Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. kipcior

    [FAT Bike] Warto?

    Ja jeszcze mogę dodać że przejechałem się fatem sztywnym, ht, fullem i e-ht. Jak nie elektryk to osobiście szukałbym sztywniaka, szczególnie jak chcesz tym zimą jeździć i najwyżej dołożył mostek Redshifta. Amor to zawsze większe koszty, a i tak na mrozie to tępo pracuje. No i zawsze to dodatkowa waga w rowerze który już z założenia jest za ciężki. Oczywiście do ostrej jazdy po górach duży balon amora nie zastąpi i nie ma się co czarować. Ale poza tym nie musi go być. Inna rzecz co się na rynku trafi, bo zwyczajnie nowych za bardzo nie ma i trzeba polować na to co jest. Nie wiem gdzie @Tyfon79 jeździsz, może nie rozglądasz się zbyt uważnie czy coś. Ja tam widzę kilkanaście fatów rocznie. Część z tego to jakieś paździerze z marketu ale prawilne też jeżdżą. Nie jest to częste zjawisko ale nie jest to jakiś niezwykły widok.
  3. Dzisiaj
  4. kazafaza

    [FAT Bike] Warto?

    Nie zrozumiałem Twojej słabo zawoalowanej pasywnej agresji ale wiem, że każdy ma czasem gorszy dzień Nie wiem o co Ci z tym fatem skoro go nie polecałem. Jak to się ma do przeciętnego Kowalskiego? Otóż tak, żeby sobie kupił i czegoś nowego doświadczył, żeby budował jakieś doświadczenie zamiast teoretyzować lub żałować że „jednak trzeba było”. Wydaje mi się, że AT przemyślał temat i do konkretu nie dotarł - stąd pytanie na forum, gdzie dostał jakieś od nas wskazówki a od Ciebie, moim zdaniem, niedowierzanie i bagatelizowanie problemu. Dlatego się uruchomiłem, rozumiesz?
  5. Dokumosa

    [Reba] z 100mm na 80mm

    W każdym razie w przypadku reby zmiana skoku = wymiana airshaftu (strzelam 100-150zł)
  6. Jak złapiesz za wózek przerzutki i będziesz nim ruszać w tak jak łańcuch bo pociągnie przy zmianie przełożenia to też będzie piszczeć?
  7. Powitoł Lakieru do paznokci nie ruszyło więc laku fabrycznego też nie powinno Patyczek do uszu i punktowo pykpykpyk. Inna inszość, że przed rdzą też tak średnio zabezpieczy. edyta - to ciekawe: https://youtu.be/UkvtA5A8-bo
  8. Potwierdzam, XR331 gną się od samego patrzenia.
  9. 100 mm będzie OK po ugięciu, czyli podczas jazdy, a że będzie wyższy na postoju, no cóż - amortyzatory tak mają Chyba, że mierzyłeś po ugięciu.
  10. Mam na kierownicę torbę Restrap - świetna rzecz, założyłem i już tak została.
  11. @grissleyPodoba mi się twój projekt. Fajna i przemyślana maszyna. Jak na 8 dni to wcale nie wygląda na dużo bagażu. A jeśli chodzi o ramę to zastanów się nad przesuwnymi hakami. Odpowiednio wyprofilowane widełki tylne i jak cię najdzie ochota to będziesz mógł odsunąć trochę koło i dać szerszą oponę. Twój widelec na pewno przyjmie szerszą gumę to i z tyłem możesz kiedyś poeksperymentować. Ja sobie bardzo chwalę to rozwiązanie. Mam to w dw Główka ramy jeśli dobrze widzę na zdjęciach to jest zs44 i taką bym ja osobiście zostawił tak samo prowadzenia pancerzy też bym nie zmieniał. Zastanowiłbym się nad kątem główki ramy ja osobiście dałbym 69 lub 70 stopni. Zmieni się trochę odległość kierownicy ale te 20mm dłuższy mostek nie powinien być chyba problemem. Na koniec dodam tylko, że to ty będziesz jeździł tym rowerem i tobie geometria ma pasować i cała reszta.
  12. Bo odpoczynek pod krzyżem .
  13. te Newmeny XR to gravelove kategoria 2... hookless (no i były kilka tygodni temu po 31 - wklejałem w okazjach) EDIT @KrissDeValnor 🤪 teraz zobaczyłem komentarz, czyżbym był tak przewidywalny? Cóż, trzeb brnąć.. Fala dobrych ofert na Newmeny( koła i obręcze) była na b-d kilka tygodni temu... sam te 25 XR rozważałem do Marina San Anselmo małożonki ale odpuściłem. Obręczy DT luzem bardzo raczej nie śledzę (jestem obkupiony w ich koła systemowe klasy niśzszej i średniej)... Natomiast co do piast to bywają ostatnio ofert na DT, np. na Bike24 jest piasta przód 350 boost 28h IS za 37 EUR, na gt2.bike przednie 49 tylne 89 EUR itp itd. Aby nie było że tylko do Niemca naganiam to na same obręcze (tyle że model chyba "za bardzo w drugą stronę") XM481 jest dość dobra oferta oe velo16 na allegro (230PLN/szt 29 32h)
  14. @michalr75 Albo XR391 25 mm, które mają klasyfikację ASTM 3 - w przeciwieństwie do wspomnianych Newmen'ów, które paradoksalnie mają większą dopuszczalną masę (pewnie oba parametry nie są szczególnie istotne w przypadku lekkiej i bez szaleństw jeżdżącej kobiety), i są 40 g lżejsze na sztuce. Na BD 391 są 20€ tańsze od Newmen'ów - tu możesz się uśmiechnąć do @wr81, który zaraz rzuci lepszą ceną (jakby co, to nie będzie na mnie ).
  15. Jeszcze lżejsze i jeszcze szersze niż DT: https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-x.r.25-29-rim?number=20130749&__delivery=30&__currency=1&gad_source=1&gad_campaignid=2043254636&gbraid=0AAAAADnpmkDlvAc2wyA0sMndoYP9Ok0fZ&gclid=Cj0KCQjwovPGBhDxARIsAFhgkwT_6sFmXXRuIXrlLs4BHz_Te1I-lEZ3PIaqhoi3cMMgZDP3cbbwe5AaAlnxEALw_wcB A co do kółek to jestem od teraz posiadaczem najcichszych kół w okolicy. Po tekście, że newmeny są ciche poszedłem do piwnicy, zerwałem kasetę z bębenkiem, wyczyściłem, posmarowałem obficie Sram Butter i wygląda na to, że piasta zazębia doskonale a jest cichuteńka. Zobaczymy jak się sprawdzi w boju i czy cisza jest fajna. Bo chyba zaczęła się jakaś moda na ciche piasty, coraz więcej ludzi o tym wspomina. Trzeba podążać za trendami.
  16. Dt xr361 ma wewnątrz 22,5mm szerokości i waga w okolicach 410g, Jest asymetryczna czyli będzie lepszy rozkład naciągu szprych lewa/prawa strona koła, co wpłynie na lepszą boczną sztywność. Można jeszcze zróżnicować grubość szprych między lewą i prawą stroną i osiągnąć ten sam naciąg po lewej i po prawej stronie koła.
  17. A to jest obręcz 20 mm... To jeszcze ciekawiej 🙃. @michalr75, zmieniaj póki możesz.
  18. @michalr75 a co Lesio znów nawywijał? 3 lata temu w nocy mokry śnieg siadał na kasetach, na butach i pedałach i tu mógł pojawiać się pewien dyskomfort, ale skoro dało się jechać to każdy jechał i tyle. Po prostu cały urok jazdy zimą i kto nie jeździ, to nie zna
  19. @kaido2 Ja o dziwo byłem przygotowany na tyle, że mi nic nie zamarzło w rowerze - nie miałem błotników po których ściekała zmarzlina na napęd Odnośnie organizatora Wisły, to ma swoje za uszami, niekoniecznie w tematach rowerowych. To mi nie pozwala spokojnie startować i płacić mu kasy za te starty.
  20. Jak nie, praktycznie wszystkie osoby które jechały najdłuższy 2 i 3 lata temu jeżdżą w takich warunkach zimowych ,bądź są do takich przygotowane. Te wszystkie mity co to tam się nie działo i jak było ciężko rozsiali influescerzy u których często wiele rzeczy po prostu leży , stąd takie gadanie. Ot zima w górach się zrobiła i to wszystko. Pogada i warun dla koneserów, ale nie jakiś armagedon którego się nie da przeskoczyć Leszek Pachulski jest fe XD
  21. @leejoonidas A to co polecasz w podobnej wadze, szersze (22mm wewnętrznie bądź więcej) ale wciąż z DT? Bo jeszcze jest czas żeby zmienić obręcze
  22. Chyba 2,2 cali.
  23. @leejoonidas Waga poniżej 60kg, koła będą do roweru MTB, przydałoby się tam założyć kapcie minimum 2,2. Te bardzo szerokie które widziałeś to miały jaką szerokość?
  24. @leejoonidas ja też byłem przekonany, że Ty o Newmen` ach piszesz.
  25. Ale ja odniosłem się do piasty FH-MT510, a nie do piasty Newmen. Bardzo wiotkie są te obręcze, kilka dni temu robiłem tylne koło na tej obręczy i przeciągnąłem naciąg szprych do 125-130 kgf i obręcz już zaczęła się ósemkować, dlatego jeśli żonka jest lekka tak w okolicach 60kg wagi to będą dobre. Te 20mm szerokości wewnątrz to idealne jest na oponę 30C-35C, ale widziałem ostatnio dziewczynę jak jechała na tych obręczach na bardzo szerokich kapciach i dobrze to wyglądało.
  26. No właśnie o tym cały czas piszę, rozpoznanie przez doświadczanie A po pierwszym etapie Trophy byłem tak ujechany że nie wiedziałem jak się nazywam, dostałem gorączki i musiałem iść się resetować cos koło 17-stej Następnego dnia był drugi etap i o dziwo była petarda Dodam jeszcze ze chętnie bym się sprawdził na W1200 czy Carpatia Divide ale odpuściłem 'ze względów ideologicznych'
  27. Hmmm... Kocią Łapę 🙃. Jak po urwaniu przerzutki powiedziałem młodej, że dla mnie to już koniec jazdy na dzisiaj i jak zobaczyłem jej minę (moja też była nietęga zapewne) to stwierdziłem, że nie mogę jej tego zrobić. A że chodzę dość szybko i świadomość, że od Mosornego do samochodu będzie z górki to stwierdziłem, że kontynuujemy 💪. Zaplanowane było generalnie do Urwanicy, ale skończyło się na Kociej. Przy Policy miałem mały dylemat, ale po przeliczeniu stwierdziłem, że ogarniemy do zmroku. Nie nagrało jakiś 900 m:
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...