Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Cały czas cos ulepszają i to jest na plus ale juz jest płatna cześć Bhutan, więc kto wie czy nie zbliża sie czas zmonetowania inwestycji 🤔
  3. Świat byłby pusty , szary , nijaki gdyby kolega @marvelo nie dźwigał kaganka oświecenia. Oświecenia naszych zbłąkanych zwojów , zatraconych w ciemności średniowiecza . Wychowany na góralskim folklorze łaknę odmienności którą @marvelo codziennie serwuje z całą swoją skrupulatnością . Wiedza naszego druha dogłębnością dorównuje tylko serwerom Googla . To pisał ja ....... towarzysz wzajemnej adoracji .😉
  4. Też molestuję pustynną garbatą faunę . Chwilowo robię to bez przekonania na ćwierć gwizdka. 😁 Mam takie małe spostrzeżenie jakoby wielbłąd był lepsiejszy 😉 obecnie od tych drugich " simsów ". Co wartki strumień petro- dolców potrafi zdziałać 😁
  5. Dzisiaj
  6. No przecież nie SRAM.
  7. @sznib była promocja na OLX 😆
  8. @vincek kciuki chyba pomagają bo Merlin EU dostarczył dzisiaj co miał dostarczyć... Koła za 45EUR okazały się (zgodnie z przeczuciem) byćz przodu jednak pod oś 12x100 a nie 110 i wyglądają jak klasyczne Endurance LN jakie sprzedawał Bike Discount najtaniej za 108 bodajże... Zapakowane dobrze, każde koło w folii i osobnym pudełku (bez loga DT), i te pudełka we wspólnym, dopasowanym pudle. Oprócz tego korba M6100 i tarcza hamulcowa - w osobnym pudełku, niestety standard niemiecki pakowania części OEM - Korba w samej folii wrzucona do pudła- na szczęscie nic się nie uszkodziło - bo też nie miało co.. Podsumowując sklep działa
  9. Wymiana 3x9 na 1x11/12 to wymiana: - suportu (jeśli masz kwadrat, bo nie kojarzę, by korby 1x11/1x12 były w wersjach na kwadracie) - korby (z blatem) - kasety (jeśli 11- lub 12-rzędowa z dużą zębatką 12 biegu to na obecny bębenek założysz, jeśli chcesz kasetę 12 rzędów microspline, to musisz wymienić bębenek - o ile jest to możliwe w piaście, którą masz w kole, a najpewniej czeka Cię wymiana piasty, czyli może i koła). - przerzutki tylnej - manetki przerzutki tylnej (uwaga, żebyś nie miał zintegrowanej manetki z klamką hamulca, wówczas osobno musisz dokupić klamkę hamulca i podłączyć wąż/ odpowietrzyć, etc. - również wtedy zostanie CI na kierownicy niepotrzebna manetka przednia zintegrowana z klamką) - łańcucha i już wywalasz przerzutkę przednią i jej manetkę (vide uwaga o klamkomanetkach u góry!) i ciesz się nowym napędem.
  10. U mnie wielbłąd cały czas
  11. mam Shimano RD M592 Deore Shadow SGS więc, dość długi i nie ciągnie się po ziemi
  12. Przed całą operacją polecam sprawdzić ile nad ziemią będzie wózek przerzutki 12
  13. Pierwsza najprostsza to założyć cały napęd taki jak chcesz byle z kasetą na bębenek hg. Druga to wyrzucic blaty z korby, założyć jeden NW i dołożyć resztę czyli przerzutkę, manetkę, kasete, łańcuch.
  14. Mam napęd 3x9 shianno korba alivio przerzutka deore sgs i chcę zmienić na 1x12 lub 1x11. jakie są możliwości?
  15. No właśnie nie wiem czy rama męska nie będzie problemem - zależy co to za starsza Pani - jak miałem 20 lat to 40-latka była starszą panią a dziś jak mam 67 to 50-latka jest młodą laską 😀. Moja żona miała najpierw damkę ale jak się pojawiły elektryki typu easy step to zmieniła na taki i jest bardzo zadowolona.
  16. PawelW84

    [RST] First

    W celu sprostowania. Przy pozostawieniu 12cm od lustra oleju do korony widelca po zablokowaniu amora ma on około 1 cm ugięcia. Po napełnieniu do 11cm amor blokuje się natychmiastowo, tak samo jak było to bezpośrednio po zakupie. Więc ilość wlewanego oleju to bliżej 90ml -95ml Poniżej wrzucam sprostowaną instrukcję 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( w-g manuala 90ml 5WT) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 90ml) na oko 11 cm od korony amora (na wysokość wnętrza tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 5ml oleju 5WT ( manual podaje 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu)
  17. Chciałem podjąć kolejną próbę u 3 optyka ale po rozmowie z nim odpuściłem. Gość nie podjął się dorobienia szkieł bo jak zobaczył gięcie to od razu powiedział, że nic z tego dobrego nie wyjdzie. Problemem jest - i to że przez krzywiznę okularów nie patrzysz przez szkło na wprost tylko po skosie. Sypie się wtedy cała optyka soczewki. Podobno im większy wygięcie okularów i im większy - tym gorzej. Podobno z + jest prościej. Tak słyszałem, ale czy tak jest naprawdę nie wiem. Zapytam się z drugiej strony, czy rozważaliście laserową korektę wzroku ? Biorąc pod uwagę koszt porządnych sportowych okularów korekcyjnych+ okularów na co dzień + fakt że raz na 2-3 lata takie okulary wypada wymienić bo wyglądają już po prostu źle, to koszt takiego zabiegu nie wydaje się zaporowy.
  18. Cześć, czy na koło ze zdjęć - FIR Fusion Lite QR 135x10 z bębenkiem Sram XD założę kasetę 12s? Koło jest już raczej dosyć stare, a w recenzji tego modelu z 2016 roku wspominają o kompatybilności z systemem 11s - https://www.mtb-mag.com/test-ruote-fir-fusionlite-29/ . Nie orientuje się jednak w temacie czy bębenki Sram XD 11s a 12s różnią się od siebie.
  19. @TheJW, wiem, że jesteś fanem Rabbita, ale ja mam zupełnie odmienne doświadczenie... Opony EPS + Stan`s - niby się niektóre obręcze uszczelniły, ale co tydzień schodziło tyle powietrza, że ruszyć się nie dało. Po zmianie wszystkich opon na Schwalbe po tygodniu w zasadzie można by nie dobijać wiatru 🙂. Waga to nie wszystko... A to się zgadza, bo mają tak papierowe ścianki, że można bez problemu chwycić je w palce i naciągnąć na brzegi obręczy 🙂.
  20. No nie , SF i mleko to nie za bardzo. Kończy się tak jak na zdjęciach , a chłopaki z mojego serwisu wiedzą co robią . Odpuściłem i wleciły TPU.
  21. Nie udać się może tylko w wersji SF, ale przy kiepskim mleku. EPS uszczelnia się zawsze i wszystkim. Nawet pompką podłogową można ją wstrzelić przy odrobinie wprawy i szczęścia. Przerobiłem już tych opon kilkanaście w swoich rowerach. Raz kumpel prosił o poradę, bo wziął wersję SF, oddał do jakiegoś serwisu handlującego KTM i nalali mu tam jakiegoś "firmowego" mleka o konsystencji zwykłego UHT - wszystko wypłynęło porami w ściankach. Zaleciłem mu zastosowanie innego, sprawdzonego i znanego uszczelniacza, i wszystko zagrało.
  22. O ile na tym twardym np. grubym żwirze wytrzymają boczne ścianki... Jak pod mleko to ja bym w ogóle szczerze odradzał Jack`a, bo albo się uda albo nie, a nawet jak się uda to nie jest to to co powinno być 🙂.
  23. Popatrz na rowery w stylu https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-cues-męski-2025_pid=804
  24. Cześć, jaki rower crossowy kupić do jazdy średnio raz w tygodniu po ścieżkach rowerowych i szutrze do 40-50 km? Wzrost 170 cm, waga 65 km. Czy opłaca się dopłacać do tych rowerów w okolicach 3000 z napędem Cues czy te za 2000 też będą dobre do takiej jazdy? Myślałem najbardziej o czymś typu Giant Roam albo Kellys Phanatic
  25. Ja kręcę regularnie, ale głównie to co rouvy podpowiada w tym tourze, ostatnio Sri Lanka, teraz Tadżykistan. Jadę jak mi pasuje, albo jak trasa się trafi. Jak płaska to trochę luźniej, jak górzysta to coś tam cisnę. Ostatnio też mam problem z zatokami, nie chce przejść, ale jeździć się da. Na razie jeszcze nie próbowałem 2h siedzieć, ale myślę że nie miałbym z tym problemu. Może po nowym roku spróbuję, żeby spalić świąteczne kalorie
  26. @PiotrWie Pewnie chodzi o tego https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ja wcześniej pisząc o Cube, miałem na myśli tego zaproponowanego przez Acero. Twojej odpowiedzi w tamtym momencie nie widziałem... No to jest właśnie ta opcja, o której piszę większe zejście z wagą jest albo trudne, albo kosztowne. Jedynym sposobem na zejście z 19-20 kg na te 17 kg z lekkim silnikiem centralnym, ale i bagażnikiem, błotnikami, oświetleniem, jest pójście w karbon, jak w tym kathmandu. Tylko z dostawą do Polski to będzie jakieś 3150 EUR - do 13500 PLN, a nie każdy chce się bawić w downgrade i i upłynnianie części celem odzyskania środków. Ale w sumie nie da się ukryć, że to jest jakaś opcja... Jak się chce mieć budżetowo, to jednak e-flitzer (trzy razy tańszy) dalej jest mocnym kandydatem - szkoda, zę brak wersji w niską ramą.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...