Skocz do zawartości

cervandes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    5 780
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana cervandes w dniu 8 Marca 2023

Użytkownicy przyznają cervandes punkty reputacji!

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

8 939 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika cervandes

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1,8tys.

Reputacja

  1. Hello. Właśnie miała miejsce premiera nowych urządzeń Garmina dla krasnoludków i posiadaczy sokolego wzroku. Osobiście jestem zaskoczony cenami: 1939pln za 850 oraz 2369 za 850. A 850tka posiada moją ulubioną funkcję z 1050 - dzwonek Do tego nowe wyświetlacze i krótszy czas pracy na baterii DO 12h. Czekamy jeszcze na nowego Explore i będziemy mieli komplet produktów na najbliższe lata.
  2. Mam Lezyne Pocket Drive HV oraz Topump TB2 Pro. Lezynka waży 90g a Topump 130g
  3. Moim zdaniem nie pytaj tutaj, pytaj Gregorio, Spider Suspensions itp.
  4. Uchwyt zostaw, kup samą przedłużkę mocowania gopro odpowiedniej długości. Wtedy pozycja GPSa się nie przesunie a lampkę wyniesiesz w przód o ile potrzebujesz.
  5. No ale tu już wiadomo, że coś jest nie tak z piastą. Jeśli po skręceniu koła odpowiednim momentem się nie obraca swobodnie bębenek, to tam jest jakaś buła. Musisz zacząć od usunięcia przyczyny a nie leczenia objawów.
  6. Kaseta, to jest zestaw zębatek w tylnym kole. Z przodu są po prostu "zębatki mechanizmu korbowego". Takie? https://www.bike-discount.de/en/fsa-wb225-mtb-104mm-4-arm-chainring-32t https://www.bike-discount.de/en/fsa-pro-mtb-64mm-2x10-speed-chainring
  7. Shimano ma swój system SPD który jest znakomity i nie zmieniany od 30 lat. No i ktoś tam w centrali wpadł na pomysł, że to najlepszy moment na jego zmianę. W miejsce SH51 wpada nowy rodzaj bloka CL-MT001, który rzekomo oferuje możliwość wpięcia się w pedał pod kątem. Producent twierdzi, że nowy blok jest w 100% kompatybilny z dotychczas produkowanymi pedałkami oraz bucikami systemu SPD. https://www.bikeradar.com/news/2025-shimano-cl-mt001-spd-cleats To kto ma najmniej zębów i wypróbuje nowy cud techniki? 🙃
  8. Moim zdaniem eliminuj po kolei, ale nie po 10 rzeczy naraz bo się nie dowiesz co było przyczyną. Zacznij od taniej rzeczy: dokręć kasetę o ząbek czy dwa ciaśniej. Albo ją odkręć, posmaruj styk kasety z bębenkiem. No i ośka, endcapy w piaście. Zdejmij je, wyczyść i posmaruj endcapy nabijane na oś piasty od wewnątrz, posmaruj też sztywną ośkę i jej gwint. No i jeśli masz wymienne haki w ramie, gniazda na oś to to miejsce też obczaj, odkręć, wyszoruj, posmaruj i złóż. W moim przypadku chyba z rok walczyłem z dt i trzaskami, okazało się ostatecznie, że to było w endcapach trzask - moje miały poza aluminiowym korpusem także na końcu takie stalowe pierścienie i to to połączenie trzeszczało. Wymoczyłem w benzynie, brunoxolu, skropiłem olejem i przestało. Także... POWODZENIA!
  9. Ilu ludzi - tyle opinii. Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do wewnętrznego prowadzenia pancerzy - a czyściutka rama bez kabelków to piękna rama. I tak, miałem epizod z dzwonieniem pancerza w ramie, ale go rozwiązałem jedną trytytką i minutą pracy. Wystarczy pociągnąć pancerz przy główce ramy żeby wyszedł o kilka mm czy 1cm i zacisnąć opaskę mocno, żeby nie wrócił ten cm do ramy.
  10. 2x wyższa kwota za radona 10s, który nadal jest aluminiowy, ma droższy osprzęt w eksploatacji, ciut egzotyczne hamulce i nadal prowadzenie linki do hamulca pod dolną rurą? Chłopcy, autor szukał roweru do REKREACYJNEGO jeżdżenia, nie do ścigania. Jedyne co bym w tym 8.0 zmienił to łańcuch na XT po pierwszych dwóch tysiącach kilometrów. I koniec modów. Sztuciek z aluminiowymi goleniami, hamulce shimano, napęd też - amatorowi w zupełności wystarczy i nie odczuje żadnego profitu z GXa czy SIDa. Nic, poza delikatnie mniejszą wagą. ZA DWUKROTNIE WYŻSZĄ KWOTĘ.
  11. Już z tymi oponami to się tak nie podniecaj bo to są wersje performance. Evo Super Ground i Super Race są zdecydowanie szybsze mimo tego samego bieżnika.
  12. Zatem wybacz, ale potrzebujesz się podszkolić w technice jeżdżenia. Zdrowiej dla kolan i oszczędnie dla organizmu jest kręcić 90 obrotów na minutę. 32T to w mojej ocenie o włos zbyt mała korba i tak, można śmiało zwiększyć ją do 34T po zakupie zmieniając samą koronkę. A dokładnie możesz sprawdzić jak się będzie pokrywał dany napęd w starym i nowym rowerze precyzyjnie uzupełniając kalkulatorek: https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2120&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328 Wybrałem 9 cio rzędowe shimano 11-32 i korbę 42/34/24, koło 26" i oponę 2,25". Skończ uzupełniać jeśli chcesz i przekonaj się sam, że 1x12 z korbą 34T w 100% pokrywa Twój obecny zakres przełożeń. I pomyśl sobie, że możesz od jutra jeździć na jednym przełożeniu z przodu zawsze. O ile to mniej regulacji, obsługi, kłopotów przy czyszczeniu i tak dalej, i tak dalej. No i kosztów eksploatacji, bo w tych kasetach 1x12 od Shimano najmniejsze koronki są sprzedawane luzem. Jeśli np tak jak ja będziesz najczęściej jeździł np na 14-16-18T to kupujesz te trzy tylko zębateczki, wymieniasz i masz zreanimowaną kasetę. A Radon to bardzo dobra firma, od lat produkująca rowery. Firma ta należy do tego sklepu internetowego Bike-discount.de i produkuje rowery od połowy lat '90.
  13. A jednak jakoś trzeba sobie radzić jak się mieszka w mieście i leci poza miasto pohasać po lasach czy łąkach. Ja tam jestem zdania, że 1x12 to genialny napęd i na asfalt i w teren. Na asfalcie na dojazdach trzymam prawie 30km/h nawet nie używając dwóch najszybszych przełożeń (koło 29, korba 34T) także kupowanie roweru z przednią przerzutką jest dla mnie złym pomysłem. Ty się zastanów czy nie lepiej nawet gotówkowy wziąć w banku i kupić np https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-3
  14. No mi to się nie zgrywa żeby pakować stare łańcuchy na nową kasetę. Nie i tyle, ale ja to jestem raczej perfekcjonistą. A rotowanie miałem co 500km.
  15. No ja jeździłem z rotacją. Przez kilka lat. Ostatni zestaw jaki rotowałem to było w 1x11 M8000 i łańcuch HG701, XT znaczy się, cztery sztuki. I jestem zdania, że tak jak szejkowanie wręcz niszczy łańcuch, szybciej się one mi zawsze kończyły, tak samo rotowanie niszczy napęd bo zawsze zakładamy na rower niby krótszy, ale przez to minimalnie niedopasowany łańcuch - i poddają się wtedy delikatnie koronki. Przy czterech łańcuchach XT i nowej kasecie zrobiłem tyle samo km na napędzie do pierwszego przeskakiwania - powiedzmy 8kkm. Różnica taka, że napęd 4xłańcuch i kaseta kosztował więcej, niż 1xłańcuch i kaseta. I ten jeden łańcuch po 8kkm miał 0,5% pomiarem p. Bronisława zmierzone a te cztery z pierwszego zestawu miały wszystkie 0,3%. I co teraz, zmieniać koronki w kasecie i kręcić na starych łańcuchach? Rotowanie łańcuchami jest w moim przypadku nieuzasadnione ani ekonomicznie ani czasowo. Niektórzy są przekonani, że jak mają pięć słoików z benzyną od najbrudniejszej do najczystszej, wbitego gwoździa i celebrują łańcuchologię - to są bardziej pro. Byłem tam, zrobiłem doktorat na przestrzeni prawie 10 lat i od trzech mam to głęboko w dupie. Lekkie mycie napędu k2 akra co 1000km, co 200km przecieram dokładnie szmatą i smaruję. I pyk, obecny napęd mam akurat w 1x12 bo gówny rower zmieniłem, ale M8100 łańcuch ma nadal 0,2% po 5kkm. Jeżdżenie jest fajniejsze niż wdychanie oparów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...