Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Opa Cupa - Baldango CZARNINA - Opa Cupa!
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
pecio odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
@szajbna masz słuszną rację , cierpię na syndrom odrzucenia 😉. Zapomniałem nawet ile rower ma kółek. 😁 Do połowy listopada będzie straszna " bida" , potem może ruszę z kopyta. Nad Rouvy będę dumać bo nie uśmiecha mi się gonić 🐪🐫. Tak czy siak wykupię na " sezon " dostęp do Rouvy. -
marcusromanus obserwuje zawartość → [max. 4000] nowy rower na miasto i polne drogi
-
[max. 4000] nowy rower na miasto i polne drogi
marcusromanus odpowiedział marcusromanus → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ok, zrobiłem mała analizę rynku i wybrałem rowerki za radą kolegów rzuciły mi się rowery: SUPERIOR XC 889 ACCENT POINT DEORE KELLYS SPIDER 90 KROSS LEVEL 5.0 ACCENT Point sx eagle Wykluczyłbym kellysa ze względu na osie qr bo ponoć archaizm. A co Wy moi mili byście wybrali? Czy to z kolei mi się w zadku przewraca z dobrobytu. 🤣🤣 Zastanawiam się nad tymi amortyzatorami bo widzęże są założone: RST Aerial, RST Aerial 29-15 TnL, SR Suntour XCR Air Lor 100mm QR, SR Suntour XCR Air RLR DS. Możecie coś poradzić? -
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
NerfMe odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
I właśnie dlatego powinien trzymać kierownice... -
mlody770 obserwuje zawartość → [Suport] Problem z doborem suportu Trek Top Fuel
-
Dzień dobry. Pacjent to Trek Top Fuel 9.9 rok 2019 albo 2020 . Objawy - zatarte, ale obracające się i hałasujące łożyska plus połamane te pierścienie na osi korby. Korba to Truvativ Dub Szerokość mufy 92 Średnica osi korby 28,99 Proszę o pomoc szanownych użytkowników forum o doradzenie mi jaki mam tam zainstalować suport ( najlepiej model ). Bo na dwóch największych infoliniach, panowie i panie nie potrafili tego zrobić. Na C.R. pan się motał i zaproponował coś co jest dostępne za 10 dni a jak chwilę poszukałem na własną rękę to wydaje mi się. że znalazłem coś z taką samą specyfikacją. Proszę o pomoc bo jest to trochę trudniejsze niż myślałem.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Talrand odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
- Dzisiaj
-
@marcin_ostrów Porysowałem te ramy, żeby wizualnie porównać geometrię, tego na czym jeżdżę z ramą szybką MTB, żeby zobaczyć różnice w konstrukcji. To się wydaje niewiele na rysunku, ale w rzeczywistości to wiele. W mieście lubię rowery zwrotne, a crossem mi się jeździ po mieście trochę topornie. @KrissDeValnor W telegraficznym skrócie dobrze wytłumaczyłeś. A tabele są super, jest na czym zabazować, i najlepiej z czymś porównać. Większy kąt, lub mniejszy sztycy podsiodłowej, czy główki ramy, RICH, STACK czy długości rurek łańcuchowych itd. Nie ma tych parametrów, aż tak wiele jak mi się wydawało na początku. Dalej jak piszesz - kwestia feelengu , fajnie, że jest taka opcja w Decu. Na tych geometriach ram do ścigania co narysowałem, właśnie widać, że tylnie trójkąty zdecydowanie krótsze, natomiast przody zdecydowanie wdłużone. Temat do postudiowania. Ja wiem, że jak główka za krótka, to przedłużkę lub mostek z regulacją można założyć, żeby się wygodniej jechało. Wtedy wirtualny "RICH/STACK" wrośnie i plecy się podprostują Główki widzę generalnie są montowane symetryczne: 140 mm 100 mm Jakaś między 115 a 135 mm
-
[klamki] Jakie podwojne klamki hamulcowe do szosy - przelajowe
itr odpowiedział PawelW84 → na temat → Hamulce rowerowe
Mam w ręku te moje tektro rl 570 . 23,8 mocowane w miejscu gdzie kierownica lekko robi się cieńsza - czy nie tuż przy mostku gdzie jest 25,4 tylko ok 4 cm dalej tam gdzie zaczyna się owijka. Zobacz na swojej kierownicy czy jest ok. Klamki są w Waw, cena za pół ceny. Albo dwie w cenie jednej Też mają śrubkę do wstępnego ustawienia. Jeśi Małemu zależy na baranku - można założyć ma próbę, ale zwykła prosta kierownica np 52cm z krótkimi rożkami wewnątrz może może wygląda gorzej, ale pewnie bardziej ergonomiczna, i łatwiejsza w obsłudze. -
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
marvelo odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Na koniec jeszcze tylko pokażę Wam środkowy palec (nie mój), bo to on jest zwykle najmocniejszy: Brytyjczyk posiada najsilniejszy środkowy palec na świecie! Wspinacze skałkowi też prędzej zawisną na środkowym niż na wskazującym: Wskazującym to można sobie podłubać w nosie: -
https://bestbikeadvice.com/gb/en/bikefit/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw3tCyBhDBARIsAEY0XNkBuua1KEoOEQ0SL4SOxIeoN12lHqBi4POey2D2g83aw7QftFGXCdoaAvgEEALw_wcB
-
dzięki
-
uzurpator obserwuje zawartość → [Przerzutka przednia] zamiana tarcz 105 na GRX
-
[Przerzutka przednia] zamiana tarcz 105 na GRX
uzurpator odpowiedział szczepik_na_rowerze → na temat → Napęd rowerowy
Głównym problemem będzie pewno fakt, że zębatki GRX nie pasują do korby 105. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
forscher odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
nctrns odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Możesz wziąć na rok i bodaj na 170 dni zapauzować -
eloo obserwuje zawartość → [klamki] Jakie podwojne klamki hamulcowe do szosy - przelajowe
-
[klamki] Jakie podwojne klamki hamulcowe do szosy - przelajowe
eloo odpowiedział PawelW84 → na temat → Hamulce rowerowe
Nie wiem czy będą wygodne dla dziecka ale regulację odległości od kierownicy mają https://allegro.pl/oferta/klamki-hamulca-promax-race-2-szt-czarne-31-8-23-8-17504494867 -
[klamki] Jakie podwojne klamki hamulcowe do szosy - przelajowe
PawelW84 odpowiedział PawelW84 → na temat → Hamulce rowerowe
Widzisz problem jest taki, że w dziecięcych rowerach szosowych z kołami 24" (które są praktycznie nie osiągalne) czy 26" nawet z ramami XS przeznaczonych dla dzieci producenci montują osprzęt dla dorosłych. W związku z czym zderzamy się z takimi problemami jak zasięg klamkomanetek, korby 170mm, siodła, mostki 110mm, sztyce z offsetem 20mm itp. Pierwsze lepsze zdjęcie z neta obrazuje w czym rzecz. Mała szosa, dla dziecka, sztyca z offsetem, mostek 70-80mm i baranek wywinięty do góry bo rower robi się za długi, mimo że długość nogi prawidłową. Do tego dorosłe klamkomanetki których dziecko nie jest w stanie bezpiecznie sięgnąć więc dołożony jest hamulec przełajowy. W tym wypadku jeden. -
Ok. Gadałem z Wichu, twierdzi, ze da się tego deluxa z ramy nowej wsadzić w starsza poprzez wyprasowanie pierścienia metalowego z dampera i wtedy stare tuleje wejdą jak w masło. Mówił jednak , ze nie ma sensu pakować tego dampera do tej ramy z dwóch powodów: 1. zawór jest od dołu i nie napompuje go gdy jest w ramie (potrzebuje zawór od boku) 2. system twinlock (manetka) nie będzie działał z damperem bo wejście linki jest od góry a ma być od dołu. W takim razie, gdyby ktoś potrzebował, będę miał tego deluxa 165x45 na sprzedaż (priv). Wracam jednak do punktu wyjścia. Czy ktoś z was już przerabiał upgrade Sparka z 2017+ rama poprzez wymianę dampera na cos lepszego?? Zaproponujcie cos bo Scott oficjalnie potraktowal mnie tak: Napisałem do kontakt@scott.pl i poprosiłem o wykaz damperow kompatybilnych z moja rama i otrzymałem taka odpowiedź: "
-
lewocz obserwuje zawartość → [opona 26 MTB] bardzo lekka opona
-
Speed King...mniam mniam..latałem na niej Puchar Tarnowa XC na Marcince...he he dosyć dawno temu. Tak w zasadzie to nie widziałem w niej żadnych wad. Bardzo lekka, fajny bieżnik co to obleciał po każdej nawierzchni, nawet mokrej. Może ciut za szybko jej ubywało ale coś za coś.
-
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
marcin_ostrów odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Koła z tych główniejszych rzeczy -
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
spidelli odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Życie to jednak nie je bajka... Dobrze, że mam bajka, jest rower, jest power -
[geometria/rozmiar ramy] watpliwosci, pytania, odpowiedzi
KrissDeValnor odpowiedział kreciatko → na temat → 29er
Lepiej nie patrzeć na oznaczenia rozmiarów, a bardziej na geometrię i wymiary, przy czym w przypadku braku doświadczenia, najlepiej się przejechać przed zakupem - jeśli nie da rady wybranym modelem, to można czymś w miarę zbliżonym wymiarami. Czasem można wypożyczyć rower na testy (np. w Decu). Poza daną wielkością ramy, patrzy się na stack i reach, co daje jakieś pojęcie o wysokości i tzw. zasięgu ramy (wyjściowo mówi to o potencjalnej pozycji możliwej do osiągnięcia - im większy stack i mniejszy reach, tym pozycja bardziej wyprostowana). W uproszczeniu : żeby rower był zwrotny, to nie może mieć zbyt dużej bazy kół - w tym długiego tylnego trójkąta/rurek łańcuchowych, i zbyt progresywnej geometrii (czyli dużo mniejszego kąta główki ramy). Przykładowo : rower o bazie 120 cm i główce 66 stopni będzie mniej zwrotny od tego z bazą 110 cm i główką 70 stopni, ale za to stabilniejszy na wymagających zjazdach (to w odniesieniu do MTB). -
[klamki] Jakie podwojne klamki hamulcowe do szosy - przelajowe
StrayRider odpowiedział PawelW84 → na temat → Hamulce rowerowe
Nie oceniam. Ale ten temat skojarzył mi się z tym, że kiedyś(podobno) dzieci jeździły na rowerach "ukrainach" pod rama: Kiedyś w szosach były spotykane też takie klamki: I kto by jeździł rowerem z barankiem nie mogąc wykorzystać wszystkich możliwych chwytów ... -
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
szajbna odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
@spidelli to brzmi jak elektroniczna zemsta 🤣 ale potwierdzam się zdarza czasami -
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
KrissDeValnor odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
O napędzie już było, o hamulcach też, coś jeszcze, czy zamykamy ? -
Biorąc pod uwagę założenia: -ważył około 450g (lub mniej:) -kosztowała do 150zł? -na wyścigach XC 1. CONTINENTAL Speed King RaceSport -waga OK; -opona na bardzo wąskie użycie w konkretnych warunkach(większość opon w tej wadze będzie mieć te same cechy); -trzeba mieć umiejętności, aby na takiej oponie jeździć w innych(gorszych) warunkach niż przewidziane; 2. -może można by je zakwalifikować "tylko na asfalt"; -na pewno nie w teren i w zakręty; 3. -opony do wyścigów, jeśli nawet są to wyścigi dla 10-latków, to trzeba się liczyć z wagą opony w granicy 600-700g przy rozsądnej ceny za sztukę; Poniżej kilka "dobrych opon" : CONTINENTAL Race King ShieldWall CONTINENTAL Cross King Continental Race King Schwalbe Smart Sam SCHWALBE Black Jack Można też pomyśleć nad różnym rozmiarem opon szersza z przodu na poprawę przyczepności w zakrętach i lub różne bieżnik na przód i tył(np. Race King tył, Cross King przód)