Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Do tego dochodzą zwiększone opory podczas pracy. Niby są to pojedyncze Waty ale zawsze lepiej jak są mniejsze niż większe
  3. Ostatnio kupiłem pedały z temu [bardzo dobre ] i opony
  4. Ogl to jakiś czas temu znalazłem używany rower za 400 zł (diet) i mam za niedługo urodziny i się zastanawiam czy opłaca się zrobić 2 rower sobie na hopki w lesie (teraz mam unibkie mission2.0) jakby ktoś mugl mi pomóc był bym wdzięczny miłego dnia -szymuś
  5. Dzięki za polecenie, ale... no nie. Ta pseudo skóra, te niby-lustrzane wstawki, nie mógłbym patrzeć na swój rower. Szukam czegoś co wygląda bardziej zwyczajnie, zwykła czarna/szara guma
  6. Tylko dalej mnie nurtuje pytanie dlaczego zaczęło przeskakiwać na tej najmniejsze po wyszejkowania łańcucha.Jedynie co mogę to zrobić teraz to wymienić przedni blat na 34t 36t jest o 2.5cm średnica większą to raczej nie wejdzie w rame I wymieniać co jakiś czas te najmniejsza koronkę 50 zł to też nie taki majątek raz na dwa miesiące
  7. Czołem! Przymierzam się do wymiany kół w moim gravelu - specu diverge comp carbon. Chciałbym już przejść na carbonowe koła i porządną, nieśmiertelną piaste. Obserwuje uważnie koła zipp 303 xplr. Podoba mi się wysoki stożek choć przeraża szerokość plus dedykowane opony. Tańsza opcją są evanlite na fajnych piastach dt 350 choć wolalbym dopłacić do jakiś zipp ze względu na gwarancję. Może ktoś przerabiał temat i ma jakieś doswiadczenia lub inne propozycję. Jestem otwarty na sugestię. Pozdrawiam!
  8. Już kupiłem, w sklepiku u Bezosa. Jutro dojdzie i, mam nadzieję, zapomnę o tych godzinach nieuczciwej walki z materią.
  9. @nctrns Sam wiesz, że skuteczność hamulców w rowerze szosowym, oparta na klamkomanetkach, jest wyraźnie mniejsza niż porównywalnych hamulców obsługiwanych "tradycyjną" klamką. Tyle tylko, że rower szosowy , użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, korzysta z dobrodziejstw hamowania znacznie rzadziej niź rower XC czy enduro. Tak więc obserwowana przez początkujących niższa skuteczność hamowania klamkomanetką jest zrozumiała, jednak wynika ona z zapotrzebowania na siłę hamowania i konstrukcję jako taką. Bo i ułożenie klamkomanetki uniemożliwia hamowanie z pełną stanowczością a i punkt styku z jezdnią jest znikomy, tak więc przyczepność również. Tak mi się wydaje. Oczywiście te wszystkie badziewne hamulce mechaniczne powinny zostać zakazane, bo są niebezpieczne i trup ściele się gęsto 😉.
  10. Podajesz przykład 40 zębów korby w XC na płasko - Polskę, tylko większość będzie na tym jeszcze bardziej zamulać (bez tzw. kopyta i jako takiej kadencji = nawet nie podchodź, bo będzie bolało, i stawy nie będą zadowolone )... Marzenia piękna rzecz, ale w tym przypadku mocno gryzą się z rzeczywistością - ludzie musieliby jeździć jak odblokowane elektryki, a przecież gołym okiem (bez kalkulatorów) widać jak jeżdżą... Tyle w temacie "oczekiwania vs. rzeczywistość". PS wiem, że to dotyczyło bardziej szybkiego zużycia mniejszych zębatek
  11. Jak w tytule. Zakupiona w centrum rowerowe.pl (https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-amortyzowana-cane-creek-thudbuster-lt-g4-pd22781/?v_Id=143665) Długość 420 mm Średnica 30,9 Stan widoczny na zdjęciach. Cena 500 zł., najlepiej z odbiorem osobistym w Olsztynie (wam.-maz.) ewentualnie OLX, Allegro Lokalnie.
  12. Kup narzędzie do nabijania nitonakrętek. Ja kombinowałem latami, potem kupiłem rzeczone i czas spędzony na kombinowanie spadł o 95%, za to liczba nabitych nitonakrętek wzrostła o 1000%.
  13. Dobrze, mam chwilę, to napiszę posta. TL:DR: zawsze chcemy aby rozmiar zębatek był jak największy. A teraz dla zainteresowanych, to jest globus Polski. Jeżeli nie jeździcie regularnie na czerwonym, lub przynajmniej na pomarańczowym polu, to nie macie żadnego biznesu w posiadaniu roweru górskiego ( hehe ) z zębatką napędową w rozmiarze mniejszym niż 36-38T. Nie dlatego, że policja formy słusznej wam zabroni, bo w sumie wasza kasa, ale dlatego, że jeżdżenie na małych zębatkach jest kosztowne. Zwłaszcza, dla użytkowników biżuterii Garbaruka czy inne XXYXX AXS XYYXX Srama. Ale dzięki sprytnym zabiegom marketingowym można wykazać odpowiedni zakres przełożeń ( hurr:durr - 36-11 to 32-10 ) bez poruszania tematu jak się ten zakres ma do użyteczności napędu. Sprawa rozbija się o to, że poniżej pewnego rozmiaru koronki jej zużycie rośnie lawinowo. To dlatego, że małe koronki przenoszą obciążenie dwoma lub trzema ząbkami, zamist czterema-pięcioma dla koronek dużych. Do tego - im mniejsza jest zębatka napędowa z tym większym naprężeniem łańcucha pracuje napęd. Większe naprężenie, mniejsze koronki - zębatka znika w oczach. Jeżeli jeździmy po czerwonym, to i tak większość czasu jazdy będzie na dużej części kasety, przez co incydentalne zapięcie 30/10 nie będzie miało wpływu na zużycie napędu. Bo i rzadko się to wykorzystuje, a także z góry nie ciśniemy na granicy swojego FTP. Jeżeli jednak jeździmy poza czerwonym, to napęd 1x12 z kasetą 10-51 degerenuje się się do napędu 1x10 na żółtym, lub nawet 1x5 na zielonym. Z większych zębatek będziemy korzystać incydentalnie, lub wcale. Take Bydgosko-Poznańskie 1x5 to jest kaseta 10-18 i koronka 30 napędowa, piłowana na 200-300W godzinami. To znika w oczach, bo praktycznie w całym użytecznym zakresie mamy pięć zębatek do wyboru. Rozwiązaniem idealnym dla mieszkańców 'nie czerwonego' na napędzie 1x12 jest napęd grawelowy ( tzn zębatka ~40 i kaseta 1x-4x ), ale do górali do XC to raczej nie wejdzie. Dla patologicznie mieszkających na zielonym ( der Breslau i okolice ) to nawet kaseta 11-3x będzie dobrym wyborem. Bo i dostajemy w zakresie użytecznym więcej biegów ( więc siłą rzeczy, zużycie rozkłada się na więcej koronek ) i rower lżejszy i napęd wolniej schodzi.
  14. M675 będę znacznie mocniejsze od MT410. Mają one servo wave i zupełnie inny zacisk. Jeśli nic im nie dolega, czyli nie ciekną, tłoczki równo chodzą i dźwignia klamki to jak najbardziej warto przełożyć.
  15. Cześć. Nie zakładam nowego tematu bo podobne pytanie. Kupiłem rower, który jest wyposażony w hamulce MT410. W obecnym rowerze posiadam hamulce SLX M-675, którym technicznie nic nie dolega, choć mają 10 lat i myślę nad przełożeniem ich nowego roweru. Natomiast zastanawiam czy starsze M675 będą ciągle lepsze od nowych M410 mimo wieku, czy w związku z rozwojem osprzętu nie będzie odczuwalnej różnicy w działaniu? Porównywałem obecne M-7100 i na pierwszy rzut oka nie widać dużych różnic między nimi, a M675 natomiast różnica może być w szczegółach. Czy ktoś ma doświadczenie w podobnym porównaniu hamulców z różnych okresów.
  16. Kiedyś w jednym z rowerów, w bliżej nieokreślony, sposób złamała mi się przerzutka xt 8100. Tydzień temu w drugim rowerze, też xt 8100 złamała się, zahaczając o gałąź. Ale tym razem pękł element korpusu sprzęgła a w tamtej ramię linki. Starej nie wyrzuciłem i tym sposobem złożyłem jedną z dwóch. A w zasadzie z trzech, bo element do którego przykręca się linkę złamałem przy rozbieraniu 😅 i wykorzystałem go z deore 5100. Jak widać główne elementy mają te same kształty i proporcje w linii modelowej x100. Transformers działa i ma się dobrze 😁
  17. No spoko. Moja żona ma 156cm, klamkomanetki sora. Hamowanie z górnego chwytu, kiedy, masz przybliżone klamki jest w sumie nawet gorsze. W dolnym chwycie prawie nie jeździ. Z przerzucaniem biegów nic nie wyregulujesz. Ale przyznaję też, że to skill issue. Znajoma o niewiele większych dłoniach po prostu nauczyła się sobie z tym radzić, bo jeździ o wiele więcej. Do ergonomii jednak nadal temu daleko.
  18. Cześć wszystkim. W tym miesiącu po prawie 20 latach zaczęła pękać rama, więc stanąłem przed kupnem nowego sprzętu.
  19. nie są i nigdy nie były....tiagra 4700 i 4720 są już bardzo blisko 105 jeśli chodzi o działanie, a sora chodzi lepiej od clarisa nawet jak wszystko dobrze wyregulujesz. Oczywiście jak jest wszystko nowe i dobrze wyregulowane to śmiga. Stara ultegra chodzi o niebo lepiej od obecnej sory-szczególnie przednia przerzutka więc jak tu startować do dura Ace. I piszę to jako użytkownik obecnej sory, ultegry i były użytkownik 105, tiagry 9r,starej ultegry, sory. Trochę tego shimano już przerobiłem czy to na swoich rowerach czy też wypożyczonych. p.s. dobre z tym sora/105.
  20. ROWER GRAVEL SENSA ROMAGNA GRAVEL GRX 2×12 2025 Jeszcze znalazłem taki model, jak za cenę 6.2 tys wydaje się mega ciekawą pozycją , rama dużo lżejsza niż w Esker 6.0 . Ktoś może coś powiedzieć o tym modelu?
  21. Mam przyjemność od dłuższej chwili śmigać na nowych 9200/9220 . Powiem tak , Shimano nigdy nie umiało zrobić dobrego hebla i tak też jest w tej chwili. 9200 są żałosnymi spowalniaczami . Na tylnym kole , klocki metal, tarcza 160 przy prędkościach 40-50 tak jakbym nic z tyłu nie miał ( w innych na klockach żywica blokuje koło) . Mało tego w klamkach 9220 z serwo połowa skoku dźwigni " przelatuje" przez nic by dopiero pod koniec zacząć działać . POŁOWA SKOKU TO JAŁOWA PRACA - tylko debil mógł to wydumać tak jak kiedyś manetkę co się klamką biegi zrzucało . A potem się człowiek dziwi jak kumpel z Saintów po przesiadce na mój rower kasuje go i siebie bo przyzwyczajony do duszenia hebli . Pomijam też fakt iż klamka w 9220 lata jak stara ............
  22. Tak, ma związek ze sprężyną negatywną. Nie ma odpowiednio twardych. Poza tym konstrukcja jest zbyt wiotka dla cięższych osób.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...