majster_J23 → na temat → Hamulce rowerowe
Jak już pisałem zamierzam kupić jak najlżejszy rower ze względu na problemy po stronie mojego kręgosłupa. Aż tak się nie pochylę do tych dźwigni. -
[Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
JWO odpowiedział majster_J23 → na temat → Hamulce rowerowe
Tak prosto się nie da. Możesz dodać drugie, takie do lemondki i trójnik. Ale to tylko hamulce, a tam jest jeszcze przerzutka Tylko po co? Tracisz cała zaletę klamkomanetki i baranka -
[do 10 000] rower typu fitness lub innej wygodnej geometrii
Makto odpowiedział Makto → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Witam ponownie, dla zakończenia wątku wrzucam info, że zdecydowałem się na używkę Giant Fastroad Comax, który teraz warzy 10,4 kg i resztę budżetu przeznaczę na jego odświeżenie, lekkie odchudzenie i nadanie "lekkości". -
[Gleby] Jak często Wam się zdarzają? Wasze statystyki
Wojcio odpowiedział pedalarz339 → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
Statystyka z 3 tygodni w górach - prawie codziennie jazda - bikeparki lub wycieczki - moje straty - jedna goleń poharatana pedałem - błąd na zmęczeniu, bez przewrotki, tylko nieszczęśliwe podparcie nogą na Cyganie. Bez szycia, tylko pro-opatrunek. Przy okazji odświeżyłem szczepienie na tężec :). Żona - kilka siniaków - przewróciła się w liście - jak na materac, ale rower upadł na nią. Córka bez uszczerbku. Straty w sprzęcie - jedna opona (stara była i łysa) i rysa na ramie (w transporcie). Ogólnie jestem zadowolony -
majster_J23 obserwuje zawartość → [Hamulce przednie] Przeniesienie dźwigni w Romet Huragan CRD
-
burz zmienił swoje zdjęcie profilowe
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: majster_J23
-
[amortyzator przedni] Problem z dobraniem amortyzatora do koła
tymek1850 odpowiedział tymek1850 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Dzięki, to poszukam jakiś powietrzny -
Chciałem kupić żonie - wzrost 156cm, przekrok 72cm - rower jwt. Geometria roweru dostępna tutaj: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-gen-4/p/40819/?colorCode=grey&aid[39899]=122745&step=2&aid[39905]=122789&aid[39900]=122749§ion=RESULTS_PAGE Wychodzi, że żona jest na pograniczu XS i S. Czy bez przymieżania da się jakoś wstępnie ustalić, który rozmiar byłby bardziej odpowiedni? Wziąłbym Skę ale najbardziej martwi mnie przekrok (mierzony bez butów), który wynosi 72cm a wg rozpiski rozmiar S ma 71.5. Ktoś coś podpowie?
-
Purple_OGF obserwuje zawartość → [amortyzator przedni] Problem z dobraniem amortyzatora do koła
-
[amortyzator przedni] Problem z dobraniem amortyzatora do koła
Purple_OGF odpowiedział tymek1850 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Poszukaj jakiegoś rockshoxa na grupach na fb i na olx można perełkę trafić pasującą idealnie -
[rower] Cube Attain SLX 2025
Talrand odpowiedział hubi44 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ten rower na zdjęciu to nie SLX tylko Race: Strona Cube'a -
nie. Ale jak chcesz sobie dodać km które już zrobiłeś na tym rowerze to nie dodasz. Kubim można kilka czujników podpiąć na pewno