Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W sumie zabawne, bo mam i chińskie RT76 i japońskie MT800 i pod względem jakości i hamowania bardziej odpowiadają mi chinczyki. MT800 zagrzane zawsze mi dzwonią przez parę sekund po hamowaniu a RT76 nie zawiodły mnie nigdy i w żaden sposób od dnia montażu.
  3. @smw44199 najszybciej i tanio były w Biostern
  4. Generalnie rzadko bywam w Krakowie, a jak już to częściej jako kierowca i wtedy to wyrzucam pasażerów i jadę sobie gdzieś na ubocze 🙂. Niemniej sam temat mnie zaciekawił i chyba trzeba się przyjrzeć Geoportalowi - może tutaj można to wyczytać?
  5. Z 300 metrów dalej na północ na rogu Kapelanki masz taki okrągły betonowy nik czyli bank PKO. Wjazd jest bez szlabanów i mają sporo miejsca nawet w tygodniu. Ogólnie z parkowaniem w tym porąbanym mieście jest coraz gorzej i o ile nie ma szlabanu albo info, że wjazd tylko dla mieszkańców z kartami i tym podobne bzdety to się ładujesz i tyle. To są jak pisałem wew rewiry wspólnot mieszkaniowych i rzadko taki placyk stanowi coś w stylu chodnika. Lipa jest jak jedziesz i widzisz znak strefy zamieszkania bo trzeba wiadomo pilnować by stać na wyznaczonych miejscach.
  6. @grzech1991 To tani rower z deacthlona, Riverside 120. Jakby to był elektryk, to bym napisał, że elektryk. Nie zamierzam pchać się w kasetę za 300+ złotych, która mi się zmieli w sezon w rowerze, który kupiłem w 2018 roku za mniej niż 800. A do tego potrzebowałbym nowej manetki i tylnej przerzutki. Poza tym kaseta 12-biegowa ma już dość żałosną wytrzymałość i nie wejdzie mi na koło. Jeszcze wytrzymałość kaset od Cues do mnie przemawia, ale Cues nie daje mi w sumie nic (też na górze miałbym 11-13-15-17-20 i duże skoki na dole). Napęd 2x9 oferuje około 13 praktycznych przełożeń (czyli bez powtórzeń) z lepszą linią łańcucha niż 1x11. Jakbym jednak poszedł w nie-Cues kasetę 11-biegową (jakieś Deore 11s 11-46 czy coś takiego), to mam gorszy układ przełożeń, niż obecnie, bo 11-13-15-17-20 to i tak nie jest ideał, ale chociaż nie mam skoku 15-18, który cholernie mnie wkurzał w starej kasecie od mojego roweru. Obecnie mam w zapasie lewą manetkę do przerzutki Microshift Marvo 2x, choć oczywiście jej wykorzystanie jest opcjonalne. Wyjaśnijmy coś sobie - jeśli bym chciał, to bym sobie kupił po prostu nowy rower, albo ramę i podzespoły i złożył to wszystko w weekend i byśmy tej dyskusji nie odbywali, odbylibyśmy inną, o tym jak manetka 10s dynasys działa z tylną przerzutką od Microshift Sword i czy chińska kopia kierownicy Corner Bar jest wygodna Ale dobrze się bawię kombinując i próbując usprawnić posiadany przeze mnie obecnie rower, w którym oryginalne są obecnie: rama, koła i dzwonek. Teraz mam w cholerę bardziej ergonomiczną kierownicę z dodatkowymi uchwytami, korbę lżejszą o 600g, 1 bieg więcej, szerszy zakres kasety, lepsze hamulce, dobre opony, ale nie da się tym jechać w góry i w pewnych rodzajach terenu jest nadal za ciężko. Cel jest prosty, uzyskać niezawodny i trwały napęd o szerokim zakresie, wymieniając jak najmniej. Zacząłem to wszystko nie wiedząc do końca, na jakie przeszkody trafię. Np. błędnie sądziłem, że przednie przerzutki da się wyregulować pod każdą linię łańcucha, a tu jajco. Gdybym o tym wiedział, nie montowałbym szosowej korby i suportu i teraz nie odbywalibyśmy tej dyskusji. Ale oryginalnie sądziłem też, że napęd 1x9 z kasetą 11-36 w zupełności mi wystarczy.
  7. Znalazłem ciekawe pompki z ukrytymi wewnątrz narzędziami, trochę kosztują ale jakieś tam przeceny też na stronie widać więc nadaje się do działu okazje i promocje: https://eu.oneupcomponents.com/collections/tools-pumps tu recenzja: https://bikepacking.com/gear/oneup-edc-pump-review/
  8. Decathlon ma całkiem niezłą cenę na Edge 840 Solar https://www.decathlon.pl/p/licznik-gps-rowerowy-garmin-edge-840-solar/_/R-p-X8854915
  9. Te zawory naprawdę mają sens, nie jest to akcesorium które koniecznie trzeba mieć, ale jak już je człowiek ma, to zaczyna je doceniać po czasie 😉 Najtaniej chyba na amazonie do kupienia
  10. Nieee @Tyfon79, nie. Byłem tam przez ostatnie dwie niedziele i będę jeszcze trzeci raz jak córka będzie zdrowa, więc strefa nie obowiązuje. W ostatnią niedzielę o dziwo objechałem wszystko w bliskiej okolicy i cudem znalazłem normalne miejsce. Jakby coś to pojechałbym dalej. Generalnie nie wjeżdżam i nie parkuję tam gdzie nie mam pewności, że mogę to zrobić. Przejście nie stanowi dla mnie problemu, ale widząc tam wolne miejsca zastanawiałem się dlaczego są wolne 🙂. Zakazu wjazdu w formie znaku tam nie ma, ale pytanie czy to nie jest chodnik, bo wtedy z automatu jest zakaz...
  11. Dzisiaj
  12. Bardzo ciekawe spostrzeżenia, dzięki. Znalazłem ciekawą ofertę na green bike pl odnośnie roweru Orbea Urrun 20, natomiast jest też niewiele drożej w Centrum Rowerowym, które ma oddział na miejscu, także jak już to się raczej na niego zdecyduję - zgodnie z zaleceniami to co na miejscu lepsze 😄 KTM widzę też są dosyć popularne i sprawdzone z tego co piszecie, także zastanawiam się obecnie pomiędzy Orbea Urrun 10/20 a KTM MACINA RACE SX 10 Di2 (albo 20) Chyba dużej różnicy pod względem jakości osprzętu w nich nie ma, poza tym że w jednym Shimano, a drugim Bosch i możliwe że wadze?
  13. @KNKS akurat Twój komentarz był bardzo prymitywny, żeby nie rzec idiotyczny. Daruj sobie takie teksty bo pokazujesz tylko, że masz beton zalegający między uszami zamiast mózgu. Mam oprócz mtb szosę i grawela i znam wady, zalety i ograniczenia każdego z tych typów rowerów a tak się składa, że bardzo duża część ludzi (może poza ortodoksyjnymi szosowcami) wciąż uważa mtb za najbardziej uniwersalny rower, który pojedzie wszędzie - oczywiście z pewnymi ograniczeniami, wolniej po asfalcie niż szosa czy gravel ale szybciej i pewniej w terenie. Nie każdy też ma miejsce i budżet i potrzebę posiadania kilku rowerów więc nie jest to propozycja bezsensowna bo za chwilę może się okazać, że autor wątku jednak szuka czegoś czym przejedzie po tych szutrach czy innych terenowych łącznikach między asfaltami. Dlatego też w swoim pierwszym poście zaproponowałem szosę Road+. Bardziej bezsensowne jest proponowanie zwiększenia budżetu bo jeśli ktoś ma uzbierane, czy wg niego zdroworozsądkowo ustawiony limit na np. 6 tys. zł to nie po to o tym pisze, żeby otrzymywać rady typu:
  14. Tak szczerze nie bardzo wiem o co biega... ogólnie tam gdzie stoi to auto i tym podobne kwestie to teren prywatny. Jak tylko masz opcję wjazdu co bywa trudne to stajesz ogólnie rzecz ujmując tak by nikogo nie blokować. Chcesz się wymigać od strefy czy jak?
  15. Nie wiem co lubisz. Ja generalnie nie szukam "atrakcji" na trasie tylko staram się układać trasę tak aby w jak największej części była dla mnie atrakcyjna jako tako. A podobają mi sie traski gdzie nie ma dużego ruchu samochodowego, za tłumami kolarzy też nie przepadam. Lubię śmigać po DDR-ach które są są odseparowane od ruchu samochodowego. Niewiele jeszcze takich ale zdarzają się - chociażby WTR , Velo Dunajed, Wiślica-Kazimierza-Proszowice. Lubię jak nie jest całkiem płasko, uwielbiam góry i pagórki i generalnie miejsca, które krajobrazowo są ładne. Jeżeli zaplanujesz sobie jakąś traskę gdzieś w okolicy Zawiecie, Ogrodzieniec, Olkusz, Wolbrom po bocznych drogach to właśnie otrzymasz coś w tym stylu. A jak chodzi o jakieś konkretne atrakcje to wiadomo jak to na Jurze--zamki Ogrdzieniec, Mirów, Rabsztyn, można poszukać źródeł Warty w Zawierciu lub zerknąć co się dzieje gdy zamykają kopalnie i wyłączają pompy koło Olkusza. Powstaje nowe pojezierze i woda wraca w miejsca gdzie nie było jej przez kilkadziesiąt lat.
  16. Twój problem na ten moment nie leży w za małej korbie, tylko w za niskiej kadencji. Błędnie zakładasz, że "spokojny" styl jazdy równa się powolnemu ugniataniu korb. Przerzutka została wymyślona w celu ułatwiania życia a nie jego utrudniania - powinieneś zacząć szybciej kręcić. Za chwilę zaczniesz jeździć 35 km/h i będziesz chciał montować torowe/czasowe blaty 65.
  17. Dlatego ja się cieszę, że moja Dacia ma jeszcze klasyczne, analogowe zegary, normalną dźwignię ręcznego, manualną skrzynię biegów (całkiem przyjemnie działającą), pokrętła, guziki (nawet od wyłączania systemu Start-Stop). Jest nawet stacyjka na zwykły kluczyk. Nie mam żadnego ekranu dotykowego (choć był system MediaNav w opcji). Chociaż tyle. Czym nowszy model, niezależnie od producenta, tym gorzej. A wszystko głównie dlatego, że ekran dotykowy to obecnie taniocha i tak się tnie koszty produkcji (oszczędzając też wagę), by upchnąć coraz więcej wymaganych systemów w danym budżecie.
  18. OK, czyli są względy technicznie że takich rowerów nie ma - rozumiem, trochę się obawiałem, że nie bez powodu jest taka sytuacja. Ostatecznie mimo wszystko z przerzutkami dam radę żyć, z małym blatem nie - to jest główny powód dla którego się w ogóle rozglądam za zmianą. Więc wymóg braku przerzutek z przodu chyba można z konieczności wykreślić. Miałem kiedyś okazję chwilę pojeździć i baranek wyglądał OK, ale pewnie faktycznie będę musiał zrobić jakąś kolejną przymiarkę przed zakupem. Co do prędkości, to zakładam, że na nowym rowerze dałoby radę poprawić wyniki, najwięcej ile na obecnym wyciągnałem to była srednia 29km/h na dystansie 100km (wiem, że obiektywnie to dalej marny wynik), liczyłbym że na czymś lepszym niż góral dałoby to rade pociągnąć wyżej. Przy moim preferowanym "spokojnym" stylu jazdy na korbie 48T na każdym wyjeździe się zdarzają sytuacje gdzie brakuje mi przełożeń do jazdy z niską kadencją, więc logicznie myśląc nie ma co brać roweru z mniejszą korbą (tak, pamiętam że koła będą większe w nowym rowerze). A jak już wymieniać, to niech też będzie jakiś zapas w rozmiarze korby na przyszłość, 48T w góralu też mi na początku wystarczało.
  19. Tam wchodzi max. 38 wg producenta... Abstrahując oczywiście o jakimkolwiek sensie tego wymogu 😀.
  20. Zaintrygowałeś mnie tą informacją. Szukałem potwierdzenia tej informacji pod kątem systemu Bosch, ale nie znalazłem. Czy mógłbyś podać źródło tej informacji?
  21. Czy byłbyś tak dobry i na mapie zaznaczył kwadraty lub napisał nazwy konkretnych "atrakcji" na stravie do których mógłbym pojechać? Okolice zawiercia bardzo mało mi mówią.
  22. Jeżeli ktoś nie śledzi Pepperka to https://www.pepper.pl/promocje/amortyzator-mtb-rockshox-recon-gold-rl-29-140-mm-1176644 za niecałe 400 zł.
  23. Materiał i wykonanie super, ale krój totalnie mi nie podszedł... Potwierdzam. Do oddania. Do oddania z powodu strasznie wąskich i nieelastycznych nogawek... Na tą chwilę z kilku zamówionych spodni (reszta z Decathlonu) zastanawiam się nad https://www.decathlon.pl/p/spodnie-trekkingowe-meskie-simond-mt900-hydrofobowe/_/R-p-338628?mc=8852944&c=Czarny_Szary - materiał podobny do Endury, również brak membran, ale krój dla mnie idealny 🙂.
  24. Złożyłem jednak nie odbyło się bez problemów. Miałem zakupiony napęd GRX 1x12 który pasuje do suportów do muf 68-70mm a w bombtracku mufa ma 73 mm więc było kombinowanie z liniami łańcucha itp. Zamontowałem w końcu korbę SRAM do tego napędu i teraz wszystko działa jak należy. Całość z pedałami waży 13 kg i jak na tak duży rower (jest naprawdę wysoki) jestem zadowolony, fajna pozycja, szerokie kapcie. Typowy turystyk
  25. No i dalem sie namowic... Na razie do jednego roweru na probe. I tak zawor byl do wymiany bo daje sie odkrecic tylko kombinerkani.
  26. Jednak nie będą działać bo też w systemie i spec i center lock(a ja mam na zacisk) . Kolego co do br mt420 i ich klamek to klamka w boksie to BL mt401 aluminiowe 😉 też śledziłem temat rdzewiacych klamek myślę że to mi wystarczy 😊tym bardziej że przechodzę od tanich tektro dwutloczkowych
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...