Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Ale jednak Campa brzmi jakby luksusowo
  3. przecież już mają, wheeltop i kupili coś z tego co pamiętam
  4. A są ramy krosowe z taperowaną główką? Innymi słowy, czy są widelce o krótkich skokach (poniżej 100 mm) z takim MTB-owym taperem?
  5. Witam, orientujecie się czy mogę oddać rower na gwarancji ze stukającą linką w środku ramy? A może jest jakiś prosty patent na to? Dziękuję.
  6. No dobra to chociaż może zniechęcicie, mnie do tej ramy? 😁😉
  7. OK, to słuchajcie tego: mam rower Riverside 120, który przerobiłem z kwadratu na Hollowtech 2, wymieniam niebawem kasetę, manetkę i tylną przerzutkę na 9 rzędów, by uzyskać napęd 36 x 11-36 z dość fajnym stopniowaniem. Korba ma Q-factor 145mm i dużo mi wygodniej, niż na korbie MTB z żeliwa, która była tam oryginalnie z Q-factor koło 178-180mm. Ale że jak kupowałem praktycznie nową manetkę prawą, to dostałem też minimalnie używaną manetkę lewą, wypatrzyłem odpowiedniego pająka do korby (104/64 BCD), to pomyślałem "a co mi tam, zaszalejmy. Przy 1 zębatce i obecnym pająku mam linię łańcucha w okolicy 48mm Dla 2 zębatek oczekiwałbym linii łańcucha typu 45mm (choć może się okazać, że z pająkiem od SRAM wyjdzie więcej, ale to dopiero wyjdzie w praniu, jak pająka dostanę). Moja manetka lewa pasuje do przerzutki Marvo. Przerzutka Marvo obsługuje 14T różnicy między zębatkami i blat do 42T, czyli z przodu miałbym 42x28, z tyłu 11-36. Brzmi bardzo rozsądnie i uniwersalnie. Teraz tak, Marvo obsługuje linię łańcucha od 48,8mm wzwyż. Czyli brakuje mi paru mm i to raczej nie zadziała. Jedna rzecz daje mi jednak nadzieję - dla przedniej przerzutki robią obejmy pod direct mount. Zakładam, że direct mount "szosowy" jest ustawiony węziej, niż w MTB, gdzie rura podsiodłowa jest też grubsza (u mnie ma 31,8mm, ale przerzutki z obejmą już wbudowaną zwykle mają 34,9mm i potrzebują adaptera pod 31,8). To by znaczyło, że mocowanie direct mount na rurę 31,8mm może wyjść 1,5mm bliżej środka. W takim wypadku wystarczyłaby linia łańcucha 47,3mm. A do 47,3mm mógłbym dobić dorzucając 2mm podkładek między prawą korbę a miskę suportu (chińska korba jest tak zbudowana, że w ogóle wolę mieć tam podkładkę, by o miskę ten "direct mount na 3 śruby" nie tarł, bo jest na styk). Powiedzcie mi proszę, czy moja logika, tj. żeby kupić przerzutkę na direct mount zamiast takiej z wbudowaną obejmą, ma jakikolwiek sens, czy te adaptery pod direct mount są tak skonstruowane, że ustawiają przerzutkę zawsze w tym samym miejscu, tj. dla węższej rury montaż jest 1,5mm dalej. Czy może jednak montaż szosowy i MTB się różnią i ładując MTB na taką obejmę, uzyskam obsługę węższej linii łańcucha? Przykładowy montaż przerzutki direct mount z użyciem dodatkowej obejmy:
  8. Dzisiaj
  9. @grzech1991delikatnie tak, ale nie aż tak że czujesz jak siadając, ciało ci się opuszcza o ilka cm Tak czy siak to fajny rower, chyba najtańszy nowy karbonowy full obecnie. Niech Ci się dobrze jeździ.
  10. https://www.centrumrowerowe.pl/bluza-rowerowa-agu-merino-jersey-ls-six6-pd50154/ - 250zł, i na CR i na stronie producenta twierdzą że 100% wełny
  11. tak to thule epos, z dokupionym abusem i etui, żarówki na ledy wymieniłem wszystkie. Przeszedłem z valeocompact, w sensie gdy okazało się, że mój rower nie wjedzie to odesłałem do 14 dni Na pewno przepaść na plus jest w ustawaniu rowerów i tutaj pojawiają sie kolizje (nie obrócisz czasem korbą i nie da się schować pałąka) ale mimo to - jest w miarę wygodnie. Obsługa carbonu bez adapterów w standardzie. A i rowery się nie obijają między sobą, czasem jest tylko kolizja siodełko / kierownica w drugim (daje je na przemian) ale to wystarczy z reguły obniżyć siodełko/podwyższyć albo dać kierownicę pod innym kątem. Czy warto dopłacić? Wg. mnie jak kupujesz coś, co będziesz miał pewnie z 30 lat póki ktoś w tył nie walnie - warto. Ale i valeocompact i to przewiezie rowery.
  12. https://bikepark24.pl/Plecak-Evoc-Gear-Backpack-60-steel.html evoc 60 gear backpack jasno-niebieski chyba 340 zł, jedna szt.
  13. @grzech1991 Ten bagażnik to Epos? Jakie wrażenia - czy masz może porównanie z Velocompact?
  14. jeszcze update wpadły kaski i evoc 60 litrowy, też upolowane
  15. To listonosz się ucieszy 😁 Czaje się na te skarpetki, ale chciałbym wiedzieć jaką mają gramaturę. Czy widziałeś może info na tym kartoniku?
  16. @uzurpator O dziwo właśnie przerzutka w miarę prosto się trzyma, a pancerzyk mało pancerny, ale może to lepiej, że przyjmuje trochę siły uderzenia na siebie zamiast przerzutkę/hak giąć. Nie glebić to też świetna porada 😁 Dzięki za pomysł z baryłką, nie pomyślałem o tym, a sprawdzi się świetnie. Ciągnięcie nowej linki przez całą ramę średnio mi się uśmiecha. Przedłużka umożliwi też lepsze poprowadzenie linii. Dzięki wszystkim, biorę się do roboty.
  17. wpadł trzeci rower, a chciałbym czwarty swoją drogą cube 24" attention na judy tk silver idzie na sprzedaż. I wpadł plecak od @Veext - dziękuję. Był tani, trzeba było odświeżać stronę po kilka razy aby upolować. Niestety, jest mega ciężki. Sam rower w porządku, ale chyba to najgorzej przygotowny rower przez sprzedawce jaki miałem, mimo, żę teoretycznie dzwonili i wszystko ustawiali pode mnie
  18. przecież zawieszenie zawsze delikatnie się buja, jak chcesz mniej to zwiększasz psi. Anti-squat zależy od typu ramy również... Więc tak poczytałem trochę, chisela poleca punkt zaczepienia i faktycznie ludzie którzy go mają, piszą, że dobrze jeździ. Natomiast liczy się dla mnie tym razem waga, mam ciężkiego kloca 15.5kg i nie chce kolejnego. Byłem go w salonie oglądać i sprzedawca powiedział - stary typ suportu. Była wersja jeszcze na shimano, ale ona jest jeszcze droższa o jakieś 300-500 zł. Za chiselem za dużo minusów względem plusów. Największa obawa to rama, która jest do 195 (mam 194), z tego co widziałem i wyliczył mi chatgpt to jest to odpowiednik 23" w cube, więc powinno być jednak ok. Rower dotarł jednak serwis zerowy w decathlonie wygląda tak jak w sklepach internetowych - nie ma go. Najgorzej, że jeden hamulec jest po prostu miękki. Na plus pierwszy serwis do pól roku jest za darmo. Ale chyba nie chodzi jednak o to aby odbierać rower z zapowietroznym hamulcem, łatwiej śrubkę dokręcić kluczem nm. A te i tak były podkręcane w cały świat... Jeszcze brak tabeli jakiejkolwiek z momentami. dziękuję każdemu za pomoc
  19. Chińczycy... Tak jak z Volvo. Będą mieć markę premium, obniżą ceny, poprawią to owo i zaczną konkurować ze Sramem i Shimano.
  20. Nie glebić. To oraz fakt, że cokolwiek spowodowało odgięcie pancerza pewno spowodowało też masakrę przerzutki. To nie nazywa się "pancerz" przypadkowo. EDIT: można też dołożyć ze 2-3cm pancerza aby było więcej miejsca przy glebie na odginanie się, lub dołożyć sobie baryłkę na pancerz gdzeiś 5-6cm przed przerzutką i ostatnie 5cm traktować jako materiał eksploatacyjny. Poza tym można też po prostu zignorować.
  21. Polecam zakupić sobie pancerz OT-SP41 w wydaniu Y6YE98010. Jest to odcinek 2100mm pancerza, który ma na końcu zakutą stalową końcówkę. 100% szczelne i niełamliwe. Nasuwane końcówki, zwłaszcza plastikowe i w ramie z wahaczem, będą się łamały, a pancerz będzie się w nich przesuwał ku górze, co skutkuje upośledzeniem pracy.
  22. Ja bym spróbował po pierwsze dłuższy pancerz, oraz przeprowadzić go z otworu wylotowego w prawo i do góry aby wychodził na zewnątrz u zbiegu trójkąta, oczywiście unikając możliwego kontaktu z kaseta czy łańcuchem.
  23. Osobiście z Campą nie mam do czynienia, ale w tym roku poczynili sporo postępów, dużo nowego sprzętu, całkiem przemyślany. Ceny mnie do tej pory szokowały, ale np. na takim bike24 pełny Super Record WRL był niewiele droższy niż Ultegra. Trzymam kciuki za Włochów.
  24. Trafiały do mnie z kątów internetu ploteczki od kilku dni, ale teraz to nawet taki news znalazłem: https://road.cc/content/news/campagnolo-confirms-job-losses-part-recovery-plan-317097 W skrócie - Campagnolo zwalnia 40% załogi i będzie się restrukturyzować. W sumie to marka traciła na znaczeniu od lat, ograniczając się do high-endu i jak pijany płotu trzymając się swoich chorych cen i poronionych standardów - np kaset. Pytanie zatem - kto kupi markę? Bo to w sumie jedyna rzecz która ma jakąś wartość. W aktualnej sytuacji na rynku szpeju raczej restrukturyzacja nie wyjdzie. Domniemam, że liczba ludzi będących chętnymi do wyłożenia 30k na osprzęt do roweru jest stosunkowo skromna nawet na zachodzie.
  25. @JWO Dzięki za podzielenie się tym doświadczeniem. Mam jeszcze dwa pytania. Jaki przedział wiekowy? Jaki rodzaj pracy wykonujesz?
  26. Dla prosów i na płaskopolskie maratony spoko. Amator w górach daleko na tym nie zajedzie. Zaciekawiło mnie też to zdanie: Mnie się do tej pory wydawało, że to właśnie dzięki uginaniu ścianek bieżnik utrzymuje kontakt z podłożem na zakrętach. 🤔 Tak jak napisał @zekker, w tym przypadku będzie się jeździło na rancie, więc kontakt z podłożem będzie niewielki. Jak ma to pozytywnie wpłynąć na stabilność i przyczepność? Ach ta marketingowa papka...
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...