-
Liczba zawartości
5 727 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
4
Ostatnia wygrana cervandes w dniu 8 Marca 2023
Użytkownicy przyznają cervandes punkty reputacji!
Dodatkowe informacje
-
Imię
Marcin
-
Skąd
Gdańsk
Osiągnięcia użytkownika cervandes
-
[Nawigacja] Jaka nawigacja dla gravela?
cervandes odpowiedział martin_1001 → na temat → Akcesoria rowerowe
Moim zdaniem zostaje na placu boju tylko Garmin i Karoo 3. Bo mają heatmapy. Jeżdżenie na rowerze to niekoniecznie wgrana trasa, ale właśnie ten impuls, że widzi się jakąś nieodkrytą ścieżkę i człowiek się zastanawia czy warto. No to moim zdaniem bezkonkurencyjny w tym momencie jest widok mapy z heatmapą - funkcję tę posiada Garminek i Karoo. Garmin ma swoje heatmapy, Hammerhead używa tych od Suntoo. Mój głos na Explore 2. -
Dbasz jak o każdy inny amortyzator, tj po jeździe ja pędzelkiem suchym ocieram kurz. A raz na 100km psikam trzy krople brunoxolu deo w jednorazową ściereczkę z rolki i przecieram. Daje to lepszy poślizg i nie przylega tak brud. Nic więcej się nie robi a Kashima to jest chyba najbardziej śliska i twarda anoda jaka istnieje. Olej fox WT20 gold po 8ml w każdą goleń. Serwis normalnie się wykonuje jak w innych amorkach, tylko z racji tego, że ten factory to jest step-cast, to potrzebuje dłuższego wybijaka do prowadnic. O takiego z ali chociażby (ten najdłuższy). Sam jeżdżę na dokładnie takim samym 32 Factory SC Fit4.
-
Poniżej dwóch kafli masz Liska z kashimą. Pod warunkiem że masz taperowaną główkę, ośkę boost, hebel tarczowy. Wybiera liście, serwis olejowy w autoryzowanym serwisie 200pln a serwis pełen około 800pln. Bańka oleju i tool do rozbierania około stówki. Za podobną kwotę można szukać też F232 One od DT Swissa, będzie sztywniejszy odrobinę. I to jest topowa półka. https://www.bike-discount.de/en/fox-racing-shox-32-k-float-29-factory-stepcast-fit4-2pos-adj-remote-tapered-kabolt-boost https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-fox-racing-shox-32-float-pd13957/ Aha. I nie teraz czas na zakup sprzętu. Takie wydatki to się robi w zimie, gdy nikt inny nie kupuje... Takie moje zdanie
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
cervandes odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Chłopcy, każdy robi własny bilans zysków i strat. Każdy buduje swój rower i akcesoria pod swoje potrzeby. Ja nie znoszę sprzętów montowanych na ramie a pompka pod koszykiem na bidon to dla mnie najkoszmarniejszy z koszmarów, na równi z niesymetrycznie zamontowaną lampką na kierownicy. Zakupu dokonałem dlatego, że niektórzy znajomi już mają i bardzo chwalą, pobawiłem się i zdecydowałem na własną. U mnie dodatkowy aspekt jest to kwestia gabarytu o której wspominałem - mam Lezynkę Sport Drive HV która mieści się do mojej minimalistycznej podsiodłówki na styk na ukos, po usunięciu gumowych zaślepek oraz wężyka. Na dodatek spakowanie tego wszystkiego zawsze było kłopotliwe dla mnie, wymagało nieco gimnastyki. A teraz mieści mi się wszystko bez najmniejszego kłopotu. Rozładowywanie w spoczynku będę monitorował, zrobiłem test ilości napompowania po zakupie, dwukrotnie już. Naładowałem na fulla, spakowałem. Za miesiąc zrobię ponowną weryfikację i dowiem się czy straciła tyle co nic, czy może połowę ładunku. I dopiero wtedy ocenię czy to elektrośmieć czy nie. Jeśli będzie wymagała ładowania raz na miesiąc czy trzy - dla mnie spoko, i tak już kilka klamotów na rowerze ładuję. Do pompki dodany jest pancerny worek strunowy z adnotacją, że należy ją chronić przed wodą i wilgocią, transportować w tym carry bagu. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
cervandes odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Topump TB2 Pro. Zawsze mnie denerwowało wciskanie na styk zwykłej pompki w podsiodłówkę. W końcu są na rynku pompki, które się mieszczą w nawet najmniejszą torebunię i na dodatek nie trzeba się mocować z pompowaniem!! Koło 29x2,25 pompuje 3 x do 2.2bara od kompletnego zera a czwarty raz - słabnie i dobija do 1.8 zanim się wyłączy przez rozładowanie. Genialny wynalazek. Przynajmniej w moim przypadku, bo łapię kapcie tak okazjonalnie, że taka pompiczka w zupełności u mnie się sprawdzi. -
[obręcze] Szukam tubeless ready w nietypowej konfiguracji
cervandes odpowiedział oppppo → na temat → Koła rowerowe
... a gdyby tak kupić dętki latex i je zalać mleczkiem... Hmmm, do przemyślenia na wiosnę! -
[obręcze] Szukam tubeless ready w nietypowej konfiguracji
cervandes odpowiedział oppppo → na temat → Koła rowerowe
@Talrand No to nie słuchałeś albo nie czytałeś uważnie, bo ghetto właśnie o dętkę się opiera. Zakładasz dętkę na obręcz, rozcinasz wzdłuż i wywijasz aby wystawała poza obręcz. Zakładasz na to oponę, uszczelniasz a sterczącą gumę odcinasz nożykiem. Ghetto tubeless polega na zastąpieniu taśmy - dętką właśnie a dokładnie opaską z dętki i pozwala na zrobienie tubelessa z teoretycznie obręczy i opon - non tubeless. -
[obręcze] Szukam tubeless ready w nietypowej konfiguracji
cervandes odpowiedział oppppo → na temat → Koła rowerowe
Rozważ sens zmiany obręczy,. Może zrób sobie ghetto tubeless na dętkach superlight. Ryzykujesz wtedy tylko kasę na dwie dętki a w razie niepowodzenia zdjęcie tego i powrót do klasycznego zestawu będzie wymagał jedynie zdjęcia opon. -
Różnica taka, że nowe XT pracują na nowym oleju, nie wiemy czy to dobrze czy tak sobie - zbyt nowy produkt.
-
[iphone se 1 gen.] jako komputer rowerowy
cervandes odpowiedział Roballinho → na temat → Akcesoria rowerowe
Pogoń to w cholerę za kilka stów na olxie i. kup licznik. Dziękuję za uwagę. -
[Rockrider Expl 540 vs Radon Jealous AL 8.0] Warto dopłacić ?
cervandes odpowiedział Mateusz55 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
1. Przykład tego tubeless ready w przypadku roweru EXPL 540. Taśmy w obu kołach zostały tak naklejone. Litr mleka tam wlejesz i się i tak nie uszczelni. Ani przód, ani tył. O odkręcającej się przedniej osi po zakupie i przeglądzie w sklepie i dziesięciu innych problemach nie będę wspominał. Syf, kiła, mogiła. 2. Są dramatyczne. Oba zaciski wymagają korekty raz na miesiąc. W pozostałych rowerach ani razu nie musiałem poprawiać zacisków od dawien dawna. Leniwy tłoczek, jak nie po jednej to po drugiej stronie. Nie pomaga ich mycie, smarowanie olejem. Do tego klamki. Moje dziecko ma 15 lat. Udało mu się ręką zgiąć tę podłą blaszkę z której są wygniecione klameczki. 3. Oczywiście, że pierwsze co to zrobiłem serwis amortyzatora. Slick Kick na uszczelki i Motorex w gąbki. Pomijam masę dziedzica, nawet jak ja wskoczę na ten rower to uważam go za kawałek drewna. To jest po prostu rower o odrobinę lepszych komponentach, bo niby AIR i niby Shimano tu i tam, ale to nadal jest poziom rowerów makrokeszowych. Poprawny, ale skoro autor rozważa dołożenie i wskazuje konkretny model - to nie ma się tu nad czym zastanawiać. Radon jest o niebo lepszym wyborem. Gdyby chciał ucywilizować i poprawić Rockridera EXPL 540 to by musiał wydać o wiele, wiele więcej niż wynosi różnica między tymi dwoma modelami. -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
cervandes odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Taaak, ten wskaźnik baterii w Garminach to jest cudowny. W moim pierwszym Garminku EE bateria podobne rzeczy robiła, wymienili mi na nowego. Potem się przesiadłem na Edge 530 i mam tak, że wyświetla 60% baterii, wyłączę go... włączę i - już mam ponad 70%. Ufam temu wskazaniu jak rządzącym. -
[buty] Shimano SH-XC702 vs Shimano SH-XC902 vs Shimano SH-XC903
cervandes odpowiedział Eathan → na temat → Odzież dolna
No tak, przesiadłem z się "7" na "9" to mam. Dojadę do celu szybciej i szybciej mi też stopy odpadną