Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. dww3

    [składanie] Bombtrack Beyond 1

    Zacząłem to wszystko składać i wyszło kilka problemów Korba GRX nie pasuje do mufy 73mm, os jest za krotka Zakupiłem Shimano Cues U8000 ale tu z kolei zębatka jest na lancuch 11 a ja mam 12 z tego GRX. moze ktoś doradzi jaka zębatkę i gdzie dostać na rozstaw 96 pod te korbę i oś w rowerze 142 z linia lancucha 50
  3. Przede wszystkim to nie jest gravel jakby go producent nie nazwał. To jest rower turystyczny a może nawet bardziej wyprawowy dla osób dla których wygodniejszy jest chwyt na baranku niż na prostej kierownicy. Nie wiem czy ktoś w Europie w ogóle buduje takie rowery. Może jakieś manufaktury customowo ale u dużych producentów nie kojarzę. Poza tym tam wchodzi max. zębatka 36T a korba 2x tylko MTB. To bardzo specyficzny rower i trzeba być na 100% pewnym że się go chce. Na naszym rynku masz coś trochę zbliżonego czyli Marin Four Corners, np.: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2025-four-corners-2 do którego wchodzą opony 2".
  4. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 14806 km (mtb, szosa + trenażer) [9696 km outdoor] SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) bubulin - 4225 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) revolta - 2340 km ( MTB ) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) Sansei6 - 2001 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  5. Dzisiaj
  6. Czy są jakieś tańsze odpowiedniki takiego roweru? Właśnie też jestem na kupnie i Coś w rodzaju gravela z grubszymi oponami właśnie do mnie przemawia. Budżet do 8/9k.
  7. Co myślicie o poniższym podsumowaniu? Wygląda na to że warto dopłacić te niecałe 300zł? https://www.scott.pl/produkt/1843/13326/Rower-Aspect-930-Blue - 3229zł https://www.unibike.pl/fusion-29.html - 2969zł 🛠️ Porównanie: Scott Aspect 930 (2025) vs Unibike (model z Shimano CUES U6000) (tylko na podstawie danych od Ciebie, bez zewnętrznych źródeł) Komponent Scott Aspect 930 (2025) Unibike (CUES U6000) Komentarz Widelec SR Suntour XCR32/X1-RL-R / 100mm / blokada + regulacja tłumienia SR Suntour XCM / 100mm / blokada hydrauliczna Scott wyraźnie lepszy – XCR to wyższy model niż XCM Przerzutka tylna Shimano CUES 10 Shimano CUES U6000 Prawdopodobnie podobny poziom – oba z grupy CUES 10 Manetki Shimano SL-M4100 (z grupy Deore) Shimano CUES U6000 Scott na plus – manetki M4100 to poziom Deore, precyzyjniejsze Korba PROWHEEL VORTEX-551-TT / 36–26 / Hollowtech II Shimano CUES U6000 / 42T Scott ma 2×10 – lepsza uniwersalność; Unibike 1×10 – prostszy, ale mniej biegów Suport Shimano BB-SM-BB52 / Hollowtech II zintegrowany (brak szczegółów) Scott lepszy – Hollowtech II to solidna, łatwo serwisowalna opcja Kaseta Shimano CS-M4100-10 / 11–42T Shimano LG300-10 / 11–48T Unibike ma większy zakres – przydatny w cięższym terenie Łańcuch KMC X10 KMC XGLIDE Bardzo podobny poziom Hamulce Shimano MT200 + tarcze SM-RT10 (180/160) Shimano MT410 + MT401 Unibike wygrywa – MT410 ma większą siłę i lepsze tłumienie Piasty Formula CL51 przód, Shimano FH-TX5058 tył Shimano QC300 (przód i tył?) Porównywalne, choć Scott bardziej markowe z tyłu (TX5058) Szprychy stal nierdzewna 14G SAPIM LEADER / nierdzewne Unibike na plus – SAPIM to uznana marka szprych Obręcze Syncros X-20 Disc JHT Disc z zakuwkami Trudno ocenić – brak szczegółów JHT, Syncros to własna marka Scotta Opony Kenda Booster 29x2.4”, 30 TPI Schwalbe Rapid Rob 29x2.25” Scott ma szersze opony – lepsze w terenie; Unibike – szybszy tocząc się Pedały VP-536 (plastik + metal) UNION (aluminium) Unibike na plus – pełne aluminiowe pedały Kierownica Syncros 3.0 / 720mm ZOOM / Riser Podobny poziom, Scott szersza (lepsza w terenie) Mostek Syncros 3.0 ZOOM 31.8 Podobna jakość Chwyty Syncros Comfort z obejmą DDK / TPR Scott wygodniejsze / lepiej mocowane Sztyca / siodło Syncros 3.0 UNO + Selle Royal Vivo Ergo Unibike bardziej turystyczny i wygodny Waga (bez pedałów) 13.95 kg 15 kg Podsumowanie 🔹 Scott Aspect 930 (2025) – mocne strony: Lepszy widelec (XCR vs XCM) Manetki z grupy Deore Napęd 2×10 – bardziej uniwersalny zakres przełożeń Dobrej klasy suport (Hollowtech II) Lżejszy (13.95 kg) Szersze opony – stabilniejsze w terenie 🔸 Unibike (CUES U6000) – mocne strony: Lepsze hamulce (MT410 vs MT200) Aluminiowe pedały w zestawie Siodło bardziej komfortowe (Selle Royal) Szprychy SAPIM Leader – wysoka jakość Większy zakres kasety (48T vs 42T) – łatwiej pod górę
  8. Filmik wrzuciłem w celu pokazania wagi Heista X7 a nie FX. Nie wiem może patrzymy na różne rowery ale ja widzę że Trek DS3 Gen 5 ma MT201 a Heist X7 MT400.
  9. Mam nadzieje, że jakość będzie równie wysoka co cena...
  10. To jest jeszcze jeden niesamowity kwiatek z polskiego świata turystyki rowerowej - zaprojektować bagażnik nie myśląc o tym, co będzie na nim wieszane Ale do rzeczy - Extrawheel pisze o uchwytach do 16 mm średnicy - może te nadmiarowe 0,2 wejdzie "na wcisk"? Oraz: ... może możesz wieszać sakwę na tej dolnej poprzeczce? Sakwy będą niżej - to dobrze. Jeśli nie będziesz woził tam całego warzywniaka, dadzą radę Szy.
  11. Osiem lat temu przymierzałem się do zakupu gravela/endurance, żebe przesiąść się z crossowego Rometa. Z powodu kontuzji nie kupiłem ostatecznie roweru, a też przestałem w ogóle jeździć. Planuję znów zacząć jeździć rekreacyjnie i w związku z tym temat zakupu roweru powrócił. Celuję już w rower gravelowy, ewentualnie biorę też pod uwagę endurance, ale wyłącznie Spec Roubaix. Trasy to głównie przyzwoity asfalt, czasami trochę gorszego asfaltu lub tzw szutru, a okazjonalnie ubita leśna ścieżka (raczej taka premium). Mój budżet to 12-15k. Natomiast będę musiał kupić na pewno nowe buty, pedały, może siodełko i nie wiem co jeszcze, a oprócz tego planuję bike fitting, więc im bliżej dolnej granicy kwoty, tym lepiej. Muszę dmuchać na moje kolana i potrzebuję lżejszych przełożeń, dlatego napęd 2x12 i ogólnie wolę osprzęt Shimano. W tej cenie rama karbonowa jest dość popularna, chociaż spotkałem opinie, że amator nie zauważy różnicy pomiędzy porównując z aluminiową. Zrobiłem przegląd tego co jest w moim zasięgu, również pod kątem dostępności w Krakowie. Pierwszy wpadł mi w oko Bianchi Impulso Pro, ale niestety poza moim zasięgiem. Natomiast jeden sklep na Śląsku oferuje go za 16800 z bike fittingiem w cenie. Jeśli kogoś stać, to chyba świetna okazja. W zasięgu jest Bianchi Impulso Comp za 13,5k, a do tego w sklepie 5km od domu. W porównaniu do Pro, to wizualnie praktycznie to samo, koła aluminiowe zamiast karbonowych, część osprzętu z niższej grupy. Z mojego punktu widzenia i na moje potrzeby to aż za dużo. Sklep mam niedaleko domu. Bianchi Impulso COMP Bianchi ma jeszcze modele Arcadex, ale w nie na razie nie wchodziłem, może niesłusznie. Następny jest Spec Diverge Sport Carbon. W pobliżu nie znalazłem w przystępnej cenie, ale w kilku polskich sklepach jest w okolicach 14k, a nawet za 12,7 w hiszpańskim bikeinn (link poniżej). Aczkolwiek trudno kupować nawet na nim nie siedząc, więc to jest jakiś kłopot. Może w rowmix w Krakowie będzie jeszcze jakaś promocja. Na tą chwilę mają model 2023 za 16 k i na osprzęcie SRAM. Diverge Sport Carbon Endurance brany pod uwagę to Roubaix SL8 Sport. Znalazłem ofertę za 13k, ale bardzo daleko, więc znów problem z przymiarką. Roubaix SL8 Sport W ofercie Treka znalazłem grupę modeli Checkpoint, ale wszystkie na osprzęcie SRAM. Ewentualnie jeszcze jest opcja endirance Trek Domane, link w cenie ok 11k. Też wygląda ciekawie. Zupełnie przypadkiem trafiłem na markę Orbea i rower Terra M30 Team. Jeśli chodzi o osprzęt, to jest podobnie do Bianchi Impulso Comp. Przy okazji też całkiem nieźle się prezentuje. Orbea Terra M30 TEAM Tak się składa, że w jednym sklepie blisko domu bike-rs mam dostępne Bianchi Impulso Comp i Orbea Terra M30, więc w najbliższym czasie tam podjadę. Mają też bike fitting. Na razie jestem po operacji stopy i jutro dopiero usuną mi szwy. Na razie słabo chodzę i przede mną co najmniej miesiąc rehabilitacji, więc potencjalny zakup to nie tak szybko. Natomiast od czegoś trzeba zacząć. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat wymienionych modeli, głównie Impulso Comp i Terra M30 albo zasugerować inne? Krytyczne uwagi odnośnie moich założeń, planów również mile widziane. Na koniec jeszcze dodam, że nie mam ambicji bicia rekordów prędkości. Jeżdżę głównie sam, więc nawet nie mam z kim się ścigać. Poza tym miałem już tyle różnych kontuzji, że wolę unikać okazji do nich, dlatego bardziej cenię komfort.
  12. Jeżeli te leśne drogi to nie będą piaski i korzenie to warto przemyśleć rezygnację z amortyzatora. Możesz popatrzeć też na (linki przykładowe) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-marin-kentfield-1-pd40828/ i https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-28-kands-pure-acera-rama-49-cm-kolo-pomaranczowy-2025-17441762306
  13. Dzień dobry, poszukuję roweru typu cross/treking do 5500 zł. Realizacja solidnego treningu od 15km czasami nawet i 100km, również używany na codzien jako środek transportu do pracy, więc teren to drogi asfaltowe (przeplecione polskimi dziurami na wioskach), szuter, miasto (krawęzniki, chodniki itd.). Waga 68kg, wzrost 176
  14. Graficos

    [Romet] Mustang m1 2024

    Hej. Ja się zastanawiam nad zakupem używki M1 albo M2. Ile dałeś za swój nowy w ub. roku? Jakie masz spostrzeżenia, uwagi dot. M1? Jest ok czy wybrałbyś np. M2?
  15. Szukam roweru MTB dla nastolatka. Myślę nad Romet Mustang M1 albo M2. Koła 29 cali. Używki chodzą po 1-1.5pln. W tym M1 są przerzutki tył Alivio, przód Tourney. W M2 nie wiem co jest ale teoretycznie jest chyba ciut lepszy osprzęt. Może ktoś b. zorientowany pomoże w wyborze roweru?
  16. Jeżeli masz niską moc i niską kadencję to jedziesz powoli. Jeżeli chcesz jechać szybciej to musisz albo zwiększyć siłę nacisku na pedały albo kadencję. Jak jesteś wytrenowanym, młodym sportowcem to możesz sobie wygenerować te 400W i organizm, w tym kolana, to wytrzymają. Natomiast zwiększenie kadencji jest równie skuteczne i nie obciąża tak organizmu.
  17. Dokładnie tak. Średnia kadencja to parament permanentnie pomijalny a kategoryzowanie go, w jakichś tam przedziałach, jest po prostu głupie. Każdy ma inne predyspozycje, inny styl jazdy i nijak ma się to do utartych schematów i wmawiania komuś że jego kadencja jest zbyt niska.
  18. Nogi nigdy nie pracują płynnie w sensie stabilności generowanego momentu. Zawsze jest impulsowość i ona jest jak najbardziej naturalna. Biorąc rzecz ściśle technicznie, wysoką wartość tzw. "pedal smoothness" łatwiej osiągnąć przy niskiej kadencji niż przy wysokiej, a sztuczne podbijanie tego parametru nie jest ani zdrowe, ani wygodne, ani efektywne. Przy niskiej mocy to właśnie niska kadencja jest najbardziej ekonomiczna. A zawodowcy nie mają problemu nawet z kręceniem sporych mocy przy 50 obr/min.
  19. @chrismel, generalnie właśnie o to mi chodziło. Masa żywca constans i wybór między 10 kloca, a 7 pióro. Wybieram pióro z wiadomych przyczyn Jest też coś takiego jak środek ciężkości. Z plecakiem 5 kg jeździło mi się efektywniej( szybciej) , jak z dowalonymi torbami , a zwłaszcza kokonem, bo rower stawał się mułowaty + rzucało na boki zwłaszcza z kokonem co uniemożliwiało skuteczna jazdę. Do plecaka dobrze zapiętego się przyzwyczaiłeś, a rower uciekał spod d. Obecnie na ultra stosuje już tylko torby , ale to z zupełnie innych przyczyn. Plecak przy kilkudniowej jeździe zwłaszcza gdy się niewiele śpi , męczy i ociera, a że jedzie się to glównie wytrzymałościowo to pewne rzeczy okazują się mało istotne .
  20. To my się pośmiali, a teraz konkrety - jest coś takiego żeby każde koło do max. 15x110-12x148 weszło? Najlepiej od 20 cali. I powtarzam - liczy się tylko możliwość zamontowania ww. kół 🙂.
  21. W każdej dziedzinie naturalne jest to co się robi bez zastanawiania - ale może być nie najlepsze. Wszystko co trzeba wypracować nie jest naturalne . A porównywanie z samochodem jest bez sensu - rower, nawet elektryczny napędzasz siłą mięśni. Już lepiej porównać z bieganiem - naturalne też nadaje się by podbiec do tramwaju, jak chcesz mieć osiągi to trzeba pewne rzeczy wyćwiczyć. A chodzenie - zobacz jak nienaturalny jest najskuteczniejszy chód sportowy.
  22. Ja nie mówię że są złe. Dla mnie za ten hajs super. Tylko pisałem jakie są Riony i Danishe. Jak na razie więcej km na nich nie robiłem. Więc nie wiem czy te 6h jest "osiągalne". Na razie nie mam czasu żeby wyjść na tyle godzin na rower. Może we wrześniu jak młodzian wróci do szkoły 😂
  23. Ja przy 77 się kończę, 85 to już max - tracę w ogole umiejętność kręcenia szybciej. Także jestem w stanie spokojnie się zgodzić, że 50-60 jest naturalne. Podjazdy często z takimi właśnie kadencjami jeżdżę.
  24. Witam serdecznie forumowiczów. Czy ktoś może polecić sakwy do roweru ECOBIKE LX 500 ( 2023) gdzie profile bagażnika wynoszą 16,2 mm. Zależy mi na sakwach w formie szybkiego montażu i demontażu toreb rowerowych takich jak na przykład crosso czy ortlieb. Niestety te nie pasują.
  25. To nie jest naturalna kadencja bo nogi nie pracują płynnie. Nie bez powodu taki np. kalkulator przełożeń: https://www.gear-calculator.com nie ma w ogóle w opcji ustawienia kadencji poniżej 60. Bo to jest absolutne minimum które zapewnia w miarę płynny ruch. Jak się przyzwyczaisz do wyższej kadencji to stanie się ona naturalna. Poza tym żeby generować moc potrzebna jest siła i obroty. Jak zwiększysz obroty potrzebujesz wkładać mniej siły i mniej się męczysz. Dokładnie jak w samochodzie. Spróbuj jeździć z obrotami w granicach 1000 rpm. Zarżniesz silnik bardzo szybko. A na rowerze pierwsze wysiądą kolana.
  26. No właśnie. Ważysz tyle samo więc na lżejszym rowerze będziesz szybszy bo masz, jak napisałeś, 3 kg mniej do tachania. To teraz wrzuć na siebie te 3 kg tak żeby nie zaburzać aerodynamiki i zobaczysz że ten lżejszy rower straci na szybkości i dynamice pomimo że jego masa nie uległa zmianie. Nie ma cudów. Liczy się masa rower + rowerzysta i przekładanie ciężaru z roweru na rowerzystę i odwrotnie nic nie zmienia. No chyba że zmniejszysz masę całego zestawu.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...