Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Problemów z plecami nie przewiduję Mam też trochę takie doświadczenie windsurfingowe, narciarskie, gitarowe, że lepszy sprzęt wcale nie utrudnia tylko pomaga. Lepsze narty powodują, że nie czuć klepania na każdej muldzie, bezpieczniej możesz się rozpędzić, technikę szlifujesz i po jakimś czasie treningów zaczynasz naprawdę dobrze jeździć. Przy wyborze nart nie chciałem super slalomowych (kręcących super ciasne skręty), ani gigantowych (które jeżdżą szybko, ale trzeba do nich super długich i pustych stoków). Dlatego kupiłęm narty ze zmiennym romieniem skrętu, ale super sztywne. Analogia bardzo daleko idąca? No chyba nie. Nie chciałbym odstawać od przeciętnego, amatorskiego peletonu z powodu roweru. Nie będę nigdy kolarzem górskim ani sprinterem. Jestem sprawny fizycznie, nie posiadam brzucha, posiadam 40 lat i chyba wciąż dość duże możliwości rozwoju fizycznego. Uważasz, że Ednurance jest tu wystarczający? No właśnie o to chodzi! Czy amatorsko Emonda nie będzie tak samo dobra jak Madone tylko, że tańsza bo już nieprodukowana? Czy rama SLR (Emonda), nie będzie dla mnie bardziej odczuwalna jak niższy model SL7 (Madone SL7 gen8)? Czy warto wymieniać kołą, tak żeby odczuć sporą różnicę i kupować podstawowy pomiar mocy - czy może lepiej rzucić to wszystko i kupić inny rower, który ma już to wszystko?
  3. Dzisiaj
  4. To Ty wyrywasz moje słowa z kontekstu i manipulujesz nimi, by wytworzyć jakiś obraz mnie jako niedzielnego kierowcy. Dokładnie wytłumaczyłem na czym polega ważność trzymania obu rąk na kierownicy. Zrobiłeś już rozeznanie w tych układach kierowniczych i wskażesz te "coraz więcej" samochodów, które nie mają mechanicznego połączenia kierownicy z kołami? Proste, konkretne pytanie. Kultura nakazuje odpowiedzieć albo przyznać się do błędu.
  5. A ten Giant Defy to który model, z którego roku? Z jednej strony to całe aero to trochę ściema jeśli chodzi same ramy...podstawa to szybkie i lekkie opony i koła. Tutaj najwięcej się ugra, dalej ciuchy w tym kask, pozycja na rowerze. Ale... ....mam porównanie między Giantem Tcr, a Giantem Propelem. Porównanie dokładnie na tych samych kołach i oponach. No i wychodzi, że Propel jest po prostu szybszy na płaskim. Łatwiej utrzymuje się prędkości pow.35kmh, dużo łatwiej jedzie się w grupie przy ponad 40kmh, każde depnięcie to odczuwalnie szybsze przyrosty prędkości....ale jest nieco cięższy i mniej komfortowy na przodzie. Na pagórki jeszcze oki, na góry lepszy tcr....tak więc coś w tym aero jednak jest. Jeśli chodzi o Madonkę to testowałem ją raz na dłuższej trasie, ale też innych kołach i oponach. Z całą pewnościa wygodniejszy niż Propel, ale też chyba nie jest to takie aero jak Propel , Reacto. Ale też rower fajny na góry (miałem kiedyś Emondę i nowy Madone też sobie w górach radzi dobrze.). Wszystko zależy jakie moce generujesz, piszesz że nie masz pomiaru więc może warto zainwestować nawet w podstawowy pomiar Inpeaka. Akurat Tcr i nowy Madone to dość komfortowe rowery w stosunku do wspomnianego Speca....jeśli te rowery są dla kogoś za sztywne i mało wygodne to chyba czas na pracę nad własnym ciałem. I nie....nie będzie niżej, czy dalej. Rowery są różne, mają czasami skrajnie inne geometrie nawet w obrębie jednego typu i zastosowanie (scott vs cube vs giant). Pozycja zarówno na rowerze endurance jak i racingowym musi być dopasowana do potrzeb ridera.
  6. Tak sobie przypomniałem i podbijam 🙂.
  7. Kolejna sprawa to zmiana rowerów endurance na wyścigowy/wspinaczkowy. Będzie niżej, dalej do kierownicy i sztywniej. Mam dużo znajomych z madonką/TCR/Tarkamiem mieszkającymi na stojaku bo plecy bolo.
  8. Jak patrzę na ten rower to geometrycznie to jest imho MTB.
  9. Zostań przy tym co masz i zajmij się profesjonalnym podejściem do treningów - zrób sobie rozpiskę, zacznij mierzyć tempówki itd. Prawdziwe sesje treningowe na starcie dadzą ci więcej niż zmiana sprzętu.
  10. Człowieku skończ już te swoje wywody bo zaczynasz być, nie już od dawana jesteś żałosny. Chcesz to wrzucaj te swoje nic nie wnoszące filmiki od internetowych, samozwańczych "ekspertów", chcesz je oglądać to oglądaj ale na szczęście mamy jeszcze wybór i jak chcemy to możemy jeździć dobrymi samochodami, możemy jeździć fajnymi youngtimerami jak chcemy a Ty możesz jeździć swoją Dacią i się jarać jaka ona fajna. Nie chce mi się już wypowiadać w tym temacie bo mimo wpisów, że jesteś gotowy na dyskusję to twardo się okopałeś przy swoich przekonaniach i swojej wizji świata. I tak, podtrzymuję wszystko co do tej pory napisałem, więc nie cytuj już mnie więcej bo Twoje cytaty wyrwane z kontekstu są tylko i wyłącznie męczące a na pewno nie pokazują całego kontekstu wypowiedzi.
  11. Temat nóg nie podlega oczywiście dyskusji Nie mam pomiaru mocy, więc brakuje mi trochę danych. Na Domane SL5 z "firmowymi" kołami i oponami GrawelKing 32C - moje prędkości średnie wahają się koło 25km/h. Na Defy z oponami GP5000 25C prędkość wzrasta do około 28km/h - trasy ok. 60km, wznios 400-500m. Chcę dalej trenować nogi, tylko jest pytanie: Czy zostać przy tym sprzęcie co mam? Czy wymienić na przykład koła na lżejsze i bardziej areo? Czy pomyśleć nad zmianą roweru? Kiedy robiłem przeglądy swoim rowerom, to pan KosaBike z Kielc, powiedział: "A weź sprzedaj te dwa rowery i kup coś porządnego?". No i się zaczęło myślenie...
  12. https://pl.aliexpress.com/item/1005006777001145.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.168.6d8f1c24Usd3u1&gatewayAdapt=glo2pol Takie. Nie są to może jakieś wybitne konstrukcje, ale na spróbowanie za 90pln jak znalazł. Teraz jak już wiem, że układ platforma/zatrzask się sprawdza, to mogę rozejrzeć się za czymś docelowym. I tu znowu pytanie . Widziałem, że polecacie Cranki Mallety, ale to trochę za duży budżet jak dla mnie. Co jeszcze jest w grze?
  13. To proste - beznadziejny uginacz santura.
  14. Nie da się odpowiedzieć na te pytania bez wiedzy o tym jakie prędkości/waty generujesz. Ale biorąc pod uwagę kierunek, celowałbym w Madone, Emonda to nie jest specjalnie szybki rower. Niezależnie od wyboru - realnie na prędkości nie zyskasz wiele, ona bierze się z nóg, nie z roweru.
  15. Ciekawe co go czyni crossowym a nie MTB Komedia.
  16. Polygon Heist X7 za 3499 zł. https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7
  17. Przeglądam archiwa i aż się za głowę złapałem. Od dłuższego czasu miałem wrażenie, że jestem śledzony i oto dowód - drony złapane przypadkowo na zdjęciu. Wyglądają na takie z działu kadr, wysłane w celu sprawdzenia, czy na urlopie na pewno odpoczywam, a nie robię np. remontu mieszkania - jak na prawdziwego Polaka przystało.
  18. Korba ma się nie kręcić bez pedałowania. Jeżeli to robi, z dowolnego powodu, to jest grubo patologiczny stan.
  19. A jakie, jeśli można wiedzieć?
  20. Jakby wolnobieg był wadliwy, to byś czuł duży opór po prostu kręcąc szybko korbą. Jak ci się korba obraca po zakręcenie, to może to znaczyć, że, uwaga, obracające się koło napędza ci łańcuch. A to oznacza, że wolnobieg się "klei" i to jest akurat oznaka problemów. Jak się korba nie obraca - to nie jest to żaden problem, łańcuch sam z siebie, nie napinany korbą, nie będzie się zbyt dobrze obracał, nagle walczysz z napinaczem i wolnobiegiem. I tyle, ten układ nie jest zaprojektowany pod "swobodne obracanie się" do przodu bez przyłożenia siły, na najniższym przełożeniu jak sobie kręcisz w powietrzu, to coś może jeszcze poleci, bo nie zmienia się gwałtownie przyłożona siła (nie spada nagle poziom napięcia całego układu), na wyższym - by korba leciała szybko, nawet w powietrzu, trzeba przyłożyć dużą siłę, nagle tej siły nie ma i napięty układ działa jak sprężyna, hamując korbę.
  21. Cześć, Pomóżcie mi proszę w wyborze roweru. Na razie zastanawiam się nad zasadnością wymiany Trek Domane SL5 (2017) i Giant Defy Advanced 2 na: Trek Émonda SLR 2021 lub Madone SL7 Gen 8. Chciałbym zyskać trochę więcej prędkości średniej i lepsze tempo na podjazdach. Jeżdżę głównie w terenie pagórkowatym (woj. Świętokrzyskie), czasami wybieram trasy bardziej „górskie” w Górach Świętokrzyskich. Moje wątpliwości: Czy lepiej mieć topową wersję ramy SLR, ale w modelu, który nie jest już produkowany? Ile realnie zyskam na prędkości, jeśli wybiorę aero Madone? Czy zmiany w Émondzie w kierunku poprawy aerodynamiki są rzeczywiste, czy to marketing? Czy sensowne byłoby w mojej sytuacji kupienie Émondy z kołami o stożku 50 mm?
  22. Regularnie kupuje na Ali i od dawien dawna nawet nie widziałem możliwości wysyłki przez PP.
  23. No jak to co się popsuło? Przecież napisał że lockring, prawdopodobnie ukręcił gwint lub wpust. Co mogło się następne zepsuć to zapadki, w tej piaście są najbardziej parszywe zapadki jakie Shimano stosuje w swoich piastach i nie można ich dokupić. Łożyska, ale to jest elementem eksploatacyjny i w miarę prosty i tani w wymianie. Budżet 200 złotych na nowe koło to za mało, gdyż to jest piasta na bębenek microspline + tarcza montowana na centerlock + mocowanie koła 135mm qr. Znajdźcie mi koło z taką piastą za 200 złotych? Warto zastanowić się nad zakupem tej samej piasty lub poszukać innej lepszej. Na OLX jest piasta DT Swiss hybrid za 299pln-ów, ma gr 135mm, centerlock i microspline. https://m.olx.pl/d/oferta/piasta-tylna-dt-swiss-hybrid-micro-spline-qr-center-lock-32h-024-012-CID767-ID14hHl6.html
  24. Te filmiki pokazują akurat najłatwiejsze przypadki. Przedni widelec akurat łatwa opcja. Tył z pierwszego filmiku z tym fullem też łatwizna jeśli powierzchnia montażowa pod hamulec trzyma wymiar, na górnych widełkach dobrze widoczny jest prześwit pomiędzy tarczą a klockami. Gorzej jest z niektórymi przypadkami jak jest zacisk na dolnych widełkach i również flat mount z tyłu też jest upierdliwym rozwiązaniem często więcej czasu zajmuje ustawienie tego.
  25. Cała ta piasta jest dostępna na aliexpress za 62zł. W polskich sklepach po około 180zł, na bike-discount 100zł + 25zł przesyłka. Jeśli obręcz i zaplot są bez zarzutu to kupić piastę-dawcę i przełożyć całe wnętrzności piasty. Korpus jest w praktyce niezniszczalny. Wciąż nie rozumiem co się "rozsypało". Bębenek ma luzy? Oś jest pogięta i się nie kręci? Kulki z łożysk wypadły? Korpus jest w zasadzie niezniszczalny, więc najbardziej zasadną drogą naprawy moim zdaniem będzie przełożenie kompletu wnętrzności piasty. Oryginalne łożyska do niej są po 13zł na allegro. To naprawdę jest łatwa w serwisie piasta.
  26. Bo melexem czy rowerem ?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...