Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzięki za wszystkie komentarze i propozycje! Nie upieram się przy Di2 – po prostu przeglądam różne modele na różnych stronach, żeby zobaczyć co się mieści w budżecie do 10 tys. zł. Główny warunek to rama karbonowa i przynajmniej osprzęt Shimano 105 (mechaniczna jak najbardziej wchodzi w grę). Resztę – jak koła, opony itd. – będę dostosowywać pod siebie w kolejnych krokach już po zakupie. Mam 180 cm wzrostu. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi – cały czas się uczę i rozglądam, więc każda opinia się liczy. Szukam po prostu ciekawych ofert jak rower Bianchi powyżej :))
  3. Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą.
  4. Faktycznie większe rozmiary Mustang M1 trzeba by dołożyć z 300zł ... W planowanym budżecie można jeszcze rozważyć: MTB ATTABO ALPE 3.0 (dostępne większe rozmiary) madani Cabrero
  5. To było pytanie: czy jest sens zmieniać czy nie i dostałem na nie odpowiedź, że nie ma bo kombinacja mocnego silnika + napęd 12s z małymi zębatkami będzie powodował taki efekt. Wszystkie osobiste przytyczki o tym, że mam nauczyć się po 50tce jeździć z kadencją 75, że zły rower wybrałem itd są naprawdę niepotrzebne i świadczą tylko o tym, że ktoś ma małego i chce dogryzając innym lepiej się poczuć. jak dla mnie temat zamknięty
  6. Kup ten który będzie w lepszym stanie
  7. Zupełnie prawidłowo wycięciem na klucz do góry.
  8. Witam, mam do sprzedania 2 miesięczny rower, sprawny 100%, otarcia na klamkach hamulcowych widać na zdjęciu. Dołączam pedały które bardzo dobrze trzymają przyczepność. Tylko odbiór osobisty. Pełna specyfikacja roweru tutaj: https://www.greenbike.pl/rower-trailowy-orbea-laufey-h-ltd-w-100-gotowy-platformy-gr500-gratis-p-9734.html?gad_source=1&gad_campaignid=2031114695 Rower posiada regulację wysokości siodełka w kierownicy, co daje dodatkową zabawę. CENA: 9500 , OBDIÓR W KATOWICACH
  9. Dzień dobry, jest to mój pierwszy post od razu zaznaczę, że w rowerach jest kompletnie zielony. Rok temu kupiłem MTB z kołami 29” i oponami MAXXIS IKON 29 x 2,2. Nie wiedząc w sumie, że sa rowery crossowe. Jako, że jeżdżę tylko po twardych, ubitych, suchych drogach oraz ścieżkach rowerowych w tym asfaltowych jak i żwirowych to chciałbym zmienić te opony na coś odpowiedniego. Trochę poczytałem i często przewijają się modele: Continental Race King II Performance oraz SCHWALBE G-One Allround Performance (w obu mogę mylić wersje). Tutaj pojawiają się pytania, czy lepiej wymienić samą oponę czy całe koło? Czy powyższe opony są dobre? Jaki rozmiar szukać, oznaczenia na stronach nic mi nie mówią np 28x1.35” albo 27.5x2.80”. Jeżeli zapomniałem o jakiejś informacji to dajcie znać.
  10. Tylko że im wyższa kadencja, tym trudniej utrzymać wysoki moment obrotowy. Oczywiście moc wciąż może rosnąć, ale tylko tak długo jak wzrost obrotów "nadrabia" z nawiązką spadek momentu. Tak jak w silnikach spalinowych, moment opada (względem maksymalnego), ale moc jeszcze długo rośnie, zwykle aż do obrotów niewiele poniżej ogranicznika. Tylko że gdy tej mocy nie potrzeba wiele zawsze lepiej się opłaca (pod względem zużycia energii) generować stosunkowo wysoki moment na niskich i średnich obrotach. Po wysokie sięgamy dopiero gdy chodzi o maksymalne osiągi (przyspieszenie, prędkość maksymalna, pokonywanie stromych podjazdów). Generalnie, w jeździe na rowerze jest wyraźna prawidłowość, że im mniejsze zapotrzebowanie na moc, tym niższa kadencja. Tak jest ekonomiczniej. Understanding optimal cadence dynamics: a systematic analysis of the power-velocity relationship in track cyclists with increasing exercise intensity - PMC In summary, our study reveals a consistent and systematic increase in the optimal cycling cadence with intensity, following a sigmoidal pattern. This increment spans from 45 rpm during very low-intensity efforts to 85 rpm at maximal aerobic effort, irrespective of the specific physiological parameter considered.
  11. Dzisiaj
  12. Aaa, faktycznie, prawie prostokątny właściwie to 3x3 jest, no i teraz mam zagwozdkę czy starczy.
  13. Dzięki. Tak wiem, że używka to zawsze ryzyko. Znam tą ofertę. Zbyt mały rozmiar :-(
  14. Stoję własnie przed podobnym wyborem, tylko ja zamiast budżetu 14k celuje bardziej w 2k, max 3k, bo w moim przypadku rower będzie zostawiany przed marketami i centrami handlowymi. U mnie będzie jazda ścieżkami, krzywymi drogami, czasem przejazd przez krawężnik, ale też ok. 5 km dziennie po nierównym wale. Myślałem o szosie, ale nie jestem przekonany do baranka, wpadła mi też w oko szosa z prostą kierownicą, ale tutaj znowu do jazdy po nierównościach może być ciężko. Poza tym jeźdżę cały rok, nawet w zimę, więc wąskie opony raczej nie zdadzą egzaminu. Crossy/fitnessy w tych pieniądzach to strasznie ciężkie krowy (14-15kg), więc siłą rzeczy stawiam na MTB. Przymierzałem się do Expl 540, jednak dla mnie strasznie niewygodna pozycja. Całkiem sensowy wydaje się też ROMET MUSTANG M8 2024 - tutaj całkiem fajna wygodna pozycja w porównaniu z Expl 540. Rower niby przeceniony z 5k na 3k, ale patrząc na osprzęt to jakoś mi się nie wydaje, że coś tam kosztuje 5k. Ostatecznie będę brał XC 100 z Second Life z deca (używane) i wydaje mi się sensownym rozwiązaniem. Mając budżet 14k, to już bym patrzył za jakimś elektrykem.
  15. Tam jest napisane: Dofinansowaniem w ramach programu, nie zostaną natomiast objęte pojazdy: które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). To by eliminowało 90% rynku, gdyż chipy są dostępne dla Bosch'a, Shimano, Yamahy, Panasonica.... Tutaj jest formalna postać propozycji tego programu Mój rower elektryczny - Fundusz Modernizacyjny - Portal Gov.pl Pełny zapis brzmi tak: Program dofinansowania wyklucza rowery, w których: Możliwe jest (na poziomie oprogramowania, interfejsu użytkownika lub poprzez ingerencję w elektronikę) zwiększenie progu zaprzestania wspomagania elektrycznego powyżej 25 km/h. Producent dopuszcza taką modyfikację i informuje o niej w instrukcji użytkownika lub dokumentacji dołączonej do roweru. Jest to proponowana zmiana 381 którą można znaleźć w katalogu propozycji https://www.gov.pl/attachment/201865d9-eae9-46ff-be02-7eeb5e4d32dc Nie znam przypadku, żeby producent informował o takiej możliwości w instrukcji czy dokumentacji. Nie są to rozwiązania fabryczne i wiąże się to z utratą gwarancji.
  16. Tak wygląda ten mityczny 😉 szpej do kalibrowania Park Toola
  17. Dodaje link na temat dotacji i aktualnych wymagań: https://www.infor.pl/twoje-pieniadze/swiadczenia/7013184,od-2500-zl-do-4500-zl-na-rower-ale-nie-wyprodukowany-w-chinach-do-wz.html
  18. " które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). " skąd masz te informacje @MikeStorm? fizyczną ingerencją w układ elektroniczny jest właśnie chip - ale dziwne to jest że dopłata by dotyczyła pojazdu, który po modyfikacji nie spełnia definicji roweru elektrycznego a jeśli tak będzie to Bosch pewnie udostępni taką opcję w aplikacji
  19. Teoretycznie coś się tam dzieje i może te dotacje będą. Przeczytałem listę wymagań. Czy ktokolwiek dotacje dostanie? bo bafang, bosch, yamaha, ananda z tych co znam odpadają (możliwość kupna chipa lub wyświetlacz) a nie wiem jak z resztą, bo dotacji nie dostaną rowery: które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny).
  20. Będzie bardzo ciężko kupić coś z dobrą/prawdziwą amortyzacją...aczkolwiek w rodzinie mamy b'twina 7 na pełnej "amortyzacji". dla mnie bezsensu, ale dwóch jego właścicieli chwali że wygodny bo amortyzacja przód/tył. Tak więc definicja amortyzacji/wygody jest tu dość względna. Ja amortyzatora używałem tylko na przodzie w rowerze do górskich szlaków. Na płaskie trasy, leśne ściezki używam roweru bez amortyzacji i dla mnie jest wygodny...😀
  21. Prostokątny, to nie jest (jest sześciokątny), ale mnie zmyliły zdjęcia na których połączono dwie sztuki, co jeszcze bardziej zamieszało. W lesie może być zarówno łatwiej (bo nie trzeba śledzi, są drzewa) jak i trudniej - bo może być ciasno. Ważne też, by to mocować tak, by nie zbierało wody. Sam nie wiem, czy wziął bym to na jednodniową wycieczkę, ale głupie nie jest.
  22. Witam, jestem na etapie wymiany roweru i rozważam rower z silnikiem Bafang m510 i GX panasonic ulritimate, oby dwa rowery typu sum. Czy mógłby mi ktos podpowiedzieć który z silników był by lepszym wyborem.
  23. Niestety w tym budżecie raczej musisz zrezygnować z fulla. SIedź i szukaj ofert na OLX itp., może coś trafisz, ale statystycznie przegrana sprawa.
  24. Na asfalcie bieżnik nie jest najważniejszy. Liczy się mieszanka, bo tarcie jest na poziomie bardziej mikro. Blokowanie tylnego koła to może być oznaka dobrych hamulców, tylko słabszego ich użycia - np nie przenoszenia odpowiednio ciężaru ciała przy awaryjnym hamowaniu. Zresztą opona to część eksploatacyjna...
  25. To ma być na wycieczki do lasu, nie na pare dni, w założeniu użyłbym tylko drzew, maszty nie są mi potrzebne, on jest prostokątny 3x4, wiem ,ze jak jest burza, to lepiej nie być w lesie i pewnie wialibyśmy w podskokach, ale ostatnio w drodze do lasu przeżyliśmy właśnie na przystanku, chyba oberwanie chmury i tak sobie pomyślałem,co by to było jakbyśmy byli gdzieś w głębi lasu, przemoklibyśmy 6x.
  26. O tak! Ten Nulane to konkretna propozycja do takich zastosowań! Miałem poprzednika Nulane czyli Cube SL Road (zresztą jest na moim zdjęciu profilowym) i uważam, że miasto to jego żywioł. Na dłuższe wycieczki poza miasto też się idealnie nadaje Jeszcze mi się tak skojarzyło, że jeśli chcesz ten ładny duży napis Trek na ramie i karbonową ramę to może Trek FX Sport 4? To taki odpowiednik Nulane, chociaż Nulane jest znacznie lepszy bo ma sztywne osie i lepszy napęd
  27. Mam Meridę BN 500 i jeśli miałbym brać z polskiego rynku na chwilę obecną to zdecydowanie brałbym Heista X7. Obecnie w sprincie za 4 tyś zł. i dostępny S, M, L to moim zdaniem nie ma co się zastanawiać. Lepszej opcji dla siebie nie znajdziesz, chyba, że zaczniesz inaczej kombinować z planowanym stylem/terenem jazdy
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...