Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Podstawowa kwestia, to nowy, czy używany. Następna, to w pełni wyposażony rower trekingowy (poza dodatkowymi akcesoriami, które trzeba dokupić), będzie najcięższą możliwą opcją (pomijając elektryki spoza budżetu). Jeżeli w grę wchodzi bardzo spokojna jazda bez pośpiechu, to OK. Jeśli miałoby być zauważalnie lżej i potencjalnie szybciej, to lepiej iść w sztywny rower typu fitnes, który przyjmie opony w granicach 40 -45 mm. Oczywiście może być on nieco mniej komfortowy, i wymagać np. dokupienia błotników, ale coś za coś. MTB/ATB niby można, ale czy jest sens głównie na miasto ?
  3. "Po taniości" Rower miejski KALKHOFF Image Lite | CentrumRowerowe.pl rama 19,5 Bez pseudoamortyzatora, biegi w piaście. Alternatywnie rower crossowy i doposażenie w błotniki i resztę - tu polecam przejrzeć kilka ostatnich stron wątku "jaki cross za 1800". Trekkingowy (czyli taki z bagażnikiem w pakiecie) zazwyczaj jest relatywnie droższą opcją (i słabszą technicznie ) od crossowego w zbliżonej kwocie. Na pytania czy hamulce tarczowe koniecznie, czy nie, "amortyzator" tak czy nie - musisz odpowiedzieć sobie sam.
  4. No to standardowo: https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-500-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-300777 Wszystkie dodatkowe graty o których piszesz a których nie potrzebujesz za kilka zetów przyczepią ci w Declu.
  5. Nigdy nie miałem nóżki w rowerze. Nawet nie wiedziałem, że można mieć taki problem. Ja bym odwrócił pytanie: jak w fullu sobie radzicie z nóżką w terenie?
  6. Dzisiaj
  7. Tutaj jeszcze mają na stanie Judy Gold 27,5" z prostą sterówką i pod oś 9 mm (na Ceneo sklep ma dobrą opinię):: https://www.mtbiker.pl/shop/czesci/widelce-i-amortyzatory/widelce-amortyzowane/widelce-275/widelec-amortyzowany-rockshox-judy-gold-rl-a3-qr-275quot-100-mm-p199770.html#487801
  8. Ciekawe czy ten model wspiera napęd 2x koło główki są wolne 2 przepusty (jeden na pewno na droper). Starsza wersja (z ramą 1045g) miała to w opisie, tutaj ni nie widzę.
  9. To zależy, bo jeżeli to elektryk to musi mieć podpórkę!
  10. Żeby odpowiedzieć na większość pytań to pochwal się co to za ? A w rowerach są co najwyżej amortyzatory. Na pewno nie będzie w standardzie uchwytu na bidon, telefon i schowka.
  11. A to była jazda po asfalcie czy szutry? Strava estymuje na podstawie ustawień z profilu, jak nie masz miernika. Mi przy prędkościach 24-25 na rowerze MTB pokazywało jakieś 220-230W. Jak kupiłem pomiar to się okazało że te wartości były mocno zawyżone bo wystarczy 160-170W żeby tak zakręcić
  12. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    Ciekawy temat, bo od fata z oponką 4.0 dyskusja poszła w kierunku 3.0, później 2.6 - no OK. Na takich można pojeździć po ale "balon" 2.0 to już zdecydowanie na inne tereny i żaden agresywny bieżnik nie zbliży odczuć z jazdy do opony choćby 2.6 🙂.
  13. Impregnaty nie pomogą w przypadku "szmacianych" sakw czy toreb. No a jeszcze zostają zamki błyskawiczne, na które też nie podziałają. Najważniejsza kwestia jak już ktoś pisał czy autor potrzebuje stricte wodoszczelnego sprzętu. Jeśli jeździ na kilkudniowe wyprawy to sprawa oczywista. Można jechać z byle czym od chińczyka za 50 zł ale jeśli budżet nie trzyma tak bardzo to warto zainwestować w coś solidnego. Jeśli na wycieczki jednodniowe to takie z reguły planuje się w dobrą pogodę i ryzyko zlewy jest raczej małe więc można sobie pozwolić na jakieś zwykłe torebeczki ze szmatek. Temat jest bardzo obszerny, na rynku jest od groma szpeja ale oczekiwań bikerów jest jeszcze więcej więc trudno coś doradzać. Z moich doświadczeń tego co osobiście używałem ..a młody już nie jestem Torebki na ramę - Topeak Fuel Tan i Toploadar bliźniacze torebki z tym że toploader jest w zestawie z pokrowcem na deszcze i można ja chyba na dwa sposoby montować. Jakość na dosyć wysokim poziomie, zamki dobre, a to ważne bo lubią się psuć. Dosyć spore, montaż na rzepy. Fajny sprzęt, mam już kilka lat i mogę polecić Gesomina Top Tube - jest wersja duża i mała. To są już wodoszczelne, uszczelniony zamek. Fajny montaż bo można paskami albo na śruby. Dobry i mocny materiał. Naprawdę solidny sprzęt. Ortlieb ..nie pamiętam nazwy ale taka torebka typu top tube za sterami. Jak to ortlieb jakość na topie ale trochę mała. Basil SPORT DESIGN - tego typu na rynku jest sporo, nie wiem jak inne jakościowo ale ten jest spoko. Wprawdzi nie lubię szybek na telefon ale jak jest to go wkłądałem tam. W zestawie pokrowiec na deszcz. W sumie nie jest droga, wydaje mi się, że za 100 nie ma co szukać tańszych bo jakość jest ok a cena spoko. Ibera TB15 - prawie to samo co wyżej ale już wodoszczelna. I widać różnicę dla producenta gdy musi zrobić naprawdę wodoszczelną torebkę. Cena drugie tyle prawie ale jest w porządlu, żona jeździ już kilka lat Torebki montowane w trójkące ramy nie lubię ich ale maiłem kiedyś zefal frame...w sumie spoko ale zdarzało mi się obcierać nogami więc nie podChodzą mi O torbach na kierownicę, sakwach i innych nie chce mi się już pisać a dużo tego jest. Na jednodniowe wycieczki to ja śmigam od lat z torbą na kierownicę Ortlieb Ultimate. Wcześniej miałem coś taniego jakiś spencer chyba, w miarę lat dorabiałem się lepszych. Generalnie takie torby nie są wodoszczelne ale z racji swojej budowy i materiałów ( nie mówię o zwykłych szmaciakach na rzepy ) nie poddają się tak łatwo i rzeczy w środku są bezpieczne. Ważne żeby montaż był na jakiś adapter bo te na rzepy to nawet wrogowi nie polecę. Z tych co maiłem to w sumie wszystkie było ok chociaż cenowo przepaść je dzieliła. Jakiś tani spencer za 100 dawał radę, potem był Topeak i Ibera no i w końcu stanęło na Ortliebie. Macałem też Extrawheel i naprawdę fajne wrażenie zrobił w rowerze u znajomego. To już kwesti gustu i osobistych upodobań bo ceny takich torebek jakoś nie odbiegają od siebie i moi zdaniem różnica 40-50 zł nie jest tu istotna bo kupuje się to co bardziej podchodzi.
  14. Podepnę się z prośbą o pomoc do BSC100S, paruje z aplikacją na Androidzie IGPSPORT 7.x ale nie zrzuca trasy ( nie mogę znaleźc opcji), a na IGPSPORT Ride w ogole nie paruje...
  15. Ciekawe czy taki rower wytrzymałby bike packing z raiderem w okolicach 80 kg i 10kg towaru. Zastanawiałem się nad tym jak szukałem roweru - może jednak powinienem iść w karbony?
  16. No to tak jak u nas, deal życia Karbonowy full za 5 koła
  17. sivesgaard

    [FAT Bike] Warto?

    @zekker mam 29" thunder burt 50c i maxxic ikon 50c, oba na mleku i najniższym zalecanym ciśnieniu. Kupiłem rocket rony, zobaczymy
  18. Sprzedam sztywną sztycę carbonową pro tharsis xc PRSP0109. Średnica 31,6mm, długość 400mm, offset 0mm. W zestawie jarzma 7x7 i 7x9 oraz pasta montażowa, czyli wszystko co daje producent. Masa ok.220g. Dołączam paragon z sklepu biostern z lutego 2025, więc jeszcze dużo gwarancji jej zostało. Możliwy odbiór w Trójmieście lub wysyłka przez olx. Cena 400zł Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/MBtbbJVFbjgXQe9g6
  19. Na glebę lub oprzeć o drzewo.
  20. Dokładnie. Ten rower kiedyś był głównie "szosowym" z przeznaczeniem pod UM, na kołach szosowych i startowych nawet 23c. Wpisany w rejestr jako szosowy + dywagacje stravy i wychodzi, że tym to jeździsz tylko wycieczki A , że pomiar mocy interesi mnie jak zeszłoroczny śnieg , to tak się to potem rysuje
  21. To 'wysokopółkowy' produkt który na zdjęciach ma linie po druku 3D i nadal nie ma ceny. Niewiele osób potrzebuje modułowej przerzutki (może nawet zero potrzebuje a mała grupka 'by chciała'). Jeśli mogę taniej kupić średniej klasy przerzutkę od Shimano albo SRAMa to nie wiem dlaczego miałbym się babrać z jakimś wynalazkiem z Thingieverse.
  22. @RabbitHood Dyskwalifikacja! Pytanie było o fulla:)
  23. 110W to pewnie klasyczne 'estymacje' Stravy. Nie ważne czy jedziesz po szosie czy przez zaorane pole liczy się tylko prędkość a 27 na szosie to pewnie tak z 110W
  24. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Może zacząć od tego jakie masz opony, bo chyba nie chwaliłeś się. Jeżeli to nie slicki lub bardzo zbliżone do nich, to ja w pierwszej kolejności pobawiłbym się ciśnieniem. Przy 50mm można zejść z ciśnieniem w okolice 2,2bar (kwestia opony, wagi jeźdźca, gdzie się czuje granicę, żeby nie dobijać na korzeniach itp.), więc trzymanie na nierównym i luźnym powinno być ok. Te 2mm więcej raczej odczuwalnej różnicy nie zrobią. Lepiej się skupić na bieżniku, który będzie trzymał.
  25. Meridy Speeder są może i ładne ale ich "wadą" jest mała ilość miejsca na opony. Fabrycznie stoją one na oponach 32c, które w obecnych czasach montuje się do rowerów szosowych... Bez błotników max to 37c. Oczywiście da się na tym jeździć, sam wiele lat jeździłem na 35c i twierdziłem, że szersze opony są mi niepotrzebne ale teraz jeżdżę na semislickach 40c i uważam, że jest znacznie lepiej, nie tracę nic na szybkości a zyskuję na komforcie. Zwłaszcza, że jeżdżę rekreacyjnie, wokół komina. Proponuję więc coś co mieści szersze opony, np. Marin DSX 2, Cube Nulane Pro (ewentualnie Cube Nulane ONE). W przeciwieństwie do Meridy mają one sztywne osie, co obecnie jest już standardem i może być dodatkowym atutem przy Twojej wadze
  26. Rama Pivot LES SL V2 - lekki hardtail karbon 800g 1199EUR .Jest wybór rozmiarów i 3 kolorów https://www.klbikes.de/les-sl-v2
  27. Nie musi to być sarkofag :) W razie dużego deszczu, tak jak pisali poprzednicy można użyć dodatkowej torebki. Torba głównie na żarcie i sprzęt rowerowy
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...