Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Teraz doczytałem że w przypadku 810 maksymalna zębatka to chyba 34, w takim razie chyba powinienem zamontować GRX812.
  3. U mnie wjechała ostatnia porcja części do szosy. Kierownica, mostek, sztyca itd też już czekają w kącie pokoju.
  4. Taki mam plan co do linek i pancerzy. A gdyby za jednym zamachem zmienić korbę na Clarisa FC-R2000 gdzie linia łańcucha jest na 43,5 i wywalić przy okazji kwdrat na hollowtecha? Wiem, że to tylko 2x8 ale może to nie takie głupie by było. Aby łańcuch nie spadał wyregulowałbym zakresem przerzutki a w przyszłości ją wymienił na 2x Clarisa (ma linię chyba 43,5). Nie wiem tylko jak z podkładkami w suporcie bo teraz jest 68x115 a hollwotech 110. Obecny kwadrat nie jest symetryczny, muszę pomierzyć.
  5. @zekker o ja aleś poleciał! Całe dzieciństwo słuchałem Lata Muminków, z winyla zostały wióry:)
  6. To się nie zrozumieliśmy Jak wygląda sytuacja w przypadku wymiany całej korby na Shimano XT FC-M8120-1 ? Na Bike-discount.de jest w dobrej cenie razem z zębatką 34T. Linia łańcucha jest 55mm czyli tak jak zaleca trek. Czy też wystarczy wymienić tylko samą korbę? suport mam shimano bb-m501.
  7. Bo deszcz wygłupiał się za oknem: Dla tetryków nostalgiczny podkład muzyczny:
  8. Oj... no to ja najpoważniejszą glebę zaliczyłem na ulicy na gravelu 5 tygodni pauzowania i złamana prawa ręka w łokciu.
  9. W wyniku inspiracji ze strony @Marinbiker zanabyłem drogą kupna zaworki + końcówkę. Zaworki Schwalbe, końcówką SKS bo akurat taka była w Biostern (jak zwykle świetna cena, 16 zł za zaworki => https://biostern.abstore.pl/detki-zestaw-do-konwersji-zaworu-sv-na,c142,p12353,pl.html ) Jeszcze nie założyłem, ale sprawdziłem końcówkę do pompki i mam wątpliwości. Założyłem to do pompki Topeak. Niby siedzi stabilnie. Tyle, że jak przytkam paluchem wylot to powietrze ucieka bokiem głowicy pompki. Próbowałem mocniej dociskać, ale nic to nie daje.
  10. A konkretnie to jakie modele? Są różne zaciski XT, są różne tarcze (producenci rowerów maja niefajny zwyczaj dawać najtańsze możliwe, w przypadku shimano kiepskie chińskie, tłoczone z blachy), różne klocki.
  11. Bo jeszcze nie przeszlifowałeś po asfalcie
  12. Dzisiaj
  13. Przerzutka Shimano Claris FD-R2030-Fma linię łańcucha 45 mm więc powinna ogarnąć temat. Najwyżej wymienisz też korbę na Shimano FC-A073 50x39x30T żeby od razu też wszystkiego nie wymieniać to spróbuj na początek wymienić wszystkie linki i pancerze bo jestem pewien, że jak rower stał kilka lat nieużywany to wewnątrz pancerzy masz niezły bałagan. Ja tak miałem w szosie, Krossa na Sorze - też za cholerę nie mogłem wyregulować tylnej przerzutki i jak wymieniłem linkę i pancerz to wszystko chodziło jak nowe
  14. Korba PROWHELL Ounce 50/39/30 ale ile wynosi linia łańcucha dla tej korby to nijak nigdzie nie idzie w necie znaleźć. Jedynie ktoś gdzieś pisał o nowszym modelu, że 43,5. Z tego co się orientowałem Micronew nie mają regulacji długości linki baryłką i należałoby taką regulacją zamontować na lince lub zupełnie zrezygnować. Przynajmniej w przedniej, bo w tylnej jest w przerzutce.
  15. Nie musisz wymieniać łańcucha - o to mi chodziło.
  16. Tak ale zyskam dodatkowy najszybszy bieg i o to mi właśnie chodzi.
  17. Nie pokładałbym jakiś szczególnych nadziei w tej ramie. Jeśli upierasz się na HT to poszukaj raczej czegoś od Cannondale czy Scott. Oczywiście jeśli chcesz zauważyć jakąkolwiek różnicę.
  18. A ja na "starość" coraz więcej jeżdżę szosowo - po prostu za każdym razem jak wjeżdżam do lasu przypominają mi się wszystkie gleby z przeszłości.
  19. Nie musisz, bo jak teraz nie korzystasz z największej zębatki na kasecie to po zmianie na 34t też nie będziesz tego robił
  20. wersja z 2008 roku rama 21. Jam mam 183 i jest dla mnie dobry, Problem w tym że za bardzo leżę na nim a chciałabym wygodniej siedzieć. Obniżać siodła nie chcę. Wiem że można przedłużkę kupić , albo ten regulowany. Też opcja ale bym to nawet połączył z tym nowym mostkiem.
  21. Wczoraj
  22. Zasada: trzeba coś podłożyć pomiędzy "standardowy" ściągacz, a wkład suportu. Metoda z wkręceniem śruby jest ma tą dodatkową zaletę, że nie ma ryzyka uszkodzenia gwintu samym suporcie jakby nie miałby być wymieniany. Jeżeli wcześniej było "namierzone", że problem jest z okolic napędu to do wymiany wkład suportu(albo reanimacja, jeśli takowa jest możliwa).
  23. Pewnie coś takiego jak przykład poniżej: https://allegro.pl/oferta/przelotka-uchwyt-do-pancerza-przelotki-w-ramie-5mm-8838376470 https://allegro.pl/oferta/uchwyt-przelotka-accent-gripper-i-do-mocowania-przewodu-2szt-17153917028 Albo może pasować jakaś "baryłka", np.: https://allegro.pl/oferta/sruba-barylkowa-regulacyjna-do-regulacji-hamulca-13241272890?reco_id=9cdddb08-7176-11f0-a7ec-da83a5ca222d&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017
  24. ale to chyba nie msuze bo tam na filmie jest ze tam to wystarczy
  25. Lampka z głębokiej Azji: Ravemen FR500. Można montować na dwa sposoby, co widać poniżej. W komplecie mocowania dla Wahoo. Działa również jako powerbank, choć 2000 mAh to lekka mizeria, żeby dzielić się energią, ale możliwość jest. W komplecie kabel USB-C/USB-C. Generalnie 500 lumenów nadaje się raczej do jazdy w dzień i na oszczędnym trybie migania ma wytrzymać do 36 godzin. Nie wyklucza to świecenia podczas jazdy nocą 😉. Zadowolonym, bo mi nie koliduje teraz z torbą na kierownicę.
  26. Szczerze mówiąc to też tak błądziłem jak ty. Szukałem czegoś lżejszego niż miałem, najlepiej żeby była to rama karbonowa, a skończyłem z fullem do downcountry i nie żałuję, bo zdecydowanie przyjemniej się jedzie i każdą nawet nieco trudniejszą trasę przejeżdżam szybciej niż na hardtailu. Nie namawiam, piszę jak jest z własnego doświadczenia. Zawsze twierdziłem, że rower z pełną amortyzacją to przy moim jeżdżeniu przerost formy nad treścią, ale już wiem że bardzo się myliłem. Co nie zmienia faktu, że sztywniaka nadal mam, póki co do ciągania przyczepki i wojaży po asfaltach i szutrach, ale jakieś plany powoli się kroją i na ten sprzęt.
  27. Z mojego doświadczenia...może się okazać że jak wymienię zębatkę z przodu (blat) to i łańcuch i kaseta Na drugim Scale z kołem 29 mam blat 36x24 model o rok starszy Czy ten blat będzie ok ? https://www.decathlon.pl/p/tarcza-34-zeby-x-synch2-eagle-boost-do-napedu-jednorzedowego-12-biegow/_/R-p-X8571496?mc=8571496&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-marki-ami&gad_source=1&gad_campaignid=20395370357&gclid=Cj0KCQjwtMHEBhC-ARIsABua5iS0O_8KpRg-HgMnbbmItSaHp7uaejGIL48gMbfV1ujXYKaAmnMiaV4aAuNgEALw_wcB Coś może doradzicie innego ?
  28. Jestem już po przejechaniu całej MPR oprócz odcinka do Mrągowa, bo pojechaliśmy z Rynu od razu do Mikolajek Całość około 260 km zajęła 5 dni, ale tempo było raczej rekreacyjne, sporo czasu zeszło się nam na plażowaniu, kąpieli, podziwianiu widoków i posiłków. Noclegi po kwaterach, nie było problemów z rezerwacją na biężaco. Z rzadka udawało nam sie ruszać przed 12. Trasa do przejechania rowerem trekingowym i gravelem spokojnie, jest tylko kilka odcinków gdzie z sakwami trzeba pchac rower Ogólnie uważam że warto się tam wybrać. Szlak rzecz jasna ma swoje mankamenty, są odcinki z kiepską nawierzchnią (zwlaszcza od Sztynortu do Rynu), gdzieniegdzie trochę brakuje oznaczeń (choć co do zasady można jechać bez nawigacji), można narzekać że trasa omija centra miast itd Natomiast dużo więcej jest plusów. Nie ma tlumów, podejście miejscowych jest więcej niż życzliwe, odcinków z większym ruchem samochodowym jest niewiele, można trafić na fajne plaże z kąpieliskami, plus zarówno do Giżycka jak i do Pisza jest opcja z podjechaniem pociągiem z rowerem bez potrzeby zostawiania samochodu Jakby ktoś mial pytania to postaram się odpowiedzieć na bieżąco.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...