Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[mocowanie nawigacji] jaki holder z górnym mocowaniem?
cervandes odpowiedział pierotez → na temat → Akcesoria rowerowe
Uchwyt zostaw, kup samą przedłużkę mocowania gopro odpowiedniej długości. Wtedy pozycja GPSa się nie przesunie a lampkę wyniesiesz w przód o ile potrzebujesz. -
Cześć wszystkim! Mam hamulce Tektro HD-M285 i nie hamują najlepiej, nie są zapowietrzone, są ustawione czyli odległości w zacisku klocków od tarczy równe. One po prostu już takie są. Założyłem klocki 2 lata temu ceramiczne czerwone od Szajbajk, ale to był błąd, szurały po tarczy i nie hamowały. Wróciłem w styczniu do oryginalnych żywicznych Tektro E10.11, bo tak mi zalecił serwisant, że najlepiej stosować klocki producenta hamulców. Tył nawet hamuje, ale przód to tylko spowalniacz, a nie hamulec. Tarcze są przód/tył Tektro TK160-24. Czy wymieniana tarczy na większą TK180-24 to dobry pomysł ? A może na TK203-24. To kwestia adaptera A11 dla 180 mm lub A7 dla 203 mm. Naczytałem się, że amortyzator może nie przyjąć tarczy 203 mm z uwagi na zbyt duże siły. Mam amortyzator o skoku 63 mm SUNTOUR 700 NEX HLO typ SF16-NEX-DS-HLO-700C-63 gdzie w specyfikacji jest tarcza max. 180 mm, ale nie wiem czy się tym kierować, skoro to taki słaby hamulec. Klocków hamulcowych nie chcę zmieniać na metaliczne, bo to nie są raczej tarcze do tego, poza tym dźwięk szurania, chrobotania po tarczy psuje mi jazdę rowerem. Co mi radzicie, aby poprawić te hamulce HD-M285 ?
-
Przez przypadek wszedłem na forum przez przeglądarkę bez adblock'a
Bubbels odpowiedział Bubbels → na temat → Technical support
Brakuje jeszcze skaczącej reklamy tamponów z mikroskopijnym "X" aby nie dało się trafić No nic, dalej korzystam z blokerem reklam jak 99,9% użytkowników, tyle z tych reklam pożytku -
Zarejestrował się nowy użytkownik: Salwador91
- Dzisiaj
-
Nie krytykuję napędu elektrycznego, wprost przeciwnie uważam, że w większości przypadków nas "Kowalskich" te złote 50-100Wat wsparcia średnio stanowią zasadniczą różnicę pomiędzy wleczeniem się i przemęczeniem a lekkim i przyjemnym poruszaniem na dłuższym dystansie. Powiem więcej, jak się popatrzy na różne konstrukcje rowerów, jak i gdzie one się poruszają to widać, że przy obecnie dostępnych lekkich materiałach i wielu możliwych rozwiązaniach konstrukcyjnych można za pomocą napędu elektrycznego zamienić rower w pojazd, które pełnoprawnie będzie uczestniczył w ruchu drogowym jako środek transportu. Kiedy powstawały pierwsze motocykle to wychodziły z bazy roweru, silnik za słaby za ciężki zmuszał do wzmocnienia ramy i kół bo technologia była niewydajna. Dzisiaj bez tych ograniczeń chyba tylko przepisy blokują rozwój czegoś pomiędzy, rowerem, hulajnogą elektryczną, trajką i nie wiem czym jeszcze. Natomiast z tej perspektywy bardzo lekkich wydajnych materiałów zdolność poruszania się zupełnie samodzielnie siłą ludzkich mięśni wydaje mi się być koronnym testem dla tego czy konstrukcja jest dobra czy ma wady. Otóż dobra konstrukcja będzie lekka, sprawna w miejscu użytkowania, wydajna energetycznie tak by stosunkowo słaby człowiek z powodzeniem i jeśli chce przy małym wysiłku mógł się nią poruszać. Tak właśnie powstał rower, już na początku, odbijając się nogami od podłoża ówcześni cykliści na de facto polnych drogach osiągali lepsze prędkości niż dobry biegacz. Prędkość kilkanaście km/h była tym czymś co zapewniało przewagę. Dziś, wobec ciągłego postępu. mamy bardzo dobre drogi w porównaniu z tymi z okresu powstawania roweru i oczekiwania wobec roweru są i muszą być wyższe. Jeśli chodzi o rower na szosę to rower szosowy, stuletnia już konstrukcja, to nie jest demon prędkości. Owszem na podjazdy trudno znaleźć mu konkurencję, bo jest lekki i sztywny ale poza dłuższymi podjazdami widać te sto lat opóźnienia rozwojowego konstrukcji. Wystarczyłoby, żeby UCI na czasówkach zniosło wszelkie ograniczenia i natychmiast obecne rowery TT takie jakie znamy poszłyby do lamusa a na starcie pojawiły by się prawdziwe dziwactwa co potrwałoby do czasu dopracowania optymalnej konstrukcji. Właśnie taka optymalna, dopracowana w wyścigu konstrukcja nam amatorom bardzo by się przydała. Trochę, cięższa, trochę wygodniejsza, znacznie bardziej niż trochę tańsza i trochę wolniejsza. Niestety partykularne interesy dużych graczy biznesu blokują tu postęp. Równolegle ma miejsce rozwój w znacznie wolniejszym tempie. Wygląda na to, że kiedy jakieś materiały i rozwiązania stają się powszechne i tanie to wprowadza się poza tym światem wyścigu coś nowego. Jest to inne tempo, nie podyktowane kursem na zwycięstwo. Testy są znacznie mniejsze i trwają dłużej. Widać jednak i ten postęp. Bo postępu nie da się zatrzymać. W pewnym momencie zostanie dopracowana uniwersalna konstrukcja, która będzie miała przewagę nad dotychczasowym sprzętem i nic nie powstrzyma jej rozprzestrzeniania się. Ile i jakich będzie miała kół, czy i jak może wyglądać? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że o ile na teren rower może niewiele się zmienić od tego jaki jest obecnie o tyle na szosę to nie będzie już ten sam sprzęt tylko coś całkiem innego. Jakie może mieć cechy: - szybki i wydajny, - wygodny, - wystarczająco lekki, - .... inne można dodać od siebie oczekiwania.
- 12 011 odpowiedzi
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Cross90 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo na szosa sucha -
Rybus85 obserwuje zawartość → [Opony] . Opony do gravela pod dętkę.
-
Ciekawie się robi. Niektórych nawet nie brałem pod uwagę. Najbardziej ciekawi mnie HUTCHINSON Caracal Race,ale cenowo nie za bardzo. Chyba że trafi się jakaś promka 😂 No i z tego co na szybko czytałem to HUTCHINSON Caracal Race typowo pod wyścigi a wersja "tylko" caracal ma inny skład mieszanki i na wkładkę anryprzebiciową. A na tym mi zależy. Więc jak już bym szukał to bez dopisku Race
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Sztalo
-
Powitoł A opony naładowane są helem, co niweluje ich kowadłowatość "Chciałem i mam" - takie wyjaśnienie do mnie przemawia. A filozofowanie... Nie mogę znaleźć kolejnego wpisu tyczącego tej Sarmy - widzicie gdzieś? Ciekaw jestem, czy tą kolejną "szaloną" modyfikacją nie było wrzucenie do niej silnika elektrycznego edyta - OK, to chyba ta z OLX, więc bez silnika
- 12 011 odpowiedzi
-
[rura sterowa] czy dawać smar
RabbitHood odpowiedział gabrielxxx → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
1. Prawie wszędzie dawaj smar - nie zaszkodzi a pomoże. W tym przypadku - czy jest potrzebny? Pewnie się obejdzie - ale jak dla mnie to ułatwienie montażu i dodatkowa ochrona przed korozją. 2. Podobnie z threadlockami - niby nie musisz - ale jak dla mnie warto. Mniejszy moment przy dokręcaniu i spokojniejsza głowa. A jaki? Jakikolwiek - może być niebieski locktite. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
spidelli odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Ja mam Maxxis Receptor 700x40c i jestem z nich bardzo zadowolony - są dość szybkie na asfalcie, ciche, zadziwiająco dzielne na "powierzchniowo czynnym" piasku, dla mnie naprawdę spoko. Jak te zajadę to będę chciał spróbować Challenge Gravel Grinder bo widziałem jakieś testy, że są szybsze od Receptorów i mają lepszą ochronę przeciwprzebiciową (ja już jeżdżę na nich rok i miałem jednego kapcia od jakiegoś bardzo cienkiego drucika, którego nawet ciężko było znaleźć) ale są dość drogie. Innym kandydatem, niestety też drogim, na następcę Receptrów są Caracale. Miałem Hutchinsony Overide 700x35c (wersja zwijana pod dętke, są też 38c) i też były bardzo spoko, też godne polecenia, szybkie, lekkie, tylko 300 czy 330 g, przez prawie dwa lata mialem tylko jednego kapcia i to z mojej winy, typowy snake (za niskie ciśnienie) po najechaniu na kątownik wyrzucony wraz z gruzem na drogę w lesie (czyjaś prywatna inicjatywa pozbycia się gruzu pod przykrywką utwardzenia drogi leśnej)
-
gabrielxxx obserwuje zawartość → [rura sterowa] czy dawać smar
-
Witajcie, za kilka dni będę miał do odbioru amortyzator przedni oraz damper, gdyż wracają z serwisu. Mam do Was pytanie, czy jak będę zakładał amortyzator przedni to na rurę sterową trzeba dawać jakiś smar? Bo jak zdemontowałem do wysyłki to widziałem, że tam był. I jeśli tak to jaki powinienem dać? Oraz jak będę wkręcał damper do ramy karbonowej to na te śrubki dawać klej do gwintu? Wydaje mi się że był przy demontażu, bo gwint miejscami był kolorowy. I jeśli tak to jaki to klej? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za zainteresowanie.
-
[Statystki] Dystans 2025
JWO odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 6710 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) Sansei6 - 2225 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
FalconHeavy obserwuje zawartość → [zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
-
[luzy] dziwne dźwięki z koła/widelca przednim kole
tymek1850 odpowiedział tymek1850 → na temat → SR Suntour
Luzy na sterach sprawdziłem i nic nie było a co do tarcz to nie jestem pewien, musiałbym zdemontować zacisk i sprawdzić, ale myślę że to jednak kwestia tego, że ten "ten model po prostu tak ma" -
[Statystki] Dystans 2025
provayder odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 6710 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) Sansei6 - 2225 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
[3000-4000] Cross/fitness/uniwersalny
RabbitHood odpowiedział MajsterMikas → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Już któryś raz robisz smaka na tego polygona patrze a dostać je w Polsce to już łatwiej guza na głowę. Ale powiem - gdybym miał kupić croso-fitnesa to ciekawy wybór -
KrissDeValnor obserwuje zawartość → [3000-4000] Cross/fitness/uniwersalny
-
[3000-4000] Cross/fitness/uniwersalny
KrissDeValnor odpowiedział MajsterMikas → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Sprawdź Polygon Path F4. - Wczoraj
-
[miejski, gates] szukam nowego miejskiego z paskiem
StrayRider odpowiedział Wojcio → na temat → Miejskie i trekkingowe
Jak pasek to może warto poszukać coś używanego: Ogłoszenie1, Ogłoszenie2, Ogłoszenie3, Ogłoszenie4 Bo z nowych jak tylko 5km na dojazdy do pracy, to wszystkie wymagania ma: CLIMBER -
[9000] uniwersalny rower do jazdy rekreacyjnej
burchlak odpowiedział renmaister → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Trudno ocenic co bedzie lepsze, wygodniejsze i bardziej komfortowe kiedy nie znamy wad aktualnego roweru ewentualnie informacji co chcesz zmienic. Znajomy jezdzil na orkanie, pasowal mu i nie narzekal to kupil wersje MM (ebike) i jest "lepiej", wygoda i komfort zostaly takie same Te rowery maja regulowane mostki itd. wiec daja duzo miejsca na dopasowanie pod siebie. -
[mocowanie nawigacji] jaki holder z górnym mocowaniem?
pierotez odpowiedział pierotez → na temat → Akcesoria rowerowe
OK, mam teraz mocowany na kierę wychodzący od góry a nie od środka i nawigacja OK ale jest za krótki i dalej lampka koliduje z pancerzami. Skłaniałbym się teraz za przesłużeniem mostka jak wyżej Ogevkin tylko wydłużyłbym jego mocowanie o 3cm (tyle kolidują pancerze). Będę musiał poszukać tych tulejek powiedzmy z aluminium i przyciąć o 3ch. Śruby też pewnie będę musiał wziąć odpowiednio dłuższe. -
[9000] uniwersalny rower do jazdy rekreacyjnej
StrayRider odpowiedział renmaister → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wygodniejsze to były by rowery tzw. "miejskie", gdzie pozycja jest bardziej wyprostowana, np: Gazelle Chamonix C7 Albo crossowe, trekkingowe, miejskie - różnie są kategoryzowane - gdzie kierownica będzie wyżej od siodełka, pozycja wygodniejsza niż w Romet Orkan, i/lub bardziej gięta kierownica. Na początek do sprawdzenia kilka propozycji: Koga F3 5.0 - Koga GAZELLE Orange C7 CUBE Nature UNIBIKE CROSSFIRE - Unibike -
[3000-4000] Cross/fitness/uniwersalny
MajsterMikas odpowiedział MajsterMikas → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
To był Giant Roam 1 z 2017, którego już nie posiadam. Co do pozycji, to raczej bardziej spokojna. Myślałem oczywiście o gravelu z barankiem, ale przeważył aspekt, że więcej czasu spędzam w mieście i nie będzie on taki praktyczny w kilkukilometrowych dojazdach do pracy czy po przysłowiowe bułki do sklepu. Nie zależy mi na poprawianiu czasu, a na komfortowej i płynnej jeździe ze średnią 20kilka km/h. Napędu 2x też nie wykluczam, gdyby 1x nie udało się znaleźć. To po prostu fanaberia z mojej strony. -
[3000-4000] Cross/fitness/uniwersalny
StrayRider odpowiedział MajsterMikas → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Pytanie co chcesz zmienić w obecnym rowerze w porównaniu do poprzedniego. Czy to tylko napęd - koniecznie 1x? (miasto i poza miasto - nie wykluczałbym 2x) Inny typ roweru czy jak do tej pory, cross? Czy pozycja ma znaczenie? Czy może być bardziej "agresywna" czy preferowana "spokojna" geometria? (może kierownica typu baranek - w mieście na górnym chwycie, też można jeździć) Jaki typ jazdy, jakie średnie prędkości w mieście i poza miastem, czy dojazd z A do B, czy chęci poprawiania "czasu" przejazdu? 3x10 - to nie taki leciwy Co to za model? -
[3000-4000] Cross/fitness/uniwersalny
cga odpowiedział MajsterMikas → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jak myślisz o x7 to x5 z tego co piszą ma jednakową ramę tylko inny osprzęt. Ja teraz expl 520 i myślę io zmianie na x5 lub expl 540 (teraz w promo za 3k ale już wersja na cues, nie deore jak rok temu. -
[luzy] dziwne dźwięki z koła/widelca przednim kole
ACTIVIA odpowiedział tymek1850 → na temat → SR Suntour
XCT to amortyzator spręzynowy. częstym metalicznym stukaniem podczas uderzenia kołem o podłoże jest to że tam sprężyna nie ma żadnej otuliny na zewnątrz w porównaniu do XCR który ma i przy uderzeniu sprężyna uderza na boki czyli w rurę goleniową przez co słychać metaliczne dźwięki. Otuliny żadnej nie nałozysz bo spręzyna nie wejdzie ci do środka rury Także stukaniem mogą być luzy na ślizgach, luzy na sterach, DRŻENIE TARCZY HAMULCOWEJ -
Cześć, przesiadam się z roweru crossowego z dosyć leciwym już napędem Deore 3x10. Wzrost 180, waga 70 kg. Szukam czegoś uniwersalnego do miasta i okazjonalne wyjazdy poza miasto (90% asfalt). Chciałbym rower ze świeżymi rozwiązaniami. Podobają mi się ze względu na swoją prostotę napędy z jednym blatem z przodu (w poprzednim rowerze praktycznie cały czas jeździłem na blacie 36t). Jeżdżę po bardzo płaskiej okolicy bez podjazdów. Chciałbym też hamulce hydrauliczne, jeśli amortyzator to powietrzny, a miłym dodatkiem będą sztywne osie. Jako taki ideał, wydaje mi się Polygon Heist X7, ale jest niedostępny od dłuższego czasu. Myślałem też nad MTB z założeniem węższych opon, tutaj jest wiele propozycji na bardzo rozsądnym osprzęcie (Radon 6, Romet Mustang M8, Explorer 540). Mają jednak korby 30-32t, a one wydają się bezsensu na asfalt. Trek DS2/DS3 gen 5 są często polecane, ale wydają się gorzej wyposażone w porównaniu do tego Polygona, a do tego mają nietypowe koła 27,5. Coś polecacie?